Δοκιμή Hyundai Kona Electric 64 kWh: Το ηλεκτρικό όπως θα έπρεπε να είναι

Η καταπληκτική διαχείριση ηλεκτρικής ενέργειας και οι προσιτές -για ηλεκτρικό- τιμές μετά την έκπτωση και την επιδότηση, καθιστούν το Hyundai Kona Electric μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις του είδους στην αγορά.

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή395 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,6 sec
Κατανάλωση ενέργειας14,30 kWh/100 km
Euro NCAP
με μια ματιά

Χωρίς καμία διάθεση υπερβολής, όποιος ακόμη πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα προορίζονται αποκλειστικά για χρήση πόλης, μερικές ημέρες συμβίωσης με το Hyundai Kona Electric είναι αρκετές για να διαψευσθεί. Ειδικά με την μπαταρία των 64 kWh προσφέρει ξέγνοιαστη συμβίωση με bonus τις πολύ καλές επιδόσεις που προσφέρει ο κινητήρας των 204 ίππων. Μια ρεαλιστική πρόταση ηλεκτροκίνησης που πραγματικά μηδενίζει τους συμβιβασμούς.

Η συχνότητα που περνούν πλέον τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα από το γκαράζ του GOCAR μας επιτρέπει να αξιολογήσουμε την πρόοδο που έχουν κάνει σε σύγκριση με το πρόσφατο παρελθόν. Οι γρήγοροι χρόνοι φόρτισης και οι μεγάλες αυτονομίες δείχνουν ότι μπορούν να ανταποκριθούν με άνεση στις απαιτήσεις της καθημερινότητάς μας, αλλά και στην εκδρομική διάθεση του Σαββατοκύριακου, αφού δεν θα αρνηθούν τις αποδράσεις από την πόλη. Το Hyundai Kona Electric ήταν το αυτοκίνητο που μας έκανε να τα σκεφτούμε όλα αυτά, όταν το παραλάβαμε με γεμάτη μπαταρία από την αντιπροσωπεία και η ένδειξη αυτονομίας έγραφε 450 χιλιόμετρα.

«Αισιόδοξη πρόβλεψη», σκεφτήκαμε. Ή έστω, νούμερο που θα το δεις μόνο εντός πόλης με χαμηλές ταχύτητες και αυξημένη ανάκτηση ενέργειας από τις επιβραδύνσεις. Δεν αργήσαμε ωστόσο να διαψευσθούμε. Η Hyundai κάνει λόγο για 484 km σε μικτό κύκλο ή 660 km εντός πόλης. Και από ότι διαπιστώσαμε, έχει δίκιο. Μπαίνοντας κατευθείαν στο ψητό, θα πούμε ότι καταφέραμε να καλύψουμε 450 χιλιόμετρα με μια φόρτιση και μάλιστα, χωρίς να αφήσουμε την μπαταρία των 64 kWh να αποφορτιστεί εντελώς, για λόγους ασφαλείας αλλά και… υγείας του οχήματος. Από αυτά τα χιλιόμετρα λίγα έγιναν σε αμιγώς αστικές συνθήκες με πολύ χαμηλή ταχύτητα. Μπόλικες διελεύσεις από την Αττική Οδό, χρήση κεντρικών οδικών αρτηριών με ή χωρίς κίνηση, βραδινές βόλτες στα νότια του νομού Αττικής… μια κανονικότατη χρήση που κάνουμε σε όλα τα αυτοκίνητα που δοκιμάζουμε, απλώς με προσοχή για να μη χαλάμε ενέργεια άσκοπα.

BBQ και Kona Electric

Τα δεδομένα που συλλέξαμε από τις εργάσιμες ημέρες μας έδωσαν το κουράγιο να βγούμε εκτός Αθήνας το Σαββατοκύριακο. Μια πρόταση για διήμερο έξω από το Ναύπλιο, με καλή παρέα και μπόλικο φαγητό στην ψησταριά ήταν αρκετή για να φορτίσουμε το Kona Electric και να το φορτώσουμε μπαγκάζια. Ξεκινώντας με την μπαταρία λίγο κάτω από το 90%, τα 150 χιλιόμετρα μέχρι να φτάσουμε στον προορισμό μας καλύφθηκαν εύκολα με κανονικές ταχύτητες (130 km/h πάνω-κάτω) κλιματισμό και λίγη… διασκέδαση στους επαρχιακούς. Άλλωστε με 204 άμεσα παρεχόμενους ίππους εύκολα παρασύρεσαι!

