Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir

Το club των supermini αποκτά την φινέτσα της Lancia και έναν εκπρόσωπο που διδάσκει στιλ και φαντασία στην λαοφιλέστατη κατηγορία.

  • -
  • -
Ισχύς85 PS
Ροπή145 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,9 sec
Μέση κατανάλωση4,2 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Η κομψή supermini εκδοχή της Lancia, με πολυτελή αύρα και όπλο της την τεχνολογία που μηδενίζει τα ετήσια πάγια έξοδα.

Μια εταιρεία με παράδοση στην φινέτσα, το κομψό στιλ και τις επιδόσεις, αλλά και το ένδοξο πέρασμά της από τους αγώνες δεν λυγίζει όσο δύσκολα και αν εξελίχθηκαν για αυτήν τα πράγματα στο πρόσφατο παρελθόν. Η Lancia ανέκαθεν είχε το κοινό της και η ιστορία του Ypsilon εδώ και πάνω από 25 χρόνια, αρχικά ως Υ 10 και μετέπειτα ως Ypsilon την τοποθετούσε στην ελίτ των supermini. Στην αλλαγή σελίδας της εταιρείας που την βρίσκει συνδεδεμένη με την Chrysler, αλλά και στην νέα αντιπροσώπευση στην χώρα μας, η Lancia βρίσκει ένα καλό πάτημα για να επαναδιαπραγματευτεί την θέση της στην εμπορικότερη κατηγορία της αγοράς και δη της ελληνικής. Το χαριτωμένο μικρό της Lancia αποτελεί την 4η γενιά, στοχεύει παραδοσιακά στο premium κομμάτι της κατηγορίας και ο λόγος είναι ορατός και προφανής.

Νέο και 5θυρο
Το νεότερο σουπερμίνι της Lancia βασίζεται ουσιαστικά σε μια επιμηκυμένη εκδοχή του πλαισίου του Fiat 500 και αυτό του δίνει την δυνατότητα να πατάει ανάμεσα σε δυο κατηγορίες(mini και supermini). Μην βιαστείτε να το καταδικάσετε σε χώρους γιατί και το Panda έως τώρα που υιοθετεί την λογική, πρόσφερε καλή εκμετάλλευση χώρων για τις διαστάσεις του. Σε σχέση με το τρίθυρο παρελθόν του το νέο Ypsilon προσφέρεται αποκλειστικά πεντάθυρο, ώστε να συνδυάσει το στιλ με την πρακτικότητα κάτι εμφανές με την πρώτη ματιά. Σχεδιαστικά η τρίθυρη ψευδαίσθηση εξυπηρετείται με το κόλπο της κρυφής χειρολαβής στις πίσω πόρτες και με το σφηνοειδές, κουπέ τελείωμα του παραθύρου. Η ψηλόλιγνη σιλουέτα, το σχετικά κοντό καπό και η μετατόπιση της καμπίνας προς τα εμπρός εξασφαλίζουν ένα ευρύχωρο για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου(μήκος: 3.842mm, πλάτος: 1.676mm, ύψος: 1.517mm) σαλόνι για τέσσερις ενήλικες με ανάστημα λίγο κάτω από 1,80m. Ο πέμπτος επιβάτης θα στριμωχτεί συμβιβάζοντας τον διαθέσιμο χώρο και στους διπλανούς του και φυσικά και θα βρείτε πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα στον ανταγωνισμό, όμως το νέο Ypsilon, προσφέρει έναν έξυπνο συνδυασμό περιορισμένων διαστάσεων και ευρύχωρης καμπίνας. Ο χώρος αποσκευών διεύρυνε μεν την χωρητικότητα του (συνολικά 245 λίτρα), αλλά απέχει από τον μέσο όρο των supermini. Παράλληλα το φινετσάτο και ευήλιο σαλόνι είναι χάρμα στο μάτι, αλλά και στην αφή, κάτι που υποδηλώνει προσεγμένη κατασκευή και κάνει ευχάριστη την φιλοξενία στο εσωτερικό του. Η σχεδιαστική λογική με τα όργανα στο κέντρο διατηρήθηκε, σε νέα εκτέλεση βεβαίως, ενώ τόσο η αισθητική της κονσόλας όσο και ο εξοπλισμός αναλόγως της έκδοσης προσφέρει πλούσιο έως πολυτελές στιλ.      

