Dacia Bigster Mild Hybrid 130 4x4: Στον υπερθετικό βαθμό!

Με το νέο Bigster η Dacia μπαίνει σε αχαρτογράφητα νερά, αλλά γνωρίζοντας τη συνταγή της επιτυχίας θέλει να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού στα C-SUV.

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)134,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η ευρυχωρία, ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας, αλλά και ο εξαιρετικός δείκτης τιμής/αξίας είναι στοιχεία που διακρίνουν την Dacia. Το νέο Bigster θέλει να τα φέρει και στην κατηγορία των μεγάλων σε διαστάσεις C-SUV. Στη δική μας περίπτωση δοκιμάζουμε την τετρακίνητη εκδοχή με τον κινητήρα απόδοσης 130 ίππων.

Χωρίς τυμπανοκρουσίες, εξεζητημένες λύσεις και ακραίες επιλογές, μέσα σε μία 3ετία η Dacia ανανέωσε πλήρως τη γκάμα της, διατηρώντας πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά. Ακολουθώντας τη λογική «Simple is better» επικαιροποίησε και εκμοντέρνισε τα μοντέλα που αποτελούν τους στυλοβάτες της γκάμας της, την ώρα που ο δείκτης τιμής/αξίας παρέμεινε σε κορυφαίο επίπεδο. Η… υπέρβαση -αν μπορεί κανείς να το πει αυτό- έγινε με το λανσάρισμα ενός ακόμα SUV, του νέου Bigster. Ένα όνομα που φανερώνει όλες τις αρετές της νεότερης δημιουργίας της μάρκας και ουσιαστικά του επιτρέπει να κοιτάει με απειλητικό βλέμμα προς των μεγάλων σε διαστάσεις C-SUV.

Με το νέο Bigster, από το «Simple is better», η Dacia πέρασε στο «Bigger is better» προσφέροντας στον υπερθετικό βαθμό, όσα καθιέρωσαν το διαχρονικό Duster. Το νέο της SUV είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, ακόμα πιο άνετο και ευρύχωρο, αλλά και πιο πληθωρικό. Στοιχεία που το αναβαθμίζουν και το φέρνουν απέναντι σε παραδοσιακές δυνάμεις ενός άκρως ανταγωνιστικού segment. Χωρίς να ξεφεύγει από τη βασική φιλοσοφία της μάρκας, βασίζεται στη δύναμη της απλότητας για να γοητεύσει το απαιτητικό αγοραστικό κοινό. Στα χαρτιά έχει όλα τα εφόδια για να ακολουθήσει το δρόμο της επιτυχίας των Duster και Sandero. Όμως, η κατηγορία των C-SUV είναι μία τελείως διαφορετική περίπτωση…

Αγάπη μου, μεγέθυνα το Duster!

Δεν χρειάζεται να είσαι… ντεντέκτιβ για να καταλάβεις πως το Bigster μοιάζει με τον μεγάλο αδερφό του μικρότερου σε διαστάσεις Duster. Εξάλλου, η Dacia ποτέ δεν έκρυψε τη σύνδεση ανάμεσα στα δύο μοντέλα. Βέβαια, η διαφορά είναι πως το νέο SUV είναι αυτό που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το διαχρονικό μοντέλο της μάρκας. Η σχεδιαστική γραμμή και φιλοσοφία αμφότερων αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το 2021 στο Bigster concept. Αμέσως κέρδισε τις εντυπώσεις με τη ριζοσπαστική και καθαρή σχεδίαση του, με τη Dacia να τη μετουσιώνει στο Duster. Και λίγο αργότερα, την μετέφερε σχεδόν αυτούσια στο νέο της C-SUV.

Όπως όλες οι δημιουργίες της Dacia, με εξαίρεση φυσικά το αμιγώς ηλεκτρικό Spring, βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, αλλά έχοντας σημαντικά αυξημένες διαστάσεις. Δεν είναι τυχαίο, πως σήμερα αποτελεί το μεγαλύτερο σε μήκος μοντέλο στη γκάμα της. Μπορεί οι ομοιότητες με το Duster να είναι σημαντικές, αλλά ακόμα και έτσι καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις στο δρόμο. Οι καθαρές γραμμές, οι γωνίες και οι ακμές ενισχύουν την τετράγωνη λογική που χαρακτηρίζει το αμάξωμα. Από που και αν το παρατηρήσεις, δεν έχει να επιδείξει κάποια ιδιαίτερη σχεδιαστική… άποψη, αλλά καταφέρνει να γοητεύει με την απλότητα και το χαρακτήρα του.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.0 LPG