Φτάσαμε στον προορισμό μας, κάναμε και μερικές βόλτες και το βράδυ το βάλαμε στην πρίζα του σπιτιού. Γυρνώντας η σύνδεση του αυτοκινήτου με το ρεύμα δεν χρειαζόταν, ωστόσο σταματήσαμε σε ένα ΣΕΑ για να δοκιμάσουμε τους ταχυφορτιστές DC των 50 kW και τη γρήγορη φόρτιση, αφού μέχρι τότε φορτίζαμε μόνο στο σπίτι. Φτάσαμε στα Μέγαρα με περίπου 50% μπαταρία και πήγε μέχρι το 80% μέσα σε 25 λεπτά. Τέλειο! Μάλιστα, αν βρίσκαμε φορτιστή DC των 100 kW που υποστηρίζεται από το αυτοκίνητο, η διαδικασία θα γινόταν ακόμη πιο γρήγορα.

Juiced up!

Αναφερόμενοι στο κομμάτι της φόρτισης, να πούμε ότι σε τυπική οικιακή παροχή πρίζας σούκο χρειάζεται 28 ώρες για πλήρη φόρτιση (0-100%), ωστόσο ακολουθώντας ένα πρόγραμμα διατήρησης της μπαταρίας από το 30% έως το 80% της πληρότητας (που είναι και το ενδεδειγμένο) μπορείς να το φορτίζεις κάθε 2-3 βράδια (ανάλογα τη χρήση) και το πρωί να το βρίσκεις στο επίπεδο που θες. Δηλαδή, ναι μεν οι 28 ώρες είναι πολλές αλλά δεν χρειάζεται κάθε φορά πλήρη φόρτιση, οπότε οι βραδινές ώρες επιτρέπουν να αναπληρώσεις την ενέργεια που χρησιμοποίησες μέσα στην ημέρα – και με το παραπάνω. Με AC Wallbox των 11 kW (μπορεί να εγκατασταθεί σε κάθε σπίτι και δίνεται δωρεάν από τη Hyundai) μια πλήρης φόρτιση διαρκεί 6 ώρες και 50 λεπτά ενώ σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC) των 50 kW και 100 kW, η φόρτιση από το 10% έως το 80% γίνεται σε 64 και 47 λεπτά αντίστοιχα. Οι χρόνοι φόρτισης αφορούν αποκλειστικά την έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία οφέλιμης χωρητικότητας στα 64 kWh που δοκιμάσαμε.

Επίσης να αναφέρουμε ότι το ανανεωμένο Hyundai Kona Electric έχει πλέον τριφασικό On Board Charger των 10,5 kW και όχι των 7,2 kW που είχε πριν την ανανέωση. Αυτό μειώνει σημαντικά το χρόνο φόρτισης σε Wallbox εναλλασσόμενου ρεύματος (AC). H μέση κατανάλωση ρεύματος που είχαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν στις 15 kWh/100 km με χρήση στον αυτοκινητόδρομο και το υπεραστικό δίκτυο. Εντός αστικού ιστού, όταν κάναμε 450 χιλιόμετρα με μια φόρτιση (και θα μπορούσαμε να κάνουμε αρκετά ακόμη), ο υπολογιστής ταξιδίου έγραφε 12 kWh/100 km. Σε αυτή την περίπτωση όμως, οδηγούσαμε κανονικά μεν, με σύνεση δε, χρησιμοποιώντας πολύ και τα paddles πίσω από το τιμόνι με τα οποία ρυθμίζεις άμεσα το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας ανάλογα με τις συνθήκες.

γλυκά
  • Αυτονομία
  • Διαχείριση ενέργειας
  • Μπαταρία
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός
  • Ποιότητα συναρμολόγησης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι αποθήκευσης
  • Γενναία έκπτωση Hyundai
  • Εγγύηση
  • Δωρεάν συσκευή Wallbox
ξινά
  • Πορτμπαγκάζ
  • Ύψος καμπίνας
  • Μεταλλικό εφέ στην κονσόλα

