Δοκιμή Dongfeng Box: Easy living!

Με το Βox η Dongfeng αφουγκράζεται τις ανάγκες όσων αναζητούν ένα σύγχρονο, με μηδενικό αποτύπωμα, αλλά αποδοτικό supermini.

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή160 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,5 sec
Κατανάλωση ενέργειας15,60 kWh/100 km
με μια ματιά

Η Dongfeng συστήνεται στην ελληνική αγορά με το Box, το οποίο συνδυάζει την πρακτικότητα και την άνεση, με το εξαιρετικά υψηλό επίπεδο εξοπλισμού για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά και ένα αποδοτικό κινητήριο σύνολο που έχει πολύ χαμηλές ενεργειακές απαιτήσεις.

Η επέλαση των αυτοκινητοβιομηχανιών από την Κίνα στην Ευρώπη συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό και η Dongfeng είναι μία από τις εταιρείες που θέλει να αφήσει το δικό της στίγμα. Για όσους δεν γνωρίζουν, καλό είναι να κάνουμε ένα σύντομο μάθημα ιστορίας. Προέρχεται από την Κίνα και έχει ιστορία σχεδόν έξι δεκαετιών! Μέσα σε αυτά τα χρόνια έχει πουλήσει σχεδόν 60 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ενώ διαθέτει τα μοντέλα της σε περισσότερες από 100 χώρες. Ανήκει στο κινεζικό κράτος και κατασκευάζει περισσότερα από 3,5 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, τόσο για δικά της brands, όσο και στο πλαίσιο κοινοπραξιών με άλλες εταιρείες.

Στην ελληνική αγορά εκπροσωπείται από Spanos Group και μας συστήνεται με ένα compact αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του B Segment. Το νέο Box απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα οικονομικό, εξαιρετικά ευρύχωρο, αλλά και πλούσια εξοπλισμένο αυτοκίνητο πόλης. Και αν κρίνουμε από τις προδιαγραφές του στα χαρτιά, μπορούμε να πούμε πως είναι πολλά υποσχόμενο!

Think out of the box

Με την πρώτη ματιά είναι άμεσα αντιληπτό πως πρόκειται για ένα μοντέλο της κατηγορίας των supermini, με το μήκος του να είναι λίγο πάνω από τα τέσσερα μέτρα (4.020 m). Το σχεδιαστικό τμήμα της Dongfeng προσπάθησε να… σκεφτεί έξω από τα συνηθισμένα, διαφοροποιώντας το Box σε σχέση με τις υπόλοιπες δημιουργίες από την Κίνα. Δεν θα έλεγες πως είναι τολμηρό, αλλά σίγουρα θα το χαρακτήριζες όμορφο και χαριτωμένο, ξεχωρίζοντας για το νεανικό χαρακτήρα του. Στο αμάξωμα κυριαρχούν οι καμπύλες, ενώ τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED με την ενιαία λωρίδα στην κλειστή μάσκα, αποτελούν το σήμα κατατεθέν του. Καλαίσθητη είναι η προσθήκη μαύρων πλαισίων χαμηλά στις πλαϊνές πόρτες, στην πίσω κολώνα, αλλά και στο πάνω μέρος της 5ης πόρτας ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα. Λεπτομέρειες όπως οι αναδυόμενες χειρολαβές, αλλά και οι πόρτες χωρίς πλαίσιο(!) είναι μερικές λεπτομέρειες που δεν συναντάμε στα supermini.

Ποιοτικό και εξαιρετικά άνετο!

Η σχεδίαση και η αισθητική είναι υποκειμενική, και ποικίλει ανάλογα με τα γούστα του καθενός. Όμως, ο τομέας που το Box αντικειμενικά ξεχωρίζει και εντυπωσιάζει είναι η ευρυχωρία. Μπορεί να είναι μόλις 4 μέτρα, αλλά το μεταξόνιο του φτάνει τα 2,66 μέτρα, αγγίζοντας το μέγεθος που συναντάμε του C-Segment. Τέσσερις ενήλικες απολαμβάνουν κορυφαία άνεση, με το χώρο για τα γόνατα όσον βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων να είναι τόσο πληθωρικός, που υπό συνθήκες μπορείς να κάτσεις και σταυροπόδι! Αντίστοιχα, μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 326 lt, νούμερο που το φέρνει ψηλά στη σχετική λίστα.

Παράλληλα, η ευρυχωρία στο εσωτερικό συνδυάζεται και με πολλές αποθηκευτικές λύσεις, ειδικά για τους εμπρός επιβάτες. Το αιωρούμενο υποβραχιόνιο κρύβει στο κάτω μέρος έναν μεγάλο ανοικτό χώρο, ενώ ευχάριστη προσθήκη αποτελεί η παρουσία του συρταριού μπροστά από τον συνοδηγό. Όμως, αντικειμενικά το Box δεν κερδίζει θετικά σχόλια μόνο για την ευρυχωρία του, αλλά και για την πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Τα πλαστικά είναι καλής ποιότητας, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα τους είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική. Η επένδυση με συνθετικό δέρμα στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας και στις πόρτες, είναι ακόμα ένα στοιχείο που μαρτυρά πόσο καλοφτιαγμένο, είναι το φωτεινό και εν τέλει ευχάριστο εσωτερικό του BOX.

Δείτε ακόμη: Αυτά είναι τα τρία νέα μοντέλα που φέρνει η Dongfeng στην Ελλάδα! 

