Opel Insignia 1.4T

Με τον 1.4Τ κάτω από το καπό, το Insignia ανανεώνει το ενδιαφέρον του κοινού του.

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,9 sec
Μέση κατανάλωση5,5 lt/100km
Εκπομπές CO2129 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η «μικρή» έκδοση Insignia, εκπροσωπεί το downsizing με εκφραστή τον 1.4Τ και 140 υπερτροφοδοτούμενους ίππους.

γλυκά
  • Εξωτερική σχεδίαση
  • Σπορ αισθητική
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Άνεση
  • Ηχομόνωση
ξυνά
  • Χώροι πίσω επιβατών
  • Εργονομία
  • Βάρος
  • Κατανάλωση
απόψεις

Το σωστό Insignia της ελληνικής αγοράς φορά τον κινητήρα 1.4 Turbo με τους 140 ίππους. Οχυρώνει τον οικογενειακό του χαρακτήρα στο δρόμο, χωρίς τη λαιμαργία σε καύσιμο της έκδοσης των 1,6 λίτρων με τους 180 ίππους. Ευχάριστο σαν σύνολο, βάζει τη σχεδίαση του σαν ένα από τα βασικά όπλα απέναντι στο απαιτητικό κοινό στην κατηγορία. Οι πωλήσεις του Insignia μέχρι σήμερα το δικαιώνουν απόλυτα, ενώ η entry level έκδοση των 140 ίππων, αποτελεί πλέον και τη χρυσή τομή στη γκάμα από πλευράς κόστους.

Δημήτρης Παππάς

Με το Insignia, η Opel πέρασε σε φάση ανανέωσης και δημιουργικής διάθεσης, γυρνώντας σελίδα στην 20χρονη ιστορία Vectra. Δεν χρειάζεται ν’ αναλύσουμε τη στροφή της εταιρείας σε πιο ελκυστικά σχέδια. Πέρα όμως από την premium εικόνα, τις χυτές γραμμές, τις τονισμένες καμπύλες και την ελκυστική coupe ψευδαίσθηση που αποπνέει, η μεσαία μπερλίνα της Opel δεν είναι απλά η βιτρίνα που θα σε προσελκύσει. Η κομψή και δυναμική σχεδίαση συνδυάζεται και με έναν μακρύ κατάλογο νέων δεδομένων και καινοτομιών που βάζουν την Opel γερά σ’ ένα παιχνίδι όπου ανέκαθεν ήθελε να παίζει με αξιώσεις, αλλά το φιλότιμο και μόνο δεν αρκούσε. Τώρα, με συμπληρωμένα ήδη τέσσερα χρόνια καριέρας απέδειξε ότι πέτυχε, και από την στιγμή που πρόσφατα δέχθηκε και τον μικρότερο υπερτροφοδοτούμενο 1.4Τ μπορεί να ελπίζει σε ακόμα καλύτερες μέρες.  

 

Αισθητική και downsizing

Είναι δεδομένο και χιλιοειπωμένο ότι το Insignia στρογγυλοκάθεται σε premium ανέσεις και προδιαγραφές. Τα 2.737 mm του μεταξονίου καθώς και τα τεράστια μετατρόχια των 1.585 mm εμπρός και των 1.587 mm πίσω, προϊδεάζουν για λιμουζινάτες ανέσεις. Η ελκυστική σχεδίαση συνεχίζεται και στο σαλόνι, το οποίο διαθέτει το άλμα προόδου για να διατηρείται σε υψηλές θέσεις στην κλάση του σε θέματα ποιότητας, φινέτσας και διάκοσμου. Το ταμπλό, εμπνευσμένο από την εξωτερική σχεδίαση, είναι οδηγοκεντρικά φτιαγμένο, ξεπερνάει το συντηρητικό παρελθόν της Opel και αποτελεί πηγή έμπνευσης για νεότερα μοντέλα της. O πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ευδιάκριτος, αλλά αν κάτι παραμένει σπαζοκεφαλιά, είναι η εργονομία, καθώς βλέπεις όλους αυτούς τους διάσπαρτους διακόπτες στην κονσόλα. Θα χρειαστείς κάποιο χρόνο προσαρμογής μέχρι να τους παίζεις στα δάχτυλα. Η χαμηλοτάβανη σχεδίαση πίσω στοιχίζει λίγο σε αέρα στα κεφάλια των επιβατών, όμως χωροταξικά το Insignia τα πάει περίφημα τόσο με τους πέντε επιβάτες που καλείται να περιβάλει με στοργή, όσο και με τις αποσκευές τους (πορτμπαγκάζ 500 lt). Ο Χώρος για τα πόδια των επιβατών προσφέρεται γενναιόδωρα, ενώ στην επιλογή της 5θυρης έκδοσης κερδίζεται επιπλέον 30 λίτρα αποθηκευτικού χώρου σε αυτόν για τις αποσκευές και φυσικά πρακτικότερο άνοιγμα την ώρα της φόρτωσης. Από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού δεν έχουμε ουσιαστικές απουσίες και στάνταρ συναντά κανείς μεταξύ άλλων τους έξι αερόσακους, το ESP, A/C, σύστημα Start-Stop, υπολογιστή ταξιδίου, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους-θερμαινόμενους καθρέφτες, ηλεκτρική ρύθμιση καθίσματος οδηγού και ρυθμιζόμενο τιμόνι σε ύψος και βάθος, ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτ μπαγκάζ, κεντρικό τηλεχειριζόμενο κλείδωμα και ηχοσύστημα. Φυσικά ανεβαίνοντας τις εκδόσεις και τα προαιρετικά πακέτα αποκτά κανείς περισσότερες ανέσεις και στοιχεία εξοπλισμού από το τεχνολογικό καλάθι(AFL+, FlexRide) που ανεβάζουν το πρεστίζ αλλά και τον δυναμισμό του Insignia. 

