Δοκιμή: Peugeot e-2008 - Ηλεκτρικό και ασυμβίβαστο

Η σχεδιαστική μοναδικότητα του Peugeot 2008 αναδεικνύεται και ταιριάζει… γάντι με τις αρετές της ηλεκτροκίνησης

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,0 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Peugeot 2008 συνδυάζει τα προτερήματα του γαλλικού SUV με τις αρετές της ηλεκτροκίνησης και σημαντική αυτονομία

Η είσοδος της Peugeot στην αρένα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έγινε με δύο μοντέλα που στηρίζει μεγάλο μέρος της δυναμικής της στον τομέα των πωλήσεων. Δεν είναι τυχαίο, πως όταν παρουσιάστηκαν τα νέα 208 και 2008, παράλληλα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης λανσαρίστηκε και η αμιγώς ηλεκτρική. Στην περίπτωση του 2008, έχουμε να κάνουμε με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της γαλλικής εταιρείας. Και αν το γαλλικό μοντέλο στις εκδόσεις με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης αποτελεί μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία, απομένει να δούμε αν ισχύει το ίδιο για την αμιγώς ηλεκτρική.

Καταρχήν, τα μηχανικά μέρη είναι γνωστά και δοκιμασμένα, αφού πρόκειται για τα ίδια που χρησιμοποιούνται στο e-208, αλλά και στα e-Corsa και DS3 E-Tense. ηλεκτροκινητήρας των 136 ίππων και των 260 Nm ροπής είναι τοποθετημένος μπροστά και δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 50 kWh εντοπίζεται κάτω από το πάτωμα και τα καθίσματα των επιβατών. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως με τη συγκεκριμένη διάταξη δεν έχει επηρεαστεί ο χώρος των επιβατών, αλλά και των αποσκευών! Είναι χαρακτηριστικό πως ο τελευταίος διατηρεί τη χωρητικότητα των 434 lt που διαθέτουν οι εκδόσεις με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ φυσιολογικά αυξημένο είναι το βάρος που αγγίζει τα 1.550 kg.

 

Ψάξε…

Αν ψάχνετε να βρείτε τις διαφορές ανάμεσα στο ηλεκτρικό e-2008 και τις εκδόσεις με κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου, θα πρέπει να είστε αρκετά παρατηρητικοί. Αυτές εντοπίζονται στην εμπρός μάσκα που είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, αλλά και στο μονόγραμμα «e» που κοσμεί τα φτερά, την πίσω κολώνα αλλά και το πίσω μέρος του ηλεκτρικού 2008. Οι πιο… ψαγμένοι θα διαπιστώσουν και την απουσία εξάτμισης. Σε κάθε περίπτωση, το γαλλικό SUV εξακολουθεί να παραμένει ξεχωριστό και αναμφίβολα ένα από τα πλέον όμορφα και θελκτικά μοντέλα της κατηγορίας του. Οι έντονες ακμές του αμαξώματος, η επιβλητική μάσκα που διακρίνεται από τη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Peugeot και οι τονισμένοι θόλοι συμβάλλουν στη δημιουργία της πληθωρικής εικόνας του. Λεπτομέρεια; Οι ελάχιστα διαφοροποιημένες ζάντες αλουμινίου. Σε κάθε περίπτωση η φουτουριστική και εντυπωσιακή του σχεδίαση ταιριάζει απόλυτα με τη φιλοσοφία της ηλεκτροκίνησης και της τεχνολογίας που κρύβει κάτω από το ξεχωριστό του αμάξωμα.

