Δοκιμή Mitsubishi Colt 1.6 Hybrid: Ολική επαναφορά

Η Mitsubishi επανέρχεται με το νέο Colt στην κατηγορία των supermini, έχοντας ισχυρό όπλο στη φαρέτρα της, την γαλλο-ιαπωνική συμμαχία με Renault και Nissan.

  • -
  • -
Ισχύς143 PS
Ροπή148 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)96,0 gr/km
με μια ματιά
Με κληρονομία το όνομα Colt, το οποίο σε έξι γενιές μετράει περισσότερες από 1,2 εκατομμύρια πωλήσεις, η Mitsubishi έχει όλα τα κατάλληλα εφόδια για να κάνει δυναμική είσοδο στο ανταγωνιστικό segment. 

Δεν είναι μακριά η χρονική στιγμή που η Mitsubishi ανέφερε πως σταδιακά θα αποχωρήσει από την ευρωπαϊκή αγορά, επικεντρώνοντας την προσοχή της στην Ασία. Οι συγκεκριμένες σκέψεις δεν έγιναν πραγματικότητα και σήμερα ο ιαπωνικός κολοσσός πραγματοποιεί μία εντυπωσιακή επάνοδο στη γηραιά ήπειρο, εκμεταλλευόμενος τη συμμαχία του με τις Renault και Nissan. Ακολουθώντας τη φιλοσοφία «rebadging engineering», η Mitsubishi εφορμά στην ευρωπαϊκή αγορά με το νέο Colt (όπως και με το νέο ASX στα SUV) επιστρέφοντας μετά από χρόνια στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία των supermini. Ουσιαστικά, πρόκειται για κλώνο του Renault Clio, με τη συγκεκριμένη επιλογή να αποτελεί σύνηθες φαινόμενο στην αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια. Ποιος ξεχνάει τα Toyota GT-86 και Subaru BRZ, ή ακόμα πιο πρόσφατα το Toyota Yaris και Mazda 2 Hybrid… Με κληρονομία το όνομα Colt, το οποίο σε έξι γενιές μετράει περισσότερες από 1,2 εκατομμύρια πωλήσεις, η Mitsubishi έχει όλα τα κατάλληλα εφόδια για να κάνει δυναμική είσοδο στο ανταγωνιστικό segment. 

Τα διαμάντια κάνουν τη διαφορά

Οι λεπτομέρειες που διαφοροποιούν το Colt από τον δίδυμο Γάλλο αδελφό του, εντοπίζονται στον ελαφρώς εμπρός διαφοροποιημένο προφυλακτήρα, τη μάσκα, αλλά και στα φώτα ημέρας LED τα οποία αποτελούν κύριο στοιχείo έκφρασης της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Dynamic Shield της Mitsubishi. Φυσικά, τα τρία διαμάντια στο έμβλημα της ιαπωνικής εταιρείας που κοσμούν το εμπρός μέρος, σηματοδοτούν τη σημαντικότερη διαφορά. Αντίστοιχα, στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η επωνυμία της μάρκας, που αναγράφεται ολογράφως στην 5η πόρτα και δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας για τις καταβολές του. Επιπλέον, στην υβριδική έκδοση όπως αυτή της δοκιμής, η επιγραφή Hybrid EV ψηλά στις πόρτες οδηγού και συνοδηγού, αποτελούν ένα ακόμα στοιχείο διαφοροποίησης. Σε κάθε περίπτωση, με τις εντυπωσιακής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου, το Colt μαγνητίζει τα βλέμματα, όντας κομψό και δυναμικό παράλληλα. 

Σύγχρονο και ψηφιακό

Οι διαφορές στην καμπίνα του εσωτερικού είναι ακόμα μικρότερες και ουσιαστικά η εικόνα είναι γνώριμη, με το νέας σχεδίασης τιμόνι με το έμβλημα της Mitsubishi να ξεχωρίζει. Στην υβριδική εκδοχή ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ευανάγνωστο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10’’, την ώρα που η κάθετη οθόνη αφής των 9,3 ιντσών φιλοξενεί το σύγχρονο σύστημα πολυμέσεων. Υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση AppleCarPlay και AndroidAuto, ενώ υπάρχει δυνατότητα χρήσης και φωνητικού ελέγχους. Ακόμα, το σύστημα Multi-Sense προσφέρει τη δυνατότητα της επιλογής του ανάλογου προγράμματος οδήγησης, αλλά και σημαντικές δυνατότητες εξατομίκευσης όσον αφορά τον πίνακα οργάνων και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό της καμπίνας.

Δείτε ακόμη: Το νέο B-SUV της Mitsubishi που καίει 4,7 lt/100 km! 

Το κορυφαίο του τεχνολογικό υπόβαθρο αναδεικνύεται περαιτέρω και μέσα από τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Διαθέτει έως και 12 αισθητήρες και τέσσερις κάμερες και ραντάρ, που του επιτρέπουν να υποστηρίζει μία πλήρης σειρά τεχνολογιών. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και στη βασική έκδοση προσφέρει στοιχεία όπως Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας και προειδοποίηση απόστασης, σύστημα Forward Collision Mitigation, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας! Σε χωροταξικό επίπεδο, το Colt ξεχωρίζει για την πρακτικότητα και την πολύ καλή εργονομία, αφού όλα είναι σωστά τοποθετημένα. Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν άφθονο χώρο, σε αντίθεση με τους πίσω, αφού ο διαθέσιμος για τα γόνατα τους είναι κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Αντιθέτως, άκρως ικανοποιητικός είναι αυτός των αποσκευών, αφού παρά την παρουσία του υβριδικού συστήματος η χωρητικότητα του αγγίζει τα 301 lt.  

