Δοκιμή FIAT 500 3+1 42 kWh: Πιο πρακτικό από ποτέ

Το… «γλυκύτατο» ηλεκτρικό της ιταλικής μάρκας είναι διαθέσιμο και σε 4θυρη μορφή και ίσως να είναι το καλύτερο όλων.

  • -
  • -
Ισχύς118 PS
Ροπή220 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Κατανάλωση ενέργειας14,30 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά
Η πιο στιλάτη και ταυτόχρονα πιο πρακτική έκδοση του ήδη γλυκύτατου ηλεκτρικού 500, η οποία έχει βαλθεί να γίνει κυρίαρχος των πόλεων στην ηλεκτρική εποχή.

Από το 1957, όταν το 500αράκι πέρασε για πρώτη φορά την πόρτα του εργοστασίου της FIAT αποτέλεσε επιτυχία και 65 χρόνια αργότερα συνεχίζει στο ίδιο επιτυχημένο μονοπάτι έχοντας εναρμονιστεί με τις ανάγκες της εποχής. Η κοσμογονική αλλαγή στην πλούσια ιστορία του λιλιπούτειου ιταλικού μοντέλου είναι η αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του, που έχει αποδείξει πως έχει όλα τα εφόδια για να χαρακτηριστεί η κορυφαία στο είδος της. Η FIAT μοιάζει να έχει την πιο επιτυχημένη συνταγή για ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.

front

Μοντέρνα και στιλάτη εμφάνιση εντός και εκτός, compact διαστάσεις για κορυφαία ευελιξία ακόμη και στους πιο στενούς δρόμους της πόλες, προηγμένο σύνολο μπαταρίας-ηλεκτροκινητήρα και άκρως ανταγωνιστική τιμή. Σε αντίθεση με τους προκατόχους του από το πρόσφατο παρελθόν που χρησιμοποιούσαν θερμικά κινητήρια σύνολα και προσφέρονταν σε σχετικά τσιμπημένη τιμή, το ηλεκτρικό 500 καταφέρνει να βρίσκεται στο κάτω άκρο του τιμοκαταλόγου με τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων στη χώρα μας. Έχοντας, λοιπόν, εξασφαλίσει ήδη τα σημεία κλειδιά που μπορούν να του χαρίσουν την πρωτιά στις πωλήσεις αλλά και στα μάτια του κόσμου, η FIAT έχει το ελεύθερο να πειραματιστεί με διάφορες παραλλαγές και εκδόσεις. Αυτές με την σειρά τους είναι που του χαρίζουν πολυδιάστατο χαρακτήρα και στο κοινό πληθώρα επιλογών. Εμείς, θέλοντας να ανακαλύψουμε κάθε πτυχή του ιταλικού διεκδικητή πόλης, αφού οδηγήσαμε τόσο την ανοιχτή, αλλά και την κλειστή έκδοση, με ενδιαφέρον δοκιμάσαμε την 3+1 ή «Trepiuno».

Magic Door

Έτσι ονομάζει η FIAT την μισή πόρτα που βρίσκεται πίσω από αυτή του συνοδηγού και ανοίγει ανάποδα θυμίζοντας Mazda RX-8. Αυτό σημαίνει πως για να ανοίξει η 4η θύρα, πρώτα πρέπει να προηγηθεί αυτή του συνοδηγού. Μπορεί να μην ακούγεται τόσο βολικό, αλλά στην πράξη για ένα αυτοκίνητο τόσο μικρό όσο το 500αράκι, δικαίως η έκδοση 3+1 διεκδικεί δάφνες πρακτικότητας. Παράλληλα, με αυτόν τον τρόπο τιμά και τις ρίζες του! Για όσους δεν θυμούνται, οι πόρτες του πρώτου FIAT Nuova 500 από το μακρινό 1957 άνοιγαν με αντίθετη φορά.

side

Αυτό που κάνει την πρόσβαση στην δεύτερη σειρά καθισμάτων του Trepiuno ευκολότερη από οποιαδήποτε άλλη έκδοση, είναι η έλλειψη μεσαίας κολώνας στο σημείο που βρίσκεται η μικρότερη σε μέγεθος 4η πόρτα. Το γεγονός ότι ανοίγει σε τέτοια γωνία, με αποτέλεσμα να έρχεται σχεδόν κάθετα στο αμάξωμα, αυξάνει ακόμα περισσότερο το βαθμό πρακτικότητας. Αυτό καθιστά την είσοδο, αλλά και την τοποθέτηση αντικειμένων όπως ένα παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος εύκολη υπόθεση! Κάτι που στο 3θυρο 500, σίγουρα δεν ισχύει. Η μαεστρία των μηχανικών της FIAT είναι εμφανής απ’ όλο το σύνολο της «πατέντας». Βλέπετε, κατάφεραν να κάνουν ακόμα πιο πρακτικό το μικρό ηλεκτρικό πόλης, χωρίς να επηρεάσουν ούτε το μέγεθος, αλλά ούτε και το βάρος του αμαξώματος. Το 500 3+1 ζυγίζει μόλις 30 kg παραπάνω από το Hatchback, αλλά 10 kg λιγότερα από το Cabrio.

