Δοκιμάζουμε το Kia Picanto 1.2 Auto 84 PS GT-Line

Οικονομικό στη χρήση, σπορ σε εμφάνιση και με την ευκολία οδήγησης που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο

  • -
  • -
Ισχύς84 PS
Ροπή120 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h15,7 sec
Κατανάλωση μ.κ.5,8 lt/100km
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)132,0 gr/km
με μια ματιά

Η τρίτη γενιά του Picanto χαρακτηρίζεται από δυναμική σχεδίαση, οικονομία, ευελιξία και συμπεριφορά μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Στην έκδοση GT-Line προσθέτει σπορ χαρακτήρα που στην περίπτωσή μας τον συνδυάζει με την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου.

Τι αναζητά κανείς σε ένα αυτοκίνητο πόλης; Ευελιξία, οικονομία, στιλ, αλλά και εξοπλισμό και ανέσεις που θα κάνουν πιο ευχάριστες και ξεκούραστες τις αστικές καθημερινές περιπλανήσεις. Και παρότι δεν πρόκειται για οικογενειακά αυτοκίνητα, είναι ευπρόσδεκτοι οι χώροι που θα βολέψουν τα παιδιά στο καθημερινό πέρα-δώθε σε σχολεία και δραστηριότητες, ή τους φίλους στη βραδινή έξοδο. Όχι και λίγα, ε; Σε μια κατηγορία μάλιστα που το περιθώριο κέρδους για τους κατασκευαστές είναι ελάχιστο.

Ιδανική απάντηση σε όλα τα παραπάνω, συν τη σιγουριά που προσφέρει η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση, δίνει το Kia Picanto. Το οποίο πρόσφατα ανανεώθηκε. Ελαφρώς.

 

Το ανανεωμένο μοντέλο θα το αναγνωρίσετε κυρίως στην έκδοση GT-Line που δοκιμάζουμε. Η ανασχεδιασμένη μάσκα εμπρός δένει αρμονικά με τους ευμεγέθεις προβολείς, ενώ πίσω είναι τα φωτιστικά σώματα σχήματος ‘C’ που κερδίζουν τις εντυπώσεις, είτε είναι αναμμένα είτε όχι. Οι περισσότερες αισθητικές αλλαγές πάντως εντοπίζονται στους νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω.

Το εσωτερικό είναι επίσης μοντέρνο και προσεγμένο σε κάθε του λεπτομέρεια. Ο οδηγός εκτιμά με το καλημέρα το άνετο κάθισμα, την σωστή εργονομία και τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων που απέκτησε μια νέα έγχρωμη οθόνη 4,2’’ στο κέντρο. Η ποιότητα είναι επίσης ένα από τα δυνατά στοιχεία του αυτοκινήτου. Τόσο τα υλικά όσο και η συναρμογή τους είναι κορυφαία για την κατηγορία, ενώ στοιχεία όπως η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και τα καθίσματα αναβαθμίζουν σημαντικά τον διάκοσμο.

 

Εδώ να πούμε πως οι δίχρωμες δερμάτινες επενδύσεις είναι στάνταρ στην έκδοση GT-Line, ενώ υπάρχουν και αλλά στοιχεία που κάθε άλλο παρά αυτονόητα είναι στη μικρή κατηγορία. Ανάμεσά τους η μεγαλύτερη, έγχρωμη οθόνη αφής 8'' (από 7’’) του συστήματος infotainment (με Apple CarPlay και Android Auto), η κάμερα οπισθοπορείας με την εξαιρετική ευκρίνεια, τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα που ανοίγουν μέχρι κάτω (σε άλλα μοντέλα δεν ανοίγουν καν!), αλλά και το κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός!

 

Ένα ακόμη πλεονέκτημα του μικρού Kia είναι οι μεγάλοι χώροι, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Τέσσερις ενήλικες με ανάστημα μέχρι 1,80 θα βολευτούν με άνεση στην καμπίνα ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 255 λίτρα (1.010 με αναδιπλωμένο πίσω κάθισμα), τιμή κορυφαία στην κατηγορία. Επίσης σημαντικό: το Picanto έχει άδεια κυκλοφορίας για 5 επιβάτες, αντίθετα με κάποια ανταγωνιστικά μοντέλα που έχουν για 4.

Η ψηλή θέση οδήγησης συμβάλλει στην καλή ορατότητα και σε συνδυασμό με τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις και το τιμόνι που κόβει αρκετά δίνοντας μεγάλη ευελιξία, καθιστούν το Picanto ιδιαίτερα εύκολο στην οδήγηση, μέσα κι έξω από την πόλη.

