Δοκιμή Jeep Compass 1.3T 150ps: Σε ευρωπαϊκά πρότυπα

Η Jeep αναβαθμίζει τεχνολογικά και σχεδιαστικά το Compass, με γνώμονα τις επιθυμίες του ευρωπαϊκού κοινού

  • -
  • -
Ισχύς150 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,8 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)157,0 gr/km

Για την Jeep το Compass δεν είναι ένα οποιοδήποτε μοντέλο. Εξαρχής, ο σχεδιασμός του πραγματοποιήθηκε με γνώμονα την παγκόσμια αγορά, στοχεύοντας στην κατάκτηση ενός σημαντικού μεριδίου στην κατηγορία των C-SUV. Και η πραγματικότητα είναι πως από το 2017 όταν και παρουσιάστηκε είχε σημαντική απήχηση στο κοινό. Μόνο τυχαίο δεν είναι πως στην ευρωπαϊκή αγορά οι πωλήσεις του Compass αντιστοιχούν στο 40% επί των συνολικών πωλήσεων της Jeep. Πρόσφατα, η αμερικανική εταιρεία αποκάλυψε τη plug-in έκδοση 4xe, που μάλιστα σήμερα αντιστοιχεί στο 25% επί των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου. Παρόλα αυτά, η Jeep δεν δίστασε σχετικά σύντομα να παρουσιάσει την ανανεωμένη εκδοχή του, με σημαντικές αναβαθμίσεις σε επίπεδο τεχνολογιών, αλλά και διαφοροποιώντας ριζικά την εικόνα του εσωτερικού. Η πρώτη μας επαφή έγινε με την βενζινοκίνητη έκδοση που παίρνει ζωή από τον 1.300άρη κινητήρα απόδοσης 150 ίππων, ο οποίος μάλιστα συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Μία επιλογή που μοιάζει να ταιριάζει γάντι στο premium SUV των 1.505 kg.

 

Πόσο παρατηρητικός είσαι;

Αν το κοιτάξεις φευγαλέα, δύσκολα θα διαπιστώσεις με την πρώτη ματιά τις διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Οι διακριτικές αλλαγές εντοπίζονται στα νέα φωτιστικά σώματα που κάνουν χρήση τεχνολογίας Full-LED, στοιχείο που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Ελαφρώς ανασχεδιασμένοι είναι οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, ενώ νέα σχεδίαση έχουν οι ζάντες αλουμινίου της έκδοσης Limited που είχαμε στη διάθεση μας. Η κλασσική μάσκα της Jeep με τις επτά κάθετες γρίλιες εξακολουθεί να δεσπόζει στο εμπρός μέρος, προσφέροντας στο Compass ξεχωριστή αισθητική που συνδυάζει τον περιπετειώδη χαρακτήρα, αλλά με στοιχεία premium κατασκευής.

Τώρα εξηγούνται όλα…

Οι πλέον οφθαλμοφανείς διαφορές γίνονται αντιληπτές μόλις ανοίξει κανείς την πόρτα του εσωτερικού. Το Compass εισήλθε και αυτό με τη σειρά του στην digital εποχή, προσφέροντας ένα σύγχρονο και ψηφιακό περιβάλλον, αλλά με premium στυλ. Μπροστά από τον οδηγό έχει τοποθετηθεί μία ψηφιακή οθόνη υψηλής ευκρίνειας σε διάσταση 10,25’’, ενώ στη κεντρική κονσόλα δεσπόζει η νέα οθόνη αφής σε διάσταση 10,1’’ (ανάλογα την έκδοση από 8,4’’ έως 10,1’’), η οποία μάλιστα είναι τοποθετημένη εκτός ταμπλό θυμίζοντας tablet. Η τελευταία συνεργάζεται με το νέο σύστημα πολυμέσων UConnect 5, το οποίο επιπλέον προσφέρει mirroring με συσκευές κινητών τηλεφώνων, ταυτόχρονη σύνδεση δύο συσκευών, ενώ είναι συμβατό με δίκτυα 5G.

Σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, με χρήση κορυφαίων και μαλακών υλικών, πολύ καλή συναρμογή, ενώ βελτιωμένη είναι και η εργονομία. Παράλληλα, μία σειρά από νέες θήκες αυξάνουν το επίπεδο πρακτικότητας και δεν είναι τυχαίο ότι οι επιβάτες μπροστά έχουν επιπλέον 7,2 lt αποθηκευτικού χώρου στη διάθεση τους. Χωροταξικά, μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερα ή και πέντε άτομα, ενώ άκρως ικανοποιητικός είναι ο χώρος αποσκευών των 438 lt. Αυτό που αξίζει να σημειώσετε, είναι πως η έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας δεν ήταν εφοδιασμένη με ρεζέρβα, αλλά με κιτ επισκευής. Για ένα όχημα με σημαντικές εκτός δρόμου ικανότητες η παρουσία ενός επιπλέον τροχού θα λέγαμε ότι είναι επιβεβλημένη.

