Δοκιμή Volkswagen ID.7 Pro More: Restart!

Με το ID.7, η Volkswagen, επιχειρεί τη μεγάλη επανεκκίνηση στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Και όπως αποδεικνύεται, έχει τα φόντα ώστε να αλλάξει τα δεδομένα...

  • -
  • -
Ισχύς286 PS
Ροπή545 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,5 sec
Κατανάλωση ενέργειας14,10 kWh/100 km
με μια ματιά

Το ID.7 είναι η ναυαρχίδα των ηλεκτρικών μοντέλων της VW, το πιο ολοκληρωμένο μέλος της οικογένειας ID και αυτό που εφοδιάζεται με το νέο και ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα του ομίλου.

Το πρώτο Volkswagen ID.3, παραδόθηκε στον κάτοχο του, τον Σεπτέμβριο του 2020. Ήταν μια ιστορική στιγμή για τη γερμανική φίρμα, καθώς ξεκινούσε με κάθε επισημότητα το ταξίδι της στη νέα ηλεκτρική εποχή. Έκτοτε, η VW και η ευρύτερη οικογένεια ID (ID.3, ID.4, ID.5, ID.6 και ID Buzz), έχουν παραδώσει παγκοσμίως σχεδόν 1.000.000 ηλεκτρικά μοντέλα. Πολλοί υποστηρίζουν ότι για το μέγεθος της εταιρείας αλλά και τη «φόρα» με την οποία μπήκε… στα ηλεκτρικά «χωράφια», τα νούμερα αυτά ίσως και να μην είναι αντιπροσωπευτικά των προσδοκιών αλλά και των χρημάτων που έχει ρίξει -και συνεχίζει να ρίχνει- στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας, η γερμανική φίρμα και εν γένει το γερμανικό Group.

Κι αν δε μπορεί η ισχυρότερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη να βρει τη χρυσή τομή στη νέα ηλεκτρικά εποχή, τότε οι Κινέζοι, είναι βέβαιο ότι θα κάνουν παρέλαση... Μήπως όμως τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι;  Σίγουρα, η Volkswagen όπως και το σύνολο των Ευρωπαίων κατασκευαστών, υποτίμησε κατά κάποιο τρόπο τη δυναμική των Κινέζων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ή εάν θέλετε, υπερεκτίμησε τις δικές της δυνάμεις. Η αλήθεια είναι βέβαια, ότι η εμπειρία, η γνώση και η μηχανολογική εξέλιξη 100 και βάλε χρόνων, στα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης πήγε σχεδόν… στράφι, με τη «βίαιη» μετάβαση στην πρίζα. Όλοι ανεξαιρέτως, Ευρωπαίοι, Αμερικάνοι, Κινέζοι, Ιάπωνες, Κορεάτες, όσοι τέλος πάντων μπήκαν στο χορό της ηλεκτροκίνησης, ξεκινούν από την ίδια βάση. Με ένα ίσως μεγαλύτερο προβάδισμα για τους Κινέζους, οι οποίοι μη ξεχνάμε πως έχουν και αφθονία στις απαραίτητες πρώτες ύλες για την κατασκευή μπαταριών και προφανώς, φθηνότερα και περισσότερα, εργατικά χέρια. Η Volkswagen όμως, φαίνεται πως έμαθε γρήγορα τους κανόνες του παιχνιδιού και είναι έτοιμη για τη μεγάλη ρελάνς. Και το μοντέλο που καλείται να αποδείξει στην πράξη ότι οι Γερμανοί επέστρεψαν, δεν είναι άλλο από το ολοκαίνουργιο ID.7. 

Το 6ο -και πιο ολοκληρωμένο- μέλος της οικογένειας ID

Η ναυαρχίδα των ηλεκτρικών μοντέλων της VW, είναι το 6ο κατά σειρά μέλος της φαμίλιας ID. Πρόκειται για ένα μοντέρνο σεντάν, fastback για την ακρίβεια όχημα, που ισορροπεί σε διαστάσεις ανάμεσα στα πάλαι ποτέ θερμικά τριών όγκων μοντέλα της φίρμας, τα Passat και Phaeton. Το μήκος του ανέρχεται στα 4,961 mm, που σημαίνει ότι είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα με τη Mercedes-Benz EQE αλλά μεγαλύτερο από την BMW i4. Το πλάτος του φθάνει τα 1,862 mm, το ύψος είναι 1,536 mm, ενώ το μεταξόνιο προσεγγίζει τα 3 m, όντας 2,971 mm για την ακρίβεια. Επίσης, εξίσου σημαντικό ότι το ΙD.7, έχει τον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή (cd:0,23) από οποιοδήποτε άλλο μέλος της οικογένειας ID, ενώ παρά τις «γενναίες» διαστάσεις του, ο κύκλος στροφής του είναι 10,9 m

