Δοκιμή: Citroen C3 1.5 BlueHDi 100 PS – Υπόδειγμα στυλ & οικονομίας

Με το ανανεωμένο C3 στην πετρελαιοκίνητη μορφή του, η μετακίνηση εκτός από άνετη, τώρα γίνεται και άκρως οικονομική

  • -
  • -
Ισχύς99 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Μέση κατανάλωση3,2 lt/100km
Εκπομπές CO286 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το γαλλικό σούπερμινι βρίσκεται στην τρίτη του γενιά και μετά την τελευταία του ανανέωση έρχεται να μας θυμίσει πως η ξεχωριστή σχεδίαση, η άνεση και οι αναρίθμητες επιλογές εξατομίκευσης, το έκαναν το κορυφαίο σε πωλήσεις όχημα της Citroen.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Διάκοσμος καμπίνας
  • Τεχνολογικός εξοπλισμός
  • Δυνατότητες εξατομίκευσης
  • Ποιότητα κύλισης
  • Επιδόσεις
  • Χαμηλή κατανάλωση
ξiνά
  • Κλίσεις αμαξώματος στις στροφές
  • Έλλειψη χειρολαβών οροφής
  • Μεγάλες διαδρομές κιβωτίου

750.000. Τόσοι είναι οι αγοραστές παγκοσμίως που επέλεξαν το Citroen C3 από το 2016 που παρουσιάστηκε μέχρι και σήμερα για τις προσωπικές τους μετακινήσεις, κάνοντας το παράλληλα το πιο δημοφιλές μοντέλο της γαλλικής εταιρίας.

Très magnifique

Φυσικά, με την σχεδίαση και το ξεχωριστό design να είναι μερικά από τα ισχυρότερα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το γαλλικό σούπερμινι, η Citroen πάτησε στις ήδη πολύ καλές βάσεις και πραγματικά «απογείωσε» το ανανεωμένο C3. Με πιο επιθετικές γραμμές και διαφοροποιημένα φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος, τα οποία συνυπάρχουν αρμονικά με τις λεπτομέρειες χρωμίου, καταφέρνει να εκπέμπει δυναμισμό χωρίς να χάνει την κομψότητα του.

side

Ανασχεδιασμένα είναι και τα πλαϊνά airbumps, που μαζί με τις διχρωμίες του αμαξώματος, τα νέα σχέδια στις πίσω κολώνες και τα πίσω φώτα 3D σχεδίασης χαρίζουν απαράμιλλο στυλ και κάνουν το C3 να ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος. Συνολικά οι πιθανοί συνδυασμοί έχουν φτάσει τους 97, καθιστώντας την περίπτωση του να συναντήσεις ένα άλλο C3 ίδιο με το δικό σου, τουλάχιστον σπάνια.

Ξεχωριστό inside and out

Αντίστοιχα μοντέρνο είναι το εσωτερικό. Απολαμβάνεις ένα ζεστό, φιλόξενο περιβάλλον με νεανική σχεδίαση και μια έντονη αύρα άνεσης. Το μοτίβο Ambiance Techwood, όπως το αποκαλεί η Citroen και είχαμε στην διάθεση μας, δημιουργεί ένα κομψό περιβάλλον, με εκλεπτυσμένα στην αφή και υψηλής ποιότητας υλικά. Τα καθίσματα τεχνολογίας Advanced Comfort εξασφαλίζουν άνεση και ξεκούραστη στάση σώματος, αν και θα θέλαμε να έχουν ελαφρώς καλύτερη πλευρική στήριξη. Ο εσωτερικός διάκοσμος χάρη στην σχεδίαση αλλά και την συναρμογή του, προσφέρει μία ευχάριστη εμπειρία παρά τα σκληρά πλαστικά, ενώ η οθόνη 7 ιντσών που αιωρείται στο κέντρο του ταμπλό προσφέρει νέες υπηρεσίες ασφάλειας και συνδεσιμότητας (Connect Assist), ψυχαγωγίας (Connect Play) και πλοήγησης (Connect Nav). Ελέγχεται πανεύκολα με την αφή, αλλά και με φωνητικές εντολές.

interior

Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν εύκολα, με αρκετό χώρο για το κεφάλι και τα γόνατα τους, αν και η έλλειψη χειρολαβών στην οροφή γίνεται αισθητή, ιδιαίτερα στο ταξίδι. Ο χώρος αποσκευών χωρητικότητας 300 λίτρων, χάρη στην τετραγωνισμένη διάταξη του είναι εύκολα εκμεταλλεύσιμος.

