Δοκιμή Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i: Ο σταρ της αγοράς

Οι Ιάπωνες διαπίστωσαν πως οι compact διαστάσεις και το υπερυψωμένο αμάξωμα είναι πλέον οι όψεις του ίδιου νομίσματος. Δημιούργησαν λοιπόν το Yaris Cross και άλλαξαν εκ νέου τις ισορροπίες.

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή120 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,8 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)115,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Με το Yaris η Toyota χάραξε μια πορεία, έδωσε το παράδειγμα, δίδαξε την εμπορική επιτυχία και έφτασε σε κάθε δρόμο της Ελλάδας. Το Yaris Cross είναι έτοιμο να ακολουθήσει την ίδια συνταγή, παραδίδοντας εκ νέου μαθήματα κίνησης, κυρίως στην πόλη, όντας ένα από τα πιο οικονομικά σε καύσιμο, B-SUV.  

Οι εταιρείες όταν αγγίζουν τις κορφές της επιτυχίας γίνονται συνήθως αμνήμονες. Φορούν εύκολα παρωπίδες και φακούς που παραμορφώνουν. Στην περίπτωση του Yaris, η Toyota επέλεξε έναν άλλο δρόμο, επενδύοντας στο success story και το "βαρύ" όνομα του μοντέλου, δημιουργώντας ένα νέο αυτοκίνητο που είναι ικανό να την εκτινάξει ακόμη υψηλότερα.

Με το Yaris Cross η ιαπωνική φίρμα έκανε ρουά ματ, προκαλώντας τόσο τον ανταγωνισμό, όσο και τους καταναλωτές. Στην πιο περιπετειώδη έκδοση με το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης, έθεσε νέα δεδομένα, προσφέροντας στο πιστό της κοινό, ένα όχημα που καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις τους.

Ζάντες 18 ιντσών για την έκδοση Yaris Cross AWD-i

Αυτήν τη στιγμή, τα SUV και ειδικά τα compact αποτελούν τη βασική επιλογή των υποψηφίων αγοραστών. Όσοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο, επιζητούν ποιότητα, οικονομία, χαμηλό κόστος χρήσης, συνδεσιμότητα και μοντέρνο στυλ.

awd i 1

Τα Toyota, παραδοσιακά υπερτερούσαν στους τρεις πρώτους τομείς, αλλά μειονεκτήσουν σημαντικά στους δύο τελευταίους. Με το Yaris Cross αυτό άλλαξε άρδην. Η επιτυχία αυτού του μοντέλου είναι πως ο κόσμος σε κάθε πέρασμά του το παρατηρεί εντόνως. Ρωτάει, θέλει να το δει από κοντά, εντυπωσιάζεται από την εμφάνισή του και το νεανικό του προφίλ.

Του κάνουν εντύπωση τα χρώματα, η μεγάλη μάσκα, τα κάθετα LED φώτα στον προφυλακτήρα, οι τονισμένοι θόλοι, τα πλαστικά προστατευτικά, οι μεγάλες ζάντες έως 18 ιντσών, οι τολμηρές καμπύλες στο πίσω τμήμα και το γεγονός ότι δείχνει ένα αυθεντικό B-SUV.

17 εκατοστά απόσταση από το έδαφος

To νέο Toyota Yaris Cross έχει τόσες αρετές που σε κερδίζει από το πρώτο χιλιόμετρο. Βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B και διακρίνεται για τις συμπαγείς διαστάσεις, την υπερυψωμένη θέση οδήγησης, την υψηλή πρακτικότητα και την ευρυχωρία, σε ένα πακέτο που ταιριάζει άψογα για την οδήγηση μέσα στην πόλη.

awd i 2

Σε σύγκριση με το απλό Yaris, το Cross είναι ψηλότερο κατά 95 mm, φαρδύτερο κατά 20 mm και μακρύτερο κατά 240 mm. Το μεταξόνιο παρέμεινε αμετάβλητο στα 2.560 mm, αλλά το μήκος των 4,18 μέτρων και η αύξηση της απόστασης από το έδαφος στα 17 εκατοστά, αναδεικνύει την αυθεντική SUV φύση του.