Στροφή 180 μοιρών στο ντιζάιν

Σχεδιαστικά, οι Γερμανοί θα μπορούσε να πει κανείς πως τόλμησαν σε ότι αφορά το ντιζάιν του ID.7. Το χαμηλό εμπρός μέρος, η ρέουσα μετάβαση από το καπό στο παρμπρίζ, η οροφή που «σβήνει» γλυκά -παραπέμποντας σε κουπέ κατασκευή-, το σμιλευμένο πίσω άκρο, το κλειστό κάτω μέρος και τα ειδικά εξελιγμένα σπόιλερ στους εμπρός τροχούς, που οδηγούν τον αέρα κατά μήκος των τροχών, είναι μερικά από τα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι το τμήμα σχεδιασμού της φίρμας, δούλεψε πολύ και σωστά, το όλο project. Στο μπροστινό τμήμα, ξεχωρίζει επίσης η τρισδιάστατη σχεδίαση με τη στενή λωρίδα των φώτων, να φιλοξενεί τους προβολείς LED για τους προβολείς ημέρας και τα φλας, ενώ στο στάνταρντ εξοπλισμό της έκδοσης Pro More, δίνουν το παρών και οι λαμπτήρες IQ.LIGHT LED matrix. Στο δε πίσω μέρος, πέρα από την πέμπτη πόρτα που ανοίγει πλήρως, διευκολύνοντας την τοποθέτηση μεγάλων αντικειμένων στο πορτπαγκάζ, το βλέμμα αναμφίβολα εστιάζει και στην εντυπωσιακή οριζόντια LED μπάρα των φώτων, η οποία εκτείνεται απ’ άκρη σ΄ άκρη στο αμάξωμα, προσθέτοντας την τελική σχεδιαστική πινελιά σε ένα ομολογουμένως δυναμικό ντιζάιν. 

Δείτε ακόμη: Νέο Volkswagen Tiguan eHybrid - H πρώτη τιμή στην Ευρώπη

Από λευκό χαρτί και το εσωτερικό

Οι άνθρωποι της Volkswagen πήραν μια λευκή κόλλα χαρτί και πάνω της, «ανέπτυξαν» από την αρχή την καμπίνα του ID.7. Με απλές και καθαρές γραμμές, χωρίς αισθητικές φανφάρες και με υλικά σαφώς ανώτερα, σε ποιότητα και συναρμογή των υπολοίπων μελών της οικογένειας ID, ώστε να βγαίνει προς τα έξω και αυτή η premium αύρα που είναι απαραίτητη για ένα μοντέλο της συγκεκριμένης κλάσης και τιμής. Μπροστά τώρα από τον οδηγό βρίσκεται μια ψηφιακή οθόνη για τον πίνακα οργάνων η οποία «φωλιάζει» πλέον μέσα στο ταμπλό και όχι στη βάση της κολόνας του τιμονιού, ενώ η επίσης νέα οθόνη του συστήματος πολυμέσων, με τη διαγώνιο των 15’’, πέραν του αναβαθμισμένου μενού, ενσωματώνει πλήθος τεχνολογικών συστημάτων, εντυπωσιάζοντας εν τέλει με την απόκριση και την εξαιρετική ευκρίνεια που προσφέρει.

