Skoda Fabia RS

Η σφραγίδα RS χαρίζει στο Fabia σπορ συνήθειες, δυο υπερσυμπιεστές, κιβώτιο DSG και μια θέση στην κοινότητα των μικρών σύγχρονων GTI

  • - views
  • - comments
Ισχύς180 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,3 sec
Μέση κατανάλωση6,2 lt/100km
Εκπομπές CO2148 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το ισχυρό παιδί της οικογένειας Fabia, με 180 ίππους και προϋποθέσεις για απολαυστικές γρήγορες στιγμές πίσω από το τιμόνι του.

γλυκά
  • Επιδόσεις
  • Σπορ αποτελεσματικότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κιβώτιο
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
ξυνά
  • Περιορισμένη σπορ ατμόσφαιρα στο σαλόνι
απόψεις

Ότι και αν πλησιάζει απειλητικά στον μεσαίο καθρέπτη σου, ο  συνδυασμός του «καλού» 14άρι TSI και του «πανούργου» DSG αποτελεί την κατάλληλη δικαιολογία, για να οδηγείς σαν τρελός το Fabia RS. Προσφέρει μπόλικη δόση ευχαρίστησης, γαρνιρισμένη με εξαιρετικές επιδόσεις στο δρόμο, ενώ παράλληλα ο δείκτης της βενζίνης κυλά με λογική και σύνεση προς τα κάτω.

Δημήτρης Παππάς

Μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν θα μας υποδείξει έκδοση RS και στην πρώτη γενιά του Fabia, η οποία όμως ως diesel δεν πήρε την δέουσα προσοχή, ιδίως σε χώρες… «πετρελαιοδιώκτες» σαν την Ελλάδα. Αντιθέτως, η δεύτερη γενιά σηματοδοτεί το δεύτερο RS (μετά το Octavia 5) στην σπορ γκάμα της Skoda. Μετά την κλάση C, η Skoda κατεβαίνει ένα σκαλί χαμηλότερα με πρόθεση να ανακατέψει την τράπουλα στον κόσμο της κλάσης B και δη, των μικρών GTI. Το τεχνολογικό ράφι του VW Group είναι πλούσιο και λογικά η Skoda έχει ελευθέρας προς τα εκεί, ώστε να ωφελήσει με τα κατάλληλα «κόλπα» το δυναμικότερο Fabia. Τις εντυπώσεις φυσικά κλέβει ο υπερτροφοδοτούμενος TSI των 180 ίππων που εξασφαλίζει την υπόθεση "επιδόσεις".

 

Απολαυστική βόμβα

Οι υποψιασμένοι πρέπει να έχουν καταλάβει περί τίνος πρόκειται. Για τους ανυποψίαστους, ως πρόλογο, να τονίσουμε ότι δεν πρόκειται απλά για ένα στολισμένο με σπορ κουστούμι Fabia, αλλά για έναν ισχυρότατο σύγχρονο εκπρόσωπο της σκηνής των πάλαι ποτέ GTI. Το γνωστό «διτούρμπινο» μοτέρ TSI των 1,4 λίτρων κατοικεί στα σπλάχνα του RS, όπου ένας μηχανικός υπερσυμπιεστής σε συνδυασμό με ένα υπερσυμπιεστή εξάτμισης αυξάνουν την ισχύ ομαλά και χωρίς ενοχλητικά ξεσπάσματα, χαρίζοντας στο δυναμικό Skoda εντυπωσιακή απόδοση. Με 180 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής, μόλις από τις 2.000 σ.α.λ. η υπόθεση επιδόσεις δείχνει παιχνίδι στα δάχτυλα για το ισχυρότερο Fabia στην γκάμα. Όταν μάλιστα γνωρίζεις ότι προσφέρεται αποκλειστικά με το 7άρι ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG (προαιρετικά τα paddles), που αποδεδειγμένα έχει κερδίσει τα εύσημα με την ταχύτητα των αλλαγών και την αμεσότητά του, τότε νιώθεις σίγουρος για την αποτελεσματικότητα και ευκολία του συνόλου είτε πρόκειται για μάχη με τα χρονόμετρα είτε για μάχη καθημερινότητας.

Το RS πλησιάζει τα 1.400 κιλά, κάτι λογικό αν υπολογίσει κανείς τον φορτωμένο εξοπλισμό του (στάνταρ ακόμα και τα TPM και Hill Control) αλλά και το αποκλειστικά πεντάθυρο αμάξωμα, παρόλα αυτά όμως εκφράζεται περίφημα όταν το θέμα μας είναι οι επιδόσεις. Με τελική ταχύτητα που φτάνει τα 224 km/h δίχως ιδιαίτερη καθυστέρηση και επιτάχυνση στα 0-100 km/h σε μόλις 7,3'', το Fabia RS προκαλεί τον ανταγωνισμό που ουσιαστικά εκτός από τα ετεροθαλή αδέρφια του (Ibiza Cupra R και Polo GTI) περιλαμβάνει κάθε γρήγορη πρόταση της κατηγορίας. Οι εντυπωσιακές επιδόσεις συνδυάζονται σύμφωνα με τον κατασκευαστή και με ανάλογο αποτέλεσμα σε κατανάλωση καυσίμου (6,4 lt/100km), αλλά και φιλικότητα προς το περιβάλλον όπως διαπιστώνει κανείς κοιτώντας τις εκπομπές CO2 (148 gr/km).