Με το Hyundai Kona Electric καταλαβαίνεις ότι δεν υπάρχουν πλέον οι περιορισμοί που μερικοί πιστεύουν για τα ηλεκτρικά μοντέλα. Το χρησιμοποιείς κανονικά, δεν φοβάσαι να πατήσεις λίγο περισσότερο το δεξί πεντάλ, ούτε να βγεις στον αυτοκινητόδρομο και να πας ένα ταξίδι. Η μπαταρία των 64 kWh βοηθάει, όπως και η καταπληκτική διαχείριση της ενέργειας από το λογισμικό και τον σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη που υπάρχει στον εμπρός άξονα. Σαν κερασάκι, βάζουμε τη ρυθμιζόμενη μέσω των paddles ανάκτηση που σε ίσιο ή κατηφορικό δρόμο επιστρέφει μεγάλο μέρος της χαμένης ενέργειας στην μπαταρία. Αφού μένουμε με τις καλύτερες εντυπώσεις από το σύστημα κίνησης, προχωράμε στο υπόλοιπο αυτοκίνητο

Tire smoker

Το Hyundai Kona Electric διατίθεται σε δύο εκδόσεις κινητήρων. Η μεγάλη μπαταρία που δοκιμάσαμε συνδυάζεται αποκλειστικά με ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 395 Nm ροπής που κινεί τον εμπρός άξονα. Η δύναμη περνά εκρηκτικά στους τροχούς αν έχεις απενεργοποιήσει τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης και πατήσεις τέρμα το δεξί πεντάλ. Αν κινείσαι με χαμηλή ταχύτητα, η ακαριαία παροχή της ισχύος προκαλεί μπόλικο σπινάρισμα, μαζί με… κάπνα από τα λάστιχα! Φυσικά αυτό το οδηγικό προφίλ δεν συνάδει με τον χαρακτήρα του Kona Electric. Με τα ηλεκτρονικά στο On, η δύναμη περνά στο δρόμο «στρογγυλεμένη» και δεν χάνεται ενέργεια στο σπινάρισμα. Σε κάθε περίπτωση οι επιδόσεις είναι πολύ καλές είτε εν κινήσει, είτε από στάση, με 0-100 km/h σε 7,9 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 167 km/h.

EVeryday driver

Με τα απαραίτητα εφόδια για την κάλυψη αποστάσεων κάθε είδους, το Hyundai Kona Electric αποτελεί έναν ιδανικό σύντροφο για την καθημερινότητα. Εκπληκτικά ήσυχο στην πόλη λόγω απουσίας θερμικού κινητήρα, με μικρό κύκλο στροφής και συμπαγείς διαστάσεις, σου κάνει τη ζωή εύκολη. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Διαχειρίζεται πολύ καλά τα 1.700 κιλά του ηλεκτρικού Kona και στην πίεση λαμβάνεις την αίσθηση ενός δεμένου αυτοκινήτου, με ακριβές μπροστινό σύστημα που πατά με σιγουριά και μένει στη θέση του ακόμη και στην υπερβολή.

Το αμάξωμα αναπτύσσει κάποιες κλίσεις, αλλά χωρίς ποτέ να ενοχλούν και το τιμόνι σε βοηθά να ορίζεις την κατεύθυνσή του με λεπτομέρεια. Σε επίπεδο πληροφόρησης τα καταφέρνει επίσης καλά, κάτι που ισχύει και για το πεντάλ του φρένου, το οποίο -για ηλεκτρικό μοντέλο- είναι προοδευτικό και θετικό σε αίσθηση. Στον αυτοκινητόδρομο παρέχει αίσθηση στιβαρότητας και παραμένει σταθερό. Ο θόρυβος βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο, αν και τον αέρα τον ακούς λίγο περισσότερο, λόγω έλλειψης βουητού από συμβατικό κινητήρα.

Θυμίζει κάτι από Kona…

H ηλεκτρική έκδοση του Hyundai Kona βασίζεται προφανώς στο σχέδιο του δημοφιλούς μοντέλου, όμως διαφοροποιείται σημαντικά σε αισθητικό επίπεδο. Μπροστά, η «κλειστή» μάσκα (αφού δεν έχει συμβατικό μοτέρ να ψύξει) αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα, μαζί με το πορτάκι που ανοίγει και αποκαλύπτει τη θύρα φόρτισης. Οι ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών έχουν ειδική σχεδίαση για χαμηλή αντίσταση από τον αέρα, ενώ πίσω οι αλλαγές είναι λιγότερες και αναγνωρίζεις το μοντέλο κυρίως από την επιγραφή “Electric” στο κάτω δεξιά τμήμα του.