 

Premium κατασκευή

Ο αέρας πολυτέλειας και μοναδικότητας που πνέει στην Peugeot τα τελευταία χρόνια είναι ευδιάκριτος και στην καμπίνα του εσωτερικού. Η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του 2008 δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Εξαιρετικά υλικά και αντίστοιχη συναρμογή του χαρίζουν κορυφαία ποιότητα κατασκευής, ενώ ο εσωτερικός διάκοσμος είναι φουτουριστικός και αντίστοιχος με αυτόν που θα συναντούσε κανείς σε premium κατασκευές. Στο e-2008 οι αλλαγές εντοπίζονται στον πίνακα οργάνων, ο οποίος ναι μεν ανήκει στην τελευταία γενιά i–Cockpit, αλλά διαθέτει διαφορετική παραμετροποίηση αποτυπώνοντας λειτουργίες όπως η αυτονομία και το επίπεδο ενέργειας της μπαταρίας. Σχετική… ενότητα υπάρχει και στην κεντρική οθόνη αφής, όπου μπορεί κανείς να παρακολουθήσει μία σειρά από πληροφορίες για τον ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, οι χώροι παραμένουν ανεπηρέαστοι. Στοιχείο που σημαίνει πως τέσσερις ενήλικες και οι αποσκευές τους μπορούν να φιλοξενηθούν στο εσωτερικό και στον χώρο αποσκευών των 434 lt.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ PEUGEOT 2008 1.2 PURETECH 130ps

 

Νούμερα και αλήθειες!

Σε κάθε ηλεκτρικό το μεγάλο ερώτημα είναι η αυτονομία. Στην περίπτωση του e-2008 η μπαταρία των 50 kWh υπόσχεται 320 km με μία φόρτιση. Και διαπιστώνεις πως δεν απέχει πραγματικότητα. Ανάλογα τη χρήση και το πρόγραμμα οδήγησης βεβαίως. Διαθέτει τρία διαφορετικά, τα eco, normal και sport, που καταρχήν προσφέρουν διαφορετική ισχύ του ηλεκτροκινητήρα! Συγκεκριμένα, αποδίδει 82 ίππους στο eco, 109 στο normal και 136 στο sport. Παράλληλα, ανάλογα επηρεάζεται η απόκριση στο γκάζι, αλλά και η απόδοση συγκριμένων συστημάτων όπως ο κλιματισμός, πάντα προς όφελος της οικονομίας. Επιλέγοντας το eco και ακολουθώντας συνετή οδήγηση στην πόλη τα 320 χιλιόμετρα που υπόσχεται η Peugeot είναι ένα ρεαλιστικό νούμερο. Ιδιαίτερα αν επιλέξεις τη λειτουργία «B» στο αυτόματο κιβώτιο, όπου και ο κινητήρας κάνει ανάκτηση ενέργειας αφήνοντας το γκάζι και μέσω του συστήματος πέδησης.

Βλέπετε, η παραμετροποίηση των προγραμμάτων οδήγησης και το σύστημα ανάκτησης συμβάλλουν σημαντικά στη βελτιστοποίηση της αυτονομίας. Όπως είναι απολύτως λογικό, σε περίπτωση που επιλέξετε το πρόγραμμα Sport και το δεξί σας πόδι είναι αρκετά… βαρύ, τότε αντίστοιχα θα δείτε και την αυτονομία να μειώνεται σημαντικά. Σε κάθε περίπτωση και σε μικτό κύκλο, ένα νούμερο της τάξεως των 280-300 χιλιομέτρων με μία φόρτιση είναι ρεαλιστικό.

Όσον αφορά τον ανεφοδιασμό της μπαταρίας, σε μία οικιακή πρίζα για πλήρη φόρτιση απαιτούνται 31 ώρες και δέκα λεπτά, ενώ για 100 χιλιόμετρα αυτονομίας λίγο παραπάνω από 9 ώρες. Νούμερα που αλλάζουν δραστικά αν γίνεται χρήση wallbox ισχύος 7,4 ή 11 kWh, αφού σε αυτή την περίπτωση χρειάζονται 7,5 και 5 ώρες αντίστοιχα, για πλήρη φόρτιση με άδεια μπαταρία. Τέλος, σε ταχυφορτιστή 100 Kw μόλις 30 λεπτά είναι αρκετά για το 80% της χωρητικότητας των μπαταριών του e-2008.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜH ΤΟΥ PEUGEOT 2008 BLUEHDi 130ps AT8 

