SEAT Ibiza 1.4 TSI CUPRA DSG

Τεχνοκράτης αθλητής

  • -
  • -
Ισχύς180 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,2 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2148 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Το ισχυρότερο Ibiza στην γκάμα, με 180 ίππους από δυο υπερτροφοδότες, ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS και7άρι DSG

με τη ματιά του Τσιγκρή

Στην οπτική λεπτομέρεια το Cupra κερδίζει με το καλημέρα τα ανήσυχα νιάτα, όμως το ισπανικό ταμπεραμέντο καπελώνεται από την γερμανική λογική που δίνει έμφαση στην ουσία και λιγότερο στην γεύση. Όλα καλά και ωραία με την σχεδίαση, την απόδοση και τον speed χαρακτήρα του, αλλά από ένα σπορ αυτοκίνητο περιμένεις κάτι ποιο φλογερό σε αίσθηση και χαρακτήρα. Με το Cupra ανεβαίνεις ασύλληπτα γρήγορα το στριφτερό βουνό και η οδηγική προσπάθεια που καταθέτεις, περιορίζεται απλά σε καθαρές ιδανικές γραμμές και τίποτα παραπάνω. Η ευκολία έκφρασης της ταχύτητας και η μόνιμη επιτήρηση του ESP, είναι ευλογία για τους λιγότερο έμπειρους οδηγούς. Από την άλλη η συνολική αποστείρωση της σπορ συμπεριφοράς θα κάνει τον έμπειρο στα πηδάλια να βαρεθεί γρήγορα. Πάντως, για να χρυσώσω και λίγο το χάπι, τα € 18.990 είναι πρόκληση για ένα τόσο γρήγορο και άρτιο αυτοκίνητο.

γλυκά
  • Απόδοση
  • Eπιδόσεις
  • Aποτελεσματική συμπεριφορά
  • Σπορ σχεδιαστική αισθητική
  • Εξοπλισμός - Τιμή

 

ξυνά
  • Αποστειρωμένη σπορ αίσθηση
  • Θόρυβος κύλισης
απόψεις

Σύγχρονο με πρακτικό χαρακτήρα, χαρακτηριστική εμφάνιση και ανταγωνιστική τιμή. Ο 1.4 λίτρων κινητήρας προσφέρει επιδόσεις, «συντροφεύοντας» ιδανικά το 7αρι DSG. Ιδανικό για την πεζή καθημερινότητα, ευχάριστο στο δρόμο, αλλά του λείπει η αμεσότητα και το παιχνίδι, για να σε κάνει να το αναζητάς συνεχώς.

Δημήτρης Παππάς

go shopping

Η τελευταία προσφορά που παίζει στην Seat, ρίχνει την τιμή του Cupra κατά δυο χιλιάδες ευρώ σε σχέση με την τιμή καταλόγου και τώρα στις € 18.990 που τοποθετείται, είναι το φθηνότερο σπορ supermini(για την ώρα). Το φθηνότερο δεν σημαίνει και φτωχότερο και στην τιμή περιλαμβάνονται οι 6 αερόσακοι, το ABS με υποβοήθηση πέδησης, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ESP για την ευστάθεια, ραδιο-CD με MP3, υπολογιστής ταξιδιού και φυσικά τα DSG και XDS. Το επίσης καλό νέο είναι η επέκταση της εγγύησης στα 5 χρόνια.

Ο ορισμός μικρή γρήγορη βόμβα έχει περάσει σε άλλη διάσταση μέσα σε μια δεκαετία. Από τις light ατμοσφαιρικές περιπτώσεις των 900 κιλών, με την απαιτητική συμπεριφορά, εμπνευσμένη από την λαϊκή ρήση περί …μεταξωτών βρακιών, σταδιακά φτάσαμε στην εποχή της τουρμπίνας των ηλεκτρονικών και της αυτοματοποίησης. Τότε αρκούσαν 120-140 ίπποι, ένα δεμένο σύνολο που στοιχειοθετούσε το τρίπτυχο πλαίσιο-ανάρτηση-τιμόνι και ένα σπορ γαρνίρισμα για να απογειώσει την διάθεση. Σήμερα αν δεν έχεις μπει στο club των 180-200 ίππων και δεν εκφράζεσαι από αυτοματισμούς και ηλεκτρονική τεχνολογία δεν φτουράς στο εμπορικό στερέωμα.

 

Τα πάντα όλα!

Η ταχύτερη και πιο ισχυρή προσθήκη στην οικογένεια Ibiza μπορεί να καμαρώνει για το φορτωμένο πακέτο που είναι προικισμένη. Συνοπτικά δεν λείπει τίποτα, οι συμβιβασμοί απουσιάζουν και από την πρώτη ματιά καταλαβαίνεις ότι η 3η γενιά Cupra αναλαμβάνει τον ρόλο του εκσυγχρονιστή. Η σχεδιαστική υπογραφή του Luc Donckerwolke (πρώην αρχισχεδιαστή της Lamborghini) μπήκε στο αθλητικό κορμί του Ibiza SC με τον τροποποιημένο σχεδιαστικά προφυλακτήρα και τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα να το διαφοροποιεί από τα ταπεινά αδέρφια του. Δεσπόζουν φυσικά ο πίσω διαχύτης που αγκαλιάζει στο κέντρο του την τραπεζοειδή απόληξη της εξάτμισης και η μυώδης εικόνα συμπληρώνεται από τους μαύρους εξωτερικούς καθρέφτες και τους ανθρακί τροχούς των 17’’ που γεμίζουν τους φουσκωμένους θόλους του αυτοκινήτου. Το επιθετικό του στιλ ταιριάζει απόλυτα στον δυναμικό του χαρακτήρα και κάτι ανάλογο αντιμετωπίζεις και στην καμπίνα που διατηρεί την χωροταξία των SC και διαθέτει τις ανάλογες σπορ πινελιές που το διαχωρίζουν. Τώρα, οι σπορτίφ γραμμές του εσωτερικού έχουν κερδίσει μπάκετ καθίσματα με καπιτονέ επενδύσεις και αρκετά λογότυπα Cupra για να θυμάσαι τι οδηγείς.