Το εσωτερικό έχει περίπου την ίδια κατεύθυνση. Μοιάζει με των απλών Kona αλλά διαφοροποιείται σε αρκετά σημεία. Η κεντρική κονσόλα έχει ανυψωθεί και αντί για παραδοσιακός λεβιές, υπάρχουν κουμπιά επιλογής για κίνηση εμπρός (D), όπισθεν (R), νεκρά (N) και παρκάρισμα (P). Αφού δεν υπάρχει μηχανικός επιλογέας για απευθείας σύνδεση με το κιβώτιο οι σχεδιαστές μπόρεσαν να δημιουργήσουν έναν μεγάλο χώρο αποθήκευσης κάτω από την κεντρική κονσόλα που βολεύει για να αποθηκεύεις πολλά καθημερινά αντικείμενα, τα οποία δεν θα τα χρειαστείς άμεσα όσο οδηγείς.

Στον επάνω «όροφο» συναντάμε ποτηροθήκες, αλλά και υποβραχιόνιο. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί, όμως η φιλοξενία της μπαταρίας στο πάτωμα περιόρισε λίγο το διαθέσιμο ύψος της καμπίνας. Έτσι οι πολύ ψηλοί επιβάτες (πάνω από 1,90 μ) έρχονται… οριακά ακόμη και στα εμπρός καθίσματα και καταλαβαίνουν ότι κάθονται ψηλότερα από ότι συνήθως. Αυτό όπως είπαμε, ισχύει για τους πολύ ψηλούς. Όσοι έχουν ανάστημα στο μέσο όρο ή και λίγο πάνω από αυτόν, δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Τέσσερις ενήλικες κάθονται με άνεση στο εσωτερικό και μόνο από το πορτμπαγκάζ ίσως υπάρξουν λίγα… παράπονα, λόγω της χωρητικότητας των 332 λίτρων.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή της καμπίνας είναι στην πλειονότητά τους ποιοτικά και με κορυφαία μεταξύ τους συναρμολόγηση. Για το δικό μας γούστο πάντως, η απομίμηση μετάλλου στην κεντρική κονσόλα από… ασημί πλαστικό θα μπορούσε να λείπει γιατί δείχνει λίγο παρωχημένη συγκριτικά με την πολύ καλή εικόνα που εμφανίζει η υπόλοιπη καμπίνα. Σε ο,τι αφορά τις οθόνες, έχουμε ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και οθόνη αφής επίσης 10,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Ο πρώτος διαθέτει όμορφα γραφικά και πληροφορεί επαρκέστατα τον οδηγό, δίνοντας αρκετές επιλογές παραμετροποίησης στον τελευταίο για να τον φτιάξει όπως εκείνος βολεύεται. Το infotainment της Hyundai από την άλλη, προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με smartphones, έχει εύκολο μενού και γρήγορες αντιδράσεις. Στα συν, οι επιλογές πληροφοριών για το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που δίνει πολλά δεδομένα για τη διαθέσιμη ενέργεια, την κατανάλωση και πολλά ακόμη.

Διαβάστε και τη Δοκιμή του Hyundai Kona Hybrid

συμπέρασμα

Το Hyundai Kona Electric είναι ένα ιδανικό παράδειγμα ηλεκτροκίνητου μοντέλου με λογικό κόστος, για να απαντήσεις στις κλασικές ερωτήσεις των… δύσπιστων. «Τι αυτονομία έχει» και «πόση ώρα θέλει για να φορτίσει»; Τίποτα από αυτά δεν σε νοιάζει όταν οδηγείς το ηλεκτρικό SUV της Hyundai, ενώ με τη φράση «τα ηλεκτρικά είναι μόνο για την πόλη» μπορεί να σε πιάσει μέχρι και νευρικό γέλιο. Επί της τιμής του ισχύουν εκπτώσεις από τη Hyundai, από 5.451€ έως 6.050€ αναλόγως έκδοσης, ενώ θα πρέπει να αφαιρεθούν και ακόμη 8.000€, από την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Ποσό το οποίο θα λάβει αναδρομικά ο αγοραστής, από τον Απρίλιο. Έτσι, το κόστος του Hyundai Kona 64 kWh ξεκινάει από τις 30.040€! Τέλος, ισχύει εγγύηση 5 ετών για τα μηχανικά μέρη χωρίς χιλιομετρικό περιορισμό και εγγύηση 8 ετών (ή 160.000 km) για την μπαταρία!

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...