Δοκιμή: Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC Coupe

Στη δεύτερη γενιά της είναι πιο διαβασμένη και πιο ενδιαφέρουσα, έχοντας ως αιχμή του δόρατος το απαράμιλλο κύρος

  • -
  • -
Ισχύς294 PS
Ροπή550 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,8 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)6,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)172,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Αυτή είναι η κουπέ εκδοχή της μεγάλες GLE. Ακολουθεί το ρεύμα της εποχής και στη δεύτερη γενιά της είναι πιο διαβασμένη, πιο εστιασμένη και αναμφίβολα πιο εύστοχη.


Κάποτε τα μεγάλα SUV είχαν ως προορισμό την πρακτικότητα χωρίς συμβιβασμούς. Μεγάλα τετραγωνισμένα αμαξώματα, προς αξιοποίηση και του τελευταίου εκατοστού των ανοικονόμητων διαστάσεων τους. Ωστόσο, κάποια στιγμή, όπως συμβαίνει με όλα τα πράγματα που έχουμε, θέλουμε κάτι άλλο ή ακόμα περισσότερα από αυτό που ήδη έχουμε. Έτσι, και με τα SUV προέκυψε το… περισσότερο στιλ.

Αυτό αρχικά μεταφράστηκε σε κουπέ εκδόσεις, με κυρτή πίσω οροφή. Μετά ακολούθησαν οι διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, ακόμα και κόψιμο εκατοστών σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, για περισσότερη ευελιξία και σπορ αίσθηση.

Η Mercedes-Benz είναι από τους κατασκευαστές που δεν βιάστηκαν να μπουν σε αυτή την κατηγορία. Κράτησαν αποστάσεις. Παρατήρησαν προσεκτικά τις κινήσεις των ανταγωνιστών και του αγοραστικού κοινού και το 2015 η γερμανική εταιρεία παρουσίασε την επιβλητική GLE Coupe. Πέτυχε και τέσσερα χρόνια αργότερα ήρθε η ώρα της αντικατάστασης. Την αναθεώρησης. Της βελτίωσης.

Η νέα GLE Coupe βασίζεται στη γνωστή GLE, έχοντας όμως αρκετές διαφορές, ακόμα και μικρότερο μεταξόνιο κατά 60 mm (τι σας λέγαμε πιο πάνω). Η οροφή στο πίσω μέρος κατεβαίνει χαμηλά κατά 77 mm σε σχέση με την GLE, δημιουργώντας την επιθυμητή κουπέ αισθητική. Φυσικά, για χάρη της αισθητικής προκύπτουν κάποιοι συμβιβασμοί, όσον αφορά τη χωροταξία, με μικρότερο χώρο αποσκευών και φυσικά την έλλειψη της τρίτης σειράς καθισμάτων που βρίσκουμε στην GLE.

Μικρό το κακό, για χάρη του στιλ θα πούνε κάποιοι και δεν έχουν άδικο. Στιλ με το κουτάλι, ανάλογο του μεγάλου όγκου της. Επιβλητική δίχως άλλο, δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Το μήκος της αγγίζει τα πέντε μέτρα, (4.939 mm) και το πλάτος της ξεπερνάει ελαφρώς τα δύο μέτρα (2.010 mm). Σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά είναι 39 mm πιο μακριά και 7 mm πιο φαρδιά. Χάριν της ευρυχωρίας αύξηση 20 mm έχει δεχθεί και το μεταξόνιο.

Σε αυτή τη γενιά η Mercedes-Benz ενίσχυσε τα κουπέ χαρακτηριστικά του μοντέλου, τόσο αισθητικά, όσο και σε επίπεδο αεροδυναμικής με την αντίσταση να έχει μειωθεί κατά 9%. Σχεδιαστικά, χωρίς η Mercedes-Benz να έχει καταφύγει σε υπερβολές, κατάφερε να δώσει πιο έντονο χαρακτήρα στη νέα GLE Coupe. Πιο συγκεκριμένα, εμπρός ανασχεδιασμένος είναι ο προφυλακτήρας, με τη μάσκα τώρα να είναι πιο μεγάλη και γεμάτη “διαμαντάκια”, σπρώχνοντας το καπό πιο πάνω.

