Δοκιμή Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid: Όταν μιλάει το συναίσθημα

Η πρώτη plug-in Alfa Romeo στην ιστορία, μας συστήνεται σήμερα ως η ισχυρότερη Tonale.

  • -
  • -
Ισχύς280 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,2 sec
Κατανάλωση ενέργειας19,00 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,3 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)29,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η Alfa Romeo Tonale έχει κερδίσει τα εύσημα για τη σχεδίαση του αμαξώματος και τα δυναμικά της χαρακτηριστικά. Η plug-in εκδοχή με απόδοση 280 ίππους, έρχεται για να ενισχύσει περαιτέρω το συγκεκριμένο στοιχείο.

Ακόμα ένα κάστρο έπεσε… Plug-in Hybrid Alfa Romeo! Αυτή είναι η νέα πραγματικότητα και η Tonale αποτελεί τον προπομπό της νέας φιλοσοφίας που θα διέπει τον θρυλικό Ιταλό κατασκευαστή στο άμεσο μέλλον. Μπορεί να μας ακούγεται μακρινό, αλλά το 2027 (δηλαδή σε τέσσερα χρόνια από σήμερα) το στρατηγικό πλάνο της Alfa θέλει να διαθέτει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στη μάρκα της. Τραβηγμένο; Ίσως, αλλά αναλογιστείτε πως τη νέα χρονιά είναι ήδη προγραμματισμένη η αποκάλυψη δύο BEV με το φημισμένο έμβλημα στο αμάξωμα.

Μέχρι τότε, οι Ιταλοί μας σερβίρουν μία πρώτη απόλυτα εξηλεκτρισμένη γεύση στο αμάξωμα της Tonale. Το μεσαίο SUV που σχεδίασε ο Αλέξανδρος Λιώκης έχει κερδίσει τα εύσημα, όντας ένα premium και θελκτικό μοντέλο που κοιτάει στα μάτια τον ανταγωνισμό προτάσσοντας ένα στοιχείο που σπανίζει σήμερα. Το συναίσθημα. Το DNA της μάρκας είναι ευδιάκριτο στις εκδόσεις των 130 και 160 ίππων, αλλά για να αναδειχθούν τα γονίδια της Alfa Romeo και ο σπορ χαρακτήρας που διακρίνει τα μοντέλα της ιταλικής φίρμας, χρειαζόταν ένα πραγματικά ισχυρό σύνολο. Κάπως έτσι, οι ευρηματικοί Ιταλοί αποκάλυψαν την πρώτη plug-in Alfa Romeo στην ιστορία, η οποία τυγχάνει να είναι και η ισχυρότερη Tonale σήμερα… 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulia Q4 των 280 ίππων!

Γλυπτό σε τέσσερις τροχούς…

Για τη σχεδίαση του αμαξώματος ταιριάζει η έκφραση: «Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.» Ο Έλληνας Αλέξανδρος Λιώκης είχε έμπνευση όταν ακούμπησε το μολύβι του σε λευκό χαρτί και το αποτέλεσμα είναι ένα σχήμα που αποτυπώνει την κουλτούρα και τη φιλοσοφία της AlfaRomeo σε ένα κομμάτι μέταλλο. Λίγα αυτοκίνητα καταφέρνουν να σου φτιάχνουν τη διάθεση και τη μέρα, απλά και μόνο αντικρίζοντας τα. Από όποια γωνία και αν την παρατηρήσεις ξεχειλίζει δυναμισμό και γοητεία. Ξεχωρίζει για το μοναδικό τρόπο με τον οποίο καταφέρνει να συνδυάζει το μοντέρνο στιλ και τις ισχυρές δόσεις από ρετρό στοιχεία. Ακόμα και σταματημένη τη χαζεύεις και χωρίς δόσεις υπερβολής, ίσως είναι το ομορφότερο SUV σήμερα… Αυτό το στοιχείο την καθιστά μοναδική σε κάθε της εκδοχή και το γεγονός ότι πρόκειται για την ισχυρότερη Tonale σήμερα, μαρτυρούν μόνο οι δύο ξεχωριστές απολήξεις της εξάτμισης, αλλά και το νέο «εξηλεκτρισμένο» biscione που κάνει την εμφάνισή του στο πίσω αριστερό τζάμι, λίγο πάνω από τη θυρίδα φόρτισης. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο…. 

Ολιστική αναβάθμιση

Η υπέρβαση από πλευράς Alfa Romeo έγινε στην καμπίνα των επιβατών και στο εσωτερικό της αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι σε μία ποιοτική κατασκευή. Η σχεδίαση της ακροβατεί με επιτυχία ανάμεσα στην premium αισθητική και τη σπορ φιλοσοφία. Δεν είναι τυχαίο, πως σύμφωνα με έρευνα της J.D Power η Alfa Romeo τοποθετείται σήμερα πρώτη μεταξύ των premium μαρκών! Έτσι, η καμπίνα της Tonale αναδύει μία αύρα πολυτέλειας. Η χρήση μαλακών πλαστικών, σε συνδυασμό με την προσεκτική επιλογή αλλά και συναρμογή των υλικών, εκτοξεύουν την ποιότητα κατασκευής. Το φινίρισμα είναι εξαιρετικά προσεγμένο και συνδυάζεται με πληθώρα τεχνολογιών.

