
Δοκιμή Zeekr X: Ευρωπαίος με κινεζική καταγωγή!
Κατασκευασμένο στην Κίνα, αλλά σχεδιασμένο και με μηχανικές λύσεις από τη Σκανδιναβία, το Zeekr X είναι ένα… multiethnic προηγμένο τεχνολογικά crossover.
- -
- -
με μια ματιά
Το Χ είναι το πιο εμπορικό μοντέλο στη γκάμα της Zeekr. Η premium μάρκα από την Κίνα στοχεύει στην καρδιά των crossover, με το ελκυστικό μοντέλο που τοποθετείται στη βάση της γκάμας της να αποδεικνύεται άκρως ενδιαφέρον, αλλά και εξαιρετικά αποδοτικό ως ηλεκτρικό.
Πόσο εύκολα αλλάζουν οι καιροί; Πριν από κάποια χρόνια, κατηγορούσαμε τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πως αντιγράφουν μεγάλους παραδοσιακούς Κατασκευαστές. Για να φτάσουμε σήμερα, οι διαχρονικές δυνάμεις της αυτοκίνησης να δανείζονται τεχνολογία από τις κινεζικές start up. Κάτι που αντικατοπτρίζει πλήρως την ιστορία του κινεζικού κολοσσού της Geely, ο οποίος έχει στην κατοχή του εταιρείες όπως η Volvo, η Polestar και η Lotus, ενώ τη δική τους τεχνολογία χρησιμοποιούν μάρκες όπως η Smart. Η καινοτομία που διακρίνει τον Όμιλο, ήταν αυτή που τον ώθησε το 2021 να δημιουργήσει τη Zeekr, έχοντας ξεκάθαρη στόχευση. Την ευρωπαϊκή αγορά, και μάλιστα απευθυνόμενη στο premium κομμάτι της.

Για να τη διαφοροποιήσουν σε σχέση με τις υπόλοιπες μάρκες του Group, εστίασαν στην ποιότητα, αλλά και την τεχνολογική καινοτομία, ενώ παράλληλα μετέφεραν το «κέντρο επιχειρήσεων» στην Ευρώπη. Και συγκεκριμένα στη Σουηδία, εκμεταλλευόμενοι τις στενές σχέσεις με τη Volvo. Με κινεζική state of the art -και δοκιμασμένη- τεχνολογία, η Zeekr έκανε την είσοδο της και στην ελληνική αγορά με τρία αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Το επιβλητικό 7X, το ιδιαίτερο shooting brake 001, αλλά και το compact crossover X. Αυτό έχει και το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον, αφού είναι και το πιο προσιτό της γκάμας της. Και ειδικότερα στην έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία Long Range, αποτελεί την ιδανική επιλογή στη γκάμα.

Κάτι μου θυμίζεις…
Η κινεζική μάρκα το τοποθετεί στα C-SUV, με το μήκος του να αγγίζει τα 4.432 mm. Πέρα από τις διαστάσεις, και παρά την απόσταση των 190 mm που το χωρίζει από το έδαφος, θα λέγαμε ότι περισσότερο φέρνει σε hatchback με λεπτομέρειες που παραπέμπουν σε crossover. Αυτό, βέβαια, δεν αναιρεί το γεγονός ότι είναι όμορφο και τραβάει τα βλέμματα στο δρόμο. Είναι συμπαγές και στο αμάξωμα κυριαρχούν οι ακμές αντί για τις καμπύλες. Αν το παρατηρήσεις από μπροστά θα διαπιστώσεις ότι τα φωτιστικά σώματα παραπέμπουν στο Lynk & Co 01, αλλά στη βελτιωμένη εκδοχή τους. Την ίδια ώρα, μία σειρά από όμορφες λεπτομέρειες, όπως οι πόρτες και οι εξωτερικοί καθρέφτες χωρίς πλαίσιο, αλλά και οι αναδιπλούμενες χειρολαβές, παραπέμπουν σε premium κατασκευή. Επιπλέον, η παρουσία τους συμβάλλει και στη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή, που στην περίπτωση του X αγγίζει το 0,28 Cd.
Δείτε ακόμη: Zeekr - Επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια

Στοιχείο υπεροχής
Το ίδιο σύγχρονη και μοντέρνα είναι η εικόνα στο εσωτερικό. Ακολουθεί τη… νέα κινεζική μινιμαλιστική αισθητική, με καθαρές γραμμές και έντονο το ψηφιακό στοιχείο. Η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στην ποιότητα κατασκευής, η οποία είναι αντίστοιχη με αυτή που συναντάμε σε μοντέλα που έχουν καθιερωθεί σε premium κατηγορίες. Η επιλογή των υλικών, το φινίρισμα και η συναρμογή εντυπωσιάζουν, παρά τη χρήση βιώσιμων επενδύσεων σε καθίσματα, πόρτες και ταμπλό. Ευχάριστη και όμορφη προσθήκη αποτελούν μία σειρά από πινελιές σε απόχρωση του χαλκού, σε διάφορα σημεία του εσωτερικού, όπως στο τιμόνι, αλλά και τα καθίσματα.
γλυκά
- Σχεδίαση
- Ποιότητα κατασκευής
- Χώροι
- Άνεση
- Ανάρτηση
- Αποδοτικότητα
- Τεχνολογίες
- Εξοπλισμός
ξινά
- Χώρος αποσκευών
Η εμπειρία στο εσωτερικό του X είναι απόλυτα σύγχρονη, κάτι που εξασφαλίζει μία μακρά λίστα από τεχνολογίες που το συνοδεύουν, και μάλιστα από το βασικό εξοπλισμό. Φυσικά, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με διάσταση 8,8 ιντσών, ενώ κέντρο ελέγχου της συντριπτικής πλειοψηφίας των λειτουργιών του αυτοκινήτου είναι η αιωρούμενη οθόνη αφής των 14,6’’. Γενικότερα, η εργονομία είναι σε καλό επίπεδο, ενώ μέσα από τις συντομεύσεις του συστήματος πολυμέσων μπορείς να επιλέξεις μία σειρά ρυθμίσεων που δεν χρειάζεται να αλλάζεις κάθε φορά. Επίσης, κάτι που μας άρεσε είναι η εύκολη απενεργοποίηση των ενοχλητικών προειδοποιήσεων από τα συστήματα υποβοήθησης. Ένας πονοκέφαλος λιγότερος… Από εκεί και πέρα, το κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο αναδεικνύουν επιπλέον το head up display των 24,3’’, η πανοραμική κάμερα των 360 μοιρών, αλλά και η υπερπλήρης σουίτα ADAS, με την πλειονότητα των συστημάτων να είναι στάνταρ!

Πάντως, αξίζει να προσθέσουμε πως το Zeekr X προσφέρει υψηλό επίπεδο ασφάλειας, στοιχείο που πιστοποίησε και ο ανεξάρτητος οργανισμός του EuroNCAP, με το κινεζικό crossover να αποσπά κορυφαία βαθμολογία με πέντε αστέρια. Σε αυτό έχει συμβάλλει τόσο το γεγονός ότι το αμάξωμα έχει κατασκευαστεί κατά 73% από χάλυβα υψηλής αντοχής, όσο και οι επτά αερόσακοι που μάλιστα διατηρούν την πίεσή τους για έξι δευτερόλεπτα μετά την ενεργοποίησή τους, μειώνοντας τον κίνδυνο περαιτέρω τραυματισμού από δευτερογενείς συγκρούσεις. Τέλος, σε χωροταξικό επίπεδο το X είναι άνετο, με τους πίσω επιβάτες να έχουν ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα, αλλά και για το κεφάλι τους παρά την κλίση της οροφής. Σχετικά περιορισμένος είναι ο χώρος αποσκευών για τα δεδομένα της κατηγορίας, αφού αγγίζει τα 362 lt, ενώ κάτω από το καπό υπάρχουν επιπλέον 21 lt αποθηκευτικού χώρου.

Γνωστή και δοκιμασμένη λύση
Η ηλεκτρική πλατφόρμα SEA (Sustainable Experience Architecture) είναι ίδια με αυτή που βασίζονται μοντέλα της Volvo, της Polestar, αλλά και της Smart, και έχει αποδειχθεί «λίρα εκατό». Όπως είναι απολύτως φυσιολογικό χρησιμοποιείται και στο X, όπου στη δική μας περίπτωση φιλοξενεί έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ο οποίος αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία 69 kWh ιόντων λιθίου, που χρησιμοποιεί κυψέλες NMC της CATL για μέγιστη ενεργειακή πυκνότητα και ανθεκτικότητα. Η απόδοση του είναι 272 ίπποι, με τη ροπή να αγγίζει τα 354 Nm, προσφέροντας στο crossover της Zeekr εξαιρετικές επιδόσεις. Και αν νομίζετε πως είμαστε υπερβολικοί, σημειώστε πως μόλις 5,6 sec είναι αρκετά για τα πρώτα 100 km/h από στάση! Ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης διαφοροποιείται η απόκριση στο γκάζι, με τα eco και comfort να αναδεικνύουν την πολιτισμένη πλευρά της προσωπικότητας του. Αντίθετα, με το dynamic η επιτάχυνση είναι ακαριαία και δεν είναι υπερβολή πως εύκολα θα ξεπεράσει την πλειονότητα των μοντέλων που θα βρεθούν δίπλα τους στους ελληνικούς δρόμους. Σίγουρα, η δύναμη είναι κάτι που δεν θα σου λείψει σε καμία περίπτωση πίσω από το τιμόνι του X.

Όσον αφορά την κατανάλωση, η Zeekr υπόσχεται 446 km με μία φόρτιση και μέση κατανάλωση 16,3 kWh/100 km, ενώ σημαντικό είναι το γεγονός πως το εφοδιάζει και με αντλία θερμότητας από το βασικό εξοπλισμό. Στοιχείο που συμβάλλει στην καλύτερη διαχείριση της ενέργειας, αλλά και τον βελτιωμένο δείκτη αποδοτικότητας. Στην πόλη, αποδεικνύεται αρκετά οικονομικό με τη μέση κατανάλωση ενέργειας να είναι κοντά στις 15 kWh/100 km, κάτι που σημαίνει πως μπορείς να καλύψεις ακόμα και 500 Km με μία φόρτιση. Σε μικτές συνθήκες είδαμε περίπου 18,0 kWh/100 km, με τη χιλιομετρική ελευθερία να φτάνει τα 410 km, ενώ με το πόδι στο πάτωμα ξεπέρασε τις 21 kW/100 km. Θυμίζουμε, πως η πλατφόρμα SEA κάνει χρήση αρχιτεκτονικής 400V, με το Zeekr X να υποστηρίζει ταχύτητες φόρτισης έως 150 kW, με το τυποποιημένο 30%-80% να ολοκληρώνεται σε 29 λεπτά.
Δείτε ακόμη: Ηλεκτρικό που φορτίζει σε 6,5 λεπτά!

Συγκροτημένο!
Η ιδιαιτερότητα του Zeekr X γίνεται φανερή ακόμα και πριν περάσεις στη θέση του οδηγού. Μόλις πλησιάσεις το θελκτικό crossover σε μία μικρή οθόνη στη μεσαία κολώνα εμφανίζεται ένα ψηφιακό emoji, το οποίο φροντίζει να σε καλωσορίσει, αλλά και να σε αποχαιρετήσει μόλις φύγεις. Σίγουρα, οι κινέζοι θα ενθουσιαστούν, αν και περισσότερο πρακτική είναι η χρήση της οθόνης κατά τη φόρτιση, όπου και εμφανίζεται το ποσοστό φόρτισης και ο χρόνος που απομένει για την ολοκλήρωση της. Στο εσωτερικό του, εύκολα θα βρεις την ιδανική θέση οδήγησης, με το κάθισμα να είναι άνετο, αν και σίγουρα θα προτιμούσαμε να είχε καλύτερη πλευρική στήριξη.

Αυτό που παρατηρείς σχεδόν αμέσως είναι το πόσο καλορυθμισμένη είναι η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Προσφέρει πολύ καλό επίπεδο άνεσης, ενώ σε αντίθεση με τις ξερές αντιδράσεις του πίσω άξονα που έχουμε παρατηρήσει σε αρκετά μοντέλα του ανταγωνισμού, το X κρατάει εκτός της καμπίνας όλες τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Σου δίνει την αίσθηση πως είναι πιο μαλακό από το ΕΧ30, αλλά σε γρήγορο ρυθμό αποδεικνύεται συγκροτημένο. Μπορεί να το αμάξωμα να πάρει μικρές κλίσεις, αλλά έχει ψηλά περιθώρια πρόσφυσης, αποδεικνύοντας πως είναι εξαιρετικά σταθερό ακόμα και στο όριο. Με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα, οι πίσω τροχοί θα σπινάρουν σε οδόστρωμα με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης, τουλάχιστον όσο σου επιτρέπουν τα ηλεκτρονικά. Σημειώστε, πως καλή αίσθηση έχει το τιμόνι, ενώ η πληροφόρηση είναι επαρκής για μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Το ίδιο ισχύει και για το πεντάλ του φρένου, το οποίο είναι γραμμικό -ειδικά για ηλεκτρικό- ενώ έχει και καλή απόδοση.
συμπέρασμα
Αν η απάντηση πρέπει να είναι μονολεκτική: Ναι! Η έλευση όλο και περισσοτέρων εταιρειών από την Κίνα ανακατεύει ακόμα περισσότερο την τράπουλα, σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες. Η Zeekr έχει μία σειρά από στοιχεία που της επιτρέπουν να ξεχωρίζει έναντι των υπολοίπων, τα οποία ενσαρκώνονται απόλυτα και στο αμάξωμα του X, με πυλώνες τη ξεχωριστή σχεδίαση, τις τεχνολογίες και την ποιότητα κατασκευής. Σίγουρα, δεν είναι φθηνό, αφού με το πρόγραμμα που τρέχει σήμερα η μάρκα και το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, η μικρή εκδοχή με τη μπαταρία των 51 kWh ξεκινάει από τα 32.990 ευρώ, την ώρα που η έκδοση δοκιμής έχει τιμή εκκίνησης 37.990 ευρώ. Όμως, σε αυτά τα χρήματα προσφέρει υπερπλήρη εξοπλισμό, στοιχείο που το φέρνει σε πλεονεκτική θέση απέναντι στον ανταγωνισμό.


























































και στη συνέχεια 'Προσθήκη στην οθόνη αφετηρίας'