Δοκιμή Opel Corsa 1.2 100PS AT8: Επικαιροποίηση!

Το Opel Corsa, ο διαχρονικός πρωταγωνιστής στα σούπερμινι, ανανεώθηκε σχεδιαστικά και τεχνολογικά, ακονίζοντας τα μαχαίρια του για τη μάχη στην πλέον ανταγωνιστική κατηγορία.

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)122,0 gr/km
με μια ματιά

Με ριζικά ανανεωμένη σχεδίαση, αλλά και αναβαθμισμένο σε επίπεδο τεχνολογιών και εξοπλισμού, το νέο Opel Corsa έχει στόχο να διατηρηθεί στις κορυφαίες επιλογές ανάμεσα στα supermini. Δοκιμάζουμε την έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.200 cc, ο οποίος για την περίσταση συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων.

Κάποια μοντέλα δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Και το Opel Corsa είναι ένα από αυτά. Το γερμανικό μοντέλο έχει καταφέρει μέσα από συνολικά έξι γενιές να καθιερωθεί ως ένας από τους διαχρονικούς πρωταγωνιστές στην κατηγορία των supermini. Τα σχεδόν σαράντα χρόνια εμπορικής πορείας και οι περισσότερες από 14 εκατομμύρια πωλήσεις, μιλούν από μόνες τους για την επιτυχία του αιεθαλούς μοντέλου. Η πιο πρόσφατη εκδοχή, αποκαλύφθηκε πριν από τέσσερα χρόνια, έχοντας αποκτήσει στενούς δεσμούς με το Group Stellantis. Αυτό δεν άλλαξε την εμπορική του πορεία και διατηρώντας το χαρακτηρισμό του best seller.

Βέβαια, κανείς δεν έχει υπογράψει με την επιτυχία. Και για αυτόν ακριβώς το λόγο, η Opel δεν επαναπαύτηκε στις δάφνες. Έχοντας ήδη αποκαλύψει τη σχεδιαστική φιλοσοφία που διέπει τα μοντέλα της σήμερα, αλλά και στο μέλλον, φρόντισε σχεδόν άμεσα να επικαιροποιήσει το Corsa για να ακολουθεί τη νεότερη… «νόρμα» της γερμανικής φίρμας. Αυτό μεταφράζεται σε μία εκτεταμένη αισθητική ανανέωση, αλλά και στην ενίσχυση του επιτυχημένου supermini σε επίπεδο τεχνολογιών. Η πλέον εμπορική εκδοχή του Corsa ήταν αυτή με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 100 ίππων. Στη νεότερη γενιά, το συγκεκριμένο σύνολο διατηρείται στο προσκήνιο και οδηγούμε την εκδοχή του γνωστού συνόλου, που για την περίσταση συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. 

Καμία σχέση…

Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, η ανανέωση ενός μοντέλου βασίζεται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες. Τη σχεδίαση, τη καμπίνα του εσωτερικού, τον εξοπλισμό και τα μηχανικά μέρη. Στο αισθητικό σκέλος, συνήθως οι τεχνικοί προτιμούν να αποφύγουν τα ρίσκα επιλέγοντας διακριτικές και στοχευμένες αλλαγές. Στην περίπτωση του Corsa, θέλησαν να εστιάσουν σε αυτό τον τομέα, και προφανώς δικαίως. Στο γερμανικό supermini δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο εμπρός μέρος, το οποίο και μοιάζει αδύνατο να μπερδέψεις με την pro facelift εκδοχή. Η αλλαγή είναι ριζική! Η μάσκα ανασχεδιάστηκε πλήρως στα πρότυπα Opel Vizor που έχουν θέσει τα μεγαλύτερα Astra και Grandland με την ταυτότητα Bold & Pure.

