Δοκιμή Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 4WD: Το απόλυτο οικογενειακό SUV που καίει 1,38 lt/100km;

H πολυαναμενόμενη plug-in hybrid έκδοση του Tucson έρχεται να αποδείξει πως δεν τοποθετείται τυχαία στην κορυφή της γκάμας.

  • -
  • -
Ισχύς265 PS
Ροπή350 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)31,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά
Η κορυφαία έκδοση του Hyundai Tucson βάζει τα γυαλιά στον ανταγωνισμό με ένα άκρως αποδοτικό και ποιοτικό πακέτο που λειτουργεί υπό όλες τις περιστάσεις υποδειγματικά.

Στην 4η γενιά του, το Hyundai Tucson επαναπροσδιόρισε την παρουσία του στην κατηγορία των SUV, όντας ένα κορεατικό μοντέλο κατασκευασμένο σύμφωνα με την ευρωπαϊκή λογική και φιλοσοφία. Έχοντας παρατηρήσει προσεκτικά τις απαιτήσεις των καταναλωτών της Γηραιάς Ηπείρου και την στροφή προς τα premium προϊόντα, η Hyundai δημιούργησε ένα μεσαίο SUV ικανό να ξεχωρίσει. Όλη η εμπειρία που έχει αποκομίσει στην σχεδόν 20ετή ιστορία του σε μία εφαρμόζεται σε μία μοντέρνα υλοποίηση που συμβαδίζει με τις τάσεις της εποχής, το σημερινό Tucson στοχεύει κατευθείαν στην κορυφή. Και μέχρι στιγμής φαίνεται να τα πηγαίνει περίφημα.

2

Η εξαιρετική στρατηγική της Hyundai προς την κορυφή του segment των C-SUV  είναι εμφανής από την επιλογή της στρατηγικής της. Κι αυτό, γιατί το Tucson εκτός του ότι προσφέρεται αποκλειστικά με υβριδικά συστήματα είναι και το μοντέλο με την πληρέστερη εξηλεκτρισμένη γκάμα. Αρχικά προσφέρεται με ήπια υβριδικά σύνολα βενζίνης και diesel σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, με τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ χειροκίνητου και αυτόματου κιβωτίου. Πιο ψηλά συναντάμε την εξαιρετική Full Hybrid έκδοση των 230 ίππων, η οποία επίσης διατίθεται με κίνηση στους εμπρός αλλά και στους τέσσερις τροχούς. Και τέλος, στην κορυφή τοποθετείται η αποκλειστικά τετρακίνητη Plug-in Hybrid εκδοχή των 265 ίππων, που φυσικά είναι και η ισχυρότερη της σειράς.

front

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει

Όταν μία συνταγή θεωρείται άρτια και πετυχημένη, ποιος ο λόγος να την αλλάξεις; Κάπως έτσι, στην περίπτωση του Tucson Plug-in Hybrid αρκούν μερικές άκρως απαραίτητες αλλαγές για να διαφοροποιηθεί από την υπόλοιπη γκάμα. Ποιες είναι αυτές; Το σήμα Plug-in στην πέμπτη πόρτα και η δεύτερη τάπα ανεφοδιασμού στο πίσω δεξί φτερό για την σύνδεση εξωτερικής πηγής ρεύματος. Αυτά είναι τα μοναδικά στοιχεία στο αμάξωμα που αναδεικνύουν την ταυτότητα της συγκεκριμένης έκδοσης του κορεατικού μοντέλου.

Το Tucson αποτελεί μία από τις κορυφαίες ενσαρκώσεις της φιλοσοφίας «Sensuous Sportiness». Η εμπρός μάσκα με τα γεωμετρικά μοτίβα, σε συνδυασμό με τις γραμμές και τις γωνίες περιμετρικά του αμαξώματος, του χαρίζουν μοναδική και επιβλητική εικόνα. Το πόσο αρέσει σε κάποιον είναι υποκειμενικό, αλλά ο δυναμισμός και η διαφορετικότητα που αποπνέει το καθιστούν αντικειμενικά διαφορετικό. Αντίστοιχα φαντασμαγορική είναι η εικόνα στο εσωτερικό. Επιβεβαιώνει την premium προσέγγιση της εταιρίας χάρη στην παρουσία υλικών υψηλής ποιότητας που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του, αλλά και του προηγμένου τεχνολογικού υπόβαθρου. Μάλιστα, στην περίπτωση του Tucson Plug-in το τελευταίο «σπάει ρεκόρ». Εξοπλισμένο με σχεδόν όλα τα καλούδια της λίστας εξοπλισμού, κοιτάει στα μάτια τον γερμανικό ανταγωνισμό, ο οποίος πιθανότατα θα ζητούσε δεκάδες χιλιάδες παραπάνω ευρώ για να προσφέρει τον ίδιο βαθμό πολυτέλειας και πληρότητας σε παροχές.