Πόσο καίει – Τι κάνει στο ταξίδι;  

Το Yaris Cross 1.5 HSD AWD-i ξετυλίγει όλα τα ταλέντα του μέσα στα αστικά κέντρα. Το αυτοκίνητο είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένο για σβέλτες μετακινήσεις στην πόλη. Εξαιρετικά ευχάριστο, με γρήγορο τιμόνι για ευέλικτες εναλλαγές πορείας κι ένα υβριδικό σύνολο κομμένο και ραμμένο για όσους κάνουν πολλά καθημερινά χιλιόμετρα.  

awd i 3

Ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος 1.500άρης κινητήρας που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson συνδυάζεται άψογα με το CVT κιβώτιο στην πυκνή κίνηση, το αυτοκίνητο κινείται σχεδόν αθόρυβα και η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται από 4 έως 4,5 lt/100 km. Το EV πρόγραμμα δουλεύει υπερωρίες, με την Toyota να υποστηρίζει πως η hybrid έκδοση είναι ικανή να καλύψει σχεδόν το 70% των διαδρομών ηλεκτρικά. Δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο αν οδηγείς συνετά και οι διαδρομές που ακολουθείς δεν περιλαμβάνουν υψομετρικές διαφορές.

Το θέμα ωστόσο, είναι τι κάνει στις μεγάλες αποστάσεις. Επιχειρήσαμε να τεστάρουμε το αυτοκίνητο στην απόλυτη αποστολή. Αυτή του οικογενειακού ταξιδιού με τέσσερα άτομα και αποσκευές.

awd i 4

Από πλευράς χώρων, δύο ενήλικες και δύο παιδιά, θα νιώσουν άνετα στην καμπίνα. Το πορτμπαγκάζ των 320 lt στην υβριδική τετρακίνητη εκδοχή – οι υπόλοιπες έχουν όγκο 379 lt – θα το περιγράφαμε ως ικανοποιητικό για τριήμερο. Φορτώνεις τρεις βαλίτσες αεροπορικού τύπου και δύο μικρά σακβουαγιάζ και φεύγεις.

γλυκά
  • Εμφάνιση
  • Πρακτικότητα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Συνδεσιμότητα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Λειτουργία οθόνης αφής
ξινά
  • Επιδόσεις
  • Θόρυβος υπό πίεση
  • Πορτμπαγκάζ (στην Hybrid AWD-i)

Στον ανοικτό δρόμο το Yaris Cross επιδεικνύει αξιοθαύμαστη σταθερότητα, πατάει με σιγουριά στην άσφαλτο και η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να στρίψεις ομαλά χωρίς να χρειάζεται να «πέσεις» στα φρένα. Σε περιπτώσεις πίεσης όμως και ειδικά σε ανηφορικά κομμάτια, το υβριδικό σύνολο των 116 ίππων και το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων θέτουν τα όρια. To hybrid σύστημα δεν δυσκολεύεται να ακολουθήσει τον ρυθμό, αλλά ο θόρυβος που παράγεται παραείναι αυξημένος. Επίσης, το CVT αν και σημαντικά βελτιωμένο δεν έχει την αμεσότητα που επιζητάς.

awd i 5

Χάρη στην απόσταση των 17 εκατοστών σου δίνει την δυνατότητα να βγεις σε ήπιες off-road διαδρομές, με τo set-up της ανάρτησης να λειτουργεί υποδειγματικά παρά τις 18άρες ζάντες με τα ελαστικά 215/50. Όσο για την κατανάλωση, αυξάνεται ελαφρά καθώς ο βενζινοκινητήρας εμπλέκεται περισσότερο σε σχέση με ότι συμβαίνει στην πόλη. Σε συνθήκες ταξιδιού και με φουλ φορτίο, αγγίζει τα 5,5 lt/100 km, τιμή εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας. 

Δείτε ποιες εκδόσεις του Toyota Yaris Cross δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας

Το σύστημα τετρακίνησης της έκδοσης 1.5 HSD AWD-i περιλαμβάνει τις επιλογές Normal, Trail και Snow και επεμβαίνει όταν υπάρχει απώλεια πρόσφυσης. Ο ηλεκτροκινητήρας των 3,9 kW στον πίσω άξονα επενεργεί μόλις αντιληφθεί ότι κάποιος από τους πίσω τροχούς γλιστράει και παρέχει την απαιτούμενη σταθερότητα. Η ροπή εμπρός – πίσω ρυθμίζεται αυτόματα και με ακρίβεια σε ποσοστό 100:0 και 40:60 ανάλογα με τις συνθήκες.

awd i 6

Στο Normal η δύναμη μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς για καλύτερη οικονομία καυσίμου. Το Trail είναι σχεδιασμένο για πιο ανώμαλα εδάφη, με το σύστημα AWD-i να κατευθύνει την κινητήρια δύναμη στους τροχούς με επιπλέον πρόσφυσης. Όσο για το Snow, μετριάζει την απόκριση του γκαζιού προκειμένου να βοηθήσει στην ασφαλή εκκίνηση ή τη διατήρηση του ελέγχου σε χιόνι και πάγο.

