Δοκιμή: Skoda Kodiaq RS – 240 ίπποι και 500 Nm για… όλη την οικογένεια!

Το Kodiaq είναι το πρώτο SUV της Skoda που φέρει το λογότυπο RS τηρώντας την παράδοση του Τσέχου κατασκευαστή και με το παραπάνω.

  • -
  • -
Ισχύς240 PS
Ροπή500 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,9 sec
Μέση κατανάλωση6,4 lt/100km
Εκπομπές CO2163 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με χώρους που μπορούν να φιλοξενήσουν έως επτά άτομα, αλλά και χαρακτήρα ανάλογο με αυτόν που διαθέτει ένα μοντέλο της σειράς RS της Skoda, η κορυφαία εκδοχή του Kodiaq είναι ένα σύγχρονο TGV.

Τι θα ήθελε ένας σύγχρονος, αλλά και ανήσυχος οικογενειάρχης; Ένα αυτοκίνητο με πληθωρικούς χώρους, άνεση και καλή ποιότητα κύλισης, που να διακρίνεται παράλληλα για τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, έτσι ώστε να απολαμβάνει την οδήγηση πίσω από το τιμόνι του. Στη Skoda είναι δεδομένο πως όταν τοποθετούσαν τα λογότυπα RS στο αμάξωμα του Kodiaq είχαν το συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό στο μυαλό τους. Κάτι που αυτομάτως σήμαινε πως έγινε το πρώτο SUV της Skoda που φέρει το τιμημένο έμβλημα. Βλέπετε, δεν πρέπει ξεχνάμε ότι οι ρίζες του λογοτύπου RS προέρχονται από την εμπλοκή του τσέχικου εργοστασίου στο μηχανοκίνητο αθλητισμό! Χώρο που η Skoda έχει δημιουργήσει τη δική της παράδοση. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, το λανσάρισμα κάθε έκδοσης RS δεν είναι ένα μαρκετινίστικο τρικ, αλλά μία ολοκληρωμένη πρόταση. Και εύλογα θα αναρωτηθείτε πως είναι δυνατόν ένα 7θέσιο SUV να αποκτήσει σπορ χαρακτήρα. Απλά, πριν σας αναλύσουμε προδιαγραφές και την αίσθηση που αποκομίσαμε πίσω από το τιμόνι του, κρατήστε στο μυαλό σας πως κατέχει το ρεκόρ του ταχύτερου 7θέσιου SUV στην πίστα του Nurburgring…

 

Ανάψτε φωτιά και βάλτε το καζάνι

Όπως σε κάθε RS που σέβεται το παρελθόν και τις ρίζες του, σημασία δεν έχει η εξωτερική εμφάνιση και το…  look, αλλά τα μηχανικά μέρη που κρύβονται κάτω από το αμάξωμα. Αυτά αποτελούν το στοιχείο που κάνει τη διαφορά. Στη Skoda δεν χρειάστηκε να καταφύγουν σε… παρθενογένεση. Μία βόλτα στα ράφια του Group ήταν αρκετή για να μαζέψουν τα κατάλληλα υλικά και να δημιουργήσουν μία εξαιρετική συνταγή. Βασικό συστατικό αποτέλεσε η κινητήρα μονάδα. Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας με τους δύο υπερσυμπιεστές συνδεδεμένους στη σειρά που έχουμε οδηγήσει και στην κορυφαία έκδοση του Tiguan, βολεύτηκε κάτω από το εμπρός καπό. Οι 240 ίπποι μοιάζουν ένα άκρως ικανοποιητικό νούμερο, αλλά όπως γνωρίζαμε ήδη το στοιχείο που σε αφήνει με το στόμα ανοικτό είναι η τιμή της ροπής. 500 Nm και μάλιστα διαθέσιμα από τις 1.750 rpm έως τις 2.500 rpm είναι αναμφίβολα ένα εντυπωσιακό νούμερο. Και θα λέγαμε απαραίτητο, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το βάρος του αγγίζει τα 1.928 kg!

Ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, αλλά και σύστημα τετρακίνησης. O νέος ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης 5ης γενιάς, είναι μικρότερος σε μέγεθος και ελαφρύτερος κατά 1.4 kg και αναλαμβάνει να κατανείμει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες, μεταφέροντας τη κατά κύριο λόγο στους μπροστινούς. Σε συνθήκες απώλειας πρόσφυσης μπορεί να μεταφέρει μεγαλύτερο ποσοστό πίσω, το οποίο μπορεί να φτάσει έως και το 85% σε έναν τροχό. Τη μετάδοση συμπληρώνουν τα ηλεκτρονικά διαφορικά σε κάθε άξονα, που με τη σειρά τους αποτρέπουν το σπινάρισμα των τροχών που βρίσκονται στον ίδια άξονα, προσφέροντας καλύτερη πρόσφυση.

Όσον αφορά την ανάρτηση, το Kodiaq RS προσφέρεται αποκλειστικά με το σύστημα Dynamic Chassis Control, με τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Αυτό έχει δεχθεί ειδικές ρυθμίσεις και καλιμπράρισμα, ενισχύοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, διαθέτοντας παράλληλα και μία σειρά από προγράμματα οδήγησης. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε πως δίπλα στα… συνηθισμένα Eco, Comfort, Normal και Sport, συναντάμε το Snow, ενώ με ξεχωριστό κουμπί στη κεντρική κονσόλα ενεργοποιείται το πρόγραμμα off road. Σε αυτή την περίπτωση το ηλεκτρονικό διαφορικό EDS κλειδώνει, ενώ το ABS, το ESC και το Traction Control έχουν διαφορετική ρύθμιση για οδήγηση εκτός δρόμου. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως στο πρόγραμμα Sport το σύστημα ευστάθειας επιτρέπει στον οδηγό να προκαλέσει μικρή υπερστροφή, μέχρι μία συγκεκριμένη γωνία.

 

RS speaking

Όλα τα μοντέλα που φέρουν το χαρακτηριστικό RS έχουν τη δική τους σπορ ταυτότητα, διαθέτοντας σχεδιαστικές πινελιές που τα διαφοροποιούν και ενισχύουν το δυναμικό τους χαρακτήρα. Το Kodiaq δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση, αν και οι Τσέχοι σχεδιαστές φρόντισαν να το προικίσουν με διακριτικές αλλαγές που δεν αλλοιώνουν την εικόνα του. Η πρώτη διαφορά εντοπίζεται στη μάσκα με τις μαύρες γυαλιστερές επιφάνειες και το λογότυπο vRS. Ο πιο παρατηρητικός θα εντοπίσει και το νέο προφυλακτήρα, ενώ οι όποιες αμφιβολίες ότι πρόκειται για την κορυφαία εκδοχή κάμπτονται από τη στιγμή που θα επικεντρώσει το βλέμμα του στους τροχούς των 20 ιντσών με τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων. Τη διακριτική αλλά δυναμική εικόνα του Kodiaq RS συμπληρώνει ο πίσω προφυλακτήρας με τις δύο μεγάλες εξαγωγές, που στο εσωτερικό τους φιλοξενούν τις μικρότερες σε μέγεθος απολήξεις της εξάτμισης. Η ουσία είναι πως το εκρηκτικό SUV της Skoda δεν φωνάζει για τις δυνατότητες του, αλλά προτιμά να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στο στιλ και το δυναμισμό, χωρίς εξεζητημένες επιλογές.