 

Δύναμη και πολιτισμός

Το Cupra είναι το πρώτο αυτοκίνητο του ομίλου VW που συνδυάζει τον γνωστό διτούρμπινο κινητήρα των 1.4 λίτρων, που συνδυάζει τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου με την παρουσία ενός μηχανικού υπερτροφοδότη και ενός τυπικού υπερσυμπιεστή καυσαερίων, πακέτο με επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και ηλεκτρονικό μπλοκέ XDS. Το ίδιο μοτέρ συναντάμε και στο Golf, όμως για την περίπτωση Cupra αποδίδει 20 ίππους παραπάνω (180 αντί για 160) και 250 αντί 240Nm ροπής, κάτι που οφείλει στον επαναπρογραμματισμό του «εγκεφάλου», την τοποθέτηση ενός νέου εναλλάκτη αέρα και την αύξηση της μέγιστης πίεσης υπερπλήρωσης από τα 2 στα 2,15bar. Πρακτικά οι δυο συμπιεστές έχουν συνδυαστεί έτσι ώστε ο ένας να καλύπτει τα «κενά» του άλλου, όταν δεν λειτουργούν παράλληλα. Μέχρι τις 2.400rpm για την υπερπλήρωση φροντίζει o καλύτερος χαμηλά Κompressor, από εκεί και μέχρι τις 3.500rpm λειτουργούν μαζί, ενώ μετά αναλαμβάνει ο κλασικός υπερσυμπιεστής καυσαερίων, κοινώς turbo. Ως αποτέλεσμα οι 180 ίπποι έρχονται στις 6.200rpm και τα 250Nm ροπής εμφανίζονται μεταξύ 2.000 και 4.500rpm. Με αυτά τα δεδομένα και με το βάρος λίγο κάτω από τα 1.200 κιλά, οι επιδόσεις είναι πικάντικες με τα πρώτα 100km/h από στάση να έρχονται σε 7,2’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225km/h.. Σύμφωνα με την Seat o προδιαγραφών EU5 1.4 TSI δεν ξεπερνά τα 6,4lt/100 km σε μικτό κύκλο, αν και στα χέρια μας δεν επιβεβαιώθηκε κάτι τέτοιο.

 

Ώρα πολέμου

Η ώρα της αλήθειας έρχεται όταν βρεις εύκολα την πολεμική θέση που επιθυμεί το σώμα σου, ανεξάρτητα από τις διαστάσεις του. Οι πολλαπλές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι αναλαμβάνουν την υπόθεση και μετά το μόνο που χρειάζεται είναι να κουνήσεις το δαχτυλάκι πίσω από το τιμόνι. Οι σχέσεις αλλάζουν με τα paddles και η επιτάχυνση έρχεται χωρίς γαργαλιστικό ήχο, αλλά με αφοπλιστική ευκολία και αν δεν προλάβεις να συνειδητοποιήσεις τα χιλιόμετρα που απεικονίζονται στο ταχύμετρο, μπορεί να προβείς σε λανθασμένη εκτίμηση για τα φρένα. Στην ουσία τα τελευταία τα καταφέρνουν περίφημα τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτέλεσμα, ωστόσο για αυξημένη αντοχή στην επιθετική χρήση η Seat προτείνει τις έξτρα τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά. Από τα πρώτα μέτρα το Cupra κάνει σαφές τον σφιχτό χαρακτήρα της ανάρτησης. Όπως όλα του σιναφιού, δεν τα πάει καλά με τις κακοτεχνίες, ενώ στο ταξίδι η κύλιση είναι αισθητή για να το χαρακτηρίσεις εκδρομέα. Στο βουνό όμως παίρνει το αίμα του πίσω αρκεί η διαδρομή να μην είναι διάσπαρτη με κρατήρες. Το ουσιαστικό και σαφές πάτημα σε συνδυασμό με τις αστραπιαίες αλλαγές στο DSG, σε οδηγούν γρήγορα από στροφή σε στροφή, ενώ το ηλεκτρονικό διαφορικό κρατάει τα μούτρα σε ιδανική τροχιά μέσα στην στροφή, χωρίς να χρειαστεί να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι. Φυσικά υπάρχει και η προστασία των ηλεκτρονικών σε περίπτωση που η υπερβολή κυριεύσει. Σε απλά ελληνικά συμπεριφέρεται φιλικά και προβλέψιμα χωρίς να αναζητά επιδέξια χέρια, για να γίνει άνεμος στην πλαγιά ενός βουνού.

συμπέρασμα

Η πιο προσιτή και τεχνολογικά επίκαιρη σπορ άποψη στον χώρο των supermini, μπορεί να εκπροσωπηθεί από την φωτογραφία του Seat Ibiza 1.4 TSI Cupra. Το γρηγορότερο Ibiza στην σχετική οικογένεια, έχει κάθε λόγο να καυχιέται για το στιλ, τις επιδόσεις και την ταχύτητά του σε ευθείες και στροφές, συμπληρώνοντας το πακέτο προσφοράς με τεχνολογικό επίπεδο και πλήρες εξοπλισμό. Στοιχεία που αρκούν για να ελπίζει σε μια καριέρα δίχως ανασφάλειες, ακόμα και απέναντι σε τόσο ισχυρό ανταγωνισμό.

VIDEOS

gocar 90 seconds Seat Cupra

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...