Τι οθόνες έχει βάλει η Toyota

Το εσωτερικό περιβάλλον ακολουθεί πιστά τις τάσεις της εποχής, όντας καλοφτιαγμένο, με προσεκτική συναρμογή και πλήρη συνδεσιμότητα. Οι επιφάνειες καλύπτονται τόσο από μαλακά όσο και από σκληρά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας. Το φινίρισμα προσδίδει μια αύρα μοντερνισμού και η πρακτικότητα συναντάται σε ελάχιστα ανταγωνιστικά μοντέλα. Οι Ιάπωνες έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στον συγκεκριμένο τομέα, όπως και στην εργονομία, κάνοντας τη ζωή του οδηγού και των επιβατών πιο άνετη. Οι θήκες για ποτήρια, μικροαντικείμενα και κινητά τηλέφωνα ξεπερνούν τις προσδοκίες, με τις πλουσιότερες εκδόσεις να διαθέτουν και ασύρματη φόρτιση των smartphone.

awd i 7

Μπροστά από το τιμόνι συναντάμε μια ψηφιακή οθόνη 4,2 ιντσών, των οποίων τις ενδείξεις ελέγχεις από τα χειριστήρια στου τιμόνι. Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η οθόνη αφής 8 ή 9 ιντσών με τις δεκάδες εφαρμογές. Ιδιαίτερα εύκολη και γρήγορη στην καθημερινή χρήση, η οθόνη υποστηρίζει τα συστήματα ασύρματης υποστήριξης και ενσωματώνει κάθε λειτουργία ενημέρωσης και ψυχαγωγίας στα πλουσιότερα πακέτα, όπως αυτό της δοκιμής.

Πόσα πρέπει να δώσω για να το αγοράσω;

Ο εξοπλισμός του μοντέλου είναι πλήρης από τη βασική έκδοση, περιλαμβάνοντας ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κεντρικό αερόσακο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, αυτόματο κλιματισμό, οθόνη 8 ιντσών με κάμερα υποβοήθησης στάθμευσης, advanced pre-collision και adaptive cruise control και τη σουίτα τεχνολογιών ασφάλειας «Toyota Safety Sense». Οι ακριβότερες εκδόσεις διαθέτουν κυριολεκτικά τα πάντα, καλύπτοντας κάθε επιθυμία του υποψήφιου αγοραστή.

awd i 8

Το κόστος αγοράς της απλής βενζινοκίνητης έκδοσης με τους 125 ίππους και το μηχανικό εξάρι κιβώτιο ξεκινά από 18.270 ευρώ, ενώ για να αποκτήσετε την 1.5 Hybrid AWD-i με τους 116 ίππους και το κιβώτιο CVT πρέπει να εκταμιεύσετε το ποσό των 26.870 ευρώ.

συμπέρασμα

Όσοι υπηρετούν την αντικειμενικότητα, πρέπει να παραδεχτούν ότι στην εποχή των B-SUV, το Toyota Yaris Cross πρωταγωνιστεί ήδη. Η Toyota δημιούργησε ένα μοντέλο με έντονη προσωπικότητα, που προβάλλει αυτοπεποίθηση και εκλεπτυσμένο στυλ.

Η τετρακίνητη έκδοση διαθέτει έναν περιπετειώδη χαρακτήρα που προσελκύει τα βλέμματα, παρότι οι δυνατότητές της περιορίζονται στο χώμα. Η ποιότητα του αυτοκινήτου, ο πλήρης εξοπλισμός, η ευχάριστη οδική συμπεριφορά του, η οικονομία σε καύσιμο και η σωστή σχέση αξίας/τιμής  δικαιολογούν απόλυτα τον τίτλο του νέου σταρ της αγοράς.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...