Η επιβλητική του εικόνα αναδεικνύεται από το κάθετο και επιβλητικό εμπρός μέρος, το οποίο ξεχωρίζει για τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα με τα φώτα ημέρας σε σχήμα «Υ» οριζόντια τοποθετημένου. To νέο σήμα της μάρκας έχει δέσει αρμονικά ανάμεσα τους, ενώ το κάτω μέρος του προφυλακτήρα και η μάσκα με τις γωνίες στους πλαϊνούς αεραγωγούς, του χαρίζουν ένα ιδιαίτερο στιλ. Το ανάγλυφο καπό, τα φαρδιά φτερά και οι τονισμένοι θόλοι ενισχύουν το δυναμισμό που το διακρίνει, ενώ το πίσω μέρος με τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα -επίσης με το γνωστό σήμερα «Υ» στο εσωτερικό τους- μοιάζουν με το υλικό που… έρχεται για να δέσει το γλυκό.

Επιπλέον, μία σειρά από λεπτομέρειες, όπως οι πινελιές σε απόχρωση χαλκού στο αμάξωμα και οι μεγάλοι τροχοί σε διάσταση 18 ιντσών, είναι στοιχεία που αναβαθμίζουν ακόμα περισσότερο το στιλ του. Βέβαια, με δεδομένο πως η Dacia έχει παράδοση στη σχεδίαση SUV με ουσιαστικές εκτός δρόμου ικανότητες και περιπετειώδη χαρακτήρα, το έχει προικίσει με καλαίσθητα άβαφα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα, ράγες οροφής, αλλά και με απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 220 mm! Είναι εμφανές πως δεν πρόκειται για ένα crossover που περιορίζεται σε αστικές μετακινήσεις, αλλά για ένα μοντέλο που δεν θα «φοβηθεί» να πατήσει χώμα, ενώ λίγες ώρες νωρίτερα σε είχε συνοδεύσει σε κάποια κοινωνική υποχρέωση. Προσφέροντας εν τέλει όσα ζητάς από ένα σύγχρονο και καλαίσθητο SUV.

Απλό, λιτό και εξαιρετικά ευρύχωρο!  

Οι ομοιότητες με το Duster δεν σταματούν στο αμάξωμα, αφού αντίστοιχα παρόμοια είναι η εικόνα στο εσωτερικό. Η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στον τομέα της ευρυχωρίας, με το Bigster να ανεβάζει ακόμα περισσότερο τον πήχη στην κατηγορία των C-SUV. Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 45 mm, φτάνοντας πλέον τα 2.702 mm, στοιχείο που σε συνδυασμό με το πλάτος των 1.432 mm για τους πίσω επιβάτες, του επιτρέπει να φιλοξενήσει με ιδιαίτερη άνεση πέντε ενήλικες, και μάλιστα χωρίς χιλιομετρικούς περιορισμούς. Μάλιστα, αυτοί που θα βολευτούν στην πίσω σειρά καθισμάτων, απολαμβάνουν το μεγαλύτερο χώρο στην κατηγορία, όσον αφορά το διαθέσιμο αέρα για τα γόνατα τους.

Η ολιστική αναβάθμιση χωροταξικά σε σχέση με το Duster, αποδεικνύεται και από τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ που μπορεί να φτάσει έως και τα 702 lt, αλλά χωρίς ρεζέρβα. Στην περίπτωση της δικής μας τετρακίνητης εκδοχής, μπορεί να φιλοξενήσει αποσκευές έως 629 lt(556 lt με ρεζέρβα), έχοντας παράλληλα και μεγαλύτερο δοχείο καυσίμου που αγγίζει τα 55 lt (5 lt επιπλέον). Το ψηλό κατώφλι δεν προβληματίζει στη φόρτωση, ενώ εξαιρετικά πρακτικό αποδεικνύεται το διπλό πάτωμα, αλλά και το λαστιχένιο κάλυμμα. Είπαμε, το Bigster είναι συνυφασμένο με την περιπέτεια και την ανθεκτικότητα. Και δεν το κρύβει…

Δείτε ακόμη: Σπάει τα κοντέρ το αυθεντικό SUV της Dacia! 

Κατά τα άλλο, αν έχεις βρεθείς στο εσωτερικό του Duster, τα πάντα είναι γνώριμα! Η λιτή και απέριττη λογική της Dacia, με καθαρές επιφάνειες και ακολουθώντας μία μινιμαλιστική προσέγγιση, ταιριάζει απόλυτα και στο Bigster. Η επιλογή των σκληρών πλαστικών δεν μεταφράζεται σε μέτρια ποιότητα κατασκευής, αφού τα κατά 20% βιώσιμα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δεν προκαλούν άσχημη εντύπωση, έχοντας καλή συναρμογή και φινίρισμα. ‘Όμως, σαφώς υπολείπονται έναντι του συναγωνισμού στο C-Segment. Αποτελούν μέρος της φιλοσοφίας κατασκευής προσιτών μοντέλων από την πλευρά της Dacia, αλλά η πραγματικότητα είναι πως το Bigster «παίζει σε άλλη πίστα». Φυσικά, το περιβάλλον είναι απόλυτα ψηφιακό, με το δυναμικό SUV να προσφέρει ψηφιακό πίνακα οργάνων, στην περίπτωση μας σε διάσταση 10’’, και οθόνη αφής 10,1’’ που φιλοξενεί το νέο σύστημα πολυμέσων, και περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του ρουμάνικου SUV.

Στην πράξη αποδεικνύεται εύχρηστο, ενώ υπάρχει ασύρματη σύνδεση για χρήση Apple CarPlay και Android Auto. Μία σειρά από θύρες USB φροντίζουν για τη φόρτιση συσκευών, ενώ διαθέσιμο είναι και σύστημα πλοήγησης. Η ουσία είναι πως το Bigster σου προσφέρει ό,τι χρειάζεσαι σε επίπεδο συνδεσιμότητας, χωρίς υπερβολές. Αντίστοιχα, πλούσια είναι και η σουίτα των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, διαθέτοντας από τη βασική εκδοχή cruise control και τεχνολογίες όπως διατήρησης λωρίδας, αυτόματου φρεναρίσματος, αναγνώρισης ταχύτητας και κόπωσης οδηγού, και όχι μόνο.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Dacia Sandero 1.0 CVT

Έχει χαρακτήρα!

Ο υβριδισμός είναι ταυτόσημος με το νέο Bigster, αφού οι μικρότερες εκδόσεις συνοδεύονται από ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, ενώ στην κορυφή της γκάμας έχει τοποθετηθεί η φουλ υβριδική έκδοση των 155 ίππων. Στη δική μας περίπτωση, η τετρακίνητη εκδοχή εφοδιάζεται με το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο 1.200άρη κινητήρα άμεσου ψεκασμού της Dacia, ο οποίος και συνδυάζεται με ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V. Η διαφορά είναι πως στην εκδοχή με κίνηση σε όλους τους τροχούς η απόδοση του είναι 130 αντί για 140 ίππους, με τη μέγιστη τιμή να αποδίδεται χαμηλότερα, και συγκεκριμένα στις 4.500 αντί για τις 5.500 rpm. Αντίθετα, η ροπή είναι ίδια και στις δύο περιπτώσεις αγγίζοντας τα 230 Nm, κάνοντας την εμφάνιση της στις 2.250 rpm (2.100 rpm η δικίνητη εκδοχή), έχοντας παράλληλα και πιο κοντές σχέσεις μετάδοσης κιβωτίου.

Επιπλέον, η συγκεκριμένη εκδοχή έχει να αντιμετωπίσει και το ελαφρώς αυξημένο κατά 76 kg βάρος του αμαξώματος. Όλα τα παραπάνω, έχουν σαν αποτέλεσμα, το τετρακίνητο Bigster να κινείται… αξιοπρεπώς. To 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 11,2 sec, αντικατοπτρίζοντας τη δυναμική του κινητήρα. Μπορεί οι επιδόσεις να μην ενθουσιάζουν, αλλά στην πράξη το Bigster σε ξεγελάει… ευχάριστα! Ο λόγος εντοπίζεται στις κοντές σχέσεις του κιβωτίου, οι οποίες χαρίζουν ζωντάνια στο μεγάλο SUV των 1.515 kg. Είναι χαρακτηριστικό, πως σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να ξεκινήσει ακόμα και με δεύτερη σχέση στο εξάρι κιβώτιο, εκμεταλλευόμενο και τη χαμηλά διαθέσιμη ροπή. Με αυτό τον τρόπο κινείται σβέλτα, με το ωφέλιμο εύρος στροφών να εντοπίζεται ανάμεσα στις 1.500 rpm και 4.000 rpm. Πιο ψηλά είναι φανερό ότι του λείπει η δύναμη, ενώ ανεβαίνει σημαντικά και το επίπεδο θορύβου. Παράλληλα, όσο πιο ψηλά πιέζεις τον κινητήρα, τόσο αυξάνεται και η κατανάλωση καυσίμου. Τα 6,1 lt/100 km που αναφέρει η Dacia δύσκολα μπορούν να επιτευχθούν, ενώ τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεση μας είδαμε μία μέση τιμή κοντά στα 7,5 lt/100 km, όταν η μέγιστη έφτασε κοντά στα 9,5 lt/100 km σε συνθήκες πίεσης.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Άνεση
  • Χαρακτήρας
  • Απόσταση από το έδαφος
  • Σχέση τιμής/αξίας
ξινά
  • Σκληρά πλαστικά
  • Επιδόσεις έκδοσης 4x4
  • Θόρυβος στις υψηλές στροφές κινητήρα

