BMW 328i

Η 6η γενιά της σειράς 3, με έναν δίλιτρο κινητήρα που τύφλα να έχουν οι τρίλιτροι!

  • -
  • -
Ισχύς245 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,9 sec
Μέση κατανάλωση6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2149 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Σπορ, πολυτελής, μοντέρνα και πληθωρική, αλλά και με έναν 4κύλινδρο twin turbo που κυριολεκτικά την απογειώνει.

Γνωστό το κλισέ «η καλύτερη τριάρα ever», όμως στην περίπτωση της 6ης γενιάς της μεσαίας  BMW, σου βγαίνει αυθόρμητα! Η πρόσφατη εκτέλεση του εμπορικότερου μοντέλου της Βαυαρικής φίρμας έχει ένα και μοναδικό σκοπό να παραμένει το ορόσημο στην κλάση του και ο κύριος διώκτης του ανταγωνισμού. Όσο πρώιμο και αν είναι να προβλέψεις την κυριαρχία της, τόσο ρεαλιστικό δείχνει όταν ρίξεις μια ματιά στα δεδομένα που σου προσφέρει ή ακόμα καλύτερα αν πάρεις θέση πίσω από το τιμόνι της μεσαίας BMW με τον ΤwinPower Turbo στα σπλάχνα της.  

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εσωτερική αισθητική
  • Ποιότητα υλικών και κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση κινητήρα
  • Απόδοση κιβωτίου(8άρι ημιαυτόματο)
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
ξινά
  • Αυστηρά τετραθέσια
  • Χώροι για τις διαστάσεις της
  • Κατανάλωση
απόψεις

Αν επιλέγεις τη sedan λογική και αναζητάς επιδόσεις που να συνδυάζονται με ανάλογη οδική συμπεριφορά, η νέα 328i αποτελεί τον παράδεισο του είδους. Μαγεύει με το «κλίμα» που δημιουργεί στο δρόμο, εκπέμποντας την αύρα του κατακτητή σε κάθε επιμέρους τομέα της κατηγορίας. Κινητήρας-κιβώτιο συνθέτουν ένα σύμπλεγμα που αριστεύει, ενορχηστρώνοντας επί της ουσίας μια πρόταση-πρόκληση. «Ψαχουλεύοντας» στα σβέλτα μεσαία sedan στην κατηγορία, αν δεν επιλέξεις αυτή την 328i, πρέπει σίγουρα να έχεις πολύ ισχυρό άλλοθι (πλην τιμής φυσικά...)!

Δημήτρης Παππάς

 

Η μικρή 5άρα;

Η προηγούμενη 3αρα γέμιζε με ενθουσιασμό το βλέμμα και αυτό έκανε μάλλον δύσκολα τα πράγματα για τους Γερμανούς, όσον αφορά τη νέα. Οι δυναμικές και κομψές γραμμές διατηρήθηκαν, οι διαστάσεις όμως μεγάλωσαν και σήμερα απολαμβάνεις ένα ακόμα πιο σύγχρονο, καλοδουλεμένο και ενδιαφέρον σχήμα. Πιο καθαρές γραμμές και μια επιβλητική μάσκα στο εμπρός μέρος, εκπέμπουν πλέον την εταιρική ταυτότητα της BMW με τον ιδανικό συνδυασμό μοντέρνου και κλασικού.

