Δοκιμή Mercedes-Benz GLC 220 d: Αρχηγού παρόντος! [video]

Με ανανεωμένη σχεδίαση, κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο και μία γκάμα πλήρως εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων, η νέα Mercedes-Benz GLC θυμίζει ποιος είναι το αφεντικό στην κατηγορία.

  • -
  • -
Ισχύς220 PS
Ροπή440 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,0 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,2 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)136,0 gr/km
με μια ματιά

Η αναβαθμισμένη 2η γενιά της Mercedes-Benz GLC έχει βελτιωθεί σε όλους τους τομείς με στόχο να διατηρηθεί στην κορυφή της κατηγορίας, ενώ στην έκδοση με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα φέρνει στο προσκήνιο την οικονομία καυσίμου.

Δεν είναι μυστικό πως η GLC αποτελεί το σημαντικότερο μοντέλο της Mercedes-Benz, αφού με περισσότερες από 2,6 εκατομμύρια πωλήσεις μετράει τις περισσότερες από κάθε άλλο στη γκάμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Από το 2015 -όταν και παρουσιάστηκε ως αντικαταστάτης της GLK- κέρδισε το αγοραστικό κοινό σηματοδοτώντας μία από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία. Σήμερα, και αφού προηγήθηκε ένα διακριτικό facelift, η Mercedes-Benz αναβάθμισε τη δεύτερη γενιά του παγκόσμιου best seller της όλους τους τομείς. Σύγχρονη, θελκτική, με κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο και μία πλήρη γκάμα εξηλεκτρισμένων συνόλων, όπως προστάζουν οι τάσεις της εποχής... Στην περίπτωση μας, δοκιμάζουμε την έκδοση 220 d με τον πετρελαιοκινητήρα των 197 ίππων, ο οποίος όμως διαθέτει ισχυρή οικολογική συνείδηση με την αρωγή ενός συστήματος ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V.

Υπόθεση αναλογιών…

Πολλές φορές δεν χρειάζεται να ακολουθήσεις ριζοσπαστικές ή ακόμα και επαναστατικές λύσεις για να βελτιώσεις ένα ήδη καταξιωμένο μοντέλο. Στη Mercedes-Benz προτίμησαν να μην «χαλάσουν» την πετυχημένη συνταγή της GLC, βελτιώνοντας το μεσαίο SUV σε όλους τους τομείς και αποφεύγοντας τα… περιττά ρίσκα. Έτσι, η νεότερη γενιά βασίζεται στη νεότερη εκδοχή της πλατφόρμας MRA, με το πλαίσιο να είναι κατά 15% πιο άκαμπτο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Επιπλέον, οι αναλογίες της διαφοροποιήθηκαν, με το αμάξωμα να έχει ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος της είναι μεγαλύτερο κατά 61mm, κάτι που ισχύει και για το μεταξόνιο το οποίο έχει αυξηθεί κατά 15mm. Το πλάτος παραμένει ίδιο, αλλά το ύψος της έχει χαμηλώσει κατά 4 mm, στοιχεία που σε συνδυασμό με τα μεγαλύτερα μετατρόχια εμπρός/πίσω (+6mm/+23mm) της προσφέρουν μία συμπαγής και δυναμική εικόνα.

Το σχεδιαστικό τμήμα της Mercedes-Benz δεν προέβη σε… παρθενογένεση  και ουσιαστικά εκσυγχρόνισε την αισθητική της GLC, υιοθετώντας στοιχεία από τη νεότερη γενιά της C-Class. Η διακριτική τους παρέμβαση θα μπορούσε κανείς πως γεφυρώνει το παρελθόν με το παρόν, χωρίς να λείπουν μικρές αναφορές στο μέλλον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα καθιστούν το σημαντικότερο νεοτερισμό στη νέα GLC ακολουθώντας τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής μάρκας, ενώ οι καθαρές γραμμές του αμαξώματος έχουν σαν αποτέλεσμα τη σημαντική βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή, που έχει πέσει στο 0.29 αντί για το 0.31 Cd της προηγούμενης γενιάς. Στοιχείο που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης, αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας κύλισης λόγω των μειωμένων αεροδυναμικών θορύβων.