Αστικά, περιαστικά και αριστοκρατικά
Με κύριο πεδίο δράσης την αστική μετακίνηση, το Ypsilon στολίζει την πόλη με την κομψότητά του αλλά και με την ευελιξία του. Το μικρό του μήκος το κάνει μανιτζέβελο στα στενά της πόλης και στους ελιγμούς και η άνετη ανάρτηση απορροφά ανωμαλίες και κακοτεχνίες, επιβεβαιώνοντας τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει στον οδηγό καλό έλεγχο της κατάστασης, ενώ και ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας, στο πρότυπο των Panda και 500, έχει αποδεδειγμένα σωστή θέση. Ταυτόχρονα εμφανίζεται ελαφρώς ποιοτικότερος στο κούμπωμα και των πέντε σχέσεων, ενώ η μακριά κλιμάκωση είναι σαν τον βήχα και δεν κρύβεται. Υπάρχει φυσικά εξήγηση και την δίνει ο κινητήρας από την στιγμή που ζωντανέψει με το γύρισμα του διακόπτη. Αυτός ο τραχύς ήχος του δικύλινδρου εν σειρά, υποδηλώνει παρουσία Twin Air κάτω από το καπό της μικρής Lancia, κάτι που μεταφράζεται σε υπερτροφοδότηση 875 κ.εκ., 85 ίππους στις 5.500rpm, και 145Nm στις 1.900rpm, αλλά ταυτόχρονα περιορισμένους ρύπους (CO2: 99 gr/km) και μικτή κατανάλωση (4,2 lt/100 km) σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Εκτός από το ρελαντί, η απουσία κραδασμών είναι δεδομένη σε όλο το φάσμα στροφών μέχρι και τον ηλεκτρονικό κόφτη, τόσο που συχνά πυκνά τον επισκέπτεται κανείς άθελα του, δείγμα και της ευστροφίας του μικρού κινητήρα. Όσο ο δρόμος είναι ανοιχτός ο Twin Air προσφέρει εξαιρετικές επιταχύνσεις στο κάτω των 1000 κιλών αμάξωμα (975 για την ακρίβεια), γεμίζοντας δυναμικά την μια σχέση μετά την άλλη και οι επιδόσεις αφήνουν μια θετικότατη γεύση. Τα πρώτα 100km/h έρχονται σε 11,9’’, ενώ και τα 176km/h τελικής ταχύτητας δεν αργούν να έρθουν. Στις μεγάλες ταχύτητες το Ypsilon παραμένει premium σε ησυχία και ποιότητα κύλισης για τα δεδομένα της κατηγορίας, διατηρεί καλό έλεγχο και σιγουριά στον οδηγό, αν και εδώ δεν διεκδικεί κορυφαία θέση στην κλάση. Η μαλακή ανάρτηση προσφέρει άνεση, αλλά στις αλλαγές κατεύθυνσης νιώθεις μια τάση πλεύσης που ευτυχώς μένει ως αίσθηση και όχι ως αναποτελεσματικότητα. Στην πόλη οι μακριές σχέσεις σε συνδυασμό με την «κούφια» απόδοση του κινητήρα χαμηλά, αναγκάζει συχνά σε ανακάτεμα του επιλογέα, ιδίως όταν οι στροφές γυροφέρνουν έως τις 2.200. Από εκεί και πάνω είναι που ο Twin Air προσφέρει πληθωρικά την ροπή του. Με καλή περιοχή τις 2.500rpm με 4.000rpm που συχνά θα επισκεφτεί κανείς, το μικρό μοτέρ δείχνει πιο τσιμπημένες τιμές κατανάλωσης στον υπολογιστή ταξιδίου. Τα 7,5 με 8 λίτρα είναι αρκετά συνηθισμένες τιμές μέσης κατανάλωσης σε φυσιολογικό(σβέλτο είναι η αλήθεια) ρυθμό και θα χρειαστεί ιδιαίτερα προσεκτική οδήγηση για να την ρίξεις περίπου ένα λίτρο παρακάτω. Όσο διατηρείς το στροφόμετρο ψηλά, οι τιμές σκαρφαλώνουν στα 9 λίτρα και σε ένα επαρχιακό δρόμο με διαδοχικές στροφές και οδηγικό ενδιαφέρον, το πιθανότερο είναι να απογειώσεις την κατανάλωση. Ταυτόχρονα βέβαια θα «απογειώσεις» και τον ρυθμό του Ypsilon, όπου δεν θα διστάσει να ακολουθήσει τις εντολές σου παραμένοντας αποτελεσματικό, φιλικό και συνεργάσιμο. Η ευκολία να ακολουθήσει το τόξο της στροφής είναι δεδομένη, αλλά παράλληλα εμφανίζει και μια τάση ελαφρώματος της ουράς που μπορεί να εξελιχθεί σε υπερστροφή στην περίπτωση που δεν υπάρχει ESP. Με το ESP στον εξοπλισμό, ο ανυποψίαστος σβέλτος οδηγός δεν έχει λόγους να ανησυχεί, ενώ στην περίπτωση που απουσιάζει, ο μυημένος θα βρει το διασκεδαστικό κίνητρο για να επιτεθεί στην επόμενη στροφή. Οι συνολικές εντυπώσεις αποκτούν θετικό πρόσημο, για μια φρέσκια πρόταση με χαρακτήρα και συναίσθημα. Σίγουρα δεν επαναπροσδιορίζει την κλάση του, όμως προσφέρει μια άλλη ματιά στο θέμα μικρό, κομψό και ευχάριστο αυτοκίνητο.

