Δοκιμή Citroen C4 X 1.2 PureTech 130 EAT8: Πολλαπλή προσωπικότητα

Με γνώμονα τη διαφορετικότητα η Citroen αποκαλύπτει το SUV C4 X και συνδυάζει τρία διαφορετικά είδη αμαξώματος σε ένα. Ποιο επικρατεί όμως όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι;

  • -
  • -
Ισχύς131 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,3 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)129,0 gr/km
με μια ματιά
Έχει ως ξεκάθαρο στόχο να ξεχωρίζει, να ξεκουράζει και κυρίως να μπλέξει όσο το δυνατόν περίσσότερες κατηγορίες αμαξώματος σε μία.

Ο κωδικός C4 της Citroen έχει περάσει αρκετές… «κρίσεις ταυτότητας» στη σύγχρονη ιστορία του. Ξεκίνησε ως ένα μικρομεσαίο οικογενειακό μοντέλο, πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες, και από τότε έχει περάσει σχεδόν από όλα τα segment της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τρίθυρο hatchback, πεντάθυρο hatchback, sedan, MPV, crossover, coupe crossover και τώρα επανασυστήνεται ως κάτι τελείως διαφορετικό. Τι εστί C4 X; Στα μάτια μας πρόκειται για την προσπάθεια της Citroen να ενσωματώσει σε ένα αμάξωμα, όσο το δυνατόν περισσότερα από τα στοιχεία που κάνουν θραύση στη σημερινή αγορά. Δοκιμάζουμε ίσως την πιο mainstream και δημοφιλή έκδοση, με τον κινητήρα βενζίνης των 1.200 cc και 130 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Dokimi-Citroen-C4X-1

Ξεχωρίζει από χιλιόμετρα

Εάν κάποιος έβλεπε το σχήμα του C4 X στο δρόμο πριν από 20 – 30 χρόνια, θα νόμιζε πως πρόκειται για κάποιο κυβερνητικό πείραμα… Κι αυτό γιατί σιλουέτες όπως αυτή του γαλλικού μοντέλου δεν μας προκαλούν ιδιαίτερη εντύπωση, ενώ παλαιότερα έμοιαζαν διαστημικές. Αφού εξοικειωθήκαμε με τα SUV, τα crossover και γενικότερα τα υπερυψωμένα σύνολα (βλέπε C4 Aircross και C4 Cactus), σειρά είχε η επιστροφή της κεκλιμένης οροφής και της coupe λογικής (C4 C-Cross). Μετά κι από αυτόν τον τελευταίο, πιο νεανικό πειραματισμό, σειρά τώρα έχει η πολυτέλεια και η premium αίσθηση. Αυτό το συνδυασμό συναντάμε σε μοντέλα όπως το C4 X και το C5 X. Το τελευταίο, αποτελεί και την ναυαρχίδα της σειράς, από την οποία παίρνει ξεκάθαρη έμπνευση η νεότερη προσθήκη στη γκάμα της γαλλικής μάρκας.

Dokimi-Citroen-C4X-2

Πρόκειται για αυτοκίνητα που όπως φαίνεται προσπαθούν να συμπεριλάβουν όσο το δυνατόν περισσότερα από τα προαναφερθέντα segments σε ένα σύνολο. Με το C5 X να έχει αναλάβει το ρόλο του πολυτελούς, πρακτικού μέλους (ελεώ διαμόρφωσης που φέρνει περισσότερο σε station wagon), το C4 X είναι το μοντέλο που θα προσπαθήσει να τραβήξει το ενδιαφέρον τόσο του «συνειδητοποιημένου» κοινού, αλλά και αυτού με πιο νεανικά χαρακτηριστικά. Με μικρότερες διαστάσεις και σιλουέτα που θυμίζει fastback (κι ας είναι sedan), το C4 X είναι αυτό που τα κάνει όλα και συμφέρει.

Dokimi-Citroen-C4X-3

Βέβαια, όταν λέμε μικρότερες διαστάσεις, τα 4.600 mm μήκους δεν θεωρούνται λίγα όταν ο έμμεσος πρόγονος του, το C4 C-Cross, είναι οριακά πάνω από τα 4.350 mm. Όμως, σε σχέση με τη C5 X, σίγουρα «παντρεύουν» καλύτερα την ευρυχωρία και την ευελιξία στην πόλη. Το μεταξόνιο των 2.670 mm είναι ίδιο με αυτό του C4 C-Cross, καθώς και τα δύο βασίζονται στην πλατφόρμα CMP της εταιρείας. Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,29 Cd, η αεροδυναμική απόδοση έχει βελτιστοποιηθεί, κάτι που προσφέρει όφελος και στην αυτονομία (σε περίπτωση που μιλάμε για την ηλεκτρική του έκδοση), αλλά και την οικονομία του καυσίμου.

Dokimi-Citroen-C4X-4

Παρατηρώντας το γαλλικό μοντέλο από το πλάι, η δυναμική γραμμή της οροφής ρέει από την κορυφή του παρμπρίζ έως το επάνω μέρος του πορτμπαγκάζ, δημιουργώντας μια fastback σιλουέτα. Η διαμόρφωση του πίσω μέρους κρύβει τις διαστάσεις του αμαξώματος και ιδιαίτερα το μήκος, χάρη στο οποίο ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 510 lt! Tα χαρακτηριστικά νέα πίσω φώτα τεχνολογίας LED, έχουν τοποθετηθεί στις άκρες του ανοίγματος του πορτμπαγκάζ και περνούν μέσα από τις γραμμές της πόρτας του χώρου αποσκευών. Αντίθετα, το εμπρός μέρος έχει γνώριμη εμφάνιση, με τα εμπρός φώτα να έχουν ενσωματωμένη την τεχνολογία φωτισμού LED Vision για την ενίσχυση των διαπιστευτηρίων υψηλής τεχνολογίας. Η διάταξη τόσο στην μάσκα όσο και πιο χαμηλά στον προφυλακτήρα μοιάζει πολύ με αυτή του C-Cross δημιουργώντας έτσι μία άμεση σύνδεση ανάμεσα στα δύο μοντέλα.

Dokimi-Citroen-C4X-5

Εάν κάποιος παρατηρούσε το αυτοκίνητο μόνο από το άνω μέρος των θόλων και πάνω, εύκολα θα μπορούσε να θεωρήσει πως πρόκειται για ένα κλασικό sedan ή fastback. Όταν μπει και το κάτω μέρος στο παιχνίδι είναι που πλέον έχουμε ένα σύνολο με SUV αύρα. Οι τροχοί των 18 ιντσών σε συνδυασμό με τον κοντό εμπρόσθιο πρόβολο, δίνουν στο αυτοκίνητο ακόμη πιο ψηλή εμφάνιση από τα 156 mm που απέχει από το έδαφος. Κάτι που μεταφράζεται σε μία αίσθηση σιγουριάς για τον οδηγό που κάθεται ψηλά, έχοντας πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Οι μαύροι ματ προστατευτικοί θόλοι των τροχών και οι ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος, όπως και τα Airbump πλάι με τα χρωματιστά ένθετα, φροντίζουν για την προστασία του αμαξώματος περιμετρικά, ενώ ενισχύουν ακόμη περισσότερο τον crossover χαρακτήρα του συνόλου.

Dokimi-Citroen-C4X-6

Άνεση εις την 4 Χ

Περνώντας στην καμπίνα του C4 X η εικόνα που αντικρύζει ο οδηγός είναι γνώριμη. Βλέπουμε την ίδια εργονομία και διάταξη οθονών, χειριστηρίων και θηκών που γνωρίσαμε στο C4 C-Cross, ενώ η λέξη ποιότητα βρίσκεται ψηλά στην λίστα με τις αισθήσεις που αποπνέει. Αν και το μοντέρνο design σίγουρα θα τραβήξει την προσοχή, με τα υλικά και την συναρμογή να δείχνουν προσεγμένα, την παράσταση κλέβει το εξαιρετικά υψηλό επίπεδο άνεσης. Τα καθίσματα τεχνολογίας Advanced Comfort για τα οποία φημίζεται η Citroen, έχουν όλα τα εφόδια για ξεκούραστα ταξίδια. Όμως, ο συνδυασμός τους με την ανάρτηση με τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions είναι το στοιχείο που δημιουργεί ένα μαγικό χαλί πάνω στο οποίο κινούνται οι επιβάτες στο εσωτερικό της C4 X. Επιστρέφοντας στην αισθητική και τις παροχές της καμπίνας, στη κεντρική κονσόλα πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η οθόνη αφής των 10 ιντσών για το infotainment. Αποτελεί μέρος του συστήματος πολυμέσων My Citroen Drive Plus, χαρίζοντας στους επιβάτες τη δυνατότητα χρήσης widget, smartphone mirroring, φωνητικών εντολών αλλά και over-the-air ενημερώσεων. Τα μοναδικά φυσικά χειριστήρια που αφορούν την οθόνη είναι τα δύο πλήκτρα για την ρυθμίσεις του οχήματος και το shortcut για επιστροφή στην αρχική οθόνη ακριβώς από κάτω, και τέλος ο περιστροφικός διακόπτης για την ένταση στα δεξιά.

Dokimi-Citroen-C4X-7

Λίγο πιο κάτω συναντάμε τα χειριστήρια για τον διζωνικό κλιματισμό ενώ δεν λείπουν οι έξυπνες και πρακτικές λύσεις αποθήκευσης, με ξεχωριστή θέση ασύρματης φόρτισης για το κινητό. Ο πρακτικός χαρακτήρας του μοντέλου αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο χάρη στην πληθώρα θηκών στο εσωτερικό της καμπίνας με την αθροιστική χωρητικότητα όλων να φτάνει τα 39 lt! Πρακτική είναι και η προσθήκη όχι μόνο του συρταριού πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού, αλλά και του Citroen Smart Pad Support, ενός ειδικού στηρίγματος που βρίσκεται ακριβώς από πάνω για ασφαλή τοποθέτηση tablet. Μπροστά από τον οδηγό ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει μινιμαλιστική προσέγγιση, ενώ ελάχιστες είναι οι φορές που θα χρειαστεί όντως να τον κοιτάξεις. Αυτό φυσικά οφείλεται στο head-up display το οποίο στην πλειοψηφία των περιπτώσεων προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σε σημείο που δεν χρειάζεται ποτέ τα μάτια να αφήσουν τον δρόμο.

Δείτε ακόμη: To Citroen C5 Aircross με νέο υβριδικό σύστημα 48V

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Ανάρτηση
  • Τεχνολογίες
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Ορατότητα πίσω
  • Άνοιγμα θύρας αποσκευών

Η θέση οδήγησης είναι γενικότερα ψηλά και με καλή περιφερειακή ορατότητα, ενώ μοναδικό παράπονο θα μπορούσε να θεωρηθεί η ορατότητα από το πίσω τζάμι χάρη στο υψηλό κάλυμμα του χώρου αποσκευών. Περνώντας στις πίσω θέσεις, τρία άτομα θα βολευτούν σχετικά εύκολα με το συνολικό πλάτος να φτάνει τα 1.834 mm. Σίγουρα, δεν θα έχουν κανένα παράπονο για το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα, ενώ ακόμη και άτομα με μεγάλο ανάστημα θα χωρέσουν έχοντας αρκετό αέρα για το κεφάλι τους, παρά το γεγονός ότι η μεγάλη ηλιοροφή «κλέβει» μερικά χιλιοστά. Όσον αφορά το χώρο αποσκευών, αν η δεύτερη σειρά καθισμάτων διπλωθεί, τότε τα 510 lt εκτοξεύονται στα 1.360 lt! Η θύρα του του πορτμπαγκάζ είναι ίσως ο μοναδικός λόγος για να θεωρήσει κανείς πως το C4 X έχει την οποιαδήποτε σχέση με sedan αμάξωμα. Αυτό συμβαίνει διότι σε αυτή δεν ενσωματώνεται και το πίσω παρμπρίζ, με αποτέλεσμα το άνοιγμα να μην είναι και ιδιαίτερα μεγάλο. Κάτι που μεταφράζεται σε μία ελαφρά μεγαλύτερη δυσκολία κατά τη φόρτωση, καθώς καλείσαι να σπρώξεις τα όποια αντικείμενα πιο μέσα σε περίπτωση που θέλεις να εκμεταλλευτείς όλη τη διαθέσιμη χωρητικότητα.

Dokimi-Citroen-C4X-7

Βασιλικό πάτημα

Στο δρόμο, το C4 X με τον 1.200άρι των 130 ίππων και σύμμαχο το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, κινείται απροβλημάτιστα και με ευκολία. Αυτό οφείλεται τόσο στην ροπή του κινητήρα, όσο και στην πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου που φροντίζει ώστε το μοτέρ να βρίσκεται πάντα στο ιδανικό εύρος για να κινήσει με άνεση το αμάξωμα των σχεδόν 1.300 kg. Στις καθημερινές μετακινήσεις επιλέγοντας τα προγράμματα Eco και Normal, το C4 X φροντίζει ώστε να επιλέξει τη μεγαλύτερη σχέση που μπορεί διατηρώντας το θόρυβο και την κατανάλωση χαμηλά, χωρίς όμως να λείπει το γκάζι από τον οδηγό. Εάν πάλι στόχος είναι μία πιο σβέλτη μετακίνηση, το πρόγραμμα Sport φροντίζει ώστε το κιβώτιο να κρατά τουλάχιστον μία ταχύτητα χαμηλότερη επιλεγμένη, επιτυγχάνοντας ταχύτερη και πιο άμεση απόκριση στο παραμικρό αίτημα του δεξιού πεντάλ.

Dokimi-Citroen-C4X-8

Οποιοδήποτε κι αν είναι το τερέν που θα επιλέξει ο οδηγός να κινηθεί, σίγουρα θα το κάνει… βασιλικά. Η ικανοποιητική περιμετρική ορατότητα (με εξαίρεση το πίσω τζάμι) και η ανάρτηση που κυριολεκτικά σιδερώνει το ανάγλυφο του οδοστρώματος, θα κάνουν τις εντός πόλης μετακινήσεις παιχνίδι. Στον ανοιχτό δρόμο η στιβαρή αίσθηση στον αυτοκινητόδρομο μαζί με την εξαιρετική ηχομόνωση και τα άνετα καθίσματα μετατρέπουν το C4 X σε χιλιομετροφάγο.Εάν οι απαιτήσεις για δυναμικά χαρακτηριστικά αυξηθούν, η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης και το ελαφρύ τιμόνι δεν θα εμπνεύσουν τον οδηγό της γαλλικής σχολής να ξεχυθεί σε επαρχιακούς και φιδίσιους δρόμους. Αντιθέτως θα επιβεβαιώσουν αυτό που αναδεικνύει με κάθε τρόπο το γαλλικό μοντέλο. Πως πρώτος και κύριος στόχος είναι η άνεση. Τέλος, όσον αφορά την κατανάλωση τα αποτελέσματα ήταν αναμενόμενα. Με ήρεμο ρυθμό και μεικτή χρήση εντός και εκτός πόλης, το C4 X χρειάστηκε κοντά στα 7 lt/100km, ενώ μόνο σε συνθήκες πίεσης κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης είδαμε τιμές που άγγιξαν στιγμιαία τα 8,7 lt/100km.

συμπέρασμα
Το Citroen C4 X αποτελεί έναν πραγματικό απόγονο της σχολής που έχει δημιουργήσει ο κατασκευαστής του. Εντυπωσιακό, διαφορετικό από τα περισσότερα σύνολα που θα δει κανείς στον δρόμο χωρίς όμως να φωνάζει και με ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση. Θα τσεκάρει τα περισσότερα κουτάκια για μεγάλη μερίδα των σημερινών αγοραστών, ενώ ταυτόχρονα θα ικανοποιήσει και τους πιο παραδοσιακούς που θέλουν να παραμείνουν πιστοί στις sedan σιλουέτες και τις αρετές που προσφέρουν.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...