Μια ακόμη πτυχή του Advanced Comfort είναι τα 12 συστήματα που κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη και λιγότερο αγχωτική. Στο βασικό εξοπλισμό κάθε έκδοσης συμπεριλαμβάνεται μεταξύ άλλων η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, το σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, η ειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ο περιοριστής και ρυθμιστής ταχύτητας, η αναγνώριση σημάτων ορίου ταχύτητας και η ειδοποίηση ξεκούρασης οδηγού.

Άνεση + Οικονομία = C3

Τις μέρες που είχαμε στην διάθεση μας το Citroen C3 1.5 BlueHDi καταφέραμε να κάνουμε μαζί του και ένα μονοήμερο ταξίδι! Το τελευταίο, όπως αποδείχθηκε, πριν μας «κλείσουν μέσα». Ξεκινήσαμε από την Αθήνα και κατευθυνθήκαμε προς την λίμνη Στυμφαλία. Ύστερα συνεχίσαμε με προορισμό την λίμνη Δόξα, ενώ το απόγευμα μας βρήκε στο Ναύπλιο για τον απαραίτητο ανεφοδιασμό.  'Όχι του C3, αλλά δικό μας. Κάπου εκεί, έχοντας πάρει το οξυγόνο που είχαμε στερηθεί τόσους μήνες με τις μάσκες, αποφασίσαμε να πάρουμε τον δρόμο του γυρισμού.

Έχοντας καλύψει περισσότερα από 400 km που τα είχαν όλα! Περιβάλλον πόλης, αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δίκτυο και κάθε λογής ποιότητα οδοστρώματος. Το συμπέρασμα που μπορεί βγει αν τα συνοψίσουμε είναι ένα: Άνεση + Οικονομία = C3.

front

Οι Γάλλοι μηχανικοί έχοντας κάνει εξαιρετική δουλειά στην ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, δημιούργησαν ένα σουπερμίνι που συγκαταλαγέται στα κορυφαία της κατηγορίας, τουλάχιστον σε επίπεδο άνεσης και ποιότητα κύλισης. Απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με αξιοσημείωτη ευκολία, ενώ παράλληλα το σταθερό του πάτημα όσο οι ταχύτητες ανεβαίνουν, προσφέρει σιγουριά στον οδηγό. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς, το Citroen C3 είναι ασφαλές, εύκολα διαχειρίσιμο και με δυνατά φρένα. Πρόκειται για στοιχεία που το καθιστούν ικανό να κινηθεί σβέλτα, αλλά μέχρις εκεί. Το όχι υπερβολικά άμεσο τιμόνι, ο επιλογέας ταχυτήτων που δεν διακρίνεται για την ακρίβεια του, αλλά για τις μεγάλες διαδρομές, όπως και οι αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, θα θέσουν τα δικά τους όρια.

Από εκεί και πέρα, το πλαίσιο ταιριάζει γάντι στον 1.500άρη υπερτροφοδοτούμενο diesel των 100 ίππων, ο οποίος τραβάει αποφασίστηκα από χαμηλά, χάρη στα 250 Nm ροπής. Η σχετικά μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου χαρίζει αξιοζήλευτες τιμές κατανάλωσης στο C3, με την μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 4,6 lt/100 km μέσα στις μέρες που το οδηγήσαμε, ανεξαρτήτως ρυθμού. Με την επίσημη δήλωση του κατασκευαστή να βρίσκεται στα 3,2 lt/ 100 km, πρόκειται για επίδοση διόλου άσχημη. Τα πρώτα 100km/h έρχονται σε 10,2 sec, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 188 km/h.

back

συμπέρασμα

Το νέο Citroen C3 θα ξεχωρίσει με το στυλ του, ενώ θα ταιριάξει στον καθένα, ανεξαρτήτως ηλικίας. Θα προσφέρει την διαφορετικότητα που ζητά κάθε νέος, σε ένα ικανοποιητικό πακέτο που τα έχει όλα, ενώ θα γοητεύσει και τον πιο απαιτητικό με την αποτελεσματικότητα του σε επίπεδο άνεσης, ασφάλειας, αλλά και οικονομίας.

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...