Kia Picanto 1.2

Ευρωπαϊκός αέρας για το νέο Picanto που επαναπροσδιορίζει την θέση του στα μικρά αυτοκίνητα.

  • -
  • -
Ισχύς85 PS
Ροπή120 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,4 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2105 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η δεύτερη γενιά Picanto, αύξησε διαστάσεις και προσδοκίες και πλησίασε σε αίσθηση τα supermini.

Η δεύτερη γενιά Picanto με την φρέσκια σχεδίαση και το δυναμικά νεανικό προφίλ πυροδοτεί τη νέα επίθεση της Kia στην μικρή κατηγορία. Η πετυχημένη εισβολή της με το πρώτο Picanto, της άνοιξε την όρεξη για δυναμική συνέχεια. Τράβηξε λοιπόν μια λευκή γραμμή και έκανε επανεκκίνηση πλασάροντας στην κατηγορία έναν ακόμα πιπεράτο πρωταγωνιστή.

Gourmet και πικάντικο
Μετά τα Soul, Venga και Sportage, ήταν η σειρά του Picanto να δεχθεί τα νέα σχεδιαστικά πρότυπα της Kia. Η σχεδιαστική «πένα» του Πέτερ Σράϊερ έκανε το θαύμα της και πλέον το Picanto βροντοφωνάζει Ευρώπη. Σε σχέση με το πρώτο Picanto του 2004, το νέο έχει μεγαλώσει τις διαστάσεις του (60 mm σε μήκος και 15 mm σε μεταξόνιο), χωρίς όμως να ξεφεύγει από τα δεδομένα της κατηγορίας (μήκος: 3.595 mm, πλάτος: 1.595mm, ύψος: 1.480 mm). Παράλληλα, καταφέρνει να αποσπάσει μια καλή κουβέντα για το σχεδιαστικό στιλ ακόμα και από τους πιο δύσπιστους και προκατειλημμένους. Ουσιαστικά και αντικειμενικά, το κομψό και δυναμικό Picanto είναι όμορφο και τολμηρό χάρη στις σπορτίφ γραμμές που προκύπτουν από την μάσκα α λα Venga, πλαισιωμένη από LED ημέρας στις πλούσιες εκδόσεις, τους μεγάλους θόλους και τους κοντούς προβόλους, τις ακμές στα πλευρά του και τα τύπου μπούμερανγκ πίσω φώτα. Ομοίως ευχάριστη, νεανική και φρέσκια είναι και η εικόνα του εσωτερικού, με το ταμπλό να θυμίζει μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Μπορεί τα σκληρά υλικά να είναι πλειοψηφία, όμως δείχνουν καλοφινιρισμένα και εξαιρετικά καλά συναρμολογημένα, ενώ εργονομικά και χωροταξικά οι άνθρωποι τις Kia δεν άφησαν περιθώρια για αρνητική κριτική. Δείχνει και είναι ποιοτικό, χωρίς ελλείψεις εξοπλισμού τόσο όσον αφορά την ασφάλεια (6 αερόσακοι, ABS) όσο και τις ανέσεις (A/C, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέφτες, υπολογιστής ταξιδίου, ραδιοcd με MP3, προβολείς ομίχλης), ενώ προσφέρεται και η δυνατότητα του επιπλέον εξοπλισμού της πλουσιότερης έκδοσης Spice Plus (ηλεκτρονικός κλιματισμός, ηλεκτρική ηλιοροφή, ζάντες αλουμινίου κ.ά.). Παράλληλα, με έξτρα χρέωση μπορεί κανείς να απολαύσει το Picanto του μεταξύ άλλων με ESC που εξασφαλίζει την ευστάθεια όταν ο οδηγός υπερβεί τα όρια, δερμάτινες επενδύσεις, αναδιπλούμενους καθρέφτες, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, Bluetooth, θύρες USB, σύστημα ISG (Start-Stop), αερόσακο γονάτων, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι. Επιστρέφοντας στους καλούς διαθέσιμους χώρους, οι τέσσερις ενήλικες θα βρουν ευρύχωρη την καμπίνα, ενώ τα μεγάλα ανοίγματα των θυρών διευκολύνουν την πρόσβαση. Ικανοποιητικός είναι και ο - μεγαλύτερος κατά 54 λίτρα σε σχέση με τον προκάτοχο - χώρος αποσκευών των 200 λίτρων, που με την αναδίπλωση των καθισμάτων δημιουργεί έναν επίπεδο χώρο για μεταφορά μεγαλύτερων αντικείμενων.