Ακριβώς την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί ο εσωτερικός διάκοσμος, με μικρές στοχευμένες αλλαγές που υποδηλώνουν τον… RS χαρακτήρα του. Μία από αυτές και η πλέον ευδιάκριτη είναι τα μονοκόμματα τύπου μπάκετ καθίσματα με το λογότυπο vRS. Μάλιστα, δεν είναι εντυπωσιακά μόνο στην όψη, αφού προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη, χωρίς μάλιστα να κουράζουν ακόμα και μετά από πολύωρο ταξίδι. Αντίστοιχες πινελιές συναντάμε και στο flat bottom τιμόνι, αλλά και τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου των επτά σχέσεων. Παράλληλα, καλαίσθητες είναι οι κόκκινες ραφές σε καθίσματα, τιμόνι, πόρτες και επιλογέα κιβωτίου, συμβάλλοντας στη διαφοροποίηση του εσωτερικού διάκοσμου. Στη κεντρική κονσόλα δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διαφορετική απεικόνιση με κόκκινη απόχρωση προδιαθέτοντας θετικά τον οδηγό. Φυσικά, περί χώρων και άνεσης δεν χωράει συζήτηση. Με διάταξη για πέντε ή επτά επιβάτες, το Kodiaq και στην έκδοση RS παραμένει κορυφαίο, προσφέροντας άπλετους χώρους. Ο χώρος αποσκευών σε πενταθέσια διάταξη προσφέρει χωρητικότητα 725 λίτρων, υπεραρκετός για να χωρέσει ό,τι και αν χρειαστείτε να μεταφέρετε.

 

Χαμαιλέοντας!

Η πρώτη αίσθηση είναι πως πρόκειται για ένα κλασσικό SUV. Κάθεσαι ψηλά, έχοντας φυσιολογικά πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Κινούμενος σε χαλαρούς ρυθμούς μόνο άβολα δεν νιώθεις και σίγουρα δεν σε προδιαθέτει για το διττό του χαρακτήρα. Με τα προγράμματα Eco και Comfort, ο κινητήρας ανεβάζει σχετικά νωχελικά στροφές, το αυτόματο κιβώτιο επιλέγει σε χαμηλές στροφές την επόμενη σχέση, με την ποιότητα κύλισης να είναι εξαιρετική. Βλέπετε, τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ κυριολεκτικά ισοπεδώνουν ό,τι και αν βρεθεί μπροστά τους, με αποτέλεσμα η καμπίνα επιβατών του Kodiaq να μένει ανεπηρέαστη από τη συντριπτική πλειοψηφία εξωγενών παραγόντων. Στη δημιουργία αυτού του είδους… «φούσκας» συμβάλλει και το εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο θορύβου, παρά την ύπαρξη ενός πετρελαιοκινητήρα κάτω από το εμπρός καπό. Και όλα αυτά, με την κατανάλωση να κυμαίνεται κοντά στα 6-7 lt/100km! Νούμερο που βέβαια διαφοροποιείται σημαντικά σε συνθήκες πίεσης, πλησιάζοντας τα 10 λίτρα. Νούμερο μεγάλο για πετρελαιοκίνητο μοντέλο.

Όμως, εν μέρει είναι λογικό, αφού όλα αλλάζουν όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport. Το Kodiaq αγριεύει, και αρχικά το αντιλαμβάνεσαι από το ήχο του κινητήρα που αλλάζει χροιά ενισχυμένος από το σύστημα Dynamic sound boost. Μπορεί να είναι τεχνητός, αλλά σίγουρα σε προδιαθέτει ευχάριστα. Στη συνέχεια δεν έχεις καμία αμφιβολία για τις διαθέσεις του μόλις πατήσεις το γκάζι. Ξαφνικά αισθάνεσαι μία ώθηση, λες και ένα αόρατο χέρι σε σπρώχνει προς τα μπρος. Η απόκριση στο γκάζι στις χαμηλές στροφές είναι απαράμιλλη και νιώθεις το εμπρός μέρος να ανασηκώνεται ελαφρά. Μέχρι τις 4.000 rpm το αμάξωμα των σχεδόν δύο τόνων επιταχύνει αδιάκοπα. Όχι με εκρηκτικό τρόπο, αλλά με μία γεμάτη αίσθηση, θαρρείς λες και η δύναμη του κινητήρα είναι αστείρευτη. Κάτι που είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με τη θηριώδης ροπή να μεταφράζει το παραμικρό πάτημα του γκαζιού σε εκτόξευση προς τα εμπρός.