Τα φωτιστικά σώματα full LED στάνταρ, πλέον είναι μικρότερα σε μέγεθος και δεν κατεβαίνουν, όπως πριν, προς το εσωτερικό. Οι αεραγωγοί μεγάλωσαν και ενισχύουν τη σπορ εικόνα του μοντέλου. Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι υπόλοιπες αλλαγές. Νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου με διαστάσεις από 19 έως 22 ιντσών είναι διαθέσιμες, με το αυτοκίνητο της δοκιμής να φοράει 20άρες με ελαστικά 275/50. Πίσω τα φωτιστικά σώματα είναι πιο λεπτά και έχει αφαιρεθεί το νίκελ που τα αγκάλιαζε από την πάνω πλευρά. Χάρη στη νέα πλατφόρμα MHA που χρησιμοποιείται για την κατασκευή επίσης για την κατασκευή της GLE και GLS, η νέα GLE Coupe έχει αυξημένη ακαμψία κατά 33%.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι… κοσμογονικές. Έχει υιοθετηθεί το widescreen cockpit, όπως το ονομάζει η Mercedes-Benz. Αποτελείται από δίδυμες οθόνες 12,3 ιντσών, στη σειρά που γεμίζουν το πάνω μέρος του ταμπλό, το οποίο στη συνέχειά του είναι καλυμμένο με δέρμα υψηλής ποιότητας. Δέρμα βρίσκουμε στο τιμόνι, αλλά και στα καθίσματα, τα οποία στην GLE Coupe έχουν στάνταρ ηλεκτρικές ρυθμίσεις, με μνήμες. Δίδυμες είναι και οι μεγάλες χειρολαβές στην κεντρική κονσόλα, που δίνουν την αίσθηση του “πάω παντού” και παράλληλα ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου.

Για το χειρισμό του νέου MBUX συστήματος πολυμέσων πλέον χρησιμοποιείται ένα νέο touchpad στην κεντρική κονσόλα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα φωνητικών εντολών. Παράλληλα, η πλοήγηση στο μενού μπορεί να γίνει και μέσω μικρών ακίδων στο τιμόνι. Ο χώροι είναι μεγαλύτεροι από όσο το σχήμα της αφήνει να εννοηθεί ότι είναι. Για τους εμπρός ούτε λόγος να γίνεται, αφού απολαμβάνουν βασιλικές ανέσεις, ενώ και πίσω θα καθίσουν τρεις ενήλικες, έχοντας αρκετό χώρο τόσο για τα πόδια τους, όσο και για το κεφάλι τους.

655 είναι τα λίτρα του χώρου αποσκευών που είναι μάλιστα κατά 25 περισσότερα από αυτά της προηγούμενης γενιάς, ενώ παράλληλα το κατώφλι φόρτωσης έχει χαμηλώσει 59 mm διευκολύνοντας έτσι την τοποθέτηση βαριών αντικειμένων, ενώ αν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο και με την αερανάρτηση χαμηλώνει ακόμα 50 mm με το πάτημα ενός πλήκτρου. Επιπλέον, τα πίσω καθίσματα πέφτουν σε αναλογία 20:40:20, ενώ με την πλήρη αναδίπλωσή τους απελευθερώνεται ένας χώρος 1.790 λίτρων, δηλαδή 70 περισσότερων από πριν.