Μικρομέγαλο
Ο σπιρτόζικος χαρακτήρας του προγενέστερου ζει και βασιλεύει και στο νεότερο, που βγαίνει ωφελημένο από την light δίαιτα που το υπέβαλαν έως και δέκα κιλά. Με την ζυγαριά του κατασκευαστή να σταθεροποιείται στα 936 kg στην πλούσια έκδοση με το μοτέρ των 1,2 λίτρων, το Picanto δεν αργεί να εντυπωσιάσει τον οδηγό του με την δραστήρια διάθεση. Τα 1.248 κ.εκ. του ατμοσφαιρικού κινητήρα υπεραρκούν για να αφήσουν μόνιμο το αποτύπωμα του χαμόγελου σε όποιον πάρει γεύση από τα κατορθώματά του. Αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού και διάθεση για στροφάρισμα ψηλά, είναι η ταυτότητα του χαρακτήρα του, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στις χαμηλομεσαίες τεμπελιάζει. Αντιθέτως, απολαμβάνεις την επιτάχυνση ακόμα και με λίγες στροφές πάνω από το ρελαντί και 3η στο θετικό 5άρι κιβώτιο της Kia, και μόνο με τις δυο μακρύτερες σχέσεις θα νιώσεις την επιτάχυνση να καταλαγιάζει. Η συνολική του απόδοση διακρίνεται ταυτόχρονα και για την πολιτισμένη λειτουργία, ενώ με 85 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 120 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., αντιλαμβάνεται κανείς ότι και οι επιδόσεις θα είναι με το μέρος του. Τα νούμερα αλλά και η πράξη αποδεικνύουν ότι το μικρό Kia δεν έχει να φοβηθεί τον ανταγωνισμό επιταχύνοντας στα πρώτα 100 km/h σε 11,4’’ και διατηρώντας μάλιστα την διάθεση επιτάχυνσης μέχρι την τελική ταχύτητα των 171 km/h. Στις υψηλές ταχύτητες δεν «ιδρώνει» και τις διατηρεί με άνεση προσφέροντας σιγουριά στον οδηγό, ενώ ταυτόχρονα διαπιστώνει κανείς την καλή ηχομόνωση και κύλιση για τα δεδομένα της κατηγορίας. Οι επιδόσεις συνήθως σημαδεύονται με ελαφρώς τσιμπημένες τιμές κατανάλωσης και το Picanto δεν ξεφεύγει από τον κανόνα. Τα 7,5-8,0 lt/100 είναι η συνηθέστερη μέση τιμή για έναν οδηγό που δεν θα κάνει συμβιβασμούς στον ρυθμό του. Ο συνετός και μυαλωμένος θα ρίξει έως και ένα λίτρο παρακάτω την κατανάλωση, όμως αυτό που σε ανησυχεί κυρίως είναι η μικρή χωρητικότητα του ρεζερβουάρ των 35 λίτρων και λιγότερο η κατανάλωση. Οι στροφές και ο γρήγορος ρυθμός δεν τρομάζουν ούτε τον οδηγό ούτε το μικρό Kia, το οποίο πείθει συνολικά για την αποτελεσματικότητά του, αρκεί να μην ζητήσει κανείς σπορ συμπεριφορά. Το τιμόνι ακολουθεί τις εντολές χωρίς να διαπρέπει σε αίσθηση, ενώ σε γρήγορο ρυθμό δείχνει να τεμπελιάζει ελαφρώς όλο το μπροστινό σύστημα στην αμεσότητα της εντολής. Σημασία έχει ότι το Picanto παραμένει ουδέτερο, χωρίς να αντιδρά απότομα και να ξαφνιάζει: σημαντικό ατού για οδηγούς χωρίς δεξιότητες. Συνολικά, το ασφαλές και αποτελεσματικό Picanto πραγματοποιεί παραπάνω από τις αστικές του υποσχέσεις.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Άνεση
  • Χώροι

ξυνά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Μικρό ρεζερβουάρ και αυτονομία

απόψεις
Είχα πολύ καιρό να οδηγήσω μικρό αυτοκίνητο και να παρασυρθώ από τον σπιρτόζικο χαρακτήρα του. Παλιότερα, οδηγούσαμε με το μυαλό στο ρολόι κυνηγώντας το χρόνο, τώρα δεν παίρνουμε το μάτι από το trip computer μη τυχόν και ανέβει κάνα δέκατο η μέση κατανάλωση. Με το Picanto όμως θυμήθηκα τον παλιό μου - ανήσυχο - εαυτό. Κάτι ο ζωηρός 1.200άρης, κάτι η δυναμική εμφάνιση, κάτι το ζωντανό πάτημα και βρέθηκα να αλλάζω σχέσεις στον κόφτη και να στρίβω με παιχιδιάρικη διάθεση. Ναι, θα το αγόραζα γιατί εκτός από ιδανικό για την πόλη, είναι και εξαιρετικό αγχολυτικό: ξεσπάς πάνω του και το ευχαριστιέσαι/ευχαριστιέται.
Γιάννης Λημναίος
συμπέρασμα
Το αντίδοτο στην κρίση είναι τα μικρά, έξυπνα, δραστήρια αυτοκίνητα που ικανοποιούν το μάτι, την αφή και τις γενικότερες αισθήσεις, είτε αυτές είναι οδηγικές και ουσιαστικές, είτε υποκειμενικές. Το νέο Picanto είναι άξιος εκπρόσωπος και μπορεί να σηματοδοτήσει την επόμενη πετυχημένη πορεία της Kia στην μικρή κατηγορία. Πλήρες και ανταγωνιστικό, αποτελεί πλέον μια από τις πιο ηχηρές παρουσίες στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, με όπλα του εκτός από την σχεδιαστική φρεσκάδα, τον δυναμισμό, τον ζωηρό κινητήρα και την ευρωπαϊκή του αύρα στον δρόμο, έναν εύστοχο τιμοκατάλογο και φυσικά την 7ετη εργοστασιακή εγγύηση.

Kia Picanto

POLL

Τι κίνητρα πρέπει να δοθούν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

  • Έκπτωση τουλάχιστον 5.000 ευρώ
  • Δωρεάν στάθμευση παντού
  • Δωρεάν διέλευση από τους σταθμούς διοδίων
  • Δωρεάν φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς
  • Όλα τα παραπάνω
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...