interior

Οι άφθονοι χώροι στο εσωτερικό ήταν και παραμένουν ένα από τα ισχυρά ατού του μεσαίου SUV της Hyundai, ενώ εντυπωσιακός είναι και ο χώρος αποσκευών των 558 lt. Ειδικά αν συνυπολογίσουμε πως ακριβώς από κάτω του κρύβεται μία μπαταρία 13,8 kWh. Αυτό οφείλεται στην έξυπνη τοποθέτηση αυτής, η οποία βρίσκεται ακριβώς κάτω από το δάπεδο. Από πλευράς τεχνολογικού υπόβαθρου, εκτός των δύο οθονών με διαγώνιο 10,25 ίντσες που έχουν αναλάβει ρόλο ψηφιακού πίνακα οργάνων και infotainment αντίστοιχα, βρίσκουμε τα γνωστά Apple CarPlay και Android Auto, ενώ δεν λείπουν οι εφαρμογές BlueLink και Hyundai Live Services, που προσφέρουν ζωντανή πληροφόρηση και ενημέρωση. Αντίστοιχα, είναι εφοδιασμένο με ένα ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης που περιλαμβάνονται κάτω από την ομπρέλα Hyundai SmartSense, και μάλιστα σε βαθμό πληρότητας που συναντάμε συνήθως σε μεγαλύτερες κατηγορίες.

interior

Wanna be on top

To στοιχείο που ορίζει την ταυτότητα του plug-in hybrid Tucson βρίσκεται κάτω από το καπό και κρύβει ότι καλύτερο είχε να προσφέρει η Hyundai. Πρόκειται για τον συνδυασμό του γνωστού turbo βενζινοκινητήρα των 1.600 cc και 180 ίππων που χρησιμοποιείται στις ήπια υβριδικές εκδόσεις, ο οποίος για την περίσταση συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 91 ίππων, με αποτέλεσμα να προκύπτει η τελική απόδοση 265 ίππων και 350 Nm ροπής. Για την μετάδοση της αυξημένης ισχύος και στους τέσσερις τροχούς, χρησιμοποιείται ένα αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με έλεγχο μέσω πλήκτρων και η μηχανική τετρακίνηση HTRAC που όπως προαναφέραμε βρίσκεται στο στάνταρ εξοπλισμό της plug-in έκδοσης. Για την φόρτιση της μπαταρίας των 13,8 kWh φροντίζει ένας ενσωματωμένος φορτιστής 7,2 kW.

engine

Μέγιστη απόδοση και οικονομία

Σύμφωνα με την Hyundai, η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία του Tucson Plug-in αγγίζει τα 62 km σε συνδυαστικό κύκλο και τα 74 km σε αστικό. Δήλωση, την οποία το κορεατικό μοντέλο προσπαθεί να επιβεβαιώσει μιας και κάθε φορά που ο οδηγός πατά το μπουτόν της εκκίνησης, το αυτοκίνητο ξεκινά στην ηλεκτρική λειτουργία. Οι επιλογές λειτουργίας για την μονάδα ισχύος είναι συνολικά τρεις, EV, HYBRID και AUTO. Με το ποσοστό της μπαταρίας στο 100 % η ηλεκτρική αυτονομία στο καντράν ανέφερε πως έχουμε στη διάθεση μας 60 km. Απόσταση που κατάφερε στην πράξη να διανύσει χωρίς να κάψει στάλα βενζίνης. Στον αστικό κύκλο είναι αρκετά εύκολο να κινηθείς με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, στοιχείο που συμβάλλει τα μέγιστα στη μειωμένη κατανάλωση. Όσο υπάρχει ενέργεια εντός της μπαταρίας, για να δεις τιμές που ξεπερνούν τα 3-4 lt/100km πρέπει κινείσαι κυριολεκτικά… ωσάν κυνηγημένος! Ακόμη και όταν τα αποθέματα, το Tucson Plug-in δύσκολα θα ξεπεράσει τα 5,5 lt/100km. Τιμή εξαιρετική αν συνυπολογίσουμε το βάρος των σχεδόν 2 τόνων (1.924 kg). Το ίδιο ικανοποιητικές για τα δεδομένα είναι και οι επιδόσεις, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 8,2 sec, ενώ η αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα κάνει το κορεατικό C-SUV να έχει εξαιρετική απόκριση στο γκάζι και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.