Η VW φρόντισε όμως να εξοπλίσει από τη βάση του ID.7, το μοντέλο και με ένα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας (AR), που εμφανίζει στο οπτικό πεδίο του οδηγού όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (σύστημα πλοήγησης, επίπεδο φόρτισης και κατανάλωση μπαταρίας κ.α) ώστε να μη χρειάζεται να πάρει λεπτό το βλέμμα του από το δρόμο. Τα τεχνολογικά gadgets όμως στο ID.7 έχουν και συνέχεια. Η νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα των Γερμανών φέρει και μια νέα γενιά καθισμάτων για οδηγό και συνοδηγό, όπου ανάλογα με την έκδοση, προσφέρουν έως και 14 επιλογές ηλεκτρικής ρύθμισης. Βέβαια, αυτό δεν είναι και καμιά φοβερή καινοτομία θα υποστηρίξει κανείς και θα’ χει δίκιο. Τα ergo Active seats όμως έχουν τη δυνατότητα ενεργοποίησης και μιας αυτόματης λειτουργίας, μέσω της οποίας οι αισθητήρες τους αντιλαμβάνονται τη θερμοκρασία και την υγρασία στα καθίσματα ρυθμίζοντας την απαίτηση για έξτρα ψύξη ή θέρμανση.

γλυκά
  • Άνεση
  • Τεχνολογία
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Ευρυχωρία
  • Οδική συμπεριφορά
ξινά
  • Μικρός σε διάσταση και με πολλή πληροφορία ο πίνακας οργάνων
  • Τιμή

Κάτι ανάλογο, πράττει και το σύστημα κλιματισμού, το οποίο φροντίζει ώστε η θερμοκρασία στην καμπίνα να είναι η ιδανική πριν την έναρξη της διαδρομής, λαμβάνοντας υπόψη του μέχρι και τη θέση του ήλιου, πέραν φυσικά των ατομικών προτιμήσεων που μπορεί να έχει δηλώσει ο χρήστης. Χωροταξικά, εάν δεν μείνετε ικανοποιημένοι με όλα όσα προσφέρει ο θάλαμος επιβατών του ID.7, τότε μάλλον λάθος αυτοκίνητο κοιτάτε… Παρόλα αυτά οι επιλογές από τη γκάμα της VW τουλάχιστον που θα καλύψουν τις ανάγκες σας, είναι οι εξής δύο: το brand new ID.7 Tourer ή το ID Buzz.  Πέραν λοιπόν του φλατ δαπέδου και του μεταξονίου των 2.971 mm, το ID.7, προσφέρει 1.030 mm αέρα για τα κεφάλια των εμπρός επιβατών (1.025 mm με την γυάλινη πανοραμική οροφή) και 961 mm για τους πίσω (960 με πανοραμική οροφή). Επιπλέον, οι 5 ενήλικες που δύναται να βρεθούν στην καμπίνα του, έχουν και τη δυνατότητα μεταφοράς 532 lt αποσκευών, ενώ σε περίπτωση που αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, ο όγκος του πορτπαγκαζ εκτοξεύεται στα 1.586 lt, αλλά όπως αντιλαμβάνεστε, χωρίς την ύπαρξη επιβατών σε αυτά. 

Με τη νέα, ισχυρότερη ηλεκτρική μονάδα της VW

Οι Γερμανοί επέλεξαν το ID.7, προκειμένου να παρουσιάσουν σε παγκόσμια πρώτη το νέο τους ηλεκτροκινητήρα (κωδικός APP 550), τον πιο ισχυρό από οποιοδήποτε άλλο έχει εφοδιάσει μέχρι σήμερα κάποιο από τα μοντέλα της οικογένειας ID. Η νέα ηλεκτρική μονάδα αποδίδει 286 PS με 545 Nm ροπής, με την κίνηση φυσικά να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης. Αργότερα, τη γκάμα θα εμπλουτίσει και η top of the line έκδοση του μοντέλου, με το πρόθεμα «GTX» που θα φέρει και έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, χαρίζοντας στο ID.7 χαρακτηριστικά τετρακίνησης και μια ισχύ που θα ξεπερνά τους 350 PS. Στο σήμερα όμως, το ID.7, το βάρος του οποίου ανέρχεται στα 2.630 kg χρειάζεται μόλις 6,5’’ για τα πρώτα 0-100 km/h από στάση, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Στο δάπεδο του αυτοκινήτου στεγάζεται η υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, 82 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh), η οποία σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα προσφέρει αυτονομία κίνησης 621 km, με τη μέση, εργοστασιακή κατανάλωση ενέργειας, να ανέρχεται σε 14,2 kWh/100 km.