με τη ματιά του Τσιγκρή
H νέα Lancia Ypsilon αποτελεί elite για την πιάτσα των supermini και το καυχιέται. Το κοσμοπολίτικο στιλ και η εξωστρεφής εικόνα της παραπέμπει σε νύχτες γαρνιρισμένες με …μπόλικο nightlife και μέρες με έντονο lifestyle, στοχεύοντας σε δραστήριο νεανικό κοινό που αναζητά φινέτσα, πολυτέλεια και κοσμική διάθεση. Στις πλούσιες και ακριβές εκδόσεις εξυπηρετεί ολοκληρωτικά τον σκοπό, ενώ στην βασική υπάρχουν βασικές ελλείψεις όπως το ηχοσύστημα. Η νέα Ypsilon σκοπεύει να εντυπωσιάσει περισσότερο με την κομψότητά της και την τεχνολογία Twin air και λιγότερο με την σπορ νεανική διάθεση που θα περίμενε κανείς πιέζοντας σε δρόμο με στροφές. Η μαλακή ανάρτηση διευκολύνει την άνεση αλλά σύντομα προειδοποιεί μέσω του ESP (όταν υπάρχει), ότι επιβάλει σύνεση και όχι επιθετικό ρυθμό οδήγησης.
γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση
  • Αίσθηση πολυτέλειας
  • Άνεση
  • Χώροι(για το μέγεθος)
ξυνά
  • Απουσία ESP στον στάνταρ εξοπλισμό
  • Απροθυμία κάτω από τις 2.500rpm
  • Κατανάλωση στην πόλη
  • Τιμή
απόψεις

Με άφησε με μεικτά συναισθήματα. Το πλαίσιο ήταν καλό, όπως και οι αναρτήσεις. Η  εξωτερική σχεδίαση ήταν τελικά καλύτερη από τις φωτογραφίες (αν και δεν κατάλαβα γιατί θα πρέπει να ήταν πεντάθυρο απευθυνόμενο σε νέες γυναίκες), αλλά εσωτερικά ήταν μια απογοήτευση, λες και ήταν μισοτελειωμένο, αν και ποιοτικά είχε γίνει προσπάθεια. Τέλος ο δικύλινδρος κινητήρας ήταν σχετικά «κούφιος» χαμηλά, θα μπορούσα όμως να ζήσω μαζί του, χωρίς πρόβλημα. Τελικά μου φάνηκε άνισο.

Κώστας Λούβαρης

go shopping
Το νέο Ypsilon προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Silver, Gold και Platinum), με την αρχική να προσφέρει βασικές σύγχρονες ανέσεις όπως το ABS με Brake Assist, τους 6 αερόσακους, το ρυθμιζόμενο σε ύψος και απόσταση τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, τηλεχειριζόμενο κεντρικό κλείδωμα, υπολογιστής ταξιδίου, A/C και σύστημα Start/Stop. Στην Gold απολαμβάνετε επιπλέον τα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, το ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και υποδοχή Aux και MP3, τον αυτόματο κλιματισμό αλλά και το Bluetooth, ενώ στην Platinum θα βρείτε ακόμη αισθητήρες φώτων, βροχής, παρκαρίσματος, cruise control και φώτα ομίχλης. Οι αυτόματες εκδόσεις διαθέτουν standard το ESP, κάτι που μπορείτε να αποκτήσετε προαιρετικά στις υπόλοιπες. Φυσικά η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού δεν περιορίζεται στα βασικά και περιλαμβάνει από συναγερμό και Navigation, μέχρι πανοραμική ηλεκτρική οροφή, φώτα Xenon και δερμάτινο σαλόνι.
συμπέρασμα
Κοσμοπολίτικο, φινετσάτο και προικισμένο με τεχνολογίες αιχμής της εποχής μας που θα του εξασφαλίσουν μια καλή πορεία από την στιγμή που ο ενδιαφερόμενος υποκύψει στην αλμυρή τιμή του. Το νέο Ypsilon με τον Twin Air στα σπλάχνα του, ουσιαστικά παίζει σε διπλό ταμπλό. Από τη μια κοντράρει τα στιλάτα μίνι με τους δυνατούς κινητήρες και την ευρύχωρη καμπίνα του και από την άλλη στέκεται περίφημα απέναντι στα πιο premium σουπερμίνι με όπλα του κυρίως τον πολυτελή χαρακτήρα και την ελκυστική εμφάνιση. Γοητεύει όσους αναζητούν τον ξεχωριστό χαρακτήρα, την τεχνολογία και την κομψότητα, και βάζει διλήμματα όσον αφορά την τιμή που ενώ δεν ξεφεύγει υπερβολικά, δεν το λες και φτηνό.

Lancia Ypsilon

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
75
GOCAR Magazine #75

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...