Δοκιμή Fiat Tipo Cross 1.0T 100ps: Το στοιχείο της περιπέτειας
Το Tipo αποκτά την ανάλογη περιβολή, σημαντική απόσταση από το έδαφος και μαζί το χαρακτηριστικό Cross, σηματοδοτώντας με αυτό τον τρόπο την είσοδο της Fiat στην κατηγορία των οικογενειακών crossover
- -
- -
με μια ματιά
Το Fiat Tipo Cross εξακολουθεί να διακρίνεται για τον πρακτικό χαρακτήρα που έκανε το ιταλικό μοντέλο να ξεχωρίζει, αλλά ενισχυμένος σήμερα με crossover συστατικά, σύγχρονες τεχνολογίες και έναν νέο αποδοτικό κινητήρα βενζίνης 100 ίππων
Η πρακτικότητα, η άνεση και η πολύ καλή σχέση τιμής/αξίας
αποτελούσαν εξ’ από ανέκαθεν τα κυριότερα χαρακτηριστικά της
νεότερης γενιάς του Fiat
Tipo. Με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού
και «όπλο» του την προσιτή τιμή, το ιταλικό μοντέλο κέρδισε
αρκετούς οικογενειάρχες στην ευρωπαϊκή αγορά. Δεν είναι τυχαίο πως
πέντε χρόνια μετά την παρουσίαση του, περισσότερα από
670.000 αυτοκίνητα έχουν βγει από το εργοστάσιο παραγωγής
και κυκλοφορούν στους δρόμους της γηραιάς ηπείρου. Σήμερα, η
«μεταμόρφωση» του Tipo σε… Cross αποτελεί μία έξυπνη κίνηση από
πλευράς Ιταλών που τους επιτρέπει να κάνουν την είσοδο τους
στην κατηγορία των οικογενειακών crossover. Αναβαθμισμένο
σχεδιαστικά, με την απαραίτητη SUV-περιβολή, αλλά και εφοδιασμένο
με νέους σύγχρονους κινητήρες, όπως ο αποδοτικός 1.000άρης των 100
ίππων, διεκδικεί το μερίδιο του στην αγορά διατηρώντας παράλληλα τα
στοιχεία που το καθιέρωσαν.
Ευχάριστες
και καλαίσθητες αλλαγές
Η αλήθεια είναι πως το Tipo δεν ξεχώριζε για τη σχεδιαστική του
διαφορετικότητα, όντας θα λέγαμε συντηρητικό. Το
χαρακτηριστικό Cross έρχεται τώρα να αλλάξει άρδην την εικόνα
του. Τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα, και μάλιστα σε
έναν συνδυασμό μαύρου πλαστικού με «απόχρωση» αλουμινίου, οι
μεγάλοι τροχοί των 17 ιντσών, οι ράγες οροφής και φυσικά η
σημαντική απόσταση από το έδαφος, του έχουν χαρίσει ένα
σαφώς πιο νεανικό ύφος και στιλ. Καινούργια είναι και τα
φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, και μάλιστα τεχνολογίας LED, όπως και
η μάσκα που φέρει το νέο λογότυπο της Fiat.
Αντίστοιχα ευχάριστο είναι το περιβάλλον στο
εσωτερικό! Μπορεί η σχεδιαστική φιλοσοφία να παραμένει
ίδια, αλλά ο έγχρωμος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7’’ και η οθόνη
αφής 10,25’’ έχουν αναβαθμίσει την εικόνα του. Μάλιστα, η τελευταία
εφοδιάζεται με το 5ης γενιάς σύστημα πολυμέσων UConnect
5, που προσφέρει ασύρματη λειτουργία mirroring και σύνδεση μέσω
Bluetooth με δύο συσκευές ταυτόχρονα.
Παράλληλα, το Tipo Cross έχει εφοδιαστεί με ό,τι πιο
σύγχρονο διαθέτει σήμερα η Fiat σε επίπεδο συστημάτων υποβοήθησης
και ασφάλειας του οδηγού. Στην έκδοση Cross που είχαμε στη
διάθεση μας, που με προωθητικό πρόγραμμα σήμερα έχει κόστος 18.950
ευρώ, δεν λείπει απολύτως τίποτα, με το πακέτο ADAS να
είναι πλήρες περιλαμβάνοντας προσαρμοζόμενο Cruise
Control, σύστημα διατήρησης λωρίδας, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης
και πολλά ακόμα. Το πακέτο εξοπλισμού αποτελεί έναν κρυμμένο άσσο
στο μανίκι του, αλλά η άνεση και οι χώροι στο εσωτερικό του
είναι τα στοιχεία που εξακολουθούν να το καθιστούν
ξεχωριστό. Πέντε ενήλικες μπορούν να βολευτούν στην
καμπίνα του, με τους πίσω επιβάτες να έχουν άκρως ικανοποιητικό
χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Την ίδια ώρα, ο
χώρος αποσκευών των 440 lt συγκαταλέγεται ανάμεσα στους
κορυφαίους της κατηγορίας και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα
πλεονεκτήματα του Tipo. Και όλα αυτά ενώ διατηρεί έντονο το
στοιχείο της πρακτικότητας, με πληθώρα θηκών για όσους κάθονται
μπροστά, αλλά και αυτούς που επέλεξαν τις πίσω θέσεις.
