Οδοιπορικό με Fiat Tipo Cross στη Δ. Πελοπόννησο

Η πρώτη εξόρμησή μας για το 2022 «γράφτηκε» με το Fiat Tipo Cross και ύστερα από μπόλικες εκατοντάδες χιλιόμετρα, αναφέρουμε.

  • -
  • -

Έχοντας παραμείνει στο εορταστικό πνεύμα των Χριστουγέννων, ακόμη και αν είχαν περάσει αρκετές μέρες από τότε, αποφασίσαμε να κάνουμε μια μικρή απόδραση στη Δυτική Πελοπόννησο κατά τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου. Το Fiat Tipo Cross με τον αποδοτικό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 100 ίππων θα ήταν στη διάθεσή μας για τις ημέρες που είχαμε προγραμματίσει, οπότε με χαρά το επιλέξαμε αφού «τίκαρε» όλα τα κουτάκια.

Ψηλό, είναι. Χώρους, έχει. Βενζίνη πολλή δεν καίει, ενώ διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για άνετες, πολύωρες μετακινήσεις. Ξεκινώντας από την Αθήνα, φτάσαμε στην Αρχαία Ολυμπία και κινηθήκαμε στις γύρω περιοχές για πέντε ημέρες. Εξερευνήσαμε λίμνες, καταρράκτες, βουνά, γνωρίσαμε εντυπωσιακά δάση, όπως το δρυόδασος της Φολόης και σταματήσαμε σε αρκετά χωριά, δοκιμάζοντας τα τοπικά εδέσματα. Το Fiat Tipo Cross δεν αρνήθηκε καμία από τις απαιτήσεις μας και ανταποκρίθηκε ακόμη και σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Διαμάντι ο 1.000άρης

Το τούρμπο και η σύγχρονη τεχνολογία που ενσωματώνει, κάνει τον μικρό βενζινοκινητήρα του Fiat Tipo Cross να δείχνει πολύ μεγαλύτερος από ότι είναι. Με χωρητικότητα 1.0 λίτρο, ο FireFly αποδίδει 100 ίππους και 190 Nm ροπής, με τα τελευταία να είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.500 rpm. Είναι πολύ ελαστικός και ακούει στο πάτημα του δεξιού πεντάλ ακόμη και από τις χαμηλές rpm, ανεξαρτήτως σχέσης στο πεντάρι κιβώτιο. Ταξιδέψαμε με αρκετό φορτίο στο αυτοκίνητο αλλά δεν αρνήθηκε ούτε τη χρήση κλιματισμού, ούτε τη διατήρηση υψηλών ταχυτήτων, οπότε... τα συνδυάσαμε. Ποιος θα μας έλεγε κάποια χρόνια πριν ότι θα μπορούσαμε να ταξιδέψουμε με υψηλές ταχύτητες, γεμάτο αυτοκίνητο και αναμμένο Air Condition με ένα… χιλιάρι; Κι όμως! Το πορτοκαλί «μας» Tipo Cross δεν πτοήθηκε από τη δοκιμασία του ταξιδιού. Με το Cruise Control «κουμπωμένο» σε αρκετά υψηλό νούμερο, έδειξε να μην ιδρώνει καν.

Επόμενη δοκιμασία!

Το χωροταξικό ζήτημα είναι πολύ σημαντικό όταν πρόκειται για ταξίδι μερικών ημερών. Τα 440 λίτρα του πορτμπαγκάζ ήταν πραγματική σωτηρία στη δική μας περίπτωση, αφού χώρεσαν τα πάντα, όχι μόνο δικά μας αλλά και μερικές αποσκευές από άλλο αυτοκίνητο της παρέας που τα βρήκε… σκούρα. Ο χώρος είχε και πολύ ικανοποιητικό βάθος, οπότε οι μεγάλες βαλίτσες μπορούσαν να τοποθετηθούν κάθετα, βοηθώντας σημαντικά στο «τέτρις» που παίζεις κατά το φόρτωμα. Αν έπρεπε να ξεχωρίσουμε μόνο ένα σημείο από το Fiat Tipo Cross, τότε αυτό θα ήταν με σιγουριά το πορτμπαγκάζ, που αναμφίβολα κινείται στο άνω άκρο της κατηγορίας.

