
Δοκιμή BMW M235 xDrive Gran Coupe: Επίκληση στο συναίσθημα
Η M235 xDrive είναι η ισχυρότερη και πιο σπορ έκδοση στην γκάμα της νέας BMW Σειράς 2 Gran Coupe, φέρνοντας τις περιποιήσεις του M Division στο «σώμα» ενός μικρομεσαίου sedan.
- -
- -
με μια ματιά
Mε τετρακίνηση, 300 ίππους και εκρηκτικές επιδόσεις, η Μ235 στοχεύει στην ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε πρακτικότητα οδηγική ευχαρίστηση, όντας μία δημιουργία που δεν απαιτεί να κάνεις τους συμβιβασμούς που απαιτούν οι σκληροπυρηνικές Μ εκδόσεις.
Στον κόσμο της BMW, υπάρχουν προτάσεις για όλα τα ζητούμενα. Από καθημερινά μοντέλα με κινητήρες βενζίνης, diesel, υβριδικά, plug-in hybrid, αλλά και ηλεκτρικά, μέχρι ειδικές κατασκευές που προέρχονται από το φημισμένο M Division, που φέρνουν τον οδηγό, τις επιδόσεις και τις έντονες συγκινήσεις στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Συνδετικός κρίκος αυτών των δύο κόσμων, είναι οι εκδόσεις M Performance. Δεν πρόκειται για καθαρόαιμα M μοντέλα, αλλά για δημιουργίες που έχουν δεχθεί τις περιποιήσεις του συγκεκριμένου τμήματος, προκειμένου να προσφέρουν μια ξεχωριστή οδηγική εμπειρία, χωρίς τους συμβιβασμούς και το κόστος των σκληροπυρηνικών Μ. Η νέα BMW M235 αποτελεί ένα χαρακτηριστικό δείγμα γραφής τέτοιας κατασκευής, προσθέτοντας επιδόσεις και σπορ χαρακτήρα, στο αμάξωμα της Σειράς 2 Gran Coupe. Τετράθυρη, με τετρακίνηση xDrive, 300 PS και αυτόματο κιβώτιο, καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα στην πρακτικότητα και την οδηγική ευχαρίστηση.
Το στοίχημα της πρώτης ματιάς
Η BMW M235 xDrive Gran Coupe ξεχωρίζει σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις από τη διαφορετική μάσκα με τις οριζόντιες γρίλιες, τους εξωτερικούς καθρέπτες διαφορετικής σχεδίασης σε μαύρο χρωματισμό, τις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, την τετραπλή απόληξη της εξάτμισης στο πίσω μέρος, τη διακριτική αεροτομή στο τελείωμα του πορτμπαγκάζ, όπως και από τα μεγάλα φρένα με αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς και τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός. Προαιρετικά, διατίθεται και διχρωμία, με την οροφή σε high gloss μαύρο χρωματισμό. Το αποτέλεσμα είναι ένα διακριτικά σπορ σύνολο, χωρίς υπερβολές, που αποκαλύπτει την ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης έκδοσης και υπογραμμίζει χωρίς κραυγαλέα στοιχεία πως είναι η ισχυρότερη της γκάμας. Σημειώστε, πως το μήκος ορίζεται στα 4,54 m, ακριβώς ίδιο με αυτό των… «απλών» Gran Coupe.