front

Cute εμφάνιση

Παρατηρώντας το ιδιαίτερα εντυπωσιακό 500 3+1, δεν χρειάζεται να είναι κανείς ιδιαίτερος γνώστης για να καταλάβει πως κρύβει κάτι ξεχωριστό κάτω από το αμάξωμα. Το νούμερο «500» έχει πάρει την θέση του σήματος της FIAT στην κλειστή μάσκα μπροστά -όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλες τις αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις του μοντέλου. Παράλληλα το περλέ Celestial Blue (επιπλέον 1.900 ευρώ) κάνει μία ωραία αντίθεση με τις ανθρακί ζάντες της έκδοσης Icon, με το Trepiuno να εντυπωσιάζει με το στιλ του από όποια γωνία κι αν το κοιτάξεις. Η χειρουργική τομή που κάνει αισθητή την ύπαρξη τρίτης πόρτας, είναι ευδιάκριτη μόνο αν είσαι αρκετά παρατηρητικός, με το σύνολο του αυτοκινήτου να συνεχίζει να δίνει την λιλιπούτεια και άκρως γλυκιά εικόνα που παραδοσιακά  το διακρίνει.

interior

Το εσωτερικό αποτελεί συνέχεια της ιδιαίτερης σχεδίασης του αμαξώματος. Θα φιλοξενήσει σχετικά εύκολα τρεις ενήλικες μεσαίου αναστήματος και τέσσερις αν είναι διατεθειμένοι να… συσφίξουν τις σχέσεις τους σαν παρέα. Συνδυάζοντας μοντέρνο design με οικονομικά υλικά (σκληρά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας), τα οποία όμως έχουν κορυφαία συναρμογή, καταφέρνει να διατηρεί την ίδια στιλάτη σχεδίαση με αυτή του αμαξώματος. Η ισορροπία μεταξύ τεχνολογίας και εργονομίας έχει διατηρηθεί άψογα. Η μακρόστενη οθόνη των 10,25 ιντσών είναι λειτουργική και με όμορφα γραφικά, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών. Παρουσιάζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες χωρίς φλυαρίες και πολυπλοκότητα. Το λογισμικό Uconnect 5ης γενιάς που φιλοξενεί, προσφέρει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay ή Android Auto και συμβατότητα με δίκτυα 5G.

interior

Για να ευχαριστήσουν όμως και τους πιο παραδοσιακούς, οι μηχανικοί της FIAT έχουν «ευλογήσει» το μικρό ηλεκτρικό και με φυσικούς διακόπτες, τόσο για τον κλιματισμό όσο και για την μουσική ή το ράδιο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην αναγκάζονται οδηγός και επιβάτες να αναζητούν τον τρόπο λειτουργίας τους στην κεντρική οθόνη. Τα εμπρός καθίσματα είναι άνετα -αν και τοποθετημένα σχετικά ψηλά- προσφέροντας όμως εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα. Πίσω τα πράγματα είναι πιο στρυμωγμένα, αλλά με εξίσου καλή ορατότητα, μιας και η τρίτη πόρτα εξοπλίζεται με το ακριβώς ίδιο παράθυρο που βρίσκουμε στην αντίστοιχη θέση της Hatchback έκδοσης.

trunk

Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι αρκετοί, με το ράφι κάτω από την οθόνη του infotainment να λειτουργεί και σαν επιφάνεια φόρτισης για κινητές συσκευές. Ένας κρυφός χώρος για όλα σας τα μικροαντικείμενα υπάρχει και ανάμεσα στα καθίσματα, ενώ αν και λίγο δύσκολες ως προς την πρόσβαση, υπάρχουν και δύο θήκες χαμηλά στις πόρτες οδηγού και συνοδηγού. Ο χώρος αποσκευών των 185 lt είναι… αποδεκτός αν σκεφτούμε το συνολικό μέγεθος του μοντέλου. Τέλος, πινελιές όπως τα κουμπιά που ανοίγουν τις πόρτες ηλεκτρικά αναβαθμίζουν τον premium χαρακτήρα του μοντέλου. (Μην αγχώνεστε υπάρχουν και χειροκίνητοι μοχλοί χαμηλά σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά…)

γλυκά
  • Αισθητική μέσα – έξω
  • Απόδοση – επιδόσεις
  • Αυτονομία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Πρακτικότητα

 

ξινά
  • Χώροι πίσω

Διαφορετικό αλλά το ίδιο καλό

Βλέποντας το πόσο μικρές είναι διαφοροποιήσεις στο αμάξωμα της συγκεκριμένης έκδοσης, είναι λογικό οι επιδόσεις να παραμένουν ίδιες με αυτές του 

