VW Passat 1.4 TSI

Αισθητική ανανέωση και ποιοτική αναβάθμιση με γνώμονα την οικονομία.

  • -
  • -
Ισχύς122 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,3 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,9 lt/100km
Εκπομπές CO2138 gr/km
με μια ματιά

Με εφόδια μια πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων και μία εκτεταμένη σχεδιαστική αναβάθμιση, η έβδομη γενιά Passat συνεχίσει ολοταχώς προς την τέταρτη δεκαετία στις αγορές.

γλυκά
  • Ηλεκτρονικά συστήματα
  • Χώροι, άνεση επιβατών
  • Ροπάτος κινητήρας
  • Οικονομία καυσίμου
  • Μειωμένα έξοδα σε ασφάλιστρα
ξυνά
  • Αλμυρή τιμή στις πλούσιες εκδόσεις
  • Έλλειψη σχεδιαστικής τόλμης
απόψεις

Δεν προκαλεί τον απόλυτο ενθουσιασμό σχεδιαστικά, αλλά μάλλον καθησυχάζει το βλέμμα αυτών που δεν είναι για πολλές συγκινήσεις. Πιο κοντά με την γκάμα του σήμερα της VW, η αναβάθμιση του Passat λειτούργησε αναμφίβολα προς όφελος του. Ο 1.4 TSI ρίχνει την τιμή κτήσης, χωρίς να αλλοιώνει ιδιαίτερα σαν φιλοσοφία το συνολικό πακέτο. Βελτιωμένο στους τομείς που ήδη ξεχώριζε, στηρίζεται σε κλασσικές αξίες και κάνει το δικό του βήμα εμπρός.

Δημήτρης Παππάς

Fatigue Detection

To σύστημα Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης (Fatigue Detection) εισάγεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της VW και πρώτη φορά στην κατηγορία του Passat. Με την έναρξη μιας διαδρομής το σύστημα καταγράφει τον τρόπο οδήγησης του οδηγού και στη συνέχεια, αξιολογεί διαρκώς τα δεδομένα που λαμβάνει από την γωνία κλίσης του τιμονιού, το πεντάλ γκαζιού και την εγκάρσια επιτάχυνση-παράμετροι που σκιαγραφούν τον τρόπο οδήγησης. Βάσει έρευνας, ένα ποσοστό της τάξης του 25% των ατυχημάτων που συμβαίνουν στο δρόμο, οφείλονται σε κόπωση του οδηγού  - ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια μακρινών και μονότονων διαδρομών.

Το σύστημα λοιπόν ανιχνεύει το βαθμό συγκέντρωσης του οδηγού και τον προειδοποιεί με ηχητική ένδειξη διάρκειας 5 δευτερολέπτων. Παράλληλα, εμφανίζεται και μια οπτική ένδειξη  στον πίνακα οργάνων, που προτείνει στον οδηγό να κάνει ένα διάλειμμα από την οδήγηση. Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί μέσα στα επόμενα 15 λεπτά, η ειδοποίηση επαναλαμβάνεται.

Η αναβάθμιση ενός από τα πιο πετυχημένα εμπορικά μοντέλα της VW δεν είναι και τόσο απλή υπόθεση. Η τόλμη στη σχεδίαση είναι δίκοπο μαχαίρι, τουλάχιστον για ένα μοντέλο που βρίσκεται στο προσκήνιο από το 1973 μέχρι σήμερα. Από την άλλη η ριζική ανανέωση που ξεκινά από το πάτωμα και φτάνει στις εξωτερικές λεπτομέρειες κοστίζει ακριβά για να γίνεται όσο συχνά θα επιθυμούσε το τμήμα marketing μιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Στην περίπτωση της έβδομης γενιάς Passat οι ιθύνοντες της VW επέλεξαν να παρατάξουν τους οικονομικούς κινητήρες, την πληθωρική εμφάνιση και μια γενναία λίστα από ηλεκτρονικά καλούδια, απέναντι σε έναν πολυπληθή ανταγωνισμό επικεφαλής του οποίου είναι το Insignia της Opel.