Το περιβάλλον είναι απόλυτα ψηφιακό, αλλά με… δόσεις νοσταλγίας. O πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός σε διάσταση 12,3 ιντσών, διαθέτοντας  «αναλογική» απεικόνιση που παραπέμπει σε κλασσικά μοντέλα της Alfa Romeo, διατηρώντας το κλασσικό σχήμα με τις καμπύλες Cannocchiale στο πάνω μέρος. Η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών που δεσπόζει στη κεντρική κονσόλα είναι εύχρηστη και ξεχωρίζει με τη γρήγορη απόκριση στις εντολές του χειριστή. Η λίστα με τα συστήματα άνεσης και ψυχαγωγίας, όπως και η αντίστοιχη με τα βοηθήματα που φροντίζουν για την ασφάλεια των επιβατών είναι μακρά και ουσιαστικά κάτι παραπάνω από πλήρης. Χωροταξικά, η Tonale τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας, με τους πίσω επιβάτες να αισθάνονται άνετα στο εσωτερικό της. Βέβαια, στην περίπτωση της plug-in hybrid εκδοχής, η παρουσία της μπαταρίας κάτω από τα πίσω καθίσματα έχει σαν αποτέλεσμα να μειωθεί η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών από τα 500 στα 385 lt. Σίγουρα, όχι αμελητέο νούμερο. 

Δείτε ακόμη: Έτσι θα ονομάζεται το νέο SUV της Alfa Romeo

Ισχύς εν τη ενώσει!

Οι κορυφαίες επιδόσεις και τα ισχυρά κινητήρια σύνολα αποτελούν μέρος του DNA της Alfa Romeo και έχοντας ως βάση το εξαιρετικό πλαίσιο της Tonale,οι μετρ του είδους Ιταλοί δεν δίστασαν να την ενισχύσουν με δύο διαφορετικής φύσεως μοτέρ στοχεύοντας στην απόδοση, αλλά και την υψηλή αποδοτικότητα. Με αυτή τη λογική προέκυψε η πρώτη plug-in Alfa στην ιστορία, με την απόδοσης της να αγγίζει τους 280 ίππους. Αυτό το νούμερο επιτυγχάνεται μέσω της συνεργασίας ενός υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων με απόδοση 180 ίππων που κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων, και του ηλεκτρικού μοτέρ των 122 ίππων και 250 Nm ροπή που είναι συνδεδεμένο στους πίσω. Με αυτόν τον τρόπο, η κίνηση μεταφέρεται στο δρόμο και από τους τέσσερις τροχούς –από εκεί προκύπτει και το Q4- χωρίς να υπάρχει μηχανική σύνδεση ανάμεσα στους δύο άξονες.

Η ρύθμιση του συστήματος της τετρακίνησης διαφοροποιείται ανάλογα με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης μέσω του συστήματος παραμετροποίησης D.N.A., με τη διαχείριση της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες να γίνεται αυτόματα. Το υβριδικό σύστημα λειτουργεί σε τάση 306V και η μπαταρία λιθίου έχει χωρητικότητα 15,5 kWh, διαθέτοντας δικό της κύκλωμα ψύξης για βέλτιστη απόδοση και αντοχή. Σύμφωνα με την Alfa Romeo επιτρέπει στην Tonale να κινηθεί για 69 km σε μικτές συνθήκες και 82 km στην πόλη, κάνοντας αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Και μάλιστα, με ταχύτητα που μπορεί να φτάσει έως τα 135 km/h. Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί λιγότερο από 2,5 ώρες, με τον ενσωματωμένο φορτιστή να υποστηρίζει ισχύ έως 7,4 kW. 

Ιανός!

Η plug-in εκδοχή θα λέγαμε πως θυμίζει τον αρχαίο Θεό με τα δύο πρόσωπα. Οι διαφορετικές πτυχές του χαρακτήρα της ισχυρότερης Tonale ξετυλίγονται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξεις μέσω του περιστροφικού διακόπτη χαμηλά στη κεντρική κονσόλα. Η ρύθμιση Natural αποτελεί τη χρυσή τομή για την καθημερινότητα, ενώ η Advanced Efficiency επιτυγχάνει τη μέγιστη χρήση και ανάκτηση της ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλέον, υπάρχει και η λειτουργία E-Save μέσω της οποίας η μπαταρία φορτίζει και από τον κινητήρα.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογίες
  • Ανάρτηση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Αποδοτικότητα
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Ελαφρύ τιμόνι