 

Αίσθηση λιμουζίνας

Οδηγώντας το Insignia αναγνωρίζεις τη φιλότιμη διάθεση ν’ ανταποκριθεί, διακρίνεις υποψία οδηγικού πάθους, αλλά ποτέ δεν θα νοσταλγήσεις την πληροφόρηση και την δραστήρια γεύση. Στοιχεία καμουφλαρισμένα στον οδηγικό χαρακτήρα του μεσαίου Opel, παρόλα αυτά η αποτελεσματικότητά του παραμένει σε top επίπεδο και κανείς δεν θα κακοχαρακτηρίσει το «μικρό» Insignia για αδυναμία να αντεπεξέλθει στα χιλιόμετρα και στην οδηγική πίεση. Το στιβαρό πλαίσιο και η καλοστημένη ανάρτηση κρύβουν το μεγάλο βάρος και το αυτοκίνητο ελίσσεται με μαεστρία ακόμα και σε συνεχής απαιτητικές στροφές. Εκεί ίσως να ζητούσες την λίγο παραπάνω εκρηκτικότητα που συναντάς στον μεγαλύτερο υπερτροφοδοτούμενο, όμως μια ματιά στον κοντέρ μόνο απογοητευτική δεν είναι για τις δυνατότητες του 1.4Τ. Οι 140 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ., και τα διαθέσιμα από τις 1.850 σ.α.λ. 200 Nm ροπής επιταχύνουν σβέλτα, σίγουρα όχι συναρπαστικά (κάτι που οφείλεται και στις απλωμένες σχέσεις), αλλά ουσιαστικά το αμάξωμα των 1.600 κιλών. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 10,9’’, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 205 km/h, τιμές αξιοπρεπέστατες που υπερκαλύπτουν τις ανάγκες των αγοραστών της κατηγορίας. Οι προθέσεις του οδηγού θα βρουν εκφραστή σε ένα σβέλτο αλλά με έντονη υποβοήθηση, τιμόνι και μια άμεση λειτουργία ανάρτησης (γόνατα εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) ώστε γρήγορα να κερδίσει την εμπιστοσύνη του και να μην περιορίσει τον ρυθμό του. Το ασφαλές άλλωστε περιβάλλον περιλαμβάνει αποτελεσματικά και δυνατά φρένα καθώς και το στάνταρ ESP στην περίπτωση της υπερβολής. Στα ατού του Insignia παραμένει η αποτελεσματική ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης που προσφέρει ιδανικές συνθήκες για να ροκανίζει ξεκούραστα χιλιόμετρα. Φυσικά η κατανάλωση είναι εμφανώς καλύτερη από τον ορμητικότερο 1.6Τ, όμως το βάρος της κατασκευής δεν αποτελεί σύμμαχο για εντυπωσιακές τιμές. Συχνά πυκνά ο υπολογιστής ταξιδίου στρογγυλοκαθόταν στα 9,5 lt/100 km σε μικτές συνθήκες που περιλάμβανε και αρκετή πόλη, ενώ σε σβέλτο ταξίδι(130-150 km/h) χωρίς βαρύ πόδι, μπορεί να διατηρήσει την μέση κατανάλωση κοντά στα 8 λίτρα. Το ευτύχημα είναι ότι το 70άρι ρεζερβουάρ εξασφαλίζει από 700 έως και σχεδόν 900 χιλιόμετρα αυτονομίας.

συμπέρασμα

Η αποδεδειγμένη αξία του Insignia στο χώρο των μεσαίων sedan φάνηκε από την τετραετία σταδιοδρομίας του και την αποδοχή του κοινού, ακόμα και αν έλειπε το δυναμικό downsizing στο χώρο των κινητήρων. Με τον 1.4Τ των 140 ίππων διατηρεί την απόδοσή του σε ανεκτά επίπεδα, περιορίζει τα κόστη(πάγια και κατανάλωση) και αποκτά ένα δυνατό λόγο για να διατηρήσει το όνομα Insignia στην επικαιρότητα, θωρακίζοντας ακόμα καλύτερα το πακέτο της εμφάνισης, των ποιοτικών χαρακτηριστικών και της αρτιότητά του, στην μεσαία σκηνή.

 

Opel Insignia 4d

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
75
GOCAR Magazine #75

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...