Δοκιμή: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi - Χειρουργικές επεμβάσεις!

Με δεδομένο ότι πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει, στην Peugeot φρέσκαραν το 3008 με διακριτικές παρεμβάσεις και εμείς οδηγούμε τη νεότερη έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 130 ίππων.

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,5 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,4 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)142,0 gr/km
με μια ματιά

Το Peugeot 3008 ανανεώθηκε στα σημεία, ενισχύθηκε με τις νεότερες τεχνολογίες της γαλλικής εταιρείας και διατηρώντας τα στοιχεία που καθιέρωσαν το premium SUV εξακολουθεί να παραμένει μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία.

Ιδιαίτερες συστάσεις δεν χρειάζονται. Από τη μέρα που παρουσιάστηκε, το Peugeot 3008 αποτέλεσε success story για τη γαλλική εταιρεία. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι ανακηρύχθηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» το 2017, αλλά ούτε οι περισσότερες από 800.000 πωλήσεις μέχρι σήμερα που το έχουν καθιερώσει ως ένα απόλυτα επιτυχημένο μοντέλο. Το premium SUV των Γάλλων είναι κάτι πολύ παραπάνω, αφού ουσιαστικά σηματοδότησε την έναρξη μίας νέας εποχής στην Peugeot, την εφαρμογή μίας νέας φιλοσοφίας σε όλα τα επίπεδα που είναι εμφανής στα μοντέλα της σήμερα. Όμως, επειδή ο… χρόνος είναι ανίκητος, στην Peugeot φρέσκαραν το 3008 έτσι ώστε να παραμείνει επίκαιρο στην ανταγωνιστική κατηγορία των C-SUV. Όχι με δραματικές αλλαγές, αλλά με χειρουργικές επεμβάσεις στα σημεία. Η πρώτη μας επαφή με το ανανεωμένο 3008 έγινε με την έκδοση πετρελαίου των 1.500 cc και 130 ίππων, και μάλιστα με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων.

Υιοθετώντας τη νέα φιλοσοφία

Ένα από τα ισχυρά πλεονεκτήματα του 3008 ήταν η σχεδίαση του αμαξώματος. Είναι χαρακτηριστικό πως όταν παρουσιάστηκε φανέρωνε μεγάλο μέρος της μελλοντικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Peugeot. Για αυτόν ακριβώς το λόγο σήμερα οι Γάλλοι τεχνικοί δεν διαφοροποίησαν ριζικά την εικόνα του, αλλά την ανανέωσαν υιοθετώντας στοιχεία από νεότερα μοντέλα. Πλέον, η τελείως καινούργια εμπρός μάσκα παραπέμπει ακόμα περισσότερο στο θελκτικό 2008, με νέα λεπτά φωτιστικά σώματα, τα οποία μάλιστα κάνουν χρήση τεχνολογίας LED, ενώ πλέον συναντάμε και τα φώτα ημέρας σε στυλ… χαυλιόδοντα, που αποτελούν σήμα κατατεθέν της νεότερης γενιάς των Peugeot. Κάτι που ισχύει και για το λογότυπο του μοντέλο, το οποίο εντοπίζεται στη άκρη του εμπρός καπό. Καινούργια είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα, κάνοντας επίσης χρήση τεχνολογίας LED, ενώ τρία είναι τα επίπεδα εξοπλισμού. Επιπλέον, στην Peugeot πρόσθεσαν στην παλέτα μία σειρά από νέους χρωματισμούς, και συγκεκριμένα δύο νέες αποχρώσεις του μπλε. 

Premium και… large!

Η διαφορετικότητα που χαρακτηρίζει τη σχεδίαση του αμαξώματος συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Το 3008 είχε χαρακτηριστεί φουτουριστικό για την εποχή του και φυσικά αυτό δεν αλλάζει σήμερα. Η σχεδίαση i-cockpit έχει αναβαθμιστεί χωρίς όμως να διαφοροποιηθεί, περιλαμβάνοντας έναν νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ και μία νέα οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 10’’. Το περιβάλλον του εσωτερικού παραπέμπει σε premium κατασκευή, με την ποιότητα να είναι εξαιρετική και αντίστοιχη με αυτή των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί. Αναβάθμιση υπάρχει επιπλέον στα συστήματα ασφαλείας και υποστήριξης του οδηγού, περιλαμβάνοντας ενεργό cruise control με stop & go και σύστημα προειδοποίησης για πεζούς και ποδηλάτες με νυκτερινή λειτουργία. Φυσικά, κρυμμένος άσσος στο μανίκι του εξακολουθούν να παραμένουν οι άφθονοι χώροι στην καμπίνα των επιβατών. Πέντε ενήλικες μπορούν με χαρακτηριστική άνεση να βολευτούν στο εσωτερικό του, την ώρα που ο χώρος αποσκευών είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία με χωρητικότητα που αγγίζει τα 520 lt.

