Δοκιμή Opel Grandland PHEV 225 PS: Πολυταξιδευτής

Το αναβαθμισμένο Grandland στην έκδοση plug-in hybrid διαθέτει δύο εντυπωσιακές τεχνολογίες, έχει πλήρως ψηφιακό εσωτερικό και επιτέλους πιο μοντέρνα χαρακτηριστικά. Επιπλέον, είναι εξαιρετικά οικονομικό και μπορεί να φορτίσει παντού.

  • -
  • -
Ισχύς224 PS
Ροπή360 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,9 sec
Κατανάλωση ενέργειας16,40 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)28,0 gr/km
με μια ματιά

Η μικρότερη έκδοση του Opel Grandland PHEV με τους 225 PS αναβαθμίστηκε σε τέτοιο σημείο, που δεν δείχνει να υπολείπεται σε τίποτα από τον ανταγωνισμό. Το αυτοκίνητο βρίθει τεχνολογιών και απολαμβάνεις να το οδηγείς σε καθημερινή βάση.

Η Opel φρέσκαρε το κορυφαίο SUV της γκάμας της, αφαίρεσε το γράμμα «Χ» από το όνομά του και με ουσιαστικές αλλαγές το μετέτρεψε σε ένα από τα πιο ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας. To Grandland PHEV, στην έκδοση με τους 225 PS, προσφέρει στον κάτοχο σχεδόν όλα όσα επιθυμεί από ένα όχημα ελευθέρου χρόνου, με τις καθημερινές μετακινήσεις να πραγματοποιούνται με άνεση και ασφάλεια.

grandland

Το γερμανικό αυτοκίνητο, χωρίς να υπερβάλλει από αισθητικής πλευράς, προβάλλει μια ανεπιτήδευτη κομψότητα κι έναν δυναμισμό, που έλκουν τα βλέμματα. Οι καινοτόμες τεχνολογίες το καθιστούν κορυφαίο στον συγκεκριμένο τομέα, με το επαναφορτιζόμενο σύνολο να παρέχει τη δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης, συνδυάζοντας τις επιδόσεις με την οικονομία.

Μοναδικά φώτα, άψογα καθίσματα

Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, το ανανεωμένο Grandland είναι ξεκάθαρο πιο μοντέρνο από αισθητικής πλευράς. Το Opel Vizor που είδαμε αρχικά στο ταλαντούχο Mokka και εν συνεχεία στο καινούριο Astra, έχει αλλάξει όλη την εικόνα του αυτοκινήτου. Το σήμα του κεραυνού της μάρκας, που πλέον βρίσκεται στο κέντρο της πίσω πόρτας, οι σχεδιαστικές πινελιές στους προφυλακτήρες και τα πλαϊνά πάνελ, οι προστατευτικές ποδιές σε χρωματισμούς high-gloss black και silver, καθώς και οι διαθέσιμες σπορ ζάντες αλουμινίου διαστάσεων 18 και 19 ιντσών, δίνουν αυτό που ακριβώς που ζητάνε οι νέοι αγοραστές στην Ευρώπη, την επιβλητική παρουσία και το στυλ.

grandland

Βέβαια, αυτό που θα εκτιμήσει δεόντως ο κάτοχος του μοντέλου είναι το πόσο ξεκούραστος και ασφαλής νιώθει πίσω από το τιμόνι του Grandland. Οι Γερμανοί έχουν προικίσει το όχημα με πλειάδα προηγμένων συστημάτων, συμπεριλαμβανομένων των φωτιστικών σωμάτων Adaptive IntelliLux LED Pixel. Πρόκειται για μια νέα γενιά προβολέων που αποτελούνται από 168 στοιχεία LED και παρέχουν τόσο υψηλές δυνατότητες στον οδηγό κατά τη διάρκεια της οδήγησης τη νύχτα, που πραγματικά σε αφήνουν άναυδο. Τα φώτα λειτουργούν με εκπληκτική ακρίβεια και ταχύτητα σε συνθήκες σκότους, αλλάζουν αυτόματα τη δέσμη φωτός και σε συνδυασμό με το επίσης καινοτόμο Night Vision ανιχνεύουν ανθρώπους και ζώα αρκετά κρίσιμα δευτερόλεπτα νωρίτερα και σε απόσταση 100 μέτρων. Μόλις η κάμερα ανιχνεύσει πεζό, δικυκλιστή ή κάποιο ζώο στην άκρη του δρόμου, προβάλλει τη θέση του στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, βοηθώντας σε να αναγνωρίσεις μία εν δυνάμει επικίνδυνη κατάσταση άμεσα και να αντιδράσεις έγκαιρα.

grandland

Επίσης, τα μοναδικά στην κατηγορία, εργονομικά ενεργά καθίσματα του Grandland προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα ρυθμίσεων, από ηλεκτρική ανάκλιση μέχρι ηλεκτροπνευματική οσφυϊκή στήριξη, θέρμανση και εξαερισμό.

Με δύο οθόνες 22 ιντσών

Το ενδελεχές λίφτινγκ επεκτείνεται και στο εσωτερικό, με τις επιφάνειες της καμπίνας να καλύπτονται από καλύτερης ποιότητας υλικά και το ταμπλό να μετατρέπεται σε ψηφιακό, αποτελούμενο από δύο οθόνες. Η νέα διάταξη με την ονομασία Pure Panel εκσυγχρόνισε το σαλόνι, με τον πίνακα οργάνων των 12 ιντσών και κυρίως την κεντρική οθόνη 10΄΄, να προβάλλουν κάθε πληροφορία χωρίς καθυστέρηση και κυρίως δίχως να αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Το σύστημα πολυμέσων Multimedia Navi Pro της έκδοσης GS Line είναι πιο εύκολο και διαισθητικό, με την ειδική θήκη στο ντουλαπάκι ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό να απλουστεύει τη διαδικασία φόρτισης κινητών τηλεφώνων.

grandland

Από πλευράς χώρων, το Grandland μπορεί με ελάχιστες παραχωρήσεις να φιλοξενήσει έως και 5 επιβάτες, με τις πολυάριθμες θήκες να αυξάνουν την πρακτικότητα. Η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, όπως και η εργονομία. Το μόνο αρνητικό έρχεται από το πορτμπαγκάζ. Λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών, η χωρητικότητά του έχει μειωθεί από τα 504 lt. στα 390 lt., ικανοποιώντας οριακά τις ανάγκες μια οικογένειας.