Το αντίδοτο αν δεν μπορείς να αποκτήσεις την μεγαλύτερη, είναι αυτή η πληθωρική σε κάθε επίπεδο σειρά 3. Με τον κωδικό 328i στο σύνηθες σημείο πίσω δεξιά, αυτή η τριάρα προειδοποιεί ότι κάτι καλό κρύβει κάτω από το μυώδες καπό της και όχι απαραίτητα υπερκυβισμένο όπως θα σήμαινε άλλοτε. Ένας φρέσκος 4κύλινδρος 2,0 λίτρων γαλουχημένος με όλη την σύγχρονη τεχνολογία της μηχανολογικής Βαυαρικής κουλτούρας(άμεσος ψεκασμός, Vanos, κ.ά.) και διπλό τούρμπο αναλαμβάνει να κουμπώσει στην ελίτ της ελληνικής πραγματικότητας. Δίλιτρα άλλωστε λίγοι επιλέγουν σήμερα, σε αντίθεση με την εποχή της φούσκας που πουλούσαν σαν ζεστά ψωμάκια. Βέβαια σε ένα επιβλητικό αμάξωμα σχεδόν 4,7 μέτρων μήκους και λίγο κάτω από 1,5 τόνο βάρους οφείλεις τον κατάλληλο κινητήρα που θα επιβεβαιώσει την θέση σου στον χώρο της δυναμικής απόδοσης και των επιδόσεων. Πριν βιαστεί κάποιος να καταδικάσει την 328i για τον ασύμφορο ετήσιο προϋπολογισμό της να θυμίσουμε ότι με τους ρύπους (CO2) στα 149 gr/km, αρκούν 250 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας, η κατανάλωση στο κατά BMW ανακοινωθέν στρογγυλοκάθεται στα υπεραισιόδοξα 6,4 lt/100 km μέσης οδήγησης και αυτό που ουσιαστικά απαιτεί από τον μελλοντικό ιδιοκτήτη είναι να υπάρχει εισόδημα για να καλύπτει το τεκμήριο(€ 8.800) και βέβαια για να μην ξεχνιόμαστε κεφάλαιο για να την αποκτήσει! Για την «καλή» έκδοση ΤwinPower Τurbo θα χρειαστεί κανείς κάτι παραπάνω από € 43.000 για να την αποκτήσει, χωρίς να υπολογίζει το κόστος για 8άρι αυτόματο(περίπου € 3.000) και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ(€ 1.300). Φυσικά ο εξοπλισμός διαθέτει κάθε επίκαιρη απαίτηση που συναντά κανείς στην premium κλάση, πόσο μάλιστα σε μια BMW τους είδους. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στάνταρ είναι το iDrive, το Driving Experience Control με τέσσερα προγράμματα (Eco Pro, Comfort, Sport και Sport+), το Start & Stop και εξυπακούεται ότι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας παραμένει σε υψηλό επίπεδο. Φυσικά δεν αμφισβητείται το επίπεδο φινέτσας, ποιότητας και συναρμολόγησης των εκλεκτών υλικών που συνθέτουν το σαλόνι της, ενώ ανάλογα με το γούστο ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις τρεις διαθέσιμες εκδόσεις(Modern, Sport, Luxury) που γέρνουν την ζυγαριά από το σπορ έως το ποιο κλασικό στιλ. Εσωτερικά σε κερδίζει ο σχεδιασμός μείγμα 5άρας και 7άρας σε κλίμακα με τον οδηγό να παραμένει στο επίκεντρο, ενώ οι δυο και μόνο(κυρίως λόγω του τούνελ της μετάδοσης) επιβάτες θα βρουν τους χώρους βελτιωμένους, όχι όμως όσο θα περιμέναμε από ένα σεβαστών διαστάσεων αυτοκίνητο της κλάσης. Ο χώρος αποσκευών έχει κερδίσει και αυτός 20 lt, φτάνοντας πλέον τα 480 lt.

 

Εξπρές...