Η γοητευτική πλευρά του υβριδισμού

Το ιαπωνικό supermini θα είναι διαθέσιμο με τρία διαφορετικά κινητήρια σύνολα, εκ των οποίων τα δύο είναι αποκλειστικά θερμικά χωρητικότητας 1.000 cc. Το πρώτο είναι ατμοσφαιρικό απόδοσης 67 ίππων και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ το δεύτερο με την αρωγή αποδίδει 91 ίππους και χρησιμοποιεί 6άρι σασμάν. Στην κορυφή της γκάμας, τοποθετείται η έκδοση Hybrid, η οποία είναι σαφώς και αυτή με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Βλέπετε, η λειτουργία και η αποδοτικότητα του συγκεκριμένου συνόλου αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα όπλα στη φαρέτρα της 7ης γενιάς του Colt.

γλυκά
  • Λειτουργία υβριδικού συστήματος
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Εξοπλισμός
  • Εγγύηση
ξινά
  • Χώρος πίσω επιβατών

Η συγκεκριμένη λύση είναι δοκιμασμένη και ουσιαστικά το σύνολο αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1.600 cc, ο οποίος με την αρωγή ενός ηλεκτροκινητήρα 50 ίππων και 205 Nm ροπής, αλλά και ενός ηλεκτρικού μοτέρ 20 ίππων, αποδίδει συνδυαστικά 143 ίππους. Καινοτόμο είναι το κιβώτιο με τις 4 σχέσεις για τον κινητήρα βενζίνης και 2 για το ηλεκτρικό μοτέρ, αλλά συνολικά 14 (!) διαφορετικούς συνδυασμούς για τη μετάδοση της κίνησης. Δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής, παρά μόνο αν προτιμήσεις τη χρήση του B για τη μέγιστη ανάκτηση, έχοντας τη δυνατότητα να παρέμβεις μόνο στην επιλογή του προγράμματος οδήγησης. Η Mitsubishi υπόσχεται πολύ καλές για την κατηγορία επιδόσεις, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε μόλις 9,3 sec, αλλά και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Συγκεκριμένα, αναφέρει πως η μέση τιμή είναι 4,1 lt/100 km και από την πλευρά μας οφείλουμε να πούμε πως δεν απέχει από την πραγματικότητα. Σε ρεαλιστικές συνθήκες είδαμε νούμερα κοντά στα 5 lt/100 km, ενώ όταν επιλέξαμε να κινηθούμε περισσότερο στην πόλη διαπιστώσαμε ότι μπορεί να πέσει στα 4 lt/100 km.

Δείτε ακόμη: Όλες οι τιμές του Mitsubishi Colt την Ελλάδα

Η λειτουργία του σου επιτρέπει να κινείσαι στις χαμηλές ταχύτητες σχεδόν αποκλειστικά με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Κάθε φορά που το Colt ξεκινάει από στάση, αυτό γίνεται με το ηλεκτρικό μοτέρ, ενώ αν υπάρχει ικανοποιητικό απόθεμα ενέργειας στη μπαταρία των 1,2 kWh και δεν πατήσεις απότομα το γκάζι, εύκολα μετακινείσαι με ταχύτητες που φτάνουν έως και τα 60 ή 65 km/h. Τη στιγμή που θα εμπλακεί ο θερμικός κινητήρας διαπιστώνεις ότι δεν του λείπει η ζωντάνια, με το Colt να αποδεικνύεται σβέλτο τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και στον επαρχιακό. Ιδιαίτερα ευχάριστη αποδεικνύεται η λειτουργία του κιβωτίου, η οποία δεν έχει την αίσθηση του πατιναρίσματος που διαπιστώνεις σε μοντέλα που κάνουν χρήση CVT, ενώ θετική αίσθηση έχουν και τα φρένα. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, οι γαλλικές του ρίζες δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης. Η ανάρτηση λειτουργεί ιδανικά σε κάθε είδους συνθήκη, αφού καταφέρνει να διαχειρίζεται τις αντιδράσεις του αμαξώματος, αλλά και να προσφέρει πολύ καλό επίπεδο άνεσης στην καθημερινότητα. 

συμπέρασμα

H Mitsubishi επιστρέφει δυναμικά στην ευρωπαϊκή και φυσικά στην ελληνική αγορά, με σύγχρονα και επίκαιρα μοντέλα. Η ύπαρξη δοκιμασμένων λύσεων αποτελεί μέρος του στρατηγικού πλάνου της εταιρείας με τα τρία διαμάντια. Στην περίπτωση του Colt τιμή εκκίνησης είναι τα 18.700 € για την έκδοση των 67 ίππων. Η υβριδική έκδοση της δοκιμής ξεκινάει κάτω από τα 30.000 € (29.170 €) και συνοδεύεται από υπερπλήρη εξοπλισμό. Σίγουρα, είναι και η πιο ενδιαφέρουσα επιλογή της γκάμας, αφού προσφέρει εξαιρετική οικονομία καυσίμου, όντας και ευχάριστο δρόμο. Και όλα αυτά, προσφέροντας επιπλέον εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, αλλά και εγγύηση της μπαταρίας, όπως και της χωρητικότητας της, για 8 χρόνια ή 160.000 km.


AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...