Δοκιμή Suzuki S-Cross Strong Hybrid: Οικολογική συνείδηση [video]

Το φουλ υβριδικό σύστημα της Suzuki τοποθετείται και στο αμάξωμα του S-Cross, ενισχύοντας τον οικολογικό χαρακτήρα του ιαπωνικού crossover.

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h13,5 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)131,0 gr/km
με μια ματιά

To φουλ υβριδικό σύστημα της Suzuki βρίσκει θέση και στο αμάξωμα του S-Cross, αυξάνοντας την αποδοτικότητα του επιτυχημένου ιαπωνικού crossover, διατηρώντας παράλληλα τα στοιχεία που το καθιέρωσαν στην κατηγορία.

Τα SUV βρίσκονται στο επίκεντρο και οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εστιάσει την προσοχή τους στη συγκεκριμένη κατηγορία. Στη μάχη για ένα κομμάτι από το πιο ανταγωνιστικό κομμάτι της αγοράς, υπάρχουν εταιρείες που έχουν ένα σημαντικό στοιχείο υπέρ τους, το οποίο δεν είναι άλλο πέρα από την παράδοση. Η Suzuki είναι μία αυτές, έχοντας τεράστια εμπειρία στα οχήματα ελευθέρου χρόνου.

Το S-Cross αποτελεί δείγμα της σημαντικής τεχνογνωσίας των Ιαπώνων στα crossover, όταν μάλιστα οι ίδιοι οι άνθρωποι της Suzuki το έχουν χαρακτηρίσει ως ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα που έχουν κατασκευάσει.

Το ευρύχωρο και άνετο crossover αποτελούσε μία προσιτή λύση στην κατηγορία, με έμφαση στην άνεση, τους χώρους, αλλά και τις σημαντικές εκτός δρόμου δυνατότητες, για όσους πραγματικούς λάτρεις της περιπέτειας. Η 3η και νεότερη γενιά του S-Cross, αναβαθμίστηκε σε κάθε επίπεδο και σε όλους τους τομείς. Κάτι που περιλαμβάνει και τα κινητήρια σύνολα, με δεδομένη την αναγκαία στροφή προς τις πράσινες τεχνολογίες. Έτσι, ο εκσυγχρονισμός του μοντέλου συνδυάστηκε με τον υβριδισμό. Στο λανσάρισμα του συνδυάστηκε με κινητήρες που ενισχύονται από σύστημα mild hybrid. Όμως, η αποδοτικότητα του S-Cross έρχεται να ενισχυθεί περαιτέρω με την τοποθέτηση του φουλ υβριδικού συστήματος (strong hybrid) της Suzuki, το οποίο και αρχικά γνωρίσαμε στο αμάξωμα του Vitara.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid AllGrip

Σαν δύο σταγόνες νερό

Οι mild και full hybrid εκδόσεις δεν έχουν ουσιαστικές διαφορές μεταξύ τους, ενώ δεν υπάρχουν σημεία που να φανερώνουν την ταυτότητα της εκάστοτε τεχνολογίας. Η νεότερη γενιά του S-Cross μεταμορφώθηκε σχεδιαστικά αποκτώντας σαφώς πιο σύγχρονη αισθητική. Δεν επιλέχθηκαν ακραίες λύσεις και παραπέμπει σε ένα κλασσικό SUV, με αρκετές γωνίες και ακμές σε διάφορα σημεία του αμαξώματος. Τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα που υιοθετούν τεχνολογία LED, έχουν τολμηρή σχεδίαση και αποτελούν σήμα κατατεθέν του μοντέλου. Έντονα είναι τα crossover χαρακτηριστικά, που αναδεικνύονται μέσα από μία σειρά λεπτομερειών, όπως τα πλαστικά προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα, αλλά και η απόσταση των 175 mm από το έδαφος. Σε κάθε περίπτωση δείχνει συμπαγές, κάτι για το οποίο ευθύνονται οι κόμπακτ διαστάσεις του, με το συνολικό μήκος να είναι 4,3 m.