Η παραδοσιακά μελετημένη για επίθεση θέση οδήγησης, δεν θα ενοχλήσει τους εστιασμένους στην άνεση οδηγούς, ενώ ο πυρήνας πληροφοριών των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, αλλά και των multimedia στοιχείων, σερβίρεται στην κεντρική οθόνη. Ο εξοπλισμός είναι αρκετά φορτωμένος για να αισθανθείς ότι κάτι λείπει και το μόνο που χρειάζεσαι είναι ώρες, μέρες και γεμάτο ρεζερβουάρ για να την απολαύσεις. Άλλωστε οι 245 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ. και τα 350 Nm από τις μόλις 1.250 έως τις 4.800 σ.α.λ., δίνουν καλές υποσχέσεις για στιγμές πάθους! Η συνεργασία της γιγαντιαίας ροπής με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο είναι υψηλού επιπέδου ώστε να μην χάνεται στιγμή και η βύθιση του γκαζιού μεταφράζεται άμεσα σε ακαριαία επιτάχυνση. Μαρτυράς μου το Head-Up display που διέθετε το αυτοκίνητο και γέμιζε γενναιόδωρα το παρμπρίζ με …χιλιόμετρα! Η επίπεδη καμπύλη ροπής στα χαρτιά, μετουσιώνεται στην πράξη σε ένα δυνατό μεστό τράβηγμα μέχρι τις 5.000 σ.α.λ. και μια ένεση δύναμης μέχρι τις 6.500. Τέσσερις με έξι, ο ήχος αποκτά ενδιαφέρον, ενώ το μοτέρ στροφάρει φιλότιμα έως τις 6.800, χωρίς οι τελευταίες 300 στροφές να στηρίζουν σημαντικά την απόδοση. Αν και η BMW διατηρεί την επιλογή του χειροκίνητου 6αριού, το νέο αυτόματο κιβώτιο βάζει τα δυνατά του για να πείσει κάθε αμετανόητο να απαλλαχτεί από το πεντάλ του συμπλέκτη. Σημαντικό στοιχείο το αναγκαίο για το κυνήγι της green πιστοποίησης, σύστημα Start&Stop που λειτουργεί εξαιρετικά εύστοχα. Ο TwinPower Turbo των 245 ίππων εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις που σε ξερά νούμερα απεικονίζονται από το 5,9’’ για τα πρώτα 100 km/h και τα 250 km/h τελικής ταχύτητας, όμως η αίσθηση επιτάχυνσης είναι αυτή που σε κερδίζει. Αρκεί βέβαια να μην παραμείνεις αιχμάλωτος του συνδυασμού δύναμης, ροπής και επιτάχυνσης που τρελαίνει την κατανάλωση σημαδεύοντας νούμερα κοντά στο 20άρικο ανα εκατό χιλιόμετρα. Σε μια συνδυασμένη οδήγηση πιθανότερες είναι τιμές μέσης κατανάλωσης κοντά στα 12,5 lt/100 km, ενώ στο ταξίδι με ταχύτητες έως 160 Km/h και χωρίς απότομο πόδι γυροφέρνει το 10άρικο. Το πρόγραμμα Eco pro σου δίνει όλα τα βοηθήματα για να παλέψεις με το δείκτη καυσίμου, στην λειτουργία Comfort χαλαρώνεις για ήρεμες μετακινήσεις και ξένοιαστο ταξίδι, ενώ αν θελήσεις να δοκιμάσεις και να δοκιμαστείς επιλέγεις Sport ή Sport+ αν το λέει η περδικούλα σου! Τα «φουσκωμένα» μετατρόχια, η κατανομή 50:50 και η δραστήρια διάθεση να ακολουθεί τις εντολές του οδηγού, παρέχοντας ταυτόχρονα πληροφορίες με το τσουβάλι, αποτελούν τον καλύτερο λόγο για να απολαμβάνεις οδήγηση. Απόλυτα ζυγισμένη και απαλλαγμένη από προβληματικές αντιδράσεις προσφέρει ισορροπία που δύσκολα μπορεί να διαταραχτεί. Προβλέψιμη και φιλική, δίνει περισσότερα στον οδηγό, προσφέροντας αίσθηση την στιγμή που διατηρεί την fun to drive πλευρά της, ακόμα και τώρα που έγινε πιο κοσμική, ενώ με το DSC στο off και την πληθωρική ροπή που διανέμεται γενναιόδωρα στον σωστό άξονα, οι πλαγιολισθήσεις είναι εύκολες και απολαυστικές. Αρκεί φυσικά να το ζητήσεις!

συμπέρασμα

Το επί σειράς ετών σημείο αναφοράς στην μεσαία κατηγορία, απλώνει τις δυνατότητές του ακόμα ψηλότερα και θυμίζει πλέον μικρή 5άρα. Το πληθωρικό στιλ μπορεί να μην συνοδεύεται με εντυπωσιακούς χώρους, όμως σε επίπεδο ποιοτικής αύρας, τεχνολογικής προίκας και κοσμοπολίτικης εικόνας η νεα 3άρα παραμένει ασυναγώνιστη. Ο νέος δίλιτρος τετρακύλινδρος twin turbo της 328i κουμπώνει χάρμα στο στιβαρό πλαίσιο με την φιλοσοφημένη σε επίπεδο συμπεριφοράς ανάρτηση και η μεσαία BMW μπορεί να απογειώνεται κατά βούληση ανάλογα με τα γούστα του οδηγού της. Το ταμπεραμέντο σίγουρα δεν της λείπει, στο κομμάτι επιδόσεις, αίσθηση και οδική συμπεριφορά διατηρεί τον διδακτορικό χαρακτήρα της και αν κάτι πρέπει να ξεπεράσεις είναι η τσιμπημένη τιμή και κατανάλωση και οι περιορισμένοι χώροι για τις διαστάσεις της.

BMW 328i Luxury Line exterior

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
89
GOCAR Magazine #89

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...