Δοκιμή: BMW X2 M35i - Mε DNA από το M Division

Τα μηχανικά μέρη του τμήματος M Performance αλλάζουν το χαρακτήρα της BMW X2, που μοιάζει με… «λύκο με προβιά προβάτου».

  • -
  • -
Ισχύς306 PS
Ροπή450 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,9 sec
Μέση κατανάλωση6,8 lt/100km
Εκπομπές CO2157 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ισχυρός κινητήρας, αναβαθμισμένη ανάρτηση, σπορ διαφορικό και σύστημα τετρακίνησης είναι μερικά από τα στοιχεία που καθιστούν την X2 M35i όχι μόνο εξαιρετικά γρήγορη, αλλά και αποτελεσματική!


Μέχρι πριν από κάποια χρόνια, όταν στην BMW τοποθετούσαν το λατινικό «Μ» στις δημιουργίες τους, καταλαβαίναμε ότι πρόκειται για την κορυφαία και πλέον σκληροπυρηνική έκδοση της εκάστοτε σειράς. Αυτό άλλαξε και σήμερα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προσφέρει εκδόσεις με μία… «εσάνς» από το Division, βελτιώνοντας την αισθητική, τις επιδόσεις και τα δυναμικά χαρακτηριστικά των μοντέλων της. Κάπως έτσι, και με τη χρήση μηχανικών μερών από το φημισμένο τμήμα της BMW, προέκυψε και η Χ2 M35i. Βέβαια, όταν οι Γερμανοί τοποθετούν το φημισμένο γράμμα σε κάποιο από τα μοντέλα τους, φροντίζουν