Πολιτισμένο
και πολυτάλαντο
Στη Fiat δεν έμειναν στην σχεδιαστική και τεχνολογική αναβάθμιση
του Tipo Cross, αλλά προχώρησαν και στην τοποθέτηση ενός
σύγχρονου κινητήρα κάτω από το εμπρός καπό. Ο 3κύλινδρος
υπερτροφοδοτούμενος της οικογένειας FireFly αποδίδει 100
ίππους και 190 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με κιβώτιο πέντε
σχέσεων. Το σύνολο των 1.000 cc δεν «βάζει φωτιά» στην άσφαλτο,
αλλά διακρίνεται για τη λειτουργία του. Η ροπή είναι διαθέσιμη
μόλις από τις 1.500 rpm και κύριο χαρακτηριστικό του είναι
η ελαστικότητα. Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή στις
χαμηλές και μεσαίες στροφές, αν και μετά τις 4.500 rpm είναι
φανερές οι πτωτικές τάσεις ισχύος. Ειδικά στην πόλη μπορείς να
κινηθείς άνετα και σβέλτα, ενώ στο ταξίδι δεν θα λέγαμε όχι σε μία
επιπλέον σχέση στο κιβώτιο. Η κατανάλωση δύσκολα θα αγγίξει τα 5,5
lt/100 km που υπόσχονται οι Ιταλοί, με τη χαμηλότερη τιμή που
είδαμε να είναι τα 6,5 lt, ενώ μία μέση τιμή στα 7,2
lt είναι λογική και εφικτή.
γλυκά
- Πρακτικότητα
- Άνεση
- Χώροι
- Λειτουργία κινητήρα
- Ασφαλής οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
- Σχέση τιμής – αξίας
ξινά
- Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης
Η διαφοροποιημένη ανάρτηση και η νέα γεωμετρία, σε συνδυασμό με
την αυξημένη κατά 37 mm απόσταση από το έδαφος,
δεν έχουν επηρεάσει το επίπεδο άνεσης, την ώρα που διατηρείται πίσω
ο ημιάκαμπτος άξονας. Το Tipo Cross απορροφά τις περισσότερες από
τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς όμως να είναι
υπερβολικά μαλακό. Αυτό το διαπιστώνεις σε δρόμο με
διαδοχικές στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι
περιορισμένες, ειδικά αν αναλογιστούμε το ύφος της κατασκευής. Η
συμπεριφορά του είναι ουδέτερη, εμπνέοντας ασφάλεια και
σιγουριά στον οδηγό. Αναμφίβολα, το ελαφρύ σύστημα
διεύθυνσης δεν προσφέρει την επιθυμητή πληροφόρηση και αμεσότητα,
αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο στην περίπτωση του Tipo Cross.
Στόχος είναι ο φιλικός χαρακτήρας και η προβλέψιμη οδική
συμπεριφορά, στοιχεία που το ιταλικό μοντέλο προσφέρει σε μεγάλο
βαθμό σε αυτόν που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του.
συμπέρασμα
Από όλες τις εκδόσεις του Tipo, πιθανότατα η νεότερη με το προσωνύμιο Cross να είναι και η πλέον ενδιαφέρουσα. Η σχεδιαστική του ανανέωση και αναβάθμιση, συνοδεύεται από νεανικό χαρακτήρα, αλλά και εκτός δρόμου ικανότητες, αφού εύκολα μπορεί να πατήσει σε μέτριο χωματόδρομο. Την ίδια ώρα, η πρακτικότητα και η άνεση στο εσωτερικό του εμπλουτίστηκε με σύγχρονες τεχνολογίες, στοιχείο που του επιτρέπει να είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικό. Και μάλιστα, χωρίς να διαταράσσει τη σχέση τιμής-αξίας, παραμένοντας προσιτό και πολύ καλά εξοπλισμένο.