Η ομάδα που… κερδίζει
Κάτω από το καπό με έντονα νεύρα, βρίσκεται ο γνωστός τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας των 2.0 lt της BMW, μέλος της «οικογένειας» B48. Ανήκει στη νέα γενιά κινητήριων συνόλων της μάρκας και μπορεί να μην ενισχύεται από κάποιου είδους ηλεκτρική υποβοήθηση, αλλά σίγουρα δεν στερείται τεχνολογίας. Κάθε άλλο! Η τροφοδοσία γίνεται τόσο μέσω άμεσου, όσο και έμμεσου ψεκασμού, χρησιμοποιεί το σύστημα VALVETRONIC (παρακάμπτει την πεταλούδα γκαζιού και ελέγχει την ποσότητα αέρα στον θάλαμο από τις βαλβίδες εισαγωγής), όπως και Double VANOS (μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων εισαγωγής-εξαγωγής). Η απόδοση στην ευρωπαϊκή εκδοχή του ορίζεται στα 300 PS και 400 Nm, με τη ροπή να είναι διαθέσιμη σε ένα ευρύτατο φάσμα, από τις 2.000 μέχρι και τις 4.500 rpm. Τα νούμερα επιβεβαιώνονται και στην πράξη καθώς η M235 επιταχύνει πρόθυμα και «αρπάζει» σχεδόν από το ρελαντί, χωρίς να εξασθενεί ψηλά.
Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει είναι εξαιρετικές με το 0-100 km/hνα πραγματοποιείται σε μόλις 4,9 sec και η τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Ευθύνη για τα εντυπωσιακά νούμερα έχει και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic των 7 σχέσεων με τις ταχύτατες, σχεδόν ακαριαίες αλλαγές και την πολύ σωστή κλιμάκωση που ευνοεί τόσο τις επιταχύνσεις, όσο και το ταξίδι, με μακρύτερο βήμα στην έκτη και έβδομη σχέση. Και βέβαια, όπως μαρτυρά ο κωδικός xDrive, η ισχύς καταλήγει και στους τέσσερις τροχούς. Κλείνοντας, να σταθούμε λίγο στο κομμάτι της κατανάλωσης. Ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας μπορεί να αποδειχθεί και αρκετά ολιγαρκής σε καύσιμο, με μέσο όρο στα 9 lt ανά 100 km σε μεικτές συνθήκες. Φυσικά, σε καταστάσεις υψηλής πίεσης και «κυνήγι», το trip computer δεν θα διστάσει να γράψει νούμερα κοντά στα 15 lt ανά 100 km, οπότε η «δίψα» του, εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τις ορέξεις του οδηγού. Εμείς, κατά την εβδομαδιαία μας συμβίωση, κλείσαμε στα 13 lt ανά 100 km, αλλά χωρίς διαθέσεις οικονομίας.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη BMW X3 M50 xDrive
Δύο σε ένα…
Το μεγαλύτερο ταλέντο της BMW M235 xDrive Gran Coupe, είναι η δυνατότητά της να… μεταμορφώνεται. Από οικογενειακό μοντέλο, σε μια σπορ κατασκευή και το αντίστροφο, ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού! Αρχικά, να αναφέρουμε πως το γερμανικό μοντέλο βασίζεται σε εμπροσθιοκίνητη πλατφόρμα, οπότε η τετρακίνηση xDrive έχει ως βάση τον εμπρός άξονα. Εκεί καταλήγει το μεγαλύτερο μέρος της ροπής και αν υπάρξει ανάγκη, γίνεται ανακατανομή, σύμφωνα με τις συνθήκες. Μπροστά, υπάρχει και μπλοκέ διαφορικό, για βέλτιστο έλεγχο της ισχύος που καταλήγει στους αντίστοιχους τροχούς. Η πρόσφυση που εξασφαλίζει το σύστημα είναι εξαιρετικά υψηλή, με την M235 να ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού. Σε συνδυασμό με τους 300 PS και το ταχύτατο κιβώτιο, κουβαλάει απίστευτη φόρα στις στροφές και δεν προβληματίζεται πουθενά. Με σύμμαχο το πλαίσιο καταπίνει τις καμπές με άνεση, ενώ η τετρακίνηση που μεταβάλλει συνεχώς την κατανομή της ροπής «καθαρίζει» και τις κλειστές στροφές.