Τέλος, το τεχνολογικό υπόβαθρο του Compass έχει αναβαθμιστεί περαιτέρω με τη χρήση νεότερων και προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), χαρίζοντας του δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

 

Once a Jeep, always a Jeep

Όλες οι παραπάνω αναβαθμίσεις δεν έχουν επηρεάσει το οδηγικό προφίλ του αναβαθμισμένου Compass. Η έκδοση με τον καινούργιο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.300 cc είναι σύμφωνη με τις νέες αυστηρές προδιαγραφές Euro 6D-Final, και όπως αναφέρει η Jeep προσφέρει 27% μειωμένες εκπομπές CO2 σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η απόδοση του για την περίσταση αγγίζει τους 150 ίππους και τα 270 Nm ροπής, διαθέσιμα μάλιστα μόλις από τις 1.560 rpm. Η κίνηση μεταφέρεται στο δρόμο μέσω των εμπρός τροχών, με την αρωγή ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Στην πράξη, ο κινητήρας διακρίνεται για την ελαστικότητα του.

με μια ματιά

Σύγχρονο σχεδιαστικά, εφοδιασμένο με νέες τεχνολογίες και τελείως καινούργιο εσωτερικό, το νέο Jeep Compass έρχεται να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση του στην ευρωπαϊκή αγορά.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Αναβαθμισμένο εσωτερικό
  • Ανάρτηση
  • Απόσταση από το έδαφος
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός

Στο πρόγραμμα Normal το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο μοιάζει νωχελικό, αφού σε αυτή την περίπτωση δίνεται έμφαση στην οικονομία. Αλλάζοντας στο Sport, η απόκριση στο γκάζι είναι καλή, ενώ ο κινητήρας των 1.300 cc αποδίδει γραμμικά χωρίς ξεσπάσματα ή σκαλοπάτια ισχύος. Οι επιδόσεις του (0-100 km/h σε 9,2 sec) είναι ικανοποιητικές, με τον 150άρη κινητήρα να κινεί αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.505 kg. Όσον αφορά την κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στα 8,5 lt/100 km, τιμή που μπορεί να διαφοροποιηθεί ανάλογα με το πρόγραμμα και τη χρήση.

Στο δρόμο κύριο χαρακτηριστικό του είναι η άνεση και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση να φροντίζει να απορροφά τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δεν προβληματίζει σε πιο γρήγορους ρυθμούς, με το Compass να αποδεικνύεται ασφαλές και προβλέψιμο. Οι κλίσεις του αμαξώματος μπορεί να είναι αυξημένες, συνυπολογίζοντας το συνδυασμό ανάρτησης και απόστασης από το έδαφος, αλλά ακόμα και έτσι τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά. Αυτό που θα θέλαμε είναι καλύτερη αίσθηση και αμεσότητα από το σχετικά ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης, ενώ συνήθεια απαιτεί το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στην αυτόματη λειτουργία. Στο πρόγραμμα normal αποδεικνύεται νωχελικό και εμφανίζει καθυστέρηση στις αλλαγές. Στοιχεία που δεν υφίστανται αν επιλέξει κανείς τη ρύθμιση Sport ή τη χειροκίνητη λειτουργία.

Βέβαια, εκεί που το Compass δείχνει το δρόμο στην κατηγορία είναι οι εκτός δρόμου δυνατότητες του. Με απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 198 mm, αλλά και γωνίες προσέγγισης και διαφυγής της τάξεως των 16,8 και 31,7 μοιρών, είναι φανερό πως δεν πρόκειται για ένα κατ’ ευφημισμόν SUV.

ξινά
  • Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης


συμπέρασμα

Το Compass παραδοσιακά διατηρούσε το δικό του στυλ, διατηρώντας έντονους τους δεσμούς με την χώρα προέλευσης του. Το ευρωπαϊκό κοινό έχει αποδεχθεί την εικόνα του και σήμερα έρχεται ανανεωμένο, εφοδιασμένο με σύγχρονες τεχνολογίες και αναβαθμισμένο εσωτερικό, να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά. Διατηρώντας παράλληλα όλα εκείνα τα στοιχεία που το καθιέρωσαν ως ένα μοντέλο με ατόφιο το χαρακτήρα της Jeep.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...