Και οι χώροι για τους επιβάτες όμως, δείχνουν αντίστοιχα καλό πρόσωπο. Δύο ενήλικες άνετα κάθονται στο πίσω κάθισμα, ενώ όλοι όσοι βρίσκονται στην καμπίνα, έχουν στη διάθεσή τους πρακτικές θήκες αποθήκευσης για μικροαντικείμενα, ποτηροθήκες, αλλά και θύρα φόρτισης ηλεκτρονικών συσκευών. Ακόμη ένα θετικό, είναι η άνεση από τα καθίσματα. Είναι μαλακά, αλλά ταυτόχρονα, συγκρατούν σωστά το σώμα, οπότε δεν κουράζουν ακόμη και μετά από πολλές ώρες χρήσης.

 

Οδηγώντας

Στις ημέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας, το Fiat Tipo Cross «έγραψε» χιλιόμετρο σε κάθε είδους συνθήκη. Αυτοκινητόδρομος, επαρχιακός, πόλη, ακόμη και εκτός δρόμου μονοπάτια, το γνωρίσαμε από όλες του τις πλευρές. Ταξιδεύοντας, ο οδηγός απολαμβάνει σταθερότητα και σιγουριά, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Ο θόρυβος από τον αέρα είναι πολύ περιορισμένος και ο κινητήρας ακούγεται ελάχιστα, αν και μια έκτη σχέση θα τον βοηθούσε περισσότερο. Ωστόσο για να είμαστε δίκαιοι, η πέμπτη σχέση είναι αρκετά μακριά για να συγκρατεί τις ενδείξεις του στροφόμετρου σε φυσιολογικό επίπεδο.

Στον επαρχιακό το ιταλικό μοντέλο δείχνει αυτοπεποίθηση, χωρίς να αρνείται τους γρήγορους ρυθμούς. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, σαφώς μικρότερες από ένα SUV και η προθυμία να ακολουθήσει τις εντολές σου, πείθει. Το τιμόνι δεν αποτελεί σπουδαία πηγή πληροφόρησης αφού είναι ελαφρύ και σχετικά «αποκομμένο», ενώ ούτε ο επιλογέας ταχυτήτων διακρίνεται για την αίσθησή του, όντας «λαστιχένιος» και με μεγάλες διαδρομές. Ωστόσο αυτά μάλλον μικρή σημασία έχουν για την πλειονότητα του αγοραστικού κοινού. Άλλωστε, μιλάμε για δύο παρατηρήσεις που θα τις κάνει κάποιος που αναζητά σπορ οδήγηση, κάτι που το Tipo Cross εκ των πραγμάτων δεν προσφέρει.

Αλλού εντοπίζονται οι αρετές του και συγκεκριμένα, στην πολυχρηστικότητά του! Η απόσταση από το έδαφος σε σύγκριση με τα συμβατικά Tipo είναι αυξημένη κατά 37 χιλιοστά. Η συγκεκριμένη κίνηση δεν εγγυάται εκτός δρόμου συγκινήσεις, είναι όμως αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες των περισσότερων οικογενειαρχών που θα ζητήσουν να πάνε μέχρι ένα δάσος, να φτάσουν σε έναν καταρράκτη (όπως εμείς, που πήγαμε στους καταρράκτες Νεμούτας και στο δάσος της Φολόης) και να συνεχίσουν την εκδρομή τους όταν η άσφαλτος τελειώσει. Υπό αυτό το πρίσμα, το Fiat Tipo Cross αριστεύει αφού δεν θυσιάζει την καλή οδική συμπεριφορά ενός τυπικού hatchback αυτοκινήτου, ενώ τη συνδυάζει με δυνατότητες κίνησης πέρα από την άσφαλτο, όσο οι συνθήκες πρόσφυσης το επιτρέπουν.