side

Παράδειγμα προς μίμηση

Εκεί όμως που η κορυφαία και πιο εξηλεκτρισμένη έκδοση του Tucson ξεχωρίζει είναι στη γενικότερη λειτουργία του υβριδικού συνόλου σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο. Η μετάβαση από την αμιγώς ηλεκτρική στην υβριδική λειτουργία είναι ανεπαίσθητη και το κιβώτιο έχει απαλλαχθεί πλήρως από μικρές ιδιαιτερότητες που συναντούσαμε στο 7άρι διπλού συμπλέκτη των ήπια υβριδικών εκδόσεων. Μοναδική παρατήρηση θα μπορούσε να θεωρηθεί η έλλειψη σταδίων για το σύστημα ανάκτησης, αλλά το σύνολο είναι τόσο αποτελεσματικό που εν τέλει δεν δίνεις ιδιαίτερη σημασία. Οι αστικές μετακινήσεις είναι το ίδιο ξεκούραστες με το ταξίδι, χάρη στην άψογη ποιότητα κύλισης. Φυσικά, σε αυτό παίζει το ρόλο της και η επιλογή της αρχιτεκτονικής της ανάρτησης, και συγκεκριμένα των πολλαπλών συνδέσμων τύπου Multi-link πίσω. Η παρουσία τους επιτρέπει στο κορεάτικο SUV να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση, αλλά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Μπορεί να μην μιλάμε για μία σπορ κατασκευή, αλλά η άνεση με την οποία σιδερώνει τις όποιες ατέλειες του οδοστρώματος, σε κάνει να εντυπωσιάζεσαι από την στιβαρή αίσθηση που παρέχει μόλις ανέβει ο ρυθμός.

front

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα εσωτερικού
  • Εξοπλισμός
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Λειτουργία υβριδικού συστήματος
  • Κιβώτιο
ξινά
  • Έλλειψη σταδίων για το σύστημα ανάκτησης

Το τιμόνι αν και δεν παρέχει τεράστιες δόσεις πληροφόρησης, έχει σωστό βάρος χωρίς όμως να κουράζει και είναι κυρίως ακριβές. Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport μπορείς να αξιοποιήσεις κάθε στάλα επιδόσεων που έχουν να προσφέρουν οι 265 ίπποι, χάρη στα υψηλά επίπεδα πρόσφυσης που προσφέρει η τετρακίνηση, αλλά και στην δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών από τα paddles που κρύβονται πίσω από το τιμόνι. Το φρένο αποτέλεσε ακόμη μία έκπληξη, καθώς η αίσθηση που χαρίζει είναι κατά πολύ ανώτερη σε σχέση με άλλες κατασκευές που φέρουν σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ενώ το ίδιο καλός είναι και ο βαθμός απόδοσης. Εάν τώρα θελήσεις να περιηγηθείς σε εκτός δρόμου μονοπάτια, τότε δεν έχεις παρά να επιλέξεις το ανάλογο πρόγραμμα λειτουργίας, ώστε να έχεις την μέγιστη πρόσφυση για την επιφάνεια που κινείσαι. Το Tucson Plug-in ισορροπεί ιδανικά την ροπή που στέλνει σε κάθε τροχό, εκμηδενίζοντας ακόμη και την υποψία σπιναρίσματος.

front

συμπέρασμα

Η νεότερη γενιά του Tucson έχει αλλάξει επίπεδο, όντας εξαιρετικά αναβαθμισμένο σε κάθε τομέα. Από τις ήπια υβριδικές εκδόσεις, έως και την Full Hybrid, το κορεάτικο SUV αποτελεί μία εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία. Η κορυφαία Plug-in εντυπωσιάζει σε κάθε της πτυχή και ουσιαστικά «ολοκληρώνει το καρέ». Πραγματική οικονομία, σε συνδυασμό με επιδόσεις, ραφιναρισμένη λειτουργία που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από μοντέλα του ανταγωνισμού με υψηλότερο κόστος και άνεση που φτάνει σε κορυφαίο επίπεδο χάρη στην ατελείωτη λίστα του εξοπλισμού. Με τιμή εκκίνησης τις 47.290 € και κορυφαία έκδοση που δεν ξεπερνά το ψυχολογικό φράγμα των 50.000 € (49.290), σίγουρα δεν μπορεί να θεωρηθεί φθηνό, αλλά σας προκαλούμε να βρείτε ένα πιο ολοκληρωμένο πακέτο που να μην κοστίζει τουλάχιστον 10 και 15.000€ παραπάνω.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...