Lancia Ypsilon 1.3 MJT

Benvenuto!

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,4 sec
Μέση κατανάλωση3,8 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το πιο ολοκληρωμένο Ypsilon, προσφέρει οικονομία καυσίμου και καλές επιδόσεις, ζητώντας για προκαταβολή το αυξημένο κόστος απόκτησης

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Compact διαστάσεις
  • Χώροι
  • Στοιχεία πολυτέλειας
  • Ροπή κινητήρα
  • Κατανάλωση
  • Μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

 

ξυνά
  • Τιμή
  • Έλλειψη ESP στο βασικό εξοπλισμό
  • Λειτουργία Start&Stop
απόψεις

Η συγκεκριμένη έκδοση θα ήταν η πιο πετυχημένη για την Ιταλική αγορά που αναγνωρίζει τις αρετές του diesel και μπορεί να πληρώσει τη υψηλή διαφορά τιμής από τις βενζινοκίνητες εκδοχές. Στην τροϊκανή πραγματικότητα η συγκεκριμένη τοποθέτηση φαντάζει πολυτέλεια καθώς ο TwinAir είναι προσιτός και επαρκής οπότε ας μείνει το πακέτο οικονομικής σωτηρίας για μοντέλα που πραγματικά το έχουν ανάγκη.

Βασίλης Παπαδόπουλος

 

Σήμερα που οι οικονομικoί συσχετισμοί έχουν αλλάξει και το αμερικάνικό λόμπι εργάζεται σε πρώτο πρόσωπο με τα στελέχη του Fiat Group, το μέλλον της Lancia στην Ευρώπη στηρίζεται άρρηκτα σε μοντέλα όπως το νέο Ypsilon. Μπορεί το Fiat 500 να χάραξε λαμπρή πορεία στο lifestyle, το νέο Ypsilon όμως ήρθε για να επεκτείνει την καλά δουλεμένη πλέον τέχνη της αποπλάνησης του καταναλωτή. Με την πρώτη επαφή, στέκεσαι στην ενδιαφέρουσα εμφάνιση, τους καλούς χώρους και τις πραγματικά compact διαστάσεις, που αποδεικνύονται σωτήριες στην καθημερινή πάλη στους δρόμους της πόλης.

Εξετάζοντας την γκάμα των κινητήρων, ο λιλιπούτειος 2κύλινδρος TwinAir κλέβει αναμφισβήτητα τις εντυπώσεις. Αν όμως ψαχτείς, το νόμιμο πλέον διαμάντι, δεν είναι ο τεχνοκράτης κινητήρας βενζίνης, αλλά ο καλά εξελιγμένος Multijet II των 1,3 λίτρων. Ο τελευταίος μάλλον δίνει στον καταναλωτή, το πιο ολοκληρωμένο Ypsilon νέας σοδειάς!

 

Ιταλική ράτσα...

Είναι λίγες οι φορές που η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει βγάλει κάποιο άσχημο μικρό αυτοκίνητο και το Ypsilon δεν ξεφεύγει από την πεπατημένη. Πρόκειται για το πρώτο 5θυρο Ypsilon, το οποίο ήρθε να σαγηνεύσει, έχοντας για άλλη μια φορά στην κορυφή των προτεραιοτήτων του το γυναικείο φύλο. Μετρ της κομψότητας, μαζεύει έντεχνα τα βλέμματα πάνω του. Σημαντικό σε αστικό περιβάλλον: το λογικό του μέγεθος, με μήκος 3.842 mm και πλάτος 1.676 mm. Η εμπρός μάσκα δίνει την φρέσκια άποψη των Lancia του σήμερα και βάζει σε κοινό αισθητικό καλάθι το Ypsilon με την πιο πληθωρική Delta. Αν και 5θυρο, ξεγελά με την 3θυρη αρχιτεκτονική και τις κρυμμένες χειρολαβές των πίσω θυρών. Οι τελευταίες πάντως, αν και μοντέρνες σε σχεδίαση, στερούνται κάποιας πρακτικότητας στο μπες-βγες των πίσω επιβατών.

Άρωμα πολυτέλειας και στο εσωτερικό, το οποίο ξεχωρίζει από τα κεντρικά τοποθετημένα όργανα. Αν και δεν είμαι οπαδός της συγκεκριμένης διάταξης, εύκολα τα συνήθισα στη ζωή μέσα στο Ypsilon. Η πολυτέλεια και τα πολλά στοιχεία εξοπλισμού, συνδέονται άρρηκτα με την πρακτικότητα ενός ταμπλό που έχει τις ρίζες του στο Panda. Η ποιότητα ικανοποιεί, και μόνο αν το ψειρίσεις διακρίνεις μια αποφυγή των Ιταλών να εξελίξουν κάθε μικρή λεπτομέρεια.

Υψηλή θέση οδήγησης, που δείχνει προς τη μεριά της άνεσης είναι η πρώτη εντύπωση πίσω από το τιμόνι. Η ορατότητα προς τα πίσω και διαγώνια είναι προβληματική, αλλά οι μαζεμένες διαστάσεις δημιουργούν προϋποθέσεις εξοικείωσης, ειδικά στο παρκάρισμα. Χώροι πάντως για τέσσερις επιβάτες υπάρχουν, χωρίς ιδιαίτερο στρίμωγμα. Οι αποσκευές θα βρουν και αυτές καταφύγιο στο λειτουργικό χώρο αποσκευών των 245 lt.