 

Ευγενική καταγωγή

Τη σχεδιαστική του καταγωγή το ανανεωμένο Passat την έλκει από τη ναυαρχίδα της εταιρείας, το Phaeton, γεγονός που αποδεικνύουν οι τέσσερις οριζόντιες γρίλιες στη μάσκα και τα πίσω φανάρια. Κατά τα λοιπά οι βασικές αναλογίες παραμένουν ίδιες σε τέτοιο βαθμό που μόνο οι σχεδιαστικές αλλαγές στο εμπρός μέρος αποδεικνύουν ότι κάτι άλλαξε τουλάχιστον από οπτικής πλευράς. Οι εξωτερικές διαστάσεις έμειναν αμετάβλητες αν και αυξήθηκε το μήκος κατά 4 mm λόγω της αλλαγής των προφυλακτήρων. Το μεταξόνιο παρέμεινε κι αυτό ίδιο, όχι πως υπήρχε η ανάγκη για δημιουργία μεγαλύτερων εσωτερικών χώρων για τους πίσω επιβάτες ή το πορτμπαγκάζ. Στους τομείς αυτούς και η 6η γενιά τα πήγαινε θαυμάσια.

Οι ουσιαστικές αλλαγές του νέου Passat που θα εκτιμηθούν από το κοινό στο οποίο απευθύνεται αφορούν την προσλαμβανόμενη ποιότητα. Εδώ οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά. Το εσωτερικό είναι βελτιωμένο ποιοτικά όχι μόνο από πλευράς υλικών, αλλά και από τη συναρμογή της όλης κατασκευής. Η κεντρική κονσόλα έχει επανασχεδιαστεί ώστε να δείχνει πιο φρέσκια. Ο τομέας που έχει επίσης αναβαθμιστεί αισθητά είναι η ηχομόνωση, τόσο από τους εξωτερικούς θορύβους λόγω της κύλισης, όσο και τους κραδασμούς του κινητήρα. Η εκτεταμένη χρήση ηχομονωτικών υλικών στο ταμπλό και στις πόρτες εξουδετερώνουν αποτελεσματικά τους θορύβους που φτάνουν στην καμπίνα. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να κάνουμε στη βελτίωση του μπροστινού παρμπρίζ στο οποίο έχει ενσωματωθεί ένα νέο ηχομονωτικό φιλμ για αποτελεσματικότερη ηχομόνωση. Το κρύσταλλο από πέντε στρώσεις και έχει συνολικό πάχος 4,46mm. Κάτω από το εξωτερικό γυαλί (πάχους 2,1mm) υπάρχει ένα φιλμ ασφαλείας με πάχος 0,33mm, στη συνέχεια ακολουθεί ένα μονωτικό φιλμ (0,1mm) και άλλο ένα δεύτερο φιλμ ασφαλείας και τέλος το εσωτερικό στρώμα γυαλιού με πάχος 1,6mm. Η κατασκευή αυτή, έχει σχεδιαστεί για να μειώνει τα επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Για το αυτοκίνητο δοκιμής με τον κινητήρα των 1.4TSI ο θόρυβος στο εσωτερικό έχει μειωθεί κατά 2dB. Μάλιστα ο συγκεκριμένος τύπος κρυστάλλου μπορεί να παραγγελθεί ως προαιρετικός εξοπλισμός στα εμπρός πλαϊνά παράθυρα.

Πέρα από την ηχομόνωση το νέο Passat διαθέτει υψηλή στρεπτική ακαμψία που είναι απαραίτητη για την απομόνωση των θορύβων λόγω της κύλισης. Στο αμάξωμα χρησιμοποιείται χάλυβας υψηλής αντοχής σε ποσοστό 74% της δομής του αμαξώματος και χάλυβα πολύ υψηλής αντοχής, κατά 16% αντίστοιχα.

 