Μπορεί να μην συγκαταλέγεται ανάμεσα στα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, αλλά η έξυπνη διάταξη και διαχείριση του εσωτερικού, έχει σαν αποτέλεσμα η καμπίνα των επιβατών να προσφέρει σημαντική ευρυχωρία. Το επίπεδο άνεσης αυξάνουν οι ρυθμιζόμενες και διαιρούμενες κατά 60:40 πλάτες των πίσω καθισμάτων. Βέβαια, αυτό που είναι ιδιαίτερα σημαντικό, είναι το γεγονός πως στην περίπτωση της φουλ υβριδικής έκδοσης, η τοποθέτηση του συστήματος έχει σαν αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του χώρου αποσκευών, ο οποίος αγγίζει τα 293 lt, αντί για 430 των mild hybrid εκδόσεων…

Σε κάθε περίπτωση η εικόνα του εσωτερικού είναι ευχάριστη και ουσιαστικά μοιράζεται πολλά στοιχεία με τα υπόλοιπα μοντέλα της Suzuki. H ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και τα υλικά δείχνουν πως θα έχουν μεγάλη αντοχή στο χρόνο. Υψηλό είναι και το επίπεδο εξοπλισμού, με το υβριδικό S-Cross να διαθέτει σε επίπεδο συνδεσιμότητας ό,τι χρειάζεται ο οδηγός σήμερα. Η οθόνη αφής 9" ξεχωρίζει στο κέντρο της κονσόλας και είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει η εξωτερική κάμερα των 360 μοιρών. Επιπλέον, η ομπρέλα ασφάλειας Suzuki Safety Protect είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει πληθώρα συστημάτων που φροντίζουν για την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών. Επιπλέον, για όσους εξοικειωμένους με την τεχνολογία, υπάρχει η εφαρμογή Suzuki Connect, μέσα από την οποία ο κάτοχος του S-Cross μπορεί να έχει μία σειρά από πληροφορίες και ειδοποιήσεις για το αυτοκίνητο στο smartphone του.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε το Suzuki Vitara Strong Hybrid

Από τεχνική σκοπιά…

Η στροφή της Suzuki προς τις πράσινες τεχνολογίες, έγινε αρχικά με την προσθήκη του mild hybrid υβριδικού συστήματος. Η έκδοση strong hybrid είναι το επόμενο βήμα. Όπως στο Vitara, έτσι και στο S-Cross διατηρεί τη βενζινοκίνητη φύση του, αλλά με την παρουσία ενός ισχυρότερου ηλεκτροκινητήρα στην έξοδο του κιβωτίου, αποκτά τη δυνατότητα να κινηθεί αυτόνομα, χωρίς τη λειτουργία του θερμικού μοτέρ. Πιο συγκεκριμένα, οι βασικές διαφορές της υβριδικής εκδοχής εντοπίζονται στα δύο κινητήρια σύνολα και στο κιβώτιο. Ο βενζινοκινητήρας είναι ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 1.500 κ.εκ. άμεσου και έμμεσου ψεκασμού με υψηλή συμπίεση, που αποδίδει 102 ίππους και 138 Nm ροπή. Ουσιαστικά είναι ο ίδιος με αυτόν που έχουμε γνωρίσει και στην τελευταία γενιά του Jimny. Για την περίσταση, ενισχύεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 33 ίππων και 60 Nm, με τη συνδυαστική τους λειτουργία να έχει σαν αποτέλεσμα 116 ίππους. Όπως εύκολα φαντάζεται κανείς, οι επιδόσεις δεν είναι… καταιγιστικές, κάτι που αποδεικνύεται και από τα 12,7 sec που χρειάζονται για τη διαδικασία του 0-100 km/h, την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 175 km/h… Σίγουρα, είναι ελαστικός και δεν διακρίνεται για τη δύναμη του.

Smooth operator

H ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στις δύο υβριδικές εκδόσεις, εντοπίζεται στο γεγονός ότι το strong hybrid μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για απόσταση περίπου 4,5 χιλιομέτρων και με ταχύτητες που φτάνουν κοντά στα 60 km/h. H «ανανέωση» ενέργειας της μπαταρίας των 840 Wh και τάσης 140V γίνεται όταν αφήνουμε το γκάζι ή κατά την επιβράδυνση, χωρίς να είναι ρυθμιζόμενο το επίπεδο ανάκτησης. Στην πράξη, η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα είναι εμφανής στην πόλη. Με την κατάλληλη πίεση στο γκάζι ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευθεί την ηλεκτρική ενέργεια σε αρκετά σημεία της διαδρομής. Ο κινητήρας απενεργοποιείται μόλις σηκώσεις το πόδι από το πεντάλ της βενζίνης και μπορείς να κάνεις coasting δίνοντας μικρή ώθηση με τον ηλεκτροκινητήρα, ακόμα και με υψηλές ταχύτητες. Ακολουθώντας τη συγκεκριμένη λογική στον αστικό κύκλο, διαπιστώνεις ότι η κατανάλωση μπορεί να είναι αρκετά χαμηλή, και συγκεκριμένα λίγο πιο κάτω από τα 5,8 lt/100 km που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Βέβαια, στον επαρχιακό και στον αυτοκινητόδρομο, σε συνθήκες που απαιτείται σε μεγαλύτερο βαθμό η εμπλοκή του κινητήρα βενζίνης, η κατανάλωση αυξάνεται σημαντικά ξεπερνώντας τα 7 lt/100 km. Θα λέγαμε ότι μία μέση τιμή κοντά στα 6,5 lt/100 km είναι πιο ρεαλιστική.