Το ίδιο συνέβη και με τα φωτιστικά σώματα, τα οποία έχουν αποκτήσει μία σαφώς πιο αιχμηρή αισθητική. Με αυτόν τον τρόπο το Corsa δεν ανανεώθηκε απλά, αλλά απέκτησε μία τελείως διαφορετική εικόνα από τον προκάτοχο του, όντας πιο φρέσκο, επίκαιρο, αλλά και σύμφωνο με την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Opel. Αντίθετα, πιο διακριτικές είναι οι διαφορές στο πίσω μέρος, οι οποίες και εντοπίζονται σε συγκεκριμένα σημεία. Τα φωτιστικά σώματα παραμένουν ίδια, ενώ οι αλλαγές εντοπίζονται χαμηλά στον προφυλακτήρα, αλλά και στο όνομα του μοντέλου που είναι γραμμένο με ευμεγέθη γράμματα στο κέντρο της 5ης πόρτας. Πρόσθετε τις ζάντες αλουμινίου με τη διαφοροποιημένη σχεδίαση, αλλά και τα νέα χρώματα που έχουν προστεθεί στην υπάρχουσα παλέτα, και έχετε την πλήρη εικόνα. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Opel Astra GSe! 

All time future classic

O δεύτερος πυλώνας ανανέωσης, η καμπίνα του εσωτερικού, δεν διακρίνεται για τις κοσμογονικές αλλαγές του. Σε αυτή την περίπτωση, οι τεχνικοί της Opel προτίμησαν να ακολουθήσουν την τακτική της επικαιροποίησης. Η σχεδιαστική φιλοσοφία παραμένει η ίδια, διατηρώντας τον ίδιο υψηλό βαθμό ποιότητας, πρακτικότητας, εργονομίας και ευρυχωρίας. Η εικόνα της καμπίνας παραπέμπει σε μία premium κατασκευή, με την ποιότητα και τη συναρμογή των υλικών να είναι πολύ καλή. Τα χειριστήρια είναι στην ιδανική θέση, ενώ η παρουσία των περιστροφικών διακόπτων για τον ξεχωριστό χειρισμό του κλιματιστικού εξακολουθεί να κρίνεται ως εξαιρετικά πρακτική!

Ο σημαντικότερος νεοτερισμός εντοπίζεται στο σύστημα πολυμέσων, το οποίο φιλοξενεί το λογισμικό νεότερης γενιάς της Opel, την ώρα που η οθόνη αφής μπορεί προαιρετικά να φτάσει έως και τις 10 ίντσες. Υποστηρίζεται ασύρματη σύνδεση με τις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto, διαθέτει αναβαθμισμένα γραφικά, πολυμέσα και δυνατότητες απεικόνισης, προσφέροντας παράλληλα ένα πιο ολοκληρωμένο και ενημερωμένο περιεχόμενο. Στην πράξη, αποδεικνύεται εύχρηστο και έχει γρήγορη ταχύτητα απόκρισης στις εντολές του χειριστή. Επιπλέον, το επίπεδο εξοπλισμού είναι αναβαθμισμένο και πιο συγκεκριμένα όσο αφορά τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, περιλαμβάνει μία πλήρης σουίτα τεχνολογιών τελευταίας γενιάς, όπως το σύστημα πλευρικής προστασίας, ενώ πρακτική κρίνεται η παρουσία της νέας πανοραμικής κάμερα οπισθοπορείας υψηλής ανάλυσης. 

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το plug-in hybrid Opel Grandland των 300 ίππων! 

Η αποδοτικότητα στο προσκήνιο

Η αναβάθμιση στο νέο Corsa δεν περιορίστηκε στα συνηθισμένα… Κάτω από φρέσκο και νεανικό αμάξωμα, η γερμανική εταιρεία τοποθετεί μία σειρά από κινητήρες που έχουν κύριο χαρακτηριστικό την αποδοτικότητα. Οι βασικές εκδοχές στηρίζονται σε δοκιμασμένες λύσεις, και συγκεκριμένα στον ατμοσφαιρικό 1.200άρη των 75 ίππων και στον υπερτροφοδοτούμενο PureTech των 1.200 cc, με δύο διαφορετικές ιπποδυνάμεις, και πιο συγκεκριμένα με 100 και 130 ίππους. Η νεότερη προσθήκη αφορά την πρόσφατη δημιουργία του Group Stellantis, τον mild hybrid των 136 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Για όσους λάτρεις της ηλεκτροκίνησης, το νέο Corsa διατηρείται στο προσκήνιο, όντας διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, απόδοσης 136 και 156 ίππων αντίστοιχα. Η πρώτη μας είναι γνωστή από την προηγούμενη γενιά του γερμανικού supermini, ενώ η νεότερη αφορά το ηλεκτρικό σύνολο που λάνσαρε πρόσφατα το Group και χαρίζει αυτονομία έως 405 χιλιόμετρα κρύβοντας κάτω από το αμάξωμα μία μπαταρία με χωρητικότητα 51 kWh. Στο ράφι μπήκαν οι κινητήρες πετρελαίου και είναι φανερό πως το βάρος περνάει πλέον στους βενζινοκινητήρες…

