Δοκιμή Suzuki Across Plug-in Hybrid: Άκρως δελεαστικό

Μια εύστοχη συνεργασία αρκεί για να κερδίσει η γκάμα της Suzuki ένα δελεαστικό τρόπο διείσδυσης στα πετυχημένα Plug-in Hybrid SUV.

  • -
  • -
Ισχύς306 PS
Ροπή Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,0 sec
Κατανάλωση ενέργειας16,60 kWh/100 km
Μέση κατανάλωση (WLTP)1,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)22,0 gr/km
με μια ματιά

Πρώτη Plug-in Hybrid πρόταση από την Suzuki, που τοποθετείται σε ένα χώρο που γνωρίζει καλά και είναι τα μεσαία SUV.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Φιλικότητα
  • Επιδόσεις
  • Συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Τεχνολογίες
  • Προσαρμοστικότητα
  • Ευρυχωρία
  • Εξοπλισμός
  • Απαλλαγή από Τ.Κ
ξινά
  • Τιμή

H στρατηγική συνεργασίας με την Toyota, δίνει στη Suzuki αέρα στα ευρωπαϊκά πανιά της και λανσάρει στην απαιτητική αγορά της Γηραιάς Ηπείρου το ACROSS. Ένα μεσαίο, επιβλητικό SUV που βασίζεται στο plug-in υβριδικό RAV4 και φυσικά καρπώνεται όλα του τα οφέλη.

 

Διδυμάκια

Αν εξαιρέσεις τα σήματα Suzuki και μικρολεπτομέρειες όπως τα LED, και τον τρόπο που εκδηλώνονται σχεδιαστικά μάσκα και προφυλακτήρας, μπορείς να τα πεις όμοια, κάτι φυσικό άλλωστε από τη στιγμή που μοιράζονται τη γραμμή παραγωγής. Πίσω είναι τάλε κουάλε, ενώ και στο εσωτερικό ξεχωρίζουν μόνο αν η ματιά ασχολείται με εταιρικά σήματα. Ποιότητα και εργονομία βρίσκεται σε ανώτερο επίπεδο και υιοθετεί τα υψηλά ιαπωνικά στάνταρ. Τίποτα δεν δείχνει παράταιρο και ευτελές, ακόμα και αν ανήκει στα σκληρά υλικά που πάντα συναντάς σε ένα αυτοκίνητο. Σχεδιαστικά σύγχρονο και εύπεπτο για καθημερινή συμβίωση, το εσωτερικό του ACROSS κυριαρχείται από δερμάτινες επενδύσεις με κόκκινες ραφές, εμφανείς σε ταμπλό, καθίσματα, επιλογέα και τιμόνι.

Στην κονσόλα δεσπόζει η υψηλής ευκρίνειας οθόνη 9’’ με πλήρη απεικόνιση της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος, της συνδεσιμότητας του smartphone, των πληροφοριών για το αυτοκίνητο, της πλοήγησης αλλά και των εφαρμογών ψυχαγωγίας, ενώ εδώ απεικονίζεται και η κάμερα οπισθοπορείας. Συμπληρώνεται από τις έξτρα πληροφορίες μιας αντίστοιχης οθόνης 7’’ εκατέρωθεν των αναλογικών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων, συμπληρώνοντας το ενημερωτικό πάνελ του Across και το digital στιλ. Δίπλα στον επιλογέα του E-CVT κιβωτίου υπάρχει μια σειρά από διακόπτες για τα προγράμματα οδήγησης, την τετρακίνηση και την αποκλειστική χρήση ηλεκτροκίνησης. Τα Normal, Eco, Sport και EV Mode εξασφαλίζουν ένα ρεπερτόριο επιλογών, ενώ ο SUV σκοπός εξυπηρετείται από την επιλογή Trail, όπου και η παραμετροποίηση των ηλεκτρονικών προσαρμόζεται για ολισθηρά εδάφη και χωμάτινες συνθήκες.

Η τεχνολογία S-FLOW στον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό εξοικονομεί ενέργεια, ενώ η σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων περιλαμβάνει αυτόματη πέδηση και Adaptive Cruise Control με ραντάρ, αλλά και κάθε σύγχρονη παροχή της ομπρέλας ασφάλειας των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Πολλές και πρακτικές οι θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ οι χώροι για πέντε ενήλικες είναι αρχοντικοί. Όπως είναι αναμενόμενο υπάρχει ένας ικανός χωρος αποσκευών 490 λίτρων στην κανονική του διάταξη για το μεταφορικό καθήκον.