Για το ταξίδι

Ύστερα από μια ωραία εμπειρία μας, μας αρέσει να αναφερόμαστε στα στοιχεία ενός αυτοκινήτου που μας έκαναν την εκδρομή ευκολότερη, πιο άνετη και ασφαλέστερη. Για το Fiat Tipo Cross, εκτός του πορτμπαγκάζ που πράγματι, μας εντυπωσίασε, υπάρχουν και μερικά ακόμη κρυμμένα «διαμάντια». Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει πολλά χρήσιμα καλούδια, όπως το σύστημα infotainment UConnect 5. Απλό μενού, σαφής πληροφόρηση, έξυπνος διαχωρισμός λειτουργιών και βέβαια, υποστήριξη Apple CarPlay που το εκτιμάμε όσο τίποτα αφού παρέχει ευκολία, αλλά και ασφάλεια στο χειρισμό βασικών «εργαλείων».

Η απροβλημάτιστη εργονομία, ήταν κάτι που επίσης εκτιμήσαμε. Ένα αυτοκίνητο που πρόκειται να σε συντροφεύσει για εκατοντάδες χιλιόμετρα, θα πρέπει να είναι «απλό και κατανοητό». Τι εννοούμε; Στο Tipo Cross όλα βρίσκονται εκεί που τα περιμένεις. Δεν ψάχνεις τίποτα, δεν απορείς για τίποτα, δεν χρειάζεται να περιηγηθείς σε δεκάδες μενού για να βρεις κάτι απλό. Αν κοιτάξεις γύρω σου, είναι όλα μπροστά σου και τα χρησιμοποιείς σαν προέκταση των δακτύλων σου.

Η σωστή, διαρκής απόδοση των φρένων έρχονται για να προσθέσουν ακόμη ένα θετικό στον απολογισμό μας, όπως και η «δίψα» του τρικύλινδρου τούρμπο για καύσιμο. Επιστρέφοντας στην Αθήνα ο υπολογιστής ταξιδίου έλεγε 6,4 lt/100 km. Στον αυτοκινητόδρομο μπορείς εύκολα να κρατήσεις κατανάλωση στα 6,0 lt/100 km, ή να δεις κάπου στα 6,5 lt/100 km (όπως εμείς) αν η βελόνα σημαδεύει ενδείξεις από τη… δεξιά πλευρά του κοντέρ. Στον επαρχιακό, δεν ζητούσε περισσότερα από 5,5 λίτρα για την ίδια απόσταση, ενώ στην πόλη, η σχετική ένδειξη σταθεροποιείται στα 7 lt/100 km.

Απολογισμός

Θετικός! Η εκδρομή μας τελείωσε έχοντας πολλά καλά πράγματα να πούμε, τόσο για τη Δυτική Πελοπόννησο, όσο και για το Fiat Tipo Cross. Το ιταλικό μοντέλο εμπνέει ασφάλεια στο ταξίδι, έχει πολύ καλούς χώρους, έναν κινητήρα που δεν αρνείται τις σβέλτες επιδόσεις, αλλά λέει όχι στις συχνές επισκέψεις στο πρατήριο καυσίμων και ένα συνολικά υψηλό επίπεδο τεχνολογίας, άνεσης και συμπεριφοράς. Σε όλα αυτά, προσθέστε τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, αλλά και την αξιοσημείωτα χαμηλή τιμή του, με βάση τα σημερινά δεδομένα. Η βασική του έκδοση στοιχίζει 20.100€ και το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε, 21.200€, ένα ποσό που θεωρείται πολύ καλό με βάση τον εξοπλισμό, αλλά και το συνολικό πακέτο που παίρνεις από το Tipo Cross. Διαβάστε εδώ την πλήρη δοκιμή του Tipo Cross.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...