Κάνοντας χρήση των… «ήπιων» προφίλ οδήγησης, το τιμόνι είναι υπερβολικά ελαφρύ, βοηθώντας τη μετακίνηση στον αστικό κύκλο, ενώ τον πρώτο λόγο έχει ο ηλεκτροκινητήρας. Η παρουσία του εξασφαλίζει κοντά στα 60 χιλιόμετρα αυτονομίας αποκλειστικά με τη χρήση του, ενώ η συνδυαστική του λειτουργία με τον κινητήρα βενζίνης εξασφαλίζει μία μέση κατανάλωση κοντά στα 5,5 lt/100 km. Βέβαια, σε περίπτωση που το ενεργειακό απόθεμα εξαντληθεί, τότε η κατανάλωση θα σκαρφαλώσει κοντά στα 8,5 lt/100 km. Η εναλλαγή ανάμεσα σε βενζινοκινητήρα και ηλεκτρικό μοτέρ γίνεται ομαλά, με τη λειτουργία του συνόλου να είναι γενικότερα ισορροπημένη. Μόνο στην περίπτωση που πιέσεις απότομα το γκάζι, η άμεση ενεργοποίηση του βενζινοκινητήρα γίνεται αισθητή έντονα, ανεβάζοντας και το επίπεδο θορύβου. Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση αποδεικνύεται άνετη, αν και διαβάζει περισσότερο τις ανωμαλίες του δρόμου σε σχέση με προτάσεις του ανταγωνισμού. Δεν έχει ξερές αντιδράσεις, ούτε ενοχλεί τους επιβάτες. Περισσότερο σε προετοιμάζει…

Δείτε ακόμη: Η βίντεο-δοκιμή της Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid

Για τη στιγμή που θα επιλέξεις το πρόγραμμα Dynamic και η Tonale θα αλλάξει πρόσωπο… Ο θερμικός κινητήρας τίθεται αμέσως σε λειτουργία, το τιμόνι αποκτά επιπλέον βάρος, ενώ η ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω αρχίζει να διαβάζει με ακόμα μεγαλύτερη λεπτομέρεια το δρόμο. Οι 280 ίπποι κάνουν αισθητή την παρουσία τους χωρίς να σε… καθηλώνουν. Το σύνολο έχει δύναμη στο μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας του, ενώ η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζει εξαιρετική απόκριση στο γκάζι. Η λειτουργεία του είναι γραμμική και έχει βάθος, χωρίς να κρεμάει στις ψηλές στροφές, ανεβάζοντας χιλιόμετρα με εντυπωσιακό ρυθμό.

Tο τιμόνι παραμένει ελαφρύ, αλλά είναι άμεσο και γρήγορο. Την ίδια ώρα, το κιβώτιο με τις μεγάλες πεταλούδες πίσω από το τιμόνι σε ωθεί να χρησιμοποιείς μόνο τη χειροκίνητη επιλογή, με τις αλλαγές να γίνονται γρήγορα και χωρίς καθυστέρηση. Στον επαρχιακό δρόμο η plug-in Tonale ξεδιπλώνει το DNA που παραδοσιακά χαρακτηρίζει τα μοντέλα της μάρκας. Με δύο λέξεις είναι αποτελεσματική και ευχάριστη! Η ρύθμιση του set up είναι εξαιρετικά μελετημένη, με την κατανομή του βάρους να αγγίζει το ιδανικό 50:50. Το εμπρός μέρος έχει απίστευτη αμεσότητα και ακολουθεί πιστά την πορεία που έχεις χαράξει, ενώ οριακά νιώθεις τους πίσω τροχούς να επιδρούν αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τα περιθώρια πρόσφυσης. Είναι ουδέτερη και το εμπρός μέρος μόνο στην υπερβολή θα ανοίξει την τροχιά του, με το σύστημα τετρακίνησης με το torquevectoring, αλλά και τα ενεργά αμορτισέρ να παίζουν εν τέλει το ρόλο τους. Μάλιστα, αν την προκαλέσεις θα νιώσεις την ουρά να ελαφρώνει και να έχει την τάση να συμβάλλει στην ιδανική τοποθέτηση στην είσοδο της στροφής. Όμως, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που δεν απενεργοποιούνται έρχονται άκομψα να… «κόψουν» τις όποιες ορέξεις για κάτι παραπάνω. Και αν έρθουν τα σκούρα, τα πολύ δυνατά φρένα που φέρουν την υπογραφή της Brembo φροντίζουν να σώσουν την κατάσταση, έχοντας παράλληλα και πολύ καλή αίσθηση, παρά την ύπαρξη του συστήματος ανάκτησης.

συμπέρασμα

Σήμερα, η Tonale δεν αποτελεί ένα μοντέλο που απευθύνεται μόνο σε όσους λάτρεις της μάρκας, όντας ένα premium SUV. Η plug-in Hybrid εκδοχή είναι αποδοτική, αφού προσφέρει χαμηλή κατανάλωση και σημαντική ηλεκτρική αυτονομία. Το βασικότερο, όμως, είναι πως αποτελεί γνήσιο απόγονο της Alfa Romeo. Ένα μοντέλο που καταφέρνει να σου φτιάχνει τη διάθεση ακόμα και αν το βλέπεις σταθμευμένο, αλλά και να σε κάνει να χαμογελάς πλατιά όταν το οδηγείς σε ένα δρόμο με διαδοχικές στροφές.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...