Οι Γάλλοι ξέρουν…

Η νεότερη γενιά του 3008 θα διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και με υβριδικό σύστημα τεχνολογίας plug-in. Η πρώτη μας επαφή έγινε με την έκδοση BlueHDi των 1.500 cc και απόδοσης 130 ίππων, η οποία μάλιστα θα αποτελεί τη μοναδική πετρελαιοκίνητη εκδοχή του 3008. Το νέο σύνολο το γνωρίσαμε στο 2008, και με χρήση τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, AdBlue και S&S, πληροί τις πλέον αυστηρές εκπομπές ρύπων. Όπως σε όλους τους κινητήρες πετρελαίου, έτσι και εδώ κύριο χαρακτηριστικό είναι η άφθονη ροπή. Μόλις ξεπεράσεις το ψυχολογικό φράγμα των 1.500 rpm νιώθεις μία ισχυρή ώθηση με τα 300 Nm να επιταχύνουν με δύναμη τα 1.429 kg του αμαξώματος. Η καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου χαρίζει ζωντάνια στο 3008, ενώ παραδοσιακά στις μεσαίες στροφές είναι στα φόρτε του. Παράλληλα, το εξάρι σασμάν έχει καλή αίσθηση και σχετικά μικρές διαδρομές, την ώρα που η τοποθέτηση του αποδεικνύεται εξαιρετικά βολική.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Κλίσεις αμαξώματος

Ένα ακόμα από τα στοιχεία που εξακολουθούν να διακρίνουν το γαλλικό SUV είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Ο πετρελαιοκινητήρας διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του, αφού απουσιάζουν οι κραδασμοί, ενώ το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό. Την ίδια ώρα, η ρύθμιση της ανάρτησης αγγίζει τη χρυσή τομή, συνδυάζοντας την άνεση και το αρχοντικό πάτημα στο δρόμο, με δυναμικά χαρακτηριστικά. Το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο είναι απολαυστικό, ενώ στο επαρχιακό δίκτυο σου επιτρέπει να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια. Μοναδικό στοιχείο που αρχικά θα σε ξενίσει είναι οι κλίσεις του αμαξώματος, αλλά και πάλι τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά. Ειδικά για ένα μοντέλο που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η απόσταση από το έδαφος αγγίζει τα 219 mm. Στο όριο και αν ο οδηγός υπερβάλλει το εμπρός μέρος θα ανοίξει την τροχιά του, αλλά έχοντας προλάβει να σε προειδοποιήσει. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε πως το αυξημένο ύψος σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο Advanced Grip Control της Peugeot που διαχειρίζεται μέσω του συστήματος ευστάθειας την πρόσφυση των εμπρός τροχών, καταφέρνει να κινείται με άνεση και εκτός δρόμου. Προσφέρει τέσσερα προγράμματα οδήγησης (άσφαλτος, άμμος, χιόνι και λάσπη) και συμβάλλει στην αποφυγή εκπλήξεων σε τέτοιου είδους επιφάνειες. Χωρίς βέβαια να αποτελεί ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου μοντέλο… Όσον αφορά την κατανάλωση, η πετρελαιοκίνητη εκδοχή του 3008 μπορεί να χρειαστεί έως και 4,5 lt/100 km με συντηρητική οδήγηση, ενώ χωρίς άγχος μία τιμή της τάξεως των 6,0 lt/100km είναι απόλυτα εφικτή.

 

συμπέρασμα

Πολλές φορές δεν χρειάζονται δραστικές ή ριζικές αλλαγές για να βελτιώσεις ένα προϊόν. Στην Peugeot ακολούθησαν τη συγκεκριμένη φιλοσοφία και δικαιώθηκαν αναβαθμίζοντας το 3008 σύμφωνα με τις ανάγκες της εποχής. Η σχεδίαση του ανανεώθηκε και εξακολουθεί να παραμένει ένα ισχυρό όπλο στη φαρέτρα του, ενώ πλέον έχει εμπλουτιστεί με σύγχρονες τεχνολογίες. Παράλληλα, διατηρεί το υψηλό επίπεδο άνεσης, τους κορυφαίους χώρους και τον premium χαρακτήρα που διακρίνει το 3008. Και όλα αυτά μάλιστα στην περίπτωση της πετρελαιοκίνητης εκδοχής συνδυάζονται με έναν ισχυρό κινητήρα που προσφέρει χαμηλή κατανάλωση. Στοιχεία που το διατηρούν ως μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία.


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...