Ωστόσο, η υπερπροσφορά πρόσφυσης, συνεπάγεται και μια σχετική έλλειψη συμμετοχικότητας, χαρακτηριστικό αρκετά σπάνιο για BMW. Ποτέ δεν καταλήγει αρκετή ροπή πίσω ώστε το σύνολο να αποκτήσει μια υπερστροφική συμπεριφορά, ούτε καν την τάση να ανοίξει λίγο η ουρά για να τοποθετηθεί το εμπρός μέρος ιδανικά πριν την είσοδο στη στροφή. Η ρύθμιση του συνόλου εστιάζει στην αποτελεσματικότητα. Ναι, η M235 πάει «αέρας» και μάλιστα, χωρίς να απαιτούνται ιδιαίτερα υψηλές οδηγικές ικανότητες. Όμως, μην περιμένετε τις κλασικές «πόζες» των BMW στην έξοδο της στροφής. Εδώ, τον πρώτο λόγο έχουν οι προβλέψιμες αντιδράσεις και η ουδετερότητα. Συνεχίζοντας στις επιμέρους… λεπτομέρειες, το τιμόνι είναι ακριβές, με καλή πληροφόρηση, αλλά ιδανικά θα θέλαμε λίγο πιο γρήγορο βήμα στην κρεμαγιέρα. Κανένα πρόβλημα δεν προκύπτει από τα φρένα, με τους αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς και τις μεγάλες τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός, να εξασφαλίζουν κορυφαία δύναμη πέδησης, όπως και αντοχή σε συνθήκες πίεσης.
γλυκά
- Επιδόσεις
- Αποτελεσματικότητα
- Λειτουργία κιβωτίου
- Φρένα
- Απόκριση κινητήρα
- Ποιότητα κατασκευής
- Διττός χαρακτήρας
- Τεχνολογία
- Θέση οδήγησης
ξινά
- Έλλειψη συμμετοχικότητας
- Ήχος κινητήρα
- Μέτριοι χώροι
Η ανάρτηση αποτελείται από την κλασική συνταγή, με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Στην M235 υπάρχει ως standard η προσαρμοζόμενη ανάρτηση M, όμως σε κάθε περίπτωση το set-up παραμένει σφικτό. Λογικό, αφού πρόκειται για μια σπορ κατασκευή. Στο κομμάτι του ήχου, σίγουρα θα ζητούσαμε λίγη ένταση παραπάνω, αφού η τετραπλή απόληξη από την εξάτμιση δεν προσφέρει όσα θα περίμεναμε. Ωστόσο η τεχνητή ενίσχυσή του από ηχεία στην καμπίνα είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη, τόσο που μπορεί να μην το καταλάβεις αν κάποιος δεν σου πει ότι ο ήχος είναι «ψεύτικος». Μάλιστα, θα παρατηρήσεις διακριτικά, μπάσα σκασίματα στο «άσε» του γκαζιού, όπως και το χαρακτηριστικό μπέρδεμα στις αλλαγές σχέσεων. Αν θα θέλαμε όλο αυτό να είναι «κανονικό»; Σίγουρα ναι. Όμως και έτσι, ουσιαστικό πρόβλημα δεν προκύπτει. Κλείνοντας, η M235 είναι εξαιρετική στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Διατηρεί με χαρακτηριστική άνεση υψηλές ταχύτητες, διαθέτει καλή ηχομόνωση και λίγο -για σπορ μοντέλο- θόρυβο από την κύλιση των ελαστικών.
Ποιότητα και τεχνολογία
Στο εσωτερικό, οι μοναδικές αλλαγές που θα βρει κάποιος στην M235, συγκριτικά με τις απλές εκδόσεις, είναι τα σπορ καθίσματα. Υιοθετεί το χαρακτηριστικό BMW Curved Display, δηλαδή το πάνελ με τις δύο οθόνες, μια 10,25 ιντσών ως πίνακα οργάνων και μια στις 10,7 ίντσες για το σύστημα πολυμέσων. Χρησιμοποιεί την τελευταία έκδοση του BMW OS 9 και η μονάδα εντυπωσιάζει θετικά με την αμεσότητα στις εντολές, αλλά και τις επιλογές εξατομίκευσης που προσφέρει, προκειμένου να υπάρχουν σε πρώτο πλάνο όλα όσα επιθυμεί ο χειριστής μέσω των widgets. Υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, όμως καλείται να εξυπηρετήσει σχεδόν κάθε λειτουργία του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένου και του κλιματισμού, κάτι που σημαίνει πως μερικές φορές προκύπτει ένα μικρό πρόβλημα εργονομίας. Όμως, αξίζει να σημειωθεί πως η ποιότητα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Υπάρχουν μαλακά πλαστικά, ενώ τα σκληρότερα δεν δίνουν την εντύπωση του φθηνού, με τη συναρμογή να είναι υπεράνω κριτικής. Η συμπαγής αίσθηση που λαμβάνεις από όλα τα μοντέλα της BMW διατηρείται και στη Σειρά 2, βάζοντας τους επιβάτες σε έναν προσεγμένο χώρο.
Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη νέα BMW M5!
Ειδικά η θέση οδήγησης, που τοποθετεί το σώμα «μέσα» στο αυτοκίνητο και όχι «πάνω» από αυτό όπως τείνουν να μας συνηθίσουν τα… μοδάτα SUV, είναι άριστη και δημιουργεί ένα όμορφο συναίσθημα σε εκείνους που πραγματικά απολαμβάνουν την οδήγηση. Η στήριξη από τα πλαϊνά των καθισμάτων είναι τέλεια και ο σχεδιασμός τους τέτοιος, που αποκλείεται να κουράσουν ακόμη και σε πολύωρες διαδρομές. Το τιμόνι έρχεται ιδανικά στην προέκταση των χεριών και γενικότερα, η γεωμετρία φαίνεται ότι μελετήθηκε από σχεδιαστές που τους αρέσει η οδήγηση. Οι πίσω επιβάτες δεν έχουν πολύ αέρα στη διάθεσή τους και δύο ενήλικοι κανονικού αναστήματος ίσα που θα βρουν τη θέση τους, με απλώς επαρκή χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Επίσης, το ογκώδες κεντρικό τούνελ, δυσκολεύει πολύ τη φιλοξενία ενός πέμπτου επιβάτη, εκτός αν πρόκειται για παιδί. Στον χώρο αποσκευών, υπάρχουν διαθέσιμα 430 lt για τις αποσκευές, νούμερο μεγαλύτερο από την 220 που δοκιμάσαμε πριν λίγο καιρό (λόγω απουσίας mild hybrid τεχνολογίας), όμως και πάλι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ικανοποιητικός. Ειδικά αν συνυπολογίσουμε και το μικρό άνοιγμα της πόρτας, ως συνέπεια της sedan λογικής.
συμπέρασμα
Με αρχική τιμή στα 60.200 ευρώ, η BMW M235 xDrive Gran Coupe δεν είναι ένα φθηνό μοντέλο. Και πως μπορούσε άλλωστε, έχοντας ως δεδομένα την απόδοσή της, την premium στόχευση, τον σπορ χαρακτήρα και την τεχνολογία της. Απευθύνεται σε όσους αγοράζουν με το συναίσθημα και όχι με την λογική. Στον αγοραστή που θέλει με ένα αυτοκίνητο να μεταφέρει τα αγαπημένα του πρόσωπα, να ταξιδεύει, αλλά και να απολαμβάνει την οδήγηση στρίβοντας στις αγαπημένες του διαδρομές, ή ακόμη και σε μια πίστα. Αν αυτά είναι τα ζητούμενα, τότε η M235 είναι μια εξαιρετική επιλογή. Την απολαμβάνεις, έχει άπειρη πρόσφυση ακόμη και στην ελληνική άσφαλτο και δυνατό χαρακτήρα. Δεν πρόκειται για μια πιο ήπια M2 αλλά για μια εντελώς διαφορετική κατασκευή που στοχεύει πρώτα στον all-around φιλικό χαρακτήρα και μετά στα υπόλοιπα. Τώρα, αν αυτά δεν αρκούν, τότε προσθέστε ακόμη 35 χιλιάδες και ανεβείτε στο κορυφαίο σκαλοπάτι της Σειράς 2…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ
ΚΑΝΑΤΑΣ