 

Σπορ και θέαμα

Σε επίπεδο εμφάνισης, το ψηλοκάπουλο Fabia καταφέρνει να συνδυάσει όμορφα τις διχρωμίες και με τον ανάλογο σπορ μπούσουλα να προσφέρει ένα δυναμικό και εύπεπτο σύνολο που τονίζει και δεν κραυγάζει γι΄ αυτό που εκπροσωπεί. O εμπρός προφυλακτήρας έχει σπορ γραμμή, με ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης που συνδυάζονται με σύστημα δυναμικής γωνιακής κλίσης (corner system) και με φώτα ημέρας τεχνολογίας LED. Σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις Fabia, ξεχωρίζει χάρη στις ζάντες αλουμινίου 17'' που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το RS, φυσικά τις κόκκινες δαγκάνες στα φρένα και τα φιμέ κρύσταλλα, καθώς και με τον διαφοροποιημένο πίσω προφυλακτήρα που ενσωματώνει diffuser και διπλή εξάτμιση. Ανάλογα με το χρώμα που επιλέγετε το RS προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές χρωματικές αντιθέσεις (μαύρο, άσπρο, ασημί) που αφορούν την οροφή, το σπόιλερ της και τις αλουμινένιες ζάντες. Το εσωτερικό γαρνίρισμα σπορ αισθητικής αναλαμβάνουν τα μπάκετ καθίσματα με τα λογότυπα RS, το σπορ δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι, τα πεντάλ αλουμινίου και μικροαλλαγές στον πίνακα οργάνων.

Οι πιο ενθουσιώδης θα βρουν συγκρατημένο το εσωτερικό του RS, όμως διόλου συγκρατημένο εμφανίζεται ως χαρακτήρας. Αυτό το αποδεικνύει όσο η βελόνα στο ταχύμετρο σκαρφαλώνει μεστά και δυναμικά προς την δεύτερη εκατοντάδα και γενικά όσο νιώθεις τις προθέσεις του κινητήρα. Το RS χαρακτηρίζεται από υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και σύγχρονο πάτημα. Παραμένει σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, χάρη στο πολύ καλό πλαίσιο και την σφιχτή ανάρτηση, προσφέροντας μια αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό. Το τιμόνι είναι γρήγορο και με καλή πληροφόρηση, ορίζοντας εύστοχα την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Σε δρόμο με στροφές γίνεται απολαυστικό, διατηρώντας την ταχύτητά του, ενώ με το DSG απολαμβάνεις την ευκολία και αγχολυτική αποτελεσματικότητά του σε συνδυασμό με την διαρκή ώθηση από τον TSI των 180 ίππων. Οδηγικά το Fabia διατηρεί την ευχάριστη και επικοινωνιακή συμπεριφορά του και χαρακτηρίζεται από σωστό έλεγχο και ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης. Σφιχτή μεν, αλλά τουλάχιστον δίχως ανατριχιαστικούς ήχους όταν συναντά λακκούβα. Όταν τα πράγματα αγριεύουν, το ενισχυμένο πλαίσιο, η σπορ ανάρτηση και το 40άρι προφίλ στις 17’’ αλουμινίου εξασφαλίζουν ένα δραστήριο και άμεσο στις εντολές περιβάλλον, ιδανικό για να κινηθεί γρηγορότερα απ’ότι μπορεί να φανταστεί κανείς. Στο σφιχτό στροφιλίκι το RS ακολουθεί πιστά τις εντολές και κινείται ευέλικτα, ροκανίζει τις μικρές ευθείες και διαγράφει το τόξο που επιλέγει ο οδηγός με το μεστό σε πληροφορίες τιμόνι μέσα στην στροφή. Το ηλεκτρονικό μπλοκέ (XDS) παράγει έργο όταν το χρειάζεσαι, στέλνοντας την επιθυμητή ροπή στον εσωτερικό τροχό χωρίς να τον αφήνει να αναλώνεται σε άσκοπο σπινάρισμα και το RS εκμεταλλευόμενο στο έπακρο την πρόσφυση γίνεται καπνός στην έξοδο. Απλά και εύκολα, σίγουρα λιγότερο απολαυστικά με την πανταχού παρούσα παρεμβατικότητα του ESP, αλλά με λάβαρο την ασφάλεια ακόμα και σε στιγμές που ο ενθουσιασμός υπερνικά την λογική.  Άλλωστε, την ίδια παρεμβατικότητα στα ηλεκτρονικά ευστάθειας, θα συναντήσετε και στα υπόλοιπα του Group, όπως και στην πλειοψηφία του ανταγωνισμού.

συμπέρασμα

Φορτωμένο με όλα τα αγαθά από το σύγχρονο τεχνολογικό καλάθι, το RS είναι έτοιμο να πείσει και τον πιο δύσπιστο για την αξία του. Το ευτύχημα για το πανίσχυρο Skoda είναι ότι δεν τα διαθέτει απλά προς εντυπωσιασμό, αλλά έχουν μια ομαδική συνεργασία που δημιουργούν ένα ιδανικό μικρό αυτοκίνητο για σπορ περιπέτειες, χωρίς ωστόσο να αγνοεί τον πρακτικό χαρακτήρα ενός εύχρηστου supermini. Αν το Fabia αποτελούσε την χρυσή τομή ανάμεσα σε ένα τόσο ευρύ πεδίο ανταγωνισμού, το RS είναι η σπορ πρόκληση της εποχής, βάση αξίας, δεδομένων και φυσικά συνολικής απόδοσης.

  • Škoda Fabia vRS 2010
    CATEGORYŠkoda Fabia vRS 2010
POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine52

GOCAR Magazine #52

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID