Δοκιμάζουμε το νέο Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid 240 PS

Το νέο υβριδικό Compass ξεκλειδώνει ταυτόχρονα τους κόσμους της οικονομίας, της πρακτικότητας και της περιπέτειας!

  • -
  • -
Ισχύς240 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,3 sec
Εκπομπές CO2 (WLTP)45,0 gr/km
με μια ματιά

Η γκάμα του Compass περιλαμβάνει κινητήρια σύνολα βενζίνης, diesel και Plug-in Hybrid, αυτόματα και χειροκίνητα κιβώτια, αλλά και 2κινητες ή 4κινητες εκδόσεις. Εδώ δοκιμάζουμε την κορυφαία υβριδική έκδοση των 240 ίππων.

Αν υπάρχει ένας κατασκευαστής που έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά του με την περιπέτεια και την παντός εδάφους κίνηση, αυτός είναι η Jeep. Η αμερικανική μάρκα γιόρτασε το 2021 τα 80ά της γενέθλια και συνεχίζει αδιαπραγμάτευτα να δηλώνει πιστή στη φιλοσοφία της, με μια μόνο διαφορά: θέλει να γίνει η πιο πράσινη μάρκα SUV! Το νέο Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid ήρθε να πλαισιώσει την αντίστοιχη υβριδική έκδοση του Renegade και μαζί με το άρτι αφιχθέν Wrangler 4xe βάζουν για τα καλά στην πρίζα την Jeep.

Πριν ασχοληθούμε όμως με ρεύματα και μπαταρίες, ας δούμε τι καινούριο φέρνει το ανανεωμένο C SUV. Το σημαντικότερο είναι σαφώς το εσωτερικό, που άλλαξε εντελώς και εντυπωσιάζει με την φινετσάτη σχεδίαση και τον πολυτελή διάκοσμο. Τώρα, πολύ περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν, νιώθεις ότι είσαι μέσα σε ένα premium SUV. Η προσεγμένη ποιότητα και συναρμογή των υλικών από τη μία, οι κομψές γραμμές και ο πολυτελής διάκοσμος από την άλλη, συνθέτουν μια καμπίνα με ιδιαίτερα ευχάριστη αύρα.

 

Παράλληλα, το Compass έγινε πολύ πιο hi-tech με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών που διακρίνεται σε απεικόνιση, πληρότητα και δυνατότητα προσαρμογής των ενδείξεων, αλλά και με οθόνη αφής έως 10,1’’ στο ταμπλό που φροντίζει για ενημέρωση, συνδεσιμότητα, ψυχαγωγία και πλοήγηση.

Το νέο infotainment UConnect 5 προσφέρει ταυτόχρονη σύνδεση δύο συσκευών και είναι συμβατό με δίκτυα 5G, ενώ στην οθόνη προβάλλεται και η εικόνα της κάμερας 360 μοιρών που καταγράφει το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο. Στην κονσόλα, τέλος, υπάρχει και θέση ασύρματης φόρτισης κινητού, ενώ μέσω της εφαρμογής My Uconnect μπορείς να έχεις απομακρυσμένο έλεγχο του οχήματος.

 

Αναβαθμισμένη είναι και η πρακτικότητα με νέες θήκες διαθέσιμες στην καμπίνα, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερα ή και πέντε ενήλικες. Άκρως ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών των 420 lt, ο οποίος μπορεί να αυξηθεί στα 1.230 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Στα θετικά και το πορτμπαγκάζ με δυνατότητα αυτόματου ανοίγματος/κλεισίματος.

Σε αντίθεση με το εντελώς νέο εσωτερικό, εξωτερικά το Compass άλλαξε αμυδρά – και όχι χωρίς λόγο, αφού η σχεδίασή του παραμένει δυναμική και φινετσάτη, μοντέρνα για SUV αλλά και με την απαραίτητη αύρα της Jeep, χάρη σε στοιχεία όπως η χαρακτηριστική μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες και τα τονισμένα φτερά με το τετραγωνισμένο άνοιγμα των τροχών. Οι διακριτικές αλλαγές εντοπίζονται κυρίως στα νέα, στάνταρ φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Full-LED και στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω.

 

Με όλα αυτά, το νέο Jeep Compass 4xe Plug-in Hybrid δεν μπαίνει απλώς αλλά βάζει κι εμάς στην πρίζα να το οδηγήσουμε. Το υβριδικό του σύστημα αποτελείται από τον γνωστό πλέον τούρμπο κινητήρα βενζίνης των 1,3 λίτρων και 180 ίππων που κινεί τους εμπρός τροχούς και συνδέεται με έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια, έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων με ενσωματωμένο διαφορικό (e-axle) που κινεί τους πίσω τροχούς, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11,4 kW.

Τι σημαίνουν όλα αυτά στην πράξη; Πώς το υβριδικό Compass μπορεί να συνδεθεί στην πρίζα για να φορτίσει την μπαταρία του (την οποία φυσικά φορτίζει και εν κινήσει – π.χ στο φρενάρισμα) έτσι ώστε να καλύψει έως και 50 km με ηλεκτρική ενέργεια, εντελώς αθόρυβα και δίχως ρύπους, ή να πετύχει στην πόλη μέση κατανάλωση γύρω στα 2,3 με 2,5 lt/100 km, διόλου μακριά από την επίσημη τιμή των 1,9 lt/100 km που ανακοινώνει η Jeep!

 

Ο οδηγός έχει μάλιστα τη δυνατότητα να επιλέξει με ποιον τρόπο θέλει να χρησιμοποιήσει την αποθηκευμένη ενέργεια αλλά και το υβριδικό σύστημα του αυτοκινήτου. Επιλέγοντας ένα από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα: Hybrid για αυτόματη λειτουργία, Electric για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και E-Save για διατήρηση του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας ή φόρτισή της στο 80% με τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα.

Ακόμη και στο ταξίδι όμως, όπου η μπαταρία αδειάζει μετά από 40-45 km, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 6,8 lt/100 km. Επιπλέον, με εκπομπές CO2 κάτω από 50 gr/km (44 για την ακρίβεια) και λιανική τιμή προ φόρων κάτω από τις 40.000 ευρώ, το υβριδικό Jeep έχει μηδενικό φόρο για τους χρήστες εταιρικών οχημάτων και φυσικά μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Η οικονομία στο maximum δηλαδή!

 

Το Compass 4xe Plug-in Hybrid ωστόσο δεν απευθύνεται μόνο σε όσους βάζουν σε προτεραιότητα την οικονομία καυσίμου ή την προστασία του περιβάλλοντος. Θα γοητεύσει και όσους αναζητούν τη μέγιστη απόδοση, αλλά και τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες. Οι δημιουργοί του κάνουν λόγο για το πλέον αποτελεσματικό σύστημα τετρακίνησης στην ιστορία της μάρκας, ενώ η ισχυρότερη έκδοση των 240 ίππων που δοκιμάζουμε (διατίθεται και με 190 PS) προσφέρει ταχύτατες επιδόσεις στο C SUV: 0-100 km/h σε 7,3 sec και τελική ταχύτητα 200 km/h!

Το εντυπωσιακό είναι πως όλα συμβαίνουν αρμονικά, χωρίς ξεσπάσματα ή εκρήξεις στην απόδοση. Το υβριδικό σύστημα κίνησης διακρίνεται για την ελαστικότητα του, την άμεση απόκριση από τις πολύ χαμηλές στροφές, τη γραμμική απόδοση και τις γρήγορες επιταχύνσεις.

 

Έτσι, το αμερικανικό SUV ταξιδεύει σβέλτα, ξεκούραστα και οικονομικά, ενώ όταν χρειαστεί εκμηδενίζει τις αποστάσεις σε ελάχιστο χρόνο, με ασφάλεια. Γι’ αυτό φροντίζει άλλωστε η τεράστια λίστα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού με περισσότερα από 70 συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Ανάμεσά τους το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και μοτοσυκλετών, η προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, η αναγνώριση κόπωσης οδηγού και η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας που είναι στάνταρ στη συγκεκριμένη έκδοση.

Το υβριδικό Compass διακρίνεται όμως και στην οδήγηση. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική παρά τους τροχούς των 19 ιντσών (ελαστικά 235/45), ενώ η ανάρτηση φλερτάρει με τον χαρακτηρισμό «σφικτή» επιτρέποντας κάποιες μεγάλες ανωμαλίες να γίνονται αισθητές από τους επιβάτες. Το επίπεδο ηχομόνωσης είναι επίσης καλό και μόνο στο σανίδωμα του γκαζιού ο ήχος του βενζινοκινητήρα διαταράσσει ελαφρώς την ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα.

Πολύ καλές είναι οι εντυπώσεις και από την οδική συμπεριφορά. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό και σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό. Γενικά το αμερικάνικο SUV πατάει γερά στην άσφαλτο, εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό του και μόνο σε πολύ κλειστές στροφές υπό μεγάλη πίεση δείχνει μια τάση υποστροφής, η οποία ωστόσο είναι εύκολα ελεγχόμενη και αντιμετωπίσιμη από τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος πριν πάρει διαστάσεις.

 

γλυκά
  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Premium εσωτερικό
  • Χώροι - πρακτικότητα
  • Απόδοση κινητήρα
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Επιλογές / αποδοτικότητα υβριδικού συστήματος
  • Λειτουργία ανάρτησης
  • Απόσταση από το έδαφος
  • Αποτελεσματικότητα τετρακίνησης
  • Τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
ξινά

Θόρυβος κινητήρα στις ψηλές στροφές

Θετικές είναι οι εντυπώσεις και από την αίσθηση των φρένων, παρά του σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φορτίζει τη μπαταρία κατά την επιβράδυνση. Το σύστημα διεύθυνσης δίνει σωστή πληροφόρηση και το κιβώτιο διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία του στην πόλη, αν και στη χειροκίνητη λειτουργία πρέπει να επιλέγεις το mode οδήγησης sport για να κάνει γρήγορες αλλαγές.

Βγαίνοντας εκτός δρόμου ανακαλύπτεις πόσο πολύ έχουν προοδεύσει τα ηλεκτρονικά. Το σύστημα τετρακίνησης Jeep Active Drive στην υβριδική του εκδοχή συνεργάζεται άψογα με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain, το οποίο διαθέτει 4 modes (auto, sport, sund/mud, rock), συν επιπλέον επιλογές 4WD LOCK, 4WD LOW και Hill Descent Control: όλη η αφρόκρεμα της υβριδικής και “jeep-άτης” off-road τεχνολογίας στην υπηρεσία του λάτρη της περιπέτειας!

Στο 4WD LOCK η τετρακίνηση εμπλέκεται μόνιμα με συνεχή παροχή ροπής και στους δύο άξονες, μέχρι τα 15 km/h, ενώ στο 4WD LOW αξιοποιούνται στο μέγιστο τα αποθέματα ροπής και των δύο κινητήρων, σε ακραίες συνθήκες και δύσβατα εδάφη. Να προσθέσουμε πως το Compass 4xe έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος (201 mm) και γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής 16,8, 22,9 και 31,7 μοίρες αντίστοιχα. Το μόνο που χρειάζεται προσοχή είναι τα ελαστικά με 45άρι προφίλ, όντας και το μόνο στοιχείο που πρέπει να έχει στο μυαλό του κανείς όταν κινείται εκτός δρόμου με το Compass.

συμπέρασμα

Τελικά, το νέο Compass 4xe Plug-In Hybrid εκπληρώνει τον στόχο της Jeep: να γίνει η πιο πράσινη και παράλληλα η πιο συναρπαστική μάρκα SUV. Συνδυάζει ιδανικά και αρμονικά τις αρετές ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου (οικονομία, αθόρυβη λειτουργία, μηδενικοί ρύποι) με την άνεση, την πρακτικότητα, την ελευθερία κίνησης και τις επιδόσεις ενός υβριδικού οικογενειακού μοντέλου, αλλά και με ικανότητα κίνησης σε κάθε τερέν που περιμένεις από ένα γνήσιο Jeep. Η τιμή του είναι λογική για την κατηγορία και ξεκινά από 46.200 € (για την έκδοση 240 ίππων), ενώ αυτή την περίοδο είναι διαθέσιμο με το χρηματοδοτικό πρόγραμμα GO 4xe από την FCA Bank που περιλαμβάνει μηνιαία δόση από 432 €, 4 χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια.

 

ΦΩΤΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ

VIDEOS

JEEP COMPASS -5 HOT INFO

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...