Σε κανονικό ρυθμό και χωρίς να έχεις το πόδι στο πάτωμα, αλλά ταξιδεύοντας και επιλέγοντας τη μακριά έκτη στο κιβώτιο, η κατανάλωση μπορεί να πέσει και στα 7 lt/100 km. Στον αυτοκινητόδρομο, η ηχομόνωση και η λειτουργία της ανάρτησης του χαρίζουν καλή ποιότητα κύλισης. Βλέπετε, το Bigster 4x4 εφοδιάζεται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, και όχι με ημιάκαμπτο άξονα όπως οι άλλες εκδόσεις. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να έχει καλά ποιοτικά χαρακτηριστικά, αν και σε κάποιες περιπτώσεις διαπιστώσαμε πως ο πίσω άξονας αντιδρά ξερά σε κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες. Σε διαφορετική περίπτωση συμπεριφέρεται άκρως ικανοποιητικά φιλτράροντας τις περισσότερες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

Βέβαια, η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί με γνώμονα τη μέγιστη άνεση, κάτι που διαπιστώνεις μόλις ανεβάσεις ρυθμό. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά αυξημένες και στο όριο θα υποστρέψει, ενώ αν σηκώσεις το πόδι από το γκάζι θα νιώσεις την ουρά να ανοίγει ελάχιστα την ουρά της. Όμως, όλα αυτά συμβαίνουν στο όριο και λίγο πριν τα ηλεκτρονικά φροντίσουν να σε επαναφέρουν στην τάξη. Η πραγματικότητα είναι πως το Bigster αισθάνεται έξω από τα νερά του σε αυτό το ρυθμό, αφού είναι ένα άνετο, φιλικό και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του SUV. Βέβαια, η ιστορία είναι τελείως διαφορετική μόλις περάσεις στο χώμα…

Εκεί, επιλέγοντας το κατάλληλο πρόγραμμα μέσω του περιστροφικού διακόπτη ανάμεσα από οδηγό και συνοδηγό, θα διαπιστώσεις πως το κορυφαίο SUV της Dacia κρύβει μία πτυχή της προσωπικότητας του, που το διαφοροποιεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τα mode είναι τέσσερα (Auto, Snow, Mud/Sand και Off-Road) και ανάλογα την επιφάνεια το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό βελτιστοποιεί την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς, αλλά και τη λειτουργία των ESC και Traction Control. Σε αυτές τις επιφάνειες, το Bigster επιδεικνύει την υπεροχή του απέναντι στα C-SUV. Ελάχιστα μοντέλα της κατηγορίας μπορούν να κινηθούν με τόσο άνεση εκτός δρόμου, ενώ σε πιο γρήγορο ρυθμό αποδεικνύεται και εξαιρετικά ευχάριστο! Εκμεταλλεύεσαι τα 220 mm απόσταση από το έδαφος, τη λειτουργία της ανάρτησης και της τετρακίνησης, διαπιστώνοντας πως ουσιαστικά το μόνο που σου λείπει είναι ένα καλό σετ χωμάτινα ελαστικά.

συμπέρασμα

Στη Dacia έχουν το μυστικό για τη συνταγή της επιτυχίας και ουσιαστικά το χρησιμοποίησαν ως βασικό συστατικό στη δημιουργία του νέου Bigster. Κάποιοι μπορεί να αναφέρουν πως πρόκειται για ένα μεγαλύτερο σε διαστάσεις Duster, αλλά εμείς θα συμπληρώσουμε πως αυτό δεν είναι απαραιτήτως κακό. Έχει ξεχωριστό και μοντέρνο στιλ, κορυφαία ευρυχωρία, και μάλιστα χωρίς μεγάλους συμβιβασμούς σε επίπεδο τεχνολογιών. Η τετρακίνητη εκδοχή προσθέτει ως γαρνιτούρα τις εκτός δρόμου ικανότητες που δύσκολα θα βρεις σε μοντέλο της κατηγορίας, και φυσικά το προσιτό κόστος κτήσης. Βλέπετε, στο τέλος της ημέρας ο δείκτης τιμής/αξίας παραμένει το «μυστικό όπλο» της Dacia, και φυσικά του νέου Bigster.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...