Ο κινητήρας μπορεί εύκολα να σε παρασύρει και να ξεπεράσεις τα όρια σε δημόσιο δρόμο, χωρίς μάλιστα να το καταλάβεις. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, το Kodiaq RS δεν προβληματίζεται αν βρεθείς σε δρόμο με διαδοχικές στροφές. Στα ανοικτά κομμάτια με γρήγορες καμπές, απλά σημαδεύεις και το θηριώδες SUV ακολουθεί την πορεία που έχεις επιλέξει. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι απαγορευτικά για δημόσιο δρόμο και το πίσω μέρος μένει βιδωμένο στην άσφαλτο. Στην περίπτωση που ο συντελεστής πρόσφυσης της ασφάλτου είναι χαμηλός, θα νιώσεις ένα ελαφρύ γλίστρημα, αλλά χωρίς να σε αγχώσει. Μάλλον περισσότερο θα σου προκαλέσει ένα χαμόγελο στα χείλη, αφού η διόρθωση είναι εύκολη με το γκάζι και το τιμόνι μεταβλητού βήματος, το οποίο προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Άνεση
  • Επιδόσεις
  • Κινητήρας
  • Ανάρτηση
  • Οδική συμπεριφορά
ξυνά
  • Τιμή

Ακόμα και σε πιο κλειστά κομμάτια, η λειτουργία της ανάρτησης σε συνδυασμό με τις σχετικά μικρές κλίσεις του αμαξώματος (τηρουμένων πάντα των αναλογιών) εύκολα σε παρασύρουν σε ρυθμούς που δύσκολα θα ακολουθούσες με ένα οποιοδήποτε SUV αυτού του μεγέθους. Σε αυτή την περίπτωση, νιώθεις το σύστημα τετρακίνησης και τα ηλεκτρονικά διαφορικά να δουλεύουν εντατικά για να εξαλείψουν τις όποιες τάσεις υποστροφής, ενώ στο γλιστερό οδόστρωμα διαπιστώνεις πως οριακά μεγαλύτερο μέρος της ισχύς περνάει στους πίσω τροχούς, έτσι ώστε εμπρός μέρος να κλείσει προς το εσωτερικό της στροφής. Η μοναδική στιγμή που θα φανερώσει το βάρος και τον όγκο του είναι οι απότομες αλλαγές πορείας, αν και ακόμα σε αυτή την περίπτωση το σύστημα μετάδοσης αποδεικνύεται φύλακας άγγελος του οδηγού. Κάτι που ισχύει και για τα φρένα, που δεν αποτελούν ένα ακόμα… διακοσμητικό στοιχείο με τις κόκκινες δαγκάνες, αλλά σημαντικό πλεονέκτημα του Kodiaq RS. Η αίσθηση του πεντάλ χαρακτηρίζεται από ακρίβεια, ενώ ακόμα και σε συνθήκες πίεσης λειτουργούν εξαιρετικά, χωρίς μάλιστα να χάσουν μέρος της αποδοτικότητας τους σε συνθήκες πίεσης.

συμπέρασμα

Αναμφίβολα, όταν ακούσει κάποιος ότι πρόκειται για ένα Skoda με κόστος που ξεπερνάει τα 50.000 ευρώ είναι δεδομένο ότι θα προβληματιστεί. Όμως, δεν πρόκειται για ένα απλό μοντέλο της τσέχικης εταιρείας. Το Kodiaq RS θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το απόλυτο αυτοκίνητο του οικογενειάρχη που ακόμα παραμένει… ανήσυχος. Οι χώροι που προσφέρει στο εσωτερικό του θα ικανοποιήσουν απόλυτα τη σύζυγο και τα παιδιά, ενώ η άνεση και η ποιότητα κύλισης θα τους προσφέρει ένα απολαυστικό ταξίδι. Και όταν ο κάτοχος του βρεθεί μόνος στο εσωτερικό του, θα κινηθεί εξαιρετικά γρήγορα σε κάθε είδους διαδρομή, αλλά και επιφάνεια, χωρίς άγχος και κόπο. Γιατί το Kodiaq RS κάνει ακριβώς ό,τι υπόσχεται. Τα πάντα… 



POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
88
GOCAR Magazine #88

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...