Δείτε ακόμη: Μάθε τα πάντα για το ανανεωμένο Suzuki Swace (Τιμές)

Η λειτουργία του συνόλου στην πόλη είναι αρμονική, με την εναλλαγή ανάμεσα σε θερμικό κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα να είναι ανεπαίσθητη. Την ίδια ώρα, το αυτοματοποιημένο κιβώτιο των έξι σχέσεων λειτουργεί ομαλά και πολιτισμένα αυξάνοντας το επίπεδο άνεσης στην πόλη. Βέβαια, σε πιο σβέλτο ρυθμό αποδεικνύεται αρκετά αργό με σημαντικά κενά στην απόκριση. Σε αυτή την περίπτωση είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσει κανείς τη χειροκίνητη επιλογή με τα paddles πίσω από το τιμόνι, βελτιώνοντας σημαντικά τη διαδικασία της αλλαγής σχέσεων.

γλυκά
  • Άνεση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός
  • Τεχνολογίες
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
ξινά
  • Χώρος αποσκευών
  • Λειτουργία κιβωτίου

Στο δρόμο, η υβριδική εκδοχή του S-Cross εξακολουθεί να διατηρεί στο ακέραιο τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν και τις υπόλοιπες εκδόσεις. H ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, εκτός αν πατήσεις απότομα το γκάζι. Σε αυτή την περίπτωση η λειτουργία του υβριδικού συστήματος αυξάνει σημαντικά το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα των επιβατών. Την ίδια ώρα, η ανάρτηση αναβαθμίζει το επίπεδο άνεσης. Η νέα της ρύθμιση με τις μεγάλες διαδρομές, επιτρέπει στο S-Cross να φιλτράρει τη συντριπτική πλειοψηφία των κακοτεχνιών των ελληνικών δρόμων. Παράλληλα, στον επαρχιακό δρόμο καταφέρνει να ελέγξει τις αντιδράσεις του αμαξώματος, καθιστώντας το ιαπωνικό crossover φιλικό και προβλέψιμο. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες για κατασκευή του είδους και σίγουρα είναι αποτελεσματικό. Βέβαια, όπως κάθε Suzuki που σέβεται το παρελθόν του, έτσι και το S-Cross ξεχωρίζει για τις δυνατότητες του εκτός δρόμου. Ειδικότερα, η τετρακίνητη εκδοχή με τον πολύδισκο συμπλέκτη, εκμεταλλευόμενη και το All Grip Select με τα τέσσερα διαφορετικά προγράμματα, επιτρέπει στο ιαπωνικό SUV να συνεχίζει σε δρόμους που άλλα μοντέλα της κατηγορίας θα έκαναν στροφή προς την αντίθετη μεριά. Στοιχείο που το διαφοροποιεί σημαντικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό…

Δείτε τη δοκιμή και σε video:

συμπέρασμα

Η Suzuki συγκαταλέγεται ανάμεσα στις εταιρείες που έχουν ισχυρή παράδοση στα SUV. Το S-Cross έχει καταφέρει να γίνει μέρος αυτής και σήμερα στη νεότερη εκδοχή του ασπάζεται την αναγκαιότητα για τις υβριδικές και πράσινες τεχνολογίες. Στην Strong Hybrid έκδοση, στοιχεία όπως η άνεση, ο περιπετειώδης χαρακτήρας και το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο αποκτούν ακόμα μεγαλύτερη οικολογική προσέγγιση και αυξημένο βαθμό οικονομίας σε επίπεδο καθημερινής και αστικής χρήσης.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...