Κάτω από το εμπρός καπό της θηριώδους GLE Coupe 350 d 4MATIC φωλιάζει ένας 3λιτρος 6κύλινδρος κινητήρας diesel. Αποδίδει 272 ίππους και 600 Nm ροπής διαθέσιμα στο σύνολό τους από τις μόλις 1.200 rpm! Για τη μετάδοση που περνάει και στους τέσσερις τροχούς φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εννέα σχέσεων. Η ροπή που περνάει στους εμπρός και πίσω τροχούς ρυθμίζεται αυτόματα και ανάλογα με τις συνθήκες, έτσι ώστε να ενισχύεται ο σπορ χαρακτήρας του μοντέλου και η ευελιξία.

γλυκά
  • Χώροι
  • Εικόνα
  • Άνεση
  • Ταξιδιάρικος χαρακτήρας
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Ευελιξία
  • Κατανάλωση

Ως έξτρα η νέα GLE Coupe εφοδιάζεται με την αερανάρτηση Airmatic που ρυθμίζει μέσω αισθητήρων την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες, ενώ παρέχει και τη δυνατότητα χειροκίνητης ή αυτόματης ρύθμισης του ύψους από το έδαφος, βάζοντας στην εξίσωση την ταχύτητα και τις συνθήκες. Στην πράξη η νέα GLE Coupe παρουσιάζεται ισοπεδωτική σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης, με κορυφαία ποιότητα κύλισης. Με το δεξί πόδι βαθιά στη μοκέτα, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε μόλις 6,6 sec, έχοντας μέγιστη ταχύτητα που αγγίζει τα 226 km/h. Από την άλλη τα φρένα έχουν θετική αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Συνολικά πάντως, ακόμα και με το sport mode ενεργοποιημένο, η GLE Coupe δεν είναι το σπορ SUV που θα σου προσφέρει συγκινήσεις. Σε αποζημιώνει όμως με τον ισοπεδωτικό τρόπο που αντιμετωπίζει σχεδόν κάθε κατάσταση και τον μαγικό τρόπο που έχει να κρύβει τα χιλιόμετρα με τα οποία κινείται.

Η κατανάλωση έχει δυο όψεις. Μέσα στην πόλη και στην κίνηση η GLE 350 d Coupe δεν κρύβει τον όγκο της και το βάρος της. Η ευελιξία δεν είναι το φόρτε της, ενώ και τα σταμάτα ξεκίνα θέλουν καύσιμο και η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 10 με 11 lt/100 km. Ωστόσο, σε ανοιχτό δρόμο και με τις συνθήκες να το επιτρέπουν, αφού ανακτήσει ταχύτητα, δείχνει το άλλο της πρόσωπο. Ταξιδιάρικη, βλέπετε, δεν το κρύβει, προτάσσοντας σε αυτή την περίπτωση τα προτερήματά της σε όλου τους το μεγαλείο. Εκτός από υψηλού επιπέδου άνεση κινείται και οικονομικά, αξιοποιώντας τη μεγάλη δύναμη. Η μέση κατανάλωση με λίγη προσοχή κατεβαίνει σε χαμηλά μονοψήφια νούμερα ακόμα και κάτω από 7 lt/100 km.

συμπέρασμα

Ένα μεγάλο SUV με όγκο και ανάλογο κύρος. Στην κουπέ εκδοχή ευθυγραμμίζεται με τις τάσεις της εποχής, προάγοντας αισθητική έναντι της πρακτικότητας της πρακτικότητας. Ωστόσο, στην πράξη, η τελευταία δεν του λείπει, με χώρους μεγαλύτερους από όσο η κυρτή οροφή του υπόσχεται. Ποιότητα και τεχνολογία δοσμένες απλόχερα, στα υψηλά, γνωστά πρότυπα της Mercedes-Benz. Ο κινητήρας εστιάζει στη δύναμη και συνεργάζεται άψογα με το γρήγορο και ομαλό σε λειτουργία κιβώτιο. Έχει τα πάντα στον υπερθετικό βαθμό και δεν το κρύβει και σίγουρα το γεγονός αυτό θα εκτιμηθεί δεόντως από το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

 

 

VIDEOS

Η νέα Mercedes-Benz GLE Coupe στη διαδρομή Transfagarasan

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...