Δοκιμή BMW X1 xDrive25e: Απόβαση στα plug-in hybrid

Με τη νέα X1, η BMW έδειξε ότι δεν θέλει απλά να «παίξει» στην κατηγορία των C-SUV, αλλά να κυριαρχήσει. Μετά τις συμβατικές εκδόσεις και την ηλεκτρική iX1, σειρά έχουν τα Plug-In…

  • -
  • -
Ισχύς245 PS
Ροπή477 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,8 sec
Κατανάλωση ενέργειας16,40 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)0,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)15,0 gr/km
με μια ματιά

Η συνολική πληρότητα της BMW X1 ενισχύεται από τα Plug-In Hybridχαρακτηριστικά της συγκεκριμένης έκδοσης. Με πραγματικά αποδοτική αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 80 χιλιόμετρα ανά φόρτιση, η κατανάλωση καυσίμου είναι ελάχιστη στην καθημερινότητα. Παράλληλα, με 245 ίππους παρέχονται εντυπωσιακές επιδόσεις, ενώ η κίνηση σε όλους τους τροχούς εξασφαλίζει επιπλέον πρόσφυση!

Οι προτάσεις στην SUV κατηγορία είναι πλέον πολλές και ολοκληρωμένες. Ακόμη και στα premium C-SUV, όπου εκ των πραγμάτων, οι παίκτες είναι λιγότεροι, δεν υπάρχουν περιθώρια αποτυχίας. Η BMW το ξέρει καλά αυτό, οπότε στην X1 έγιναν πολύ προσεκτικές κινήσεις.

Φυσικά οι Γερμανοί ποτέ δεν αρκούνται στον μέσο όρο και θέλουν το καλύτερο για τα μοντέλα τους. Ο στόχος της BMW με την X1 ήταν να ορίσει νέα standards στην κατηγορία, τόσο στις απλές, όσο και στις Plug-In Hybrid εκδοχές. Και χρησιμοποίησε όλα τα σωστά συστατικά για να τον πετύχει.

Καλύτερη παντού

Το μήκος της νέας BMW X1 έχει φτάσει στα 4,5 μέτρα. Το πλάτος της ορίζεται στα 1.845 mm και το ύψος, στα 1.642 mm. Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις συμπληρώνονται από το μεταξόνιο των 2.692 mm, το οποίο βοήθησε στη σωστή εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων. Σε επίπεδο εμφάνισης, έχουμε όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία των σύγχρονων BMW, όπως τα μεγάλα «νεφρά» μπροστά στη μάσκα και τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα.

Στο πίσω μέρος η εικόνα είναι επίσης εντυπωσιακή, λόγω της γραμμής της οροφής που φαίνεται να σβήνει απότομα και τα LED φανάρια με την έντονη φωτεινή υπογραφή. Εδώ να αναφέρουμε ότι η νέα X1 έχει ένα από τα πιο αεροδυναμικά σχήματα στην κατηγορία, με συντελεστή οπισθέλκουσας που μπορεί να αγγίξει έως το Cd: 0,26. Η μάσκα μπροστά έχει ενεργά flaps που ανοίγουν όταν το μοτέρ χρειάζεται περισσότερη ψύξη ή κλείνουν, μειώνοντας την αντίσταση από τον αέρα.

Ποιοτικός εκσυγχρονισμός

Όπως έχουμε γράψει και για τις συμβατικές εκδοχές της BMW X1, η καμπίνα είναι μια από τις καλύτερες που μπορείς να βρεις στην κατηγορία. Οι χώροι επαρκούν για πολύ άνετη φιλοξενία τεσσάρων, ακόμη και πέντε ενηλίκων και η ποιότητα βρίσκεται στο άνω άκρο των premium C-SUV, όπως συνηθίζει η BMW. Μαλακά υλικά καλύπτουν τις ψηλότερες επιφάνειες και προσεγμένα σκληρότερα πλαστικά βρίσκονται στα πιο χαμηλά τμήματα, χωρίς να μπορεί να αμφισβητηθεί η ποιότητά τους. Στο ίδιο κορυφαίο επίπεδο βρίσκεται και η συναρμογή. Κυριολεκτικά, δεν ακούγονται καθόλου τριγμοί, από πουθενά.

Η BMW δούλεψε πολύ στο εσωτερικό, προσφέροντας και κορυφαία τεχνολογία. Η νέα λογική της μάρκας είναι οι δύο μεγάλες, συνεχόμενες οθόνες, με μονάδες 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 10,7 ιντσών για το infotainment, στη συγκεκριμένη περίπτωση. Το τελευταίο φιλοξενεί την έκδοση iDrive OS 8, τη νεότερη version του συστήματος της BMW. Προσφέρει πολύ εύκολη περιήγηση στα μενού και παραδοσιακά, ταχύτατη απόκριση χωρίς υστέρηση. Φυσικά υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay, ενώ αν κάτι μας έλειψε, ήταν το περιστροφικό χειριστήριο στην κονσόλα που πάντα υπήρχε στα μοντέλα της μάρκας.

Ένα ακόμη αρνητικό είναι ότι στο infotainment ενσωματώθηκαν οι λειτουργίες του κλιματισμού, όμως φρόντισαν τουλάχιστον οι βασικότερες ρυθμίσεις (όπως η θερμοκρασία) να έχουν σταθερή θέση προβολής, ανεξάρτητα τι δείχνει η οθόνη. Δίπλα, στον πίνακα οργάνων, ο οδηγός θα λάβει όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται. Στην Plug-In Hybrid έκδοση, το στροφόμετρο αντικαταστάθηκε από ένα όργανο που δείχνει το ποσοστό ισχύος που χρησιμοποιείται, όμως στο πρόγραμμα οδήγησης Sport επιστρέφει, δείχνοντας τις rpm του κινητήρα.

Αυτό που θα θέλαμε θα ήταν μερικές παραπάνω επιλογές παραμετροποίησης του ψηφιακού καντράν, τομέας που η BMW πάντοτε ήταν διστακτική. Τουλάχιστον η ανάλυση των οθονών δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα και φυσικά, δεν τίθεται θέμα πληροφόρησης, καθώς όλα βρίσκονται εκεί που πρέπει. Προαιρετικά υπάρχει και Head-Up Display που προβάλλει όλες τις πληροφορίες ακριβώς μπροστά στα μάτια του οδηγού. Κάτω από την κεντρική οθόνη βρίσκουμε μια επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone, με έναν ειδικό βραχίονα που συγκρατεί τη συσκευή για να μη φεύγει από τη θέση της στις στροφές.

Υπάρχουν πρακτικές ποτηροθήκες και ένας μεγάλος χώρος αποθήκευσης κάτω από την αιωρούμενη κεντρική κονσόλα. Στο δεξί χέρι του οδηγού συναντάμε τον μικρό διακόπτη για τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου και μερικά ακόμη κουμπιά που εξυπηρετούν διάφορες λειτουργίες, όπως την επιλογή προγραμμάτων οδήγησης για παράδειγμα. Το υποβραχιόνιο ακριβώς από πίσω ανοίγει, όμως αποκαλύπτεται ένας πολύ μικρός αποθηκευτικός χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει αντικείμενα συγκεκριμένων διαστάσεων. Θα λέγαμε ότι μέσα στην καμπίνα, αυτό που ξεχωρίζει είναι η πολυτελής αίσθηση σε ό,τι κι αν χρησιμοποιήσεις. Δεν υπάρχει κουμπί, χειριστήριο ή λεβιές που δεν έχει αψεγάδιαστη λειτουργία, ενδεικτικό της προσοχής που έδωσε η BMW.

Όπως αναφέρουμε και παραπάνω, οι χώροι της X1 είναι εξαιρετικοί για την κατηγορία. Θα περίμενε κανείς ότι στην Plug-In Hybrid έκδοση αυτό αλλάζει, όμως κάτι τέτοιο δεν υφίσταται. Η μόνη θυσία είναι ότι δεν υπάρχει το συρόμενο πίσω κάθισμα. Σύμφωνα με την BMW το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 490 λίτρων, 50 λιγότερα από τα 540 των μη Plug-In X1. Ωστόσο, τα επιπλέον λίτρα προκύπτουν από το συρόμενο κάθισμα των απλών εκδόσεων. Ο χώρος είναι πρακτικά ο ίδιος, ενώ υπάρχει ακόμη και η κρυφή θέση αποθήκευσης κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Αυτό δείχνει την πολύ καλή δουλειά που έγινε στην πλατφόρμα του αυτοκινήτου, η οποία προσφέρει Plug-In Hybrid υλοποίηση με μηδαμινό κόστος σε χωροταξικό επίπεδο.

Μαθήματα PHEV!

Δοκιμάζοντας τη «βασική» Plug-In Hybrid εκδοχή xDrive25e (υπάρχει και η xDrive30e), εντυπωσιαστήκαμε από την πληρότητα του συστήματος κίνησης. Αποτελείται από έναν τρικύλινδρο turbo κινητήρα 1.5 λίτρων με 136 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα των 109 ίππων. Συνδυαστικά αποδίδονται 245 ίπποι με 477 Nm ροπή, κινώντας πολύ γρήγορα την υβριδική X1. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 6,8 sec, με την επιτάχυνση να είναι ισχυρή σε κάθε περίπτωση. Το γεγονός ότι ο θερμικός κινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς και ο ηλεκτρικός, τους πίσω, δημιουργεί κίνηση σε όλους τους τροχούς, για αυτό και η BMW χρησιμοποιεί το ταμπελάκι xDrive.