Με καρδιά …supermini

Εδώ είναι ο τομέας που η VW παίζει χωρίς αντίπαλο ή τουλάχιστον μέχρι την παρουσίαση του Insignia 1.4T. Η γκάμα των TSI αποτελεί μεγάλο ατού κυρίως όταν υιοθετείται από μοντέλο της μικρομεσαίας και μεσαίας κατηγορίας. Τα 1400 κ.εκ. αποτελούν μεγάλο δέλεαρ για τη μεταμνημονιακή αγορά, καθώς αποφεύγονται φορολογική σκόπελοι όπως έκτακτες εισφορές κλπ, και από πλευράς ασφαλίστρων βρίσκεται σε ανεκτά επίπεδα. Από την άλλη ο γνώριμος 1.4TSi με τον άμεσο ψεκασμό βενζίνης είναι ιδιαίτερα οικονομικός και απολύτως επαρκής για τα 1.451 κιλά βάρους που ζυγίζει η έβδομη γενιά. Οι 122 ίπποι εξασφαλίζουν 0-100km/h σε 10.3 δευτερόλεπτα και τελική 205 km/h, ενώ στην καθημερινή χρήση η ροπή των 200Nm εμφανίζει τη μέγιστη τιμής της μόλις στις 1.500rpm και είναι σταθερή έως τις 4.000rpm. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η VW για το Passat είναι 5,9lt/100km και στην πραγματικότητα θα δείτε τιμές μεταξύ 7 και 8 λίτρα με συγκρατημένη οδήγηση χωρίς ενεργοβόρες επιταχύνσεις από φανάρι σε φανάρι. Εντός πόλης το σύστημα stop /start που αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού αναλαμβάνει να μειώσει την άσκοπη κατανάλωση στην ολιγόλεπτη αναμονή, ενώ από πλευράς λειτουργίας δεν ενοχλεί.

Στα αστικά του καθήκοντα η εξαιρετική ηχομόνωση και η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων δημιουργούν ένα περιβάλλον πολυτέλειας όπου μοιραία επιβάλει πιο χαλαρούς ρυθμούς κίνησης. Το εξατάχυτο κιβώτιο από την άλλη επιτρέπει καλύτερη αξιοποίηση της ιπποδύναμης του κινητήρα όσο οι ρυθμοί κίνησης ανεβαίνουν, ωστόσο οι κλίσεις στις στροφές θα γίνουν άμεσα αντιληπτές και θα μετριάσουν την ορμή του ενθουσιώδη οδηγού.

 

Πρόταση αγοράς

Οι οικογενειάρχες που επιθυμούν ένα sedan με άφθονους χώρους και σουλούπι που παραπέμπει σε πολυτελείς προτάσεις θα βρουν στο Passat μία ενδιαφέρουσα επιλογή που ξεκινά από τα 20.840 ευρώ. Ακόμη και η βασική έκδοση έχει πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ESP, Α/C, τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες σε παράθυρα-καθρέπτες, ράδιο-CD με CD Changer και MP3 και τροχούς 16 ιντσών με ατσάλινες ζάντες. Η έκδοση Comfortline τιμάται 22.180 ευρώ και είναι πιο ολοκληρωμένη, καθώς επιπλέον περιλαμβάνει κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού και το σύστημα αναγνώρισης της κόπωσης του οδηγού για μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια.

Σε μια κατηγορία όπου κυριαρχούν οι Γερμανοί, το Passat προβάλει κυρίως τα οικονομοτεχνικά του προτερήματα που άπτονται των κανόνων της λογικής. Όμως σε κάθε αγορά υπάρχει και το συναίσθημα, κι εκεί η VW έχει φέρει αισθητικά το Passat πολύ κοντά στα στυλιστικά πρότυπα του Phaeton με αποτέλεσμα να χάνουν και τα δύο μοντέλα την αγοραστική τους ταυτότητα. Με την γενναιόδωρη προσθήκη στην έβδομη γενιά όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, σίγουρα κερδισμένοι είναι οι φίλοι του Passat που βρήκαν τεχνολογικά καλούδια της μεγάλης κατηγορίας σε μεσαίο αυτοκίνητο. Αρκεί αυτή η προσφορά της VW να εκτιμηθεί όσο της αξίζει.

 

συμπέρασμα

Ολοκληρωμένο από όλες τις απόψεις, το νέο Passat με τον ιδανικό κινητήρα για την ελληνική αγορά αποτελεί μία από τις πιο λογικές επιλογές για τον μέσο οικογενειάρχη που ψάχνει sedan αμάξωμα για να καλύπτει τις μεταφορικές του ανάγκες. Χάρη στα 1400 κ.εκ. έχει προβάδισμα έναντι πολλών προτάσεων του ανταγωνισμού, αφού συνδυάζει δύναμη με οικονομία και αποφεύγει υψηλά τέλη και ασφάλιστρα.

VIDEOS

VW Passat 2011 driving

Vw Passat 2011 interior

VW Passat 2011

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...