 

Ντρίπλες οικονομίας

Μπαίνει με άλλη φορά στο παιχνίδι το Ypsilon με το Multijet II κάτω από το καπό. Εκεί που με τον κλασσικό 1.2 Fire έχεις συμβιβαστεί πριν γυρίσεις τη μίζα και με τον TwinAir αναρωτιέσαι τι και πώς, το diesel Ypsilon έχει περισσότερη αυτοπεποίθηση.  Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1,3 λίτρων αποδίδει 95 ίππους και 200 Nm ροπής. Στην πράξη, η δύναμη ξυπνά ελαφρώς κάτω από τις 2.000 rpm μέχρι τις 3.000+ rpm, όπου είναι σοφότερο να περάσεις στην επόμενη σχέση. Το μακρύ 5άρι κιβώτιο δείχνει το δρόμο της οικονομίας, χωρίς η ροπή του κινητήρα να σε εκθέτει πουθενά. Σε επίπεδο συνεργασίας, μικρή ένσταση έχουμε για τη λειτουργία του συστήματος Start&Stop, το οποίο δεν λειτουργεί με την ίδια μαεστρία όσο αντίστοιχες υλοποιήσεις του άμεσου ανταγωνισμού.

Τα 0-100 km/h σε 11,4’’ και η τελική των 183 km/h που αναφέρουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά, επαληθεύονται σε επίπεδο αίσθησης στο δρόμο. Στη στρωτή οδήγηση η δύναμη και η ροπή δεν θα λείψουν, ακόμα και αν χρειαστεί να ταξιδέψεις με πλήρες φορτίο σε ταχύτητες 150-160 km/h. Η εξοικείωση με την καμπύλη ροπής και το περιορισμένο ωφέλιμο εύρος rpm του diesel κινητήρα, δημιουργεί εν τέλει το συναίσθημα ενός εξαιρετικά σβέλτου συνόλου. Ίσως ένας πιο μεγάλος diesel κινητήρας, θα διέθετε πιο πολιτισμένη λειτουργία, αλλά ο κυβισμός των σκάρτων 1,3 λίτρων δημιουργεί ένα σημαντικό φορολογικό πλεονέκτημα. Το diesel Ypsilon ξεγλιστρά και από τα τέλη κυκλοφορίας, με τα 99 gr/km CO2 που εκπέμπει. Στο φλέγον θέμα της κατανάλωσης, στη δική μας περίπτωση κυμάνθηκε στα 5,8 lt/100km σε μικτές συνθήκες. Πιέζοντας τον κινητήρα και προσπερνώντας το βάσανο της οικονομικής οδήγησης, θέλει κόπο για να δεις υψηλότερη ένδειξη από 7,0 lt/100km.

 

Αστική πολυτέλεια

Σε γνωστά μονοπάτια πατά η λογική του Ypsilon στο δρόμο. Παρά την κάπως σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, δεν προκύπτουν κάποια εμφανή σπορ στοιχεία. Η φιλικότητα και η άνεση συνοδεύονται από τα πρακτικά στοιχεία της ψηλής θέσης οδήγησης και των compact διαστάσεων. Το ελαφρύ τιμόνι βοηθά στην καθημερινότητα της πυκνής κίνησης, αλλά δεν διακρίνεται από την πληροφόρηση που προσφέρει. Η μικρή Lancia ταξιδεύει άνετα, με τον Multijet να δείχνει πιο καλά ηχομονωμένος σε σχέση με άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού, που έχει τη χάρη να υπηρετεί.

Από τη θέση οδήγησης και τη ρύθμιση της ανάρτησης, ως τον χαρακτήρα του diesel κινητήρα, το Ypsilon δύσκολα ξυπνά το αίσθημα της σπορ συμπεριφοράς. Αν πιέσεις πάντως, η κλασσική αξία της υποστροφικής συμπεριφοράς μπορεί να περάσει σε ένα ελάφρωμα της ουράς, το οποίο στις εκδόσεις δίχως ESP θέλει πιο εκπαιδευμένο οδηγό. Τα φρένα λειτουργούν σωστά, ενώ το σπινιάρισμα των εμπρός τροχών λόγω της ροπής του κινητήρα γίνεται κάπως αισθητό με πρώτη και δεύτερη σχέση στους γλιστερούς δρόμους της πατρίδας μας. Οι εκδόσεις με ESP μάλλον θα είναι απαλλαγμένες και από αυτό το φαινόμενο.

συμπέρασμα

Βουτηγμένο στο στυλ το νέο Ypsilon, προτάσσει στο κοινό, το κομψό του σχήμα. Ακόμα και να μην εντυπωσιάζεσαι με τις δημιουργίες των Ιταλών, στην ουρά με τα supermini θα του ρίξεις μια καλή ματιά. Τα καλά στοιχεία της έκδοσης TwinAir παραμένουν ως έχουν. Αν δεν κρύβεσαι από το αυξημένο κόστος αγοράς και το επιλέξεις συνειδητά σαν premium supermini, η πιο τσιμπημένη έκδοση Multijet προσφέρει ένα σαφώς πιο ολοκληρωμένο πακέτο. Συνδυάζοντας ιδανικά επιδόσεις και οικονομία καυσίμου εντός και εκτός πόλης, έχοντας όλα τα φόντα για ένα εξίσου κομψό στη χρήση μέλλον!

Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon - 25 years of evolution

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...