Η μετάδοση για τον βενζινοκινητήρα γίνεται από ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις και πολύ γρήγορη λειτουργία, ενώ ο πίσω χρησιμοποιεί σταθερή σχέση. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του συνόλου όμως είναι ο τρόπος που συνεργάζονται οι κινητήρες και η εκπληκτική αποτελεσματικότητα. Η μπαταρία των 14,2 kWh εξασφαλίζει από 77 έως 91 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης (ανάλογα με τις συνθήκες), σύμφωνα με την BMW. Αν το νούμερο δείχνει αισιόδοξο, να πούμε ότι εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής καταφέραμε να καλύψουμε έως και 80 χιλιόμετρα μόνο με ρεύμα, σε αστικές μετακινήσεις.

Και μάλιστα χωρίς «θυσίες»! Ο κλιματισμός ήταν ανοικτός και ο ρυθμός κίνησης, φυσιολογικός. Έτσι η μέση κατανάλωση για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη μπορεί να είναι και κάτω από τα 2 lt/100 km. Όταν η μπαταρία αποφορτιστεί πλήρως, το υβριδικό σύστημα κάνει φανταστική δουλειά στην ανάκτηση. Συχνά βλέπεις ότι επιστρέφει μεγάλο μέρος ενέργειας στην μπαταρία, ύστερα από ελαφριές κατηφορικές διαδρομές. Δεν εννοούμε κατάβαση βουνού ή διαρκή κίνηση σε κατηφόρα, αλλά μερικά χιλιόμετρα σε έδαφος που το όχημα θα κυλήσει ελεύθερα ή θα χρειαστεί να επιβραδύνει. Στο κομμάτι της ανάκτησης, η Plug-In υβριδική X1 τα καταφέρνει εξαιρετικά απέναντι σε άλλα PHEV, τα οποία στην ίδια διαδρομή μπορεί να μη διαπιστώσεις καμία μεταβολή στην ενεργειακή κατάσταση της μπαταρίας.

γλυκά
  • Ηλεκτρική αυτονομία
  • Κατανάλωση
  • Επιδόσεις
  • Ηχομόνωση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Τεχνολογία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ανάρτηση
  • Αυτόματο κιβώτιο
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Τεχνολογία
  • Πορτμπαγκάζ
ξινά
  • Κάποιες αντιδράσεις 4κίνησης
  • Απουσία paddles
  • Αίσθηση πεντάλ φρένων
  • Απουσία περιστροφικού iDrive

Χάρη σε αυτό η μέση κατανάλωση βενζίνης ακόμη και χωρίς να συνδέσεις το αυτοκίνητο στην πρίζα, βρίσκεται στο εξαιρετικό 5,5 lt/100 km! Αυτή ακριβώς τη μέτρηση κάναμε κατά τη διάρκεια της συμβίωσής μας με την X1 xDrive25e, χωρίς καμία προσπάθεια εξοικονόμησης καυσίμου. Προσέξτε, μιλάμε για ένα τετρακίνητο μεσαίο SUV 245 ίππων! Αναφορικά με τη φόρτιση, μπορεί να γίνει από οποιαδήποτε πρίζα σπιτιού. Ο on-board charger του αυτοκινήτου είναι πλέον στα 7,4 kW, άρα αν συνδεθεί με ένα wallbox η διαδικασία ολοκληρώνεται μέσα σε περίπου 2 ώρες.

Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας από τη δική του πλευρά, ενισχύεται πολύ από την ηλεκτρική «ένεση» ισχύος. Αισθάνεσαι τη δύναμη του συνόλου ακόμη και χωρίς απόθεμα ενέργειας στις μπαταρίες, καθώς πάντα μένει ένα ποσοστό προκειμένου η διαθέσιμη ισχύς να παραμένει ίδια. Σε επίπεδο θορύβου η τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του αποκαλύπτεται, όμως η αλήθεια είναι ότι θα το παρατηρήσεις μόνο αν ακούσεις το όχημα να δουλεύει από έξω. Οι επιβάτες ίσα που τον ακούν να δουλεύει, χωρίς ποτέ να τους ενοχλεί, ενώ ακόμη και στον κόφτη ο ήχος δεν αποτελεί πρόβλημα.

Με DNA… BMW

Παρά το βάρος που πλησιάζει τους 2 τόνους, η Plug-In Hybrid BMW X1 παραμένει γνήσιο δημιούργημα της BMW. Η ανάρτηση φιλτράρει πολύ καλά τις κακοτεχνίες του δρόμου, ενώ ήταν η πρώτη φορά που ήρθαμε σε επαφή με τη νέα X1 χωρίς το πακέτο M Pack. Αυτό σημαίνει ότι το προφίλ των ελαστικών βοηθάει στη σωστή απόσβεση με καλύτερο αποτέλεσμα στην άνεση, χωρίς όμως να απουσιάζει η σπορ αίσθηση. Σε επαρχιακή διαδρομή οι κλίσεις που αναπτύσσει το αμάξωμα στις στροφές είναι μετρημένη, εμφανίζοντας μια απολύτως συγκροτημένη συμπεριφορά. Το τιμόνι παρέχει σωστή ακρίβεια, αν και σχετικά ελαφρύ. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι φυσικά υψηλά και τα φρένα αποτελεσματικά.

Δείτε ακόμη: Οδηγούμε την BMW X1 xDrive23d με κινητήρα diesel και 211 ίππους

Τα τελευταία, δυστυχώς δεν συνοδεύονται από ένα πεντάλ με θετική αίσθηση, καθώς το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας δημιουργεί ένα αρχικό «σκαλοπάτι» που χρειάζεται συνήθεια. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και η γενικότερη συμπεριφορά μπορεί να γίνει και διασκεδαστική, αν το επιδιώξει ο οδηγός. Η ουρά συμμετέχει στη διαδικασία της οδήγησης και πολλές φορές ανοίγει την τροχιά της προσφέροντας… χαμόγελο στα χείλη, χωρίς ποτέ να υπάρξει απρόβλεπτη αντίδραση. Το μόνο ερωτηματικό είναι η λειτουργία της τετρακίνησης, ειδικά σε ολισθηρό, βρεγμένο οδόστρωμα.

Καθώς δεν πρόκειται για το γνωστό και ιδιαίτερα αποτελεσματικό xDrive, αλλά για τη μεμονωμένη κίνηση κάθε άξονα από τον εκάστοτε κινητήρα, ο οδηγός πρώτα έχει να αντιμετωπίσει την υποστροφή και ύστερα, μεταφέρεται περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα διορθώνοντας την πορεία. Αυτό φυσικά εκδηλώνεται αποκλειστικά σε γρήγορο ρυθμό κίνησης και με το πρόγραμμα οδήγησης Sport, στο οποίο οι στροφές του turbo τρικύλινδρου μένουν ψηλά. Το ίδιο θα συμβεί αν πατηθεί απότομα το δεξί πεντάλ σε γλιστερό δρόμο. Νιώθεις μια καθυστέρηση μέχρι η τετρακίνηση να αποφασίσει ακριβώς τι πρέπει να κάνει. Αντίθετα, όσο η άσφαλτος «κρατάει», η συμπεριφορά της υβριδικής X1 είναι άριστη και άκρως ευχάριστη.

Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και η θέση οδήγησης. Ελάχιστα SUV της κατηγορίας έχουν τόσο καλή γεωμετρία που συνδυάζει ορατότητα, σπορ αίσθηση αλλά και υπερυψωμένα χαρακτηριστικά. Ο οδηγός καταλαβαίνει ότι κάθεται σε SUV, όμως ταυτόχρονα αισθάνεται μέρος του συνόλου όπως σε ένα καλό hatchback. Και όχι ότι κάθεται πάνω στο αυτοκίνητο όπως στα πιο πολλά μοντέλα του ανταγωνισμού… Σε ό,τι αφορά το ταξίδι, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και η προσεγμένη ηχομόνωση βοηθάει στην επίτευξη ηρεμίας. Ο αεροδυναμικός θόρυβος ίσως κάνει την εμφάνισή του σε υψηλότερες ταχύτητες, ποτέ όμως σε ενοχλητικό επίπεδο.

Εκτελεί… αθόρυβα

Η Plug-In Hybrid εκδοχή της BMW X1 στέλνει στη… λαιμητόμο τον ανταγωνισμό, με στοιχεία όπως η εξαιρετική αποδοτικότητα ως PHEV, η fun to drive οδική συμπεριφορά, η ποιότητα και οι κορυφαίοι χώροι. Στη νέα της γενιά έγινε ένα τεράστιο άλμα στο εσωτερικό, το οποίο είναι απολύτως σύγχρονο και λειτουργικό, ενώ οι επιδόσεις που εξασφαλίζουν οι 245 ίπποι ξεπερνά τις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα οικογενειακό SUV. Στα συν η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, η οποία μπορεί να μη στηρίζεται σε παραδοσιακό σύστημα τετρακίνησης, όμως τα καταφέρνει πολύ καλά στις περισσότερες συνθήκες.

συμπέρασμα

Με τιμή στις 49.950 €, η BMW X1 xDrive25e δεν είναι παράλογα ακριβή, πάντα με τα δεδομένα της κατηγορίας και όλα όσα προσφέρει. Πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι συνοδεύεται από μηδενικό εταιρικό φόρο χρήσης μέσω leasing, λόγω της χαμηλής Λιανικής Τιμής Προ Φόρων που ορίζεται στις 37.988 €.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...