 

Πληθωρικό μεν, οικονομικό δε     

Δείχνει αρκετά δυναμικό, πληθωρικό και πρακτικό, ενώ η υβριδική του ταυτότητα συνδυάζει πετυχημένα την οικονομία κίνησης με την καλή απόδοση. Για να γίνουμε σαφέστεροι ένας 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 2.5 lt πλαισιώνει δυο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Οι 185 ίπποι και τα 227 Nm ροπής είναι τιμές που ανήκουν στον θερμικό κινητήρα. Δίπλα του ο πρώτος ηλεκτροκινητήρας προσφέρει 182 ίππους και 270 Nm ροπή, ενώ αυτός του πίσω άξονα αφήνει αντιστοίχως τα νούμερα 54 και 121 να τον εκπροσωπήσουν. Ο μικρότερος κινητήρας στον πίσω άξονα, έχει τριπλό ρόλο. Φορτίζει τη μπαταρία των 18,1 kWh, υποβοηθά τον βασικό ηλεκτροκινητήρα ή κατανέμει τη ροπή στους πίσω τροχούς για την «ηλεκτρική» τετρακίνηση E-Four. Κι όλα γίνονται αυτόματα, μέσω του κιβωτίου E-CVT και της προηγμένης μονάδας AWD Integrated Management, που ελέγχει διαρκώς τη ροπή και την πέδηση σε κάθε τροχό για ιδανική πρόσφυση.

Διαβάστε τη δοκιμή της BMW X1 xDrive25e

Συνδυαστικά αυτή η κοινοπραξία κινητήρων αποδίδει 306 ίππους και παρά το γεγονός ότι ζυγίζει κατιτίς επιπλέον των δυο τόνων (2015 kg), επιταχύνει παραπάνω από τις προσδοκίες ενός γρήγορου SUV. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 6,0 sec και μόνο η τελική ταχύτητα δείχνει γήινη προσέγγιση στα 180 km/h, κάτι όμως που περιορίζεται ηλεκτρονικά. Ομοίως περιορίζεται στα 135 km/h στην αποκλειστικά ηλεκτρική χρήση. Για την οποία οι τοποθετημένες στο πάτωμα μπαταρίες προσφέρουν θεωρητικά 75 km αυτονομίας. Στην πράξη τα 60 km ηλεκτροκίνησης είναι εφικτός στόχος και όλα εξαρτώνται από το είδος της διαδρομής και τον τρόπο χρήσης. Θα πρέπει να σημειώσουμε πάντως ότι η μπαταρία ποτέ δεν αποφορτίζεται πλήρως, διατηρώντας πάντα ένα μικρό απόθεμα για τη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων. Η επαναφόρτιση δε, πλην της όποιας ανάκτησης ενέργειας που γίνεται κάθε φορά που φρενάρεις ή σηκώνεις πόδι από το γκάζι, γίνεται με μέγιστο ρυθμό 3,7 kW σε wallbox. Κάτι που σημαίνει ότι σε 5 ώρες έχεις τις μπαταρίες σου στο 100% της ενέργειας.

Το ACROSS δείχνει πάντα πρόθυμο να σε εντυπωσιάσει με τη διάθεσή του στο πάτημα του γκαζιού. Με άμεση απόκριση και χορταστική επιτάχυνση σε κάνει να ξεχάσεις διαστάσεις και βάρος. Το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι δεν χαλάει την συνταγή της πληροφόρησης όμως οι κλίσεις του αμαξώματος, συνέπεια μεγάλων διαδρομών ανάρτησης και βάρους, θα θέσουν τους συμβιβασμούς. Δεν ακυρώνει την ευχάριστη εικόνα, όμως δεν θα σε τσιγκλήσει να επιτεθείς βουλιμικά σε κάθε στροφή. Προτιμά τις κεκτημένες ταχύτητες, την ροή οδήγησης και σε επιβραβεύει με υψηλές μέσες ωριαίες, χαμηλές καταναλώσεις της τάξεως των 6,0-6,5 lt/100 km σε υβριδικό τέμπο και εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Η συνεισφορά της «τετρακίνησης» θα φέρει ουδέτερα χαρακτηριστικά στην συμπεριφορά του και οποιαδήποτε ανησυχία είναι στη σφαίρα της φαντασίας, γιατί στην πραγματικότητα τα όποια μικρογλιστρήματα αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά ευστάθειας.

Δοκιμή: 6 Plug-in hybrid SUV

Για την ιστορία, η λειτουργία Trail (κλειδώνει την μετάδοση και φρενάρει τον τροχό που ολισθαίνει) δίνει την ευχέρεια για το κάτι παραπάνω έξω από φυσιολογικές συνθήκες. Παραμένει ένα γνήσιο SUV που ανταποκρίνεται στο ρόλο του, με την απόσταση των 19 εκατοστών από το έδαφος να συμπληρώνει την ηλεκτρική τετρακίνηση.  



συμπέρασμα
Ανακεφαλαιώνοντας, έχουμε έναν ισχυρό τρόπο να διατηρηθεί το όνομα της Suzuki σε επίκαιρο ρόλο στην απαιτητική γειτονιά των Plug-in Hybrid SUV. Κινητήρας βενζίνης 2,5 λίτρων και 185 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (183 ίππων στον εμπρός άξονα και 55 στον πίσω), συνδυαστική απόδοση στους 306 ίππους και επιδόσεις αντιστρόφως ανάλογες με καταναλώσεις και ρύπους. Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας και μέσα σε όλα αυτά και μια αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που φθάνει τα 65 με 75 km. Στη χουβαρντάδικη λογική και ο πλούσιος εξοπλισμός του για να θεωρηθεί ολοκληρωμένο δέλεαρ, αν σου περισσεύουν 56 χιλιάρικα ή σου καλύπτουν εταιρικό αυτοκίνητο της αξίας του.
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...