Από τη θέση του οδηγού

Στο δρόμο και από τα πρώτα μέτρα πίσω από το τιμόνι του, σε κερδίζει το περιβάλλον απόλυτης ηρεμίας στο εσωτερικό του. Η ανάρτηση μπορεί να έχει διαφοροποιημένη και πιο σφικτή ρύθμιση για να ελέγξει τις αντιδράσεις του αυξημένου βάρους του αμαξώματος, αλλά εξακολουθεί να προσφέρει στο 2008 εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Σε αστικό περιβάλλον και στους δρόμους της πόλης βρίσκεται στο στοιχείο του και μοιάζεις απομονωμένος στο εσωτερικό του. Στα προγράμματα eco και normal η απόκριση στο γκάζι δεν είναι αυτή που έχεις συνηθίσει από ένα ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά σου επιτρέπει να κινηθείς σβέλτα χωρίς περιορισμούς.

Επιλέγοντας το sport τα 260 Nm ροπής είναι διαθέσιμα με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού και αλλάζουν άρδην την αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι του. Δεν είναι τυχαίο, ότι με τα 8,5 sec που χρειάζονται για τα 100 km/h από στάση, το καθιστούν πιο αργό μόνο από την έκδοση των 155 ίππων που χρειάζεται 8,2 sec για την ίδια διαδικασία. Μέχρι τα 80 km/h η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή, ενώ φυσιολογικά από τα 120 km/h και πάνω εμφανίζει πτωτικές τάσεις, μέχρι και την τελική ταχύτητα των 150 km/h.

γλυκά
  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Πρακτικότητα
  • Χώροι
  • Αυτονομία
  • Επιδόσεις
  • Ποιότητα κύλισης
ξινά
  • Τιμή
  • Βάρος

Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε το γεγονός ότι το υψηλό επίπεδο άνεσης που το διακρίνει δεν αλλοιώνει τον ευχάριστο οδηγικά χαρακτήρα του. Όπως όλα τα 2008 έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και θα σε αποζημιώσει σε δρόμους με διαδοχικές στροφές. Το μπροστινό σύστημα εξακολουθεί να είναι ακριβές, με το στιβαρό πλαίσιο να το διατηρεί φιλικό και προβλέψιμο, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό. Οριακά και υπό συνθήκες πίεσης, θα διαπιστώσεις το επιπλέον βάρος, το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα να ανοίξει η τροχιά, αλλά με τις όποιες αντιδράσεις εύκολα ελεγχόμενες. Συνήθεια, όπως και σε όλα τα ηλεκτρικά εξάλλου, θέλει η άμεσα διαθέσιμη ροπή στο πάτημα του γκαζιού, που μπορεί να προκαλέσει εύκολα φαινόμενα υποστροφής. Ειδικά στους γλιστερούς ελληνικούς δρόμους… Κάτι που ισχύει και για τα φρένα, τα οποία αν και αποδίδουν εξαιρετικά σε κατάσταση ανάγκης, απαιτούν μία περίοδο προσαρμογής σε επίπεδο αίσθησης λόγω του συστήματος ανάκτησης.

συμπέρασμα

Η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του Peugeot 2008 έρχεται και συμπληρώνει ιδανικά τη γκάμα του γαλλικού SUV. Δεν πρόκειται για μία έκδοση που αποτελεί προϊόν του τμήματος μάρκετινγκ, αλλά για μία ολοκληρωμένη και πλήρης πρόταση. Η αυτονομία του το καθιστά εξαιρετικά πρακτικό, ενώ εξακολουθεί να διακρίνεται για όλες τις αρετές που έχουν ξεχωρίσει το 2008. Παραμένοντας έτσι μία premium θελκτική κατασκευή, που συγκαταλέγεται ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας. Και στην συγκεκριμένη περίπτωση με ηλεκτρική καρδιά, μηδενικό οικολογικό αποτύπωμα και χωρίς σημαντικούς χιλιομετρικούς συμβιβασμούς.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ PEUGEOT 2008 BlueHDI 130PS ΕAT8

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
88
GOCAR Magazine #88

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...