Δοκιμή Lexus NX 450h+: Key Ingredient

To NX αποτέλεσε το μυστικό συστατικό στην συνταγή της επιτυχίας που δημιούργησε η Lexus για να ενισχύσει τις πωλήσεις της και η κορυφαία Plug-in Hybrid έκδοση συνεχίζει στην ίδια λογική.

  • -
  • -
Ισχύς309 PS
Ροπή Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,3 sec
Κατανάλωση ενέργειας19,00 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)25,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

H plug-in εκδοχή του Lexus NX με τους 309 ίππους ενισχύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του πολυτελούς SUV, την ώρα που εκτοξεύεται η αποδοτικότητα του συνόλου με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση.

«Μία διαφορετική premium οπτική». Αυτή είναι μία φράση που θα μπορούσε κάλλιστα να ταιριάξει στη Lexus και τα μοντέλα της, από την αρχή της δημιουργίας της, μέχρι και σήμερα. Έντυσε την ιαπωνική φιλοσοφία και αποτελεσματικότητα με επίσημη «ενδυμασία», ταράζοντας τα νερά στην αυτοκινητοβιομηχανία. Στην συνέχεια, εκμεταλλευόμενη τη στενή συνεργασία με την Toyota, αξιοποίησε την ήδη εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία που είχε στην διάθεση της για να δημιουργήσει κάτι που έμελλε να αποτελέσει το πιο θελκτικό είδος αυτοκινήτου σήμερα. Τα εξηλεκτρισμένα SUV...

Με τις υβριδικές εκδόσεις να αποτελούν μέλος της γκάμας εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, είχε έρθει η ώρα για το άλμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό. Είναι δεδομένο, όμως, πως πρόκειται για μία διαδικασία που απαιτεί σταδιακά βήματα. Την είσοδο στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη αγορά έχουν αναλάβει μοντέλα όπως το μικρότερο UX αλλά και το ανερχόμενο RZ που αναμένετε μέσα στους επόμενους μήνες. Εκτός αυτών όμως, επιβεβλημένη είναι η παρουσία και ενός Lexus με plug-in hybrid τεχνολογία που θα γεφυρώσει το κενό με την ηλεκτροκίνηση. Αυτό ακριβώς το κενό έρχεται να καλύψει η δεύτερη γενιά του NX. Το πρώτο plug-in υβριδικό της ιαπωνικής μάρκας.

Level up!

Χωρίς υπερβολές, το NX αποτελεί άσσο στο μανίκι της ιαπωνικής μάρκας. Η πρώτη γενιά κυκλοφόρησε το 2014 με μοναδικό στόχο την ενίσχυση των πωλήσεων. Όταν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα έγινε το best-seller της Lexus, ήταν ξεκάθαρο πως ο πρώτος στόχος είχε επιτευχθεί. Περνώντας πλέον στην δεύτερη γενιά, κέρδισε το δικαίωμα να γίνει το πρώτο plug-in hybrid μοντέλο στην γκάμα. Για λόγους ομοιομορφίας με τα υπόλοιπα μέλη του καταλόγου, το NX μεγάλωσε ελαφρώς, τοποθετώντας το πιο κοντά στα μοντέλα της κατηγορίας των D-SUV. Βασίζεται στην πλατφόρμα GA-K του ομίλου, ίδια με αυτή που χρησιμοποιήθηκε και στο νέο RAV4 της Toyota, με το οποίο μοιράζεται άλλωστε και τα μηχανικά μέρη. Σύμφωνα με τη Lexus πρόκειται για ένα κατά 95% καινούργιο μοντέλο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Η νέα αρχιτεκτονική προσφέρει αυξημένη στρεπτική ακαμψία, αλλά και χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 20 mm.

Δείτε ακόμη: Η Lexus Europe επέλεξε Έλληνα για επικεφαλής! 

Αν και οι διαστάσεις του έχουν αυξηθεί σε κάθε επίπεδο, ξεπερνώντας πλέον τα 4,6m σε μήκος, ο έξυπνος σχεδιασμός καταφέρνει να κρύψει το μέγεθος του. Ειδική στην έκδοση F Sport που οδηγήσαμε, η πιο επιθετική προσέγγιση με τις έντονες ακμές και τις σκουρόχρωμες λεπτομέρειες περιμετρικά του αμαξώματος, χαρίζουν δυναμισμό και μία έντονη προσωπικότητα που κοιτάει στα μάτια τον γερμανικό ανταγωνισμό. Το σφηνοειδές σχήμα με τα στοιχεία που παραπέμπουν σε coupe, καταφέρνει να συνδυάσει άψογα τα δύο είδη οροφής. Στο εμπρός μέρος, η επιθετική μάσκα μαζί με τα μινιμαλιστικά φώτα ημέρας χαρίζουν μία καθαρή, premium εικόνα, ενώ αναβαθμισμένο είναι και το πίσω μέρος χάρη στην μπάρα που ενώνει τα δύο φώτα. Όμορφη λεπτομέρεια αποτελεί το όνομα της μάρκας που έχει πάρει τη θέση του σήματος. Ένα τελευταίο στοιχείο, το οποίο και αποτελεί προνόμιο της έκδοση F Sport είναι οι σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου των 20 ιντσών.

Κορυφαία τεχνολογία και ποιότητα

Εξίσου εντυπωσιακό είναι το εσωτερικό, με την κεντρική οθόνη αφής των 14 ιντσών να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.  Αποτελεί μέρος του συστήματος Link Pro, που διαθέτει μεταξύ άλλων ασύρματο Apple CarPlay, πλοήγηση μέσω cloud και φωνητικό έλεγχο με ελληνική επιλογή. Η λογική είναι φυσικά οδηγοκεντρική αλλά ταυτόχρονα και φουτουριστική. Όλες σχεδόν οι λειτουργίες είναι προσβάσιμες είτε από την κεντρική οθόνη είτε από τα χειριστήρια αφής στο τιμόνι, τα οποία μάλιστα αποτελούν πολυδιακόπτες με διπλό ρόλο. Ο οδηγός μπορεί να αλλάξει την λειτουργία των πλήκτρων βλέποντας τις οδηγίες που εμφανίζονται στο ευκρινές head-up display.

Η κεντρική οθόνη αν και με εξαιρετική εικόνα, θα μπορούσε να είναι ελαφρώς ταχύτερη στην εκτέλεση των εντολών. Στα θετικά προσάπτεται η εύκολη πλοήγηση μεταξύ των διάφορων μενού. Φυσικά, δεν γίνεται να μην αναφέρουμε και το ισχυρό ηχοσύστημα Mark Levinson, προνόμιο των εκδόσεων F Sport αλλά και Luxury, με τα 17 ηχεία και το subwoofer που οποίο είναι τοποθετημένο στον χώρο αποσκευών και προσφέρει μία αξιοσημείωτη εμπειρία ήχου. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολλοί, ενώ διάφορα στοιχεία όπως ο κρυφός χώρος κάτω από την βάση της ασύρματης φόρτισης, το ντουλαπάκι ανάμεσα από τα καθίσματα με το δυνατότητα ανοίγματος τόσο από την πλευρά του οδηγού αλλά και του συνοδηγού, χαρίζουν πόντους πρακτικότητας. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε όλες τις επιφάνειες αποπνέουν μία ξεκάθαρη αίσθηση ποιότητας, ενώ εφάμιλλη είναι και η ποιότητα συναρμογής.

Δείτε ακόμη: Τι σημαίνουν τα ονόματα των Lexus; 

Χάρη στις αυξημένες διαστάσεις αλλά και την έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίaς στο πάτωμα, στο εσωτερικό του νέου NX υπάρχει άπλετος χώρος, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Αρχικά, η σχετικά ψηλή θέση οδήγησης μπορεί να ξενίσει, αλλά μετά από ελάχιστη ώρα καταλαβαίνει κανείς πως τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα στην ιδανική θέση από το άνετο και με καλή στήριξη κάθισμα. Παράλληλα, η περιφερειακή ορατότητα είναι αυτή που αρμόζει σε ένα SUV τέτοιου μεγέθους. Τέλος, την θετική εικόνα των ανέσεων έρχεται να ολοκληρώσει ο ικανοποιητικότατος χώρος αποσκευών των 545 λίτρων.

Πρωτοτυπεί και εντυπωσιάζει

Κάτω από το αμάξωμα της κορυφαίας έκδοση 450h+ της γκάμας, κρύβεται το πρώτο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύνολο που έχουμε δει σε Lexus. Αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων και 185 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 182 ίππων ενσωματωμένο στο κιβώτιο eCVT. Επιπλέον, στο πίσω μέρος συναντάμε ένα μικρότερο ηλεκτροκινητήρα 54 ίππων, ο οποίος καθιστά το μοντέλο τετρακίνητο. Όταν τώρα όλα αυτά συνδυαστούν μεταξύ τους τότε έχουμε ένα σύνολο που φτάνει τους 309 ίππους. Αν και με βάρος που ξεπερνά τους δύο τόνους, το plug-in hybrid Lexus είναι ικανό να επιταχύνει έως τα πρώτα 100 km/h από στάση σε μόλις 6,3 sec, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 km/h.

Ενέργεια στο ηλεκτρικό σύστημα χαρίζει η αρκετά γενναιόδωρη σε χωρητικότητα μπαταρία των 18,1 kWh, που είναι ικανή να προσφέρει πραγματική ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 60 km. Μάλιστα, οδηγώντας με σύνεση και περιορίζοντας τις μετακινήσεις μας αποκλειστικά σε αστικό δίκτυο, καταφέρνει να τα ξεπεράσει κιόλας. Η κατανάλωση με την μπαταρία φορτισμένη, ακόμη και με έντονες επιταχύνσεις δύσκολα θα ξεπεράσει τα 3,5-4 lt/100km, ενώ ακόμη κι αν ξεχάσετε να την φορτίσετε, το ισχυρό και βαρύ SUV θα συνεχίσει να καταναλώνει ως οικονομικό μικρομεσαίο. Καθ’ όλη την διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση ποτέ δεν ξεπέρασε τα 6,8 lt/100km.

Premium σε φιλοσοφία και αίσθηση

Πίσω από το τιμόνι του NX, ο οδηγός βιώνει από τα πρώτα κιόλας μέτρα μία ραφιναρισμένη εμπειρία οδήγησης, που αντικατοπτρίζει και την γενικότερη φιλοσοφία του μοντέλου. Το εξαιρετικό υπόβαθρο που έχει δημιουργήσει η Toyota τεχνολογικά, εδώ ενισχύεται και με την ποιοτική πινελιά που του αρμόζει. Η ομαλότητα του συστήματος κίνησης ανταγωνίζεται αμιγώς ηλεκτροκίνητα, με την μετάβαση από την ηλεκτρική στην υβριδική λειτουργία να είναι ανεπαίσθητη. Ο μοναδικός τρόπος για να την καταλάβουν οι επιβάτες, είναι στην περίπτωση που ο οδηγός πατήσει τέρμα το πεντάλ του γκαζιού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα δύο πράγματα. Την εντυπωσιακή επιτάχυνση “ala gti” που θα πιάσει απροετοίμαστους τους ανυποψίαστους, αλλά και το όχι και τόσο ευχάριστο, συνεχές και μονότονο στροφάρισμα του κινητήρα. Για αυτό βέβαια δεν ευθύνεται ο κινητήρας, αλλά το κιβώτιο eCVΤ. Βέβαια, το πρόβλημα δεν είναι τεράστιο, η πολύ καλή ηχομόνωση φροντίζει για την ηρεμία των επιβατών σε όλες τις περιστάσεις.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Τεχνολογία
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Θόρυβος κινητήρα υπό πίεση
  • Ταχύτητα infotainment

Τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ σιδερώνουν με μαεστρία τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, παρά το χαμηλό προφίλ των ελαστικών, ενώ ταυτόχρονα προσθέτουν και ισχυρές δόσεις αμεσότητας. Σε πιο σβέλτο ρυθμό, το πλαίσιο θα υπακούσει πιστά στις εντολές του συστήματος διεύθυνσης, με τα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης να δημιουργούν ένα δίχτυ ασφαλείας. Σε περίπτωση που ο οδηγός θελήσει να εμπλακεί σε μεγαλύτερο βαθμό, μπορεί πάντα να επιλέξει χειροκίνητα μία από τις 8 προεπιλεγμένες σχέσεις μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Εάν τώρα τύχει και βρεθεί σε σημείο που η άσφαλτος δίνει την θέση της σε πιο περιπετειώδες τερέν, το NX θα υποστηρίξει την όποια εξόρμηση χάρη στην τετρακίνηση αλλά και στο σύστημα trail το οποίο προσομοιάζει τη λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού.

συμπέρασμα

Με τις τιμές της κορυφαίας plug-in hybrid έκδοσης 450h+ του νέου NX να ξεκινούν από τις 68.900 €, είναι ξεκάθαρο πως η Lexus θέλει να βρίσκεται σε άμεσο ανταγωνισμό με τους Γερμανούς αντιπάλους. Με σιγουριά θα λέγαμε πως δεν πρόκειται για άπιαστο όνειρο, αλλά πιθανότατα για την έξυπνη επιλογή. Εκεί που άλλοι χρησιμοποιούν το όνομα και το prestige ενός σήματος ως διαφήμιση, η ιαπωνική μάρκα απαντά με ουσία και αποτελέσματα. Το NX 450h+ αποτελεί μία πολύ καλή επιλογή, είτε το κριτήριο είναι η ποιότητα και η διαφορετικότητα, είτε η κορυφαία υβριδική τεχνολογία.


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...