Αυτό το νούμερο είναι η αλήθεια πως δεν καταφέραμε να το πετύχουμε, ωστόσο, δεν «απομακρυνθήκαμε» και πολύ, καθώς σε ένα μικτό κύκλο δράσης, «γράψαμε» 16,8 kWh/100 km, που σημαίνει ότι με κανονικούς… ρυθμούς κίνησης, το ID.7 μπορεί να ξεπεράσει με μία μόνο φόρτιση τα 450 km αυτονομίας. Δύναται μάλιστα να ανακτήσει τις δυνάμεις του σε έναν ταχυφορτιστή DC 175 kW (από το 10 έως το 80%) σε χρόνο μικρότερο των 28’. Φυσικά, υπάρχει και η λύση ενός 11άρι φορτιστή, στον οποίο βέβαια θα χρειαστείτε 8 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Μέσα στο 2024, τη γκάμα του μοντέλου θα εμπλουτίσει και η μεγαλύτερη μπαταρία (90 kWh), η οποία θα φορτίζει στα 200 kW και θα εξασφαλίζει -σύμφωνα πάντα με τη VW- αυτονομία 700 km στο όχημα! 

Δείτε ακόμη: Το νέο Volkswagen T-Cross στην Ελλάδα! Δείτε τιμές

Ένα VW… με γεύση θερμικού στο δρόμο

Η VW κατάφερε στο νέο ID.7 να περάσει στο DNA του μοντέλου, μέρος της γνώσης και της εμπειρίας που έχει κατακτήσει στην αυτοκίνηση εδώ και 87 έτη. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που διανύεις μαζί του, νιώθεις την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στους τομείς της κύλισης, της ηχομόνωσης αλλά και της άνεσης του μοντέλου. Προφανώς, αυτά τα χαρακτηριστικά, τα συναντά κανείς σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό και στα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα της οικογένειας ID. Σε αυτό που διαφέρει όμως σημαντικά το ID.7 είναι στη συνολική αίσθηση που προσφέρει πίσω από το τιμόνι του.

Και εξηγώ ευθύς αμέσως τι εννοώ. Το αυτοκίνητο κρύβει έντεχνα το βάρος του, η ανάρτηση δε φιλτράρει απλώς ιδανικά κάθε κακοτοπιά του οδοστρώματος αλλά κυρίως, και χωρίς να είναι σφιχτή σημειωτέων, κοντρολάρει μαεστρικά τις κλίσεις του αμαξώματος ακόμα και σε γρήγορες εναλλαγές πορείας και χωρίς μάλιστα να υπάρχει στο «μενού» και το προαιρετικό σύστημα DCC με τα 15 προγράμματα ρύθμισης, με αποτέλεσμα, να απολαμβάνεις πραγματικά να το οδηγείς είτε βρίσκεσαι σε ένα ανοιχτό δίκτυο είτε σε ένα πιο σφιχτό κομμάτι! Το τιμόνι σου προσφέρει επίσης τη σιγουριά που χρειάζεσαι μέσω της σωστής πληροφόρησης και ακρίβειας στο χειρισμό του, τα φρένα κάθε άλλο παρά ηλεκτρικό μοντέλο θυμίζουν σε αίσθηση και «διαδρομή», με το πλαίσιο να κλείνει πονηρά το μάτι στους 286 ίππους και τα 545 Nm ροπής του ηλεκτροκινητήρα, υπονοώντας τρόπο τινά, πως είναι «λίγα» για τις δυνατότητες του.

Δείτε ακόμη: To Volkswagen ID.3 με κάτω από 30.000 €! 

 

Συνυπολογίζοντας, σε αυτό το αντικειμενικά εξαιρετικό σύνολο και το γεγονός πως το ID.7 είναι και το ασφαλέστερο Volkswagen που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα (σύμφωνα με τις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP), τότε πιστεύω πως θα συμφωνήσετε μαζί μου, πως αυτό είναι το καλύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει η γερμανική φίρμα μέχρι σήμερα και η πιο σωστή βάση, για όλα όσα θα ακολουθήσουν από δω και στο εξής. Η Volkswagen δημιούργησε χωρίς καμία αμφιβολία, το καλύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της οικογένειας ID, το ID.7, ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κάνει ακόμα και τους πολέμιους της ηλεκτροκίνησης να δουν τα πράγματα, με άλλο μάτι.

συμπέρασμα

Η Volkswagen δημιούργησε χωρίς καμία αμφιβολία, το καλύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της οικογένειας ID, το ID.7, ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κάνει ακόμα και τους πολέμιους της ηλεκτροκίνησης να δουν τα πράγματα, με άλλο μάτι.    


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...