Πόσο καίει πραγματικά το Grandland PHEV

Ως μέλος του ομίλου Stellantis, το Grandland plug-in hybrid πατάει στην ίδια πλατφόρμα και φέρει το ίδιο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο με τις αντίστοιχες PHEV εκδοχές των Citroen C5 και Peugeot 3008. Στη δικίνητη έκδοση, ο turbo τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,6 lt. αποδίδει μέγιστη ισχύ 181 PS και το ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς τού συστήματος ανέρχεται στους 225 PS και η ροπή στα 360 Nm.

γλυκά
  • Εξωτερική εμφάνιση
  • Πλούσιος εξοπλισμός
  • Τεχνολογίες
  • Πρακτικότητα
  • Άνεση στον δρόμο
  • Οικονομία καυσίμου 
ξινά
  • Πορτμπαγκάζ
  • Τιμή

Oι επιδόσεις του SUV δεν θα αφήσουν παραπονεμένο τον οδηγό. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 8,9 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 235 km/h, νούμερα που επιτρέπουν να κινηθείς ταχύτατα ειδικά στον ανοικτό δρόμο και σε σημεία όπου θες να πραγματοποιήσεις μια γρήγορη προσπέραση. Χάρη στα 3 προγράμματα οδήγησης του Drive Mode (Hybrid, Sport και Electric) – βρίσκεται δίπλα από τον μοχλό του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων - μπορείς να επιλέξεις τον τρόπο κίνησης ανάλογα τις συνθήκες. Το πρώτο συνδυάζει την ελεγχόμενη κατανάλωση καυσίμου και τις επιδόσεις, το δεύτερο είναι ιδανικό για πιο δυναμική οδήγηση, ενώ το τελευταίο ενεργοποιεί μόνο τον ηλεκτρικό κινητήρα για μηδενικές εκπομπές CO2 και απόλυτα αθόρυβη λειτουργία.

Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του νέου Opel Astra Plug-in Hybrid 180 PS e-EAT8

Η μπαταρία των 13,2 kWh εξασφαλίζει ρεαλιστικά αυτονομία άνω των 50 km, με το σύστημα πέδησης να ανακτά την ενέργεια που χρησιμοποιείται στην οδήγηση και το φρενάρισμα και να την μετατρέπει σε πρόσθετη ηλεκτρική ενέργεια. Με την ενεργοποίηση του eSave, το σύστημα διατηρεί πάντοτε ένα ποσοστό ενέργειας της μπαταρίας, προκειμένου να έχεις πάντοτε τη μέγιστη ισχύ όταν το επιθυμείς. Όσο για τη μέση κατανάλωση καυσίμου, κυμαίνεται από 5 έως 7,5 lt./100 km σε κανονικές συνθήκες, τιμή εξόχως ικανοποιητική.

Είναι άνετο στον δρόμο;

Στην άσφαλτο, το δικίνητο Grandland plug-in hybrid 225 κινείται με μια απροσποίητη φυσικότητα. Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά, γεγονός που του επιτρέπει να έχει άψογη ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Το στιβαρό πλαίσιο και η ανάρτηση, η οποία έχει ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να «ισοπεδώνει» τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ανεβάζουν ένα επίπεδο πάνω την ποιότητα κύλισης και την άνεση. Παράλληλα, η πολιτισμένη λειτουργία του κιβωτίου e-EAT8 και η ζωντάνια του υβριδικού συνόλου, κάνουν τόσο τις καθημερινές μετακινήσεις όσο και τα ταξίδια απολαυστικά.

grandland

Αυτό το SUV έχει ξεκάθαρα οικογενειακό προσανατολισμό. Παρότι δεν υπολείπεται σε δύναμη, κάθε άλλο μάλιστα, έχει σχεδιαστεί για να σου προσφέρει ομαλές, ήρεμες και κυρίως χαλαρές διαδρομές. Τα πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία προσφέρονται στάνταρ στην έκδοση GS Line που διατίθεται στην Ελλάδα, είναι από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, χαρίζοντας τη σιγουριά που θες από ένα όχημα που κοστίζει σχεδόν 50.000 €.

συμπέρασμα

Στην κατηγορία των οικογενειακών SUV ο ανταγωνισμός είναι απίστευτα σκληρός. Οι κατασκευαστές προσπαθούν και έχουν επιτύχει σε μεγάλο βαθμό, να προσφέρουν στο ευρωπαϊκό κοινό, αυτοκίνητα που παρέχουν από υψηλή αισθητική έως επιδόσεις και οικονομία. Κανένα από αυτά δεν είναι φθηνό, ειδικά τα PHEV. Οπότε, για να κερδίσεις τον υποψήφιο αγοραστή πρέπει να του δώσεις κάτι το διαφορετικό, να του κεντρίσεις το ενδιαφέρον και να το ελκύσεις. Αυτό ακριβώς επιχειρεί να κάνει η Opel με το Grandland PHEV 225. Ένα όχημα με μοντέρνα εμφάνιση, υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, ευχάριστη οδική συμπεριφορά και υπερβολικά πλούσιο εξοπλισμό.  

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...