Hatchback. Θυμίζουμε πως το ηλεκτρικό 500 χρησιμοποιεί μία μπαταρία ιόντων λιθίου 42 kWh (υπάρχει και μικρότερη 23,65 kWh αλλά δεν είναι διαθέσιμη με αυτόν τον τύπο αμαξώματος), η οποία σύμφωνα με τον κατασκευαστή χαρίζει θεωρητική αυτονομία 320 km σε κύκλο WLTP και 460 km με μετακινήσεις αποκλειστικά σε αστικό περιβάλλον. Σε πραγματικές συνθήκες, το ηλεκτρικό 500 διανύει κοντά στα 270 km χωρίς καμία παραχώρηση στον τρόπο οδήγησης. Η δυνατότητα ταχυφόρτισης με 85 kW λύνει τα χέρια σε όσους θέλουν να ταξιδέψουν με το ηλεκτρικό 500 μακριά από την πόλη, καθώς προσφέρει αυτονομία 50 km μέσα σε μόλις 5 λεπτά ή φόρτιση από το 0 στο 80% εντός 35 λεπτών. Σε μία απλή οικιακή πρίζα 2,3 kW χρειάζονται περίπου 15 ώρες για να φορτιστεί πλήρως, ενώ με wallbox (δυνατότητα φόρτισης με 11 kW) ο χρόνος υποχωρεί στις 4 ώρες και 15 λεπτά. Η Fiat προσφέρει και τη λύση του easyWallbox (7,4 kW), το οποίο εγκαθίσταται εύκολα και εξασφαλίζει σωστή φόρτιση χωρίς τον κίνδυνο να υπερφορτωθεί το δίκτυο του σπιτιού. Στο δρόμο το ηλεκτρικό μοτέρ των 118 ίππων και των 220 Nm ροπής τα καταφέρνει μια χαρά σε επιδόσεις, χαρίζοντας επιτάχυνση έως τα πρώτα 100 km/h από στάση σε 9 sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 km/h για να μην επηρεάζεται αρνητικά η αυτονομία. Η ανάρτηση, αν και σφιχτή ώστε να ελέγχει το αυξημένο βάρος ελέω της μπαταρίας, προσφέρει μία στιβαρή αίσθηση, απορροφώντας ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

driving

Αντίστοιχη σιγουριά παρέχει και στον αυτοκινητόδρομο, παρά το μικρό του μέγεθος, ενώ οι περιορισμένες κλίσεις που παίρνει στις στροφές σε συνδυασμό με ένα άμεσο σύστημα διεύθυνσης χαρίζουν ευχάριστη αίσθηση στον οδηγό. Τα ηλεκτρονικά είναι πάντα εκεί για να σε προφυλάξουν από την υπερβολή, ενώ το ικανοποιητικό κράτημα οφείλεται και στο χαμηλό κέντρο βάρους που προσφέρει η τοποθέτηση των μπαταριών. Σίγουρα δεν είναι αυτοκίνητο που θα σε προκαλέσει ώστε να κινηθείς σβέλτα, αλλά δεν θα σε εκθέσει όταν το δοκιμάσεις. Τα προγράμματα οδήγησης είναι αρκετά εύκολα στην κατανόηση και με ουσιαστικές διαφορές μεταξύ τους. Το Normal προσφέρει άμεση επιτάχυνση, ενώ με το Range ενεργοποιείται η λειτουργία “one-pedal-drive”, η οποία δίνει μεγαλύτερη έμφαση στο εξαίρετο σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φορτίζει τη μπαταρία. Στην συνέχεια υπάρχει και το πρόγραμμα Sherpa, το οποίο μεγιστοποιεί την αυτονομία περιορίζοντας την ανώτατη ταχύτητα στα 80 km/h, καθώς και την κατανάλωση ενέργειας σε άλλα συστήματα του αυτοκινήτου.

front

Το fashion icon της πόλης

Αν θέλαμε να χαρίσουμε έναν τίτλο στο συγκεκριμένο 500αράκι θα ήταν αυτός. Ξέρει πολύ καλά πως να ξεχωρίζει μέσα στο πλήθος χωρίς να «φωνάζει», ενώ παράλληλα χαρακτηρίζεται και από όλα εκείνα τα στοιχεία που θα αναζητήσει ο απαιτητικός χρήστης. Το εξαιρετικό σύστημα ηλεκτροκίνησης παρέχει εντυπωσιακές επιδόσεις, ενώ η 3η πόρτα αυξάνει την πρακτικότητα στο μέγιστο βαθμό, ειδικά για ένα αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους.

συμπέρασμα

Το ηλεκτρικό 500 έχουμε ξαναπεί πως αποτελεί έναν πολύ καλό τρόπο για να κάνει κάποιος τη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή. Και συνεχίζουμε να το υποστηρίζουμε. Όχι μόνο δεν θα σε αγχώσει με την κατανάλωση και την αυτονομία του, αλλά θα γίνει και δικό σου χωρίς να σου αδειάσει τις τσέπες. Με τιμές που ξεκινούν από τις 25.450 ευρώ συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης και της προωθητικής ενέργειας 250 ευρώ που προσφέρει η FIAT, σίγουρα είναι από τις πιο λογικές επιλογές που έχει να προσφέρει η ηλεκτρική κατηγορία.


back

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...