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Εργονομία
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Άνοιγμα πίσω θυρών
  • Ορατότητα πίσω

Στη δική μας περίπτωση, κάτω από το εμπρός καπό κρύβεται το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.200 cc, αλλά με απόδοση 100 ίππων. Είναι διαθέσιμο τόσο με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, όσο και με το αυτόματο 8άρι. Εμείς, δοκιμάσαμε την πιο… άνετη και επίκαιρη εκδοχή με το αυτόματο κιβώτιο. Συνδυασμός κινητήρα-μετάδοσης που μας είναι γνωστός και από όλα μοντέλα του Group. Η θετική εντύπωση που έχουμε αποκομίσει στο παρελθόν δεν διαφοροποιείται. Βλέπετε, ο συγκεκριμένος συνδυασμός εξακολουθεί να διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του. Η σφικτή κλιμάκωση του κιβωτίου και η ροπή με τα 205 Nm από τις 1.750 rpm του χαρίζουν ζωντάνια στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά σου επιτρέπει να κινηθείς σβέλτα. Θετική εντύπωση σου αφήνει και το αυτόματο κιβώτιο, με ομαλές και γρήγορες αλλαγές, ενώ σε πιο γρήγορο ρυθμό είναι προτιμότερο να προτιμήσεις τη χειροκίνητη λειτουργία με τα paddles πίσω από το τιμόνι. Τώρα, στον τομέα της κατανάλωσης, αν δεν… «κυνηγάς» τον κόφτη, αποδεικνύεται οικονομικό, αφού κατά μέσο όρο χρειάζεται λιγότερο από 6,5 lt/100 km.

Δείτε ακόμη: Μάθε περισσότερα για το Opel Corsa Hybrid

Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης ακολουθεί τη φιλοσοφία με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική για τα δεδομένα του segment και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, το Corsa εξακολουθεί να ξεχωρίζει για την υψηλού επιπέδου άνεση που προσφέρει στους επιβάτες, θυμίζοντας μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Οι περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται ικανοποιητικά από την ανάρτηση, με μοναδική εξαίρεση κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες που γίνονται αισθητές στον ημιάκαμπτο πίσω. Όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά, εξακολουθεί να εμπνέει σιγουριά στον οδηγό. Είναι φιλικό και προβλέψιμο, με το στιβαρό πλαίσιο να παίζει το ρόλο του, την ώρα που οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι περιορισμένες. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ, προσφέροντας απλά ικανοποιητική πληροφόρηση, ενώ τα φρένα έχουν δύναμη αλλά και αντοχή.

συμπέρασμα

Το Opel Corsa έχει καθιερωθεί στην κατηγορία των supermini, γεγονός που δεν είναι τυχαίο… Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και σήμερα παραμένει ανάμεσα στους πρωταγωνιστές των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς. Μετά από τέσσερα χρόνια, η ανανεωμένη εκδοχή καταφέρνει να το φρεσκάρει αισθητικά, αλλά και να το επικαιροποιήσει σε επίπεδο τεχνολογίας. Διατηρώντας στο ακέραιο όλα εκείνα τα στοιχεία που το έχουν κατατάξει ανάμεσα στις εκλεκτές προτάσεις της κατηγορίας. Στην έκδοση των 100 ίππων, προσφέρει τη «σπιρτάδα» που χρειάζεσαι από ένα αυτοκίνητο πόλης, διατηρώντας την άνεση στο ταξίδι, αλλά και την οικονομία που απαιτείς στον αστικό κύκλο. Έχοντας έναν επιπλέον άσσο στο μανίκι του τα μηδενικά τέλη, αλλά και την ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...