 

Στην ευκολία οδήγησης συμβάλει το αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων. Βασικά πρόκειται για ένα μηχανικό κιβώτιο με αυτοματοποιημένο μηχανισμό αλλαγών, που αντικαθιστά πλήρως τον συμπλέκτη και τον κλασικό λεβιέ. Αλλάζει δηλαδή μόνο του τις σχέσεις, ενώ υπάρχει και η επιλογή να κάνει ο οδηγός τις αλλαγές, μετακινώντας τον επιλογέα προς τα εμπρός (+) ή προς τα πίσω (-).

Στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με τον τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό (χωρίς τούρμπο) 1.200άρη κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 84 ίππους και 122 Nm ροπής. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Kia είναι ικανοποιητικές: 0-100 km/h σε 15,7 sec (έναντι 12,5 της έκδοσης με απλό μηχανικό κιβώτιο) και τελική ταχύτητα 172 km/h.

 

Στην πράξη, αν η χρήση είναι αποκλειστικά αστική και περιαστική, το αυτόματο Picanto 1.2 ικανοποιεί απόλυτα. Ο κινητήρας είναι ελαστικός από χαμηλά και είναι πολύ πιο πρόθυμος από αυτό που σε προϊδεάζουν τα νούμερα επιδόσεων. Το κιβώτιο δεν διακρίνεται για τις ιδιαίτερα γρήγορες αλλαγές, τις κάνει ωστόσο ομαλά και συμβάλλει στην ξεκούραση οδήγηση.

Το Picanto 1.2 Auto διακρίνεται και σε κατανάλωση. Η Kia κάνει λόγο για 5,8 lt/100 km, νούμερο που μπορείς να δεις εύκολα στο trip computer αν οδηγείς πολύ οικονομικά. Με πιο νορμάλ οδήγηση η μέση τιμή που καταγράψαμε δεν ήταν καθόλου μακριά, στα 6,3 lt/100 km! Και με εκπομπές CO2 129 gr/km, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι μόνο 83 ευρώ.

 

Οδηγικά το μικρό Kia παραμένει μια ευχάριστη έκπληξη. Κρατάει πολύ καλά προσφέροντας άριστη αίσθηση και εμπιστοσύνη στον οδηγό να το πιέσει. Βέβαια, η ελαφρώς πιο σφιχτή ανάρτηση της έκδοσης GT-Line (γόνατα MacPherson εμπρός - ημιάκαμπτος άξονας πίσω) θυσιάζει ελαφρώς την άνεση. Μπορεί να μην κοπανά σε κάθε ανωμαλία, αλλά στις μεγαλύτερες δεν μπορεί να προσφέρει την άριστη ποιότητα κύλισης των απλών Picanto. Κάτι που οφείλεται βέβαια και στα ελαστικά με το χαμηλό προφίλ (195/45 R16).

Στο ταξίδι πάντως απολαμβάνεις σταθερότητα και αξιοθαύμαστη για την κατηγορία ηχομόνωση. Αυτό που εισπράττεις τελικά είναι ένα ήσυχο, ασφαλές και καλοστημένο αυτοκίνητο. Στα «συν» και τα δυνατά φρένα (δισκόφρενα εμπρός – πίσω).

 

γλυκά
  • Εμφάνιση μέσα-έξω
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ευρυχωρία - πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Ευκολία αυτόματου κιβωτίου
  • 7ετής εργοστασιακή εγγύηση
ξινά
  • Τσιμπημένη τιμή

Ένα ακόμη πλεονέκτημα του Kia Picanto είναι ο πλούσιος εξοπλισμός, ειδικά στην έκδοση GT-Line που προσφέρει 6 αερόσακους, air-condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, δερμάτινο σαλόνι, infotainment με οθόνη αφής 8’’, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου 16’’, προβολείς ομίχλης, καθώς και τα συστήματα ασφάλειας ESP, Hill-start Assist Control και FCA (Forward Collision Avoidance Assist) για αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόνομο φρενάρισμα και σύστημα αναγνώρισης οχημάτων.

Η τιμή σκαρφαλώνει βέβαια στα 16.090 ευρώ (συνυπολογίζοντας την έκπτωση των 500€ που ισχύει αυτή την περίοδο). Αν όμως μπορείτε να ζήσετε χωρίς τον σπορ χαρακτήρα και τον πλούσιο εξοπλισμό του GT-Line, υπάρχει και το Picanto 1.2 Auto Optimum με 14.490 €.  

συμπέρασμα
Συνολικά, το Kia Picanto θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, τόσο σε ποιότητα, εξοπλισμό και ανέσεις, όσο και σε οδηγική αίσθηση. Αν προσθέσουμε σε αυτά τους καλούς χώρους, τον ζωντανό κινητήρα 1,2 λίτρων, την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση και την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου, έχουμε να κάνουμε με ένα καθόλα αξιόλογο μοντέλο που δεν περιορίζεται αυστηρά σε αστικά πλαίσια.
VIDEOS

Το ανανεωμένο Kia Picanto 2020

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...