Βέβαια, όπως κάθε σύγχρονο μοντέλο, το περιβάλλον είναι απόλυτα ψηφιακό. Ο μικρός πίνακας οργάνων προσφέρει τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες, με τη μεγάλη αιωρούμενη οθόνη αφής των 12 ιντσών να τραβάει το βλέμμα στην κεντρική κονσόλα. Διαθέτει καλή ευκρίνεια και γρήγορη απόκριση, ακολουθεί τη λογική android, αν και χρειάζεται ένα μικρό διάστημα για να μάθεις που βρίσκονται όλα τα υπομενού. Μάλιστα, δεν λείπουν μικρές… «τσαχπινιές», όπως το avatar μίας μικρής γάτας, αλλά και η επιλογή της ατάκας της ημέρας. Στοιχεία που μάλλον αρέσουν στο κινεζικό αγοραστικό κοινό.

Φυσικά, ένα επιπλέον στοιχείο που χαρακτηρίζει τα μοντέλα από τη χώρα της Ασίας, είναι το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού. Και το Box δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα. Η σχετική λίστα είναι πλούσια από τη βασική έκδοση, περιλαμβάνοντας περισσότερα από 11 συστήματα ADAS, τη μεγάλη οθόνη αφής, την κάμερα οπισθοπορείας, το adaptive cruse control, μέχρι και ασύρματη θέση φόρτισης για το κινητό! Είναι χαρακτηριστικό πως στην ακριβότερη εκδοχή διαθέτει μέχρι και κάμερα 360 μοιρών, αλλά και θερμαινόμενα/κλιματιζόμενα καθίσματα! Στοιχεία που δεν συναντάς εύκολα στην κατηγορία των supermini.

Εντυπωσιακά αποδοτικό!

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, το BOX προσφέρεται με δύο μπαταρίες χωρητικότητας 31 kWh και 42 kWh, με το αυτοκίνητο δοκιμής να εφοδιάζεται με τη μεγαλύτερη εκ των δύο. Και στις δύο περιπτώσεις, η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι 95 ίπποι και 160 Nm. Σίγουρα, οι επιδόσεις του δεν είναι εντυπωσιακές, ούτε θα… βάλει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά έχει ζωντάνια, εκμεταλλευόμενο το σχετικά χαμηλό βάρος των 1.430 kg. Το θετικό είναι πως τα 140 km/h της ηλεκτρονικά περιορισμένης τελικής ταχύτητας, του επιτρέπουν να ταξιδέψει και στο εθνικό δίκτυο, χωρίς να αποτελεί… κινητό εμπόδιο.

γλυκά
  • Funky σχεδίαση
  • Ποιότητα
  • Ευρυχωρία
  • Πρακτικότητα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
ξiνά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Ξερές αντιδράσεις πίσω άξονα

Στο δρόμο δεν… εξιτάρει τις αισθήσεις, έχοντας ξεκάθαρη στόχευση στην άνετη μετακίνηση των επιβατών. Οι τεχνικοί της μάρκας επέλεξαν τη λύση με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο πίσω, με τη ρύθμιση της ανάρτησης να του χαρίζει ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης. Εξαίρεση αποτελούν κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες, που θα γίνουν αισθητές από την ξερή αντίδραση του πίσω άξονα, χωρίς εν τέλει να είναι ενοχλητικές. Φυσικά, δεν σε προδιαθέτει να κινηθείς στο όριο, κάτι για το οποίο ευθύνεται το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι, αλλά και τα κινεζικά ελαστικά, με το Box σε συνθήκες πίεσης να εμφανίζει τάσεις υποστροφής. Βέβαια, με δεδομένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με την πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας ρου οδηγού, το Box είναι απόλυτα ασφαλές.

Δείτε εδώ τη video-δοκιμή του Dongfeng Box! 

Εξάλλου, αυτό που αναζητάς από ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, και μάλιστα αμιγώς ηλεκτρικό, είναι ο υψηλός δείκτης αποδοτικότητας. Και το BOX στην έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία αποδεικνύεται στην πράξη εξαιρετικά οικονομικό. Ειδικά στον αστικό κύκλο βρίσκεται στο στοιχείο του και είδαμε καταναλώσεις χαμηλότερες ακόμα από τις εργοστασιακές! Σε διαδρομές με χαμηλές ενεργειακές απαιτήσεις, το κινεζικό supermini κατέγραψε τιμές κάτω από τις 10 kWh/100 km! Η εργοστασιακή αυτονομία των 310 km στην πόλη είναι κάτι παραπάνω από ρεαλιστική, ενώ σε μικτές συνθήκες είδαμε μία τιμή κοντά στις 16 kWh/100 km, κάτι που σημαίνει πως εύκολα μπορείς να καλύψεις κοντά στα 250 km με μία φόρτιση. Επιπλέον, η έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία μπορεί να υποστηρίξει ταχύτητα φόρτισης έως 75 kW, κάτι που σημαίνει πως για το 30%-80% ανανέωσης της ενέργειας της μπαταρίας χρειάζονται κοντά στα 30 λεπτά. Τέλος, αξίζει να σημειώσετε  πως το Box υποστηρίζει και τεχνολογία V2L, επιτρέποντας τη φόρτιση εξωτερικών συσκευών.

συμπέρασμα

Με τιμή εκκίνησης κάτω από τα 22.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης και της κρατικής επιδότησης) για τη βασική έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία, και σε συνδυασμό με τον εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό που διαθέτει, το BOX είναι κάτι παραπάνω από ένα μοντέλο που προσφέρει καλό value for money. Είναι ένα ευέλικτο, εξαιρετικά ευρύχωρο και πρακτικό αυτοκίνητο πόλης με πλούσιο εξοπλισμό. Το σημαντικότερο, όμως, είναι πως πρόκειται για μία εξαιρετικά αποδοτική πρόταση με σημαντική αυτονομία στον αστικό κύκλο. Χωρίς να περιορίζεται σε αυτόν, επιτρέποντας παράλληλα κοντινές εξορμήσεις εκτός πόλης.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...