Φυσικά, ευδιάκριτος είναι ο off-road χαρακτήρας του γερμανικού SUV με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα προστατευτικά περιμετρικά του αυτοκινήτου να αποκαλύπτουν μέρος του διττού χαρακτήρα του, ο οποίος μάλιστα στην έκδοση AMG Premium Plus ενισχύεται με διάφορα στιλιστικά στοιχεία. Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνονται οι ράγες οροφής, τα μεγάλα και φαρδιά σκαλοπάτια στα μαρσπιέ, αλλά και οι τροχοί των 20 ιντσών. Μπορεί να μην δρέπει δάφνες σχεδιαστικής επανάστασης, αλλά η εικόνα της είναι σύγχρονη και δυναμική, προτάσσοντας φυσικά και την premium αισθητική που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της Mercedes-Benz.

Δείτε ακόμη: Το σημαίνει και πως εξελίχθηκε το σήμα της Mercedes-Benz; 

Χωρίς υπερβολή…

Τα κοινά στοιχεία με τα νεότερα μοντέλα της γερμανικής μάρκας, και ακόμα περισσότερο με τη C-Class, είναι ευδιάκριτα στην καμπίνα των επιβατών. Η σχεδιαστική φιλοσοφία του εσωτερικού παντρεύει τρία χαρακτηριστικά. Την απλότητα, το απόλυτα ψηφιοποιημένο περιβάλλον και την πολυτέλεια. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει ένα συνδυασμό μαλακών πλαστικών στο πάνω μέρος της και σκληρών στο κάτω, με την ποιότητα κατασκευής να είναι φυσιολογικά αντίστοιχη με αυτή που μας έχει συνηθίσει η Mercedes-Benz. Οι μεγάλες high gloss και καθαρές επιφάνειες είναι εντυπωσιακές, ενισχύοντας την premium αισθητική. Όλες οι πληροφορίες και λειτουργίες της GLC είναι συγκεντρωμένες σε δύο μεγάλες οθόνες. Πίσω από το μικρό σε διάμετρο τιμόνι εντοπίζεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων σε διάσταση 12,3’’, ενώ ακριβώς δίπλα δεσπόζει η οθόνη αφής σε στιλ ταμπλέτας με διαγώνιο 11,9 ιντσών. Η τελευταία φιλοξενεί τη νεότερη γενιά του συστήματος πολυμέσων MBUX και αποδεικνύεται εύχρηστη και λειτουργική. Αξίζει να σημειώσουμε, πως ο συγκεκριμένος συνδυασμός περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, ο οποίος βεβαίως είναι κάτι παραπάνω από πλήρης…

Δεν είναι υπερβολή, πως το τεχνολογικό υπόβαθρο που τη συνοδεύει είναι κορυφαίο και εφοδιάζεται με ό,τι πιο σύγχρονο έχει να παρουσιάσει σήμερα η Mercedes-Benz σε επίπεδο ψυχαγωγίας, υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού. Σε χωροταξικό επίπεδο, το ελαφρώς μεγαλύτερο μεταξόνιο περιμέναμε πως θα είχε σημαντικό όφελος για τους επιβάτες. Παρόλα αυτά, η διαφορά δεν είναι σημαντική, αν και πέντε ενήλικες εξακολουθούν να μπορούν να βολευτούν στο εσωτερικό της, έχοντας άφθονο αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Βλέπετε, το μεγαλύτερο όφελος από την αύξηση του μεταξονίου εντοπίζεται στο χώρο των αποσκευών! Στη νεότερη γενιά η χωρητικότητα του έχει αυξηθεί κατά 70 lt, αγγίζοντας πλέον τα 620 lt.

Future past

Η Mercedes-Benz είναι δεδομένο πως συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πρωτοπόρους της ηλεκτροκίνησης, έχοντας επενδύσει εδώ και αρκετά χρόνια στη συγκεκριμένη τεχνολογία και προσφέροντας ήδη μία σχεδόν πλήρη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων. Παρόλα αυτά, εξακολουθεί και εξελίσσει θερμικούς κινητήρες, ενισχύοντας όμως τον οικολογικό τους χαρακτήρα με την αρωγή της υβριδικής τεχνολογίας. Έτσι, όλες οι εκδόσεις της νέας GLC είναι εξηλεκτρισμένες, περιλαμβάνοντας συνολικά τέσσερις εκδοχές που κάνουν χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας και τρεις επιπλέον Plug-in hybrid. Η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους έγινε με την πετρελαιοκίνητη 220 με το 48βολτο σύστημα μίζα-γεννήτρια. Ο δίλιτρος κινητήρας που ανήκει στην οικογένεια FAME διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, επίστρωση Nanoslide στο εσωτερικό των κυλίνδρων και σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων, με τις εκπομπές ρύπων (133 gr/km) να είναι χαμηλότερες από τις αντίστοιχες της έκδοσης με τον κινητήρα βενζίνης. Η απόδοση του είναι 197 ίπποι και 440 Nm ροπής, με το 48βολτο σύστημα να ενισχύει το σύνολο με επιπλέον 23 ίππους και 200 Nm ροπής στιγμιαία και σε συνθήκες αυξημένου φορτίου. Επιπλέον, το υβριδικό σύστημα φροντίζει για την τάχιστη λειτουργία του Start&Stop, για το coasting εν κινήσει, αλλά και την ανάκτηση της ενέργειας.

Δείτε ακόμη: Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC

Το παραπάνω κινητήριο σύνολο συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων G-Tronic της Mercedes-Benz, αλλά και το σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους τέσσερις τροχούς 4MATIC. Η τελευταία είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και σε κανονικές συνθήκες μεταφέρει την ροπή σε ποσοστό 45:55 εμπρός/πίσω. Όσον αφορά τον τομέα της ανάρτησης, η γερμανική εταιρεία διατήρησε τη διάταξη με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αλλά για μπροστά επέλεξε για τη νεότερη γενιά τη λύση των τεσσάρων συνδέσμων.

Flow with the wind

Η ποιότητα κύλισης και το κορυφαίο επίπεδο άνεσης είναι δύο από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν παραδοσιακά τα μοντέλα της Mercedes-Benz. Και φυσικά η νεότερη γενιά της GLC δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Περνώντας στη θέση του οδηγού αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι στο εσωτερικό ενός πολυτελούς SUV. Η ψηλή θέση οδήγησης, με την πληθώρα ρυθμίσεων, δεν αφήνει αμφιβολίες για το είδος της κατασκευής. Ο ήχος του πετρελαιοκινητήρα είναι ανεπαίσθητος και ουσιαστικά γίνεται αντιληπτός μόνο στις ψηλές στροφές ή αν βρίσκεσαι εκτός του αυτοκινήτου. Αυτό που διαπιστώνεις από τα πρώτα μέτρα είναι το μέγεθος της κατασκευής, με το προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης να βελτιώνει την ευελιξία της στα στενά της πόλης. Μπορεί το μοντέλο που οδηγήσαμε να μην ήταν εφοδιασμένο με την αερανάρτηση της Mercedes-Benz, αλλά παρόλα αυτά το επίπεδο άνεσης και η γενικότερη ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου.

γλυκά
  • Τεχνολογίες
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Premium χαρακτήρας
  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Άνεση
ξινά
  • Ξερές αντιδράσεις στις κακοτεχνίες

Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ανάρτησης είναι εξαιρετικά και περνάει με χαρακτηριστική ευκολία πάνω από τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, το ταξίδι στο εσωτερικό της είναι πραγματική απόλαυση. Το μοναδικό στοιχείο που θα μπορούσε να διαταράξει την ηρεμία στο εσωτερικό, αποτελούν κάποιες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, στις οποίες αντιδρά με ξερό τρόπο. Όμως για αυτό ευθύνονται περισσότερο οι ζάντες των 20 ιντσών με το χαμηλό προφίλ, παρά η ρύθμιση της ανάρτησης. Στο δρόμο, ο κινητήρας πετρελαίου φροντίζει να θυμίζει με τη λειτουργία αλλά και την οικονομία του, τους βασικούς λόγους που η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει κερδίσει φανατικούς θαυμαστές όλα αυτά τα χρόνια. Με κορυφαία απόκριση στις χαμηλές στροφές και γεμάτη λειτουργία στις μεσαίες, σε κάνει να αναρωτιέσαι κατά πόσο η GLC ζυγίζει δύο τόνους. Κάτι που αποδεικνύεται και από τα μόλις 8 sec που απαιτούνται για τα πρώτα 100 km/h από στάση. Σε κάθε περίπτωση, η δύναμη δεν σου λείπει, ενώ όταν το μάτι πέφτει στη βελόνα του καυσίμου αισθάνεσαι ανακούφιση και όχι… τρόμο. Βλέπετε, το γερμανικό SUV χρειάστηκε μόλις 7,5 lt/km κατά τη διάρκεια της δοκιμής και χωρίς να επιδιώκουμε την οικονομική οδήγηση. Τιμή που έπεσε κάτω από τα 5,5 lt/km όταν κινηθήκαμε στον αυτοκινητόδρομο.

Έκπληξη!

Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και η εξαιρετική άνεση είναι στοιχεία που λίγο πολύ περιμένεις από ένα μοντέλο της Mercedes-Benz. Το σημείο που σε εκπλήσσει η GLC είναι ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεται σε γρήγορο ρυθμό. Το γερμανικό SUV εμφανίζεται εξαιρετικά ισορροπημένο και εμπνέει σιγουριά στον οδηγό να κινηθεί ταχύτατα και με ασφάλεια. Η σπορ ανάρτηση διαχειρίζεται με υποδειγματικό τρόπο το αυξημένο βάρος και ουσιαστικά «καμουφλάρει» με επιτυχία τον όγκο της. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πολύ μικρές, ή καλύτερα ελάχιστες αν αναλογιστούμε το ύφος της κατασκευής. Και όλα αυτά την ώρα που η παρουσία της τετρακίνησης εγγυάται τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ακόμα και σε γλιστερό οδόστρωμα. Τώρα, αν το παρακάνεις θα γλιστρήσει προοδευτικά, εμπνέοντας και πάλι εμπιστοσύνη στον οδηγό που μπορεί εύκολα να ελέγξει τις όποιες αντιδράσεις με το πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης. Βλέπετε, τόσο η αίσθηση, όσο και η πληροφόρηση του τιμονιού σε αφήνουν απόλυτα ικανοποιημένο. Κάτι που ισχύει και για το σύστημα πέδησης, με τα φρένα να ξεχωρίζουν για την πολύ καλή τους απόδοση, αλλά και την αίσθηση κατά τη χρήση του πεντάλ. Σε αυτό το ρυθμό, «έξω από τα νερά του» αισθάνεται το κιβώτιο των εννιά σχέσεων, το οποίο διακρίνεται περισσότερο για τη ραφιναρισμένη-πολιτισμένη λειτουργία του. Στην καθημερινή χρήση αποτελεί ένα στοιχείο που συμβάλλει τα μέγιστα στην κορυφαία ποιότητα κύλισης της GLC, αλλά κοντά στο όριο δεν ανταποκρίνεται με την ταχύτητα που απαιτείται στη γρήγορη οδήγηση.


συμπέρασμα

Η νεότερη γενιά της GLC αποτελεί μία έξυπνα μελετημένη και ορθά υλοποιημένη εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς, αποδεικνύοντας πως το καλό μπορεί να γίνει καλύτερο. Ο εκσυγχρονισμός σε όλους τους τομείς συνοδεύτηκε από τον απαραίτητο σήμερα εξηλεκτρισμό της γκάμας, ενώ στοιχεία όπως η ποιότητα κατασκευής και ο premium χαρακτήρας διατηρήθηκαν στο κορυφαίο επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η Mercedes-Benz. Σίγουρα, το τίμημα είναι υψηλό, αλλά θα λέγαμε και φυσιολογικό, αν αναλογιστούμε όσα προσφέρει, αποτελώντας αποδεδειγμένα μία από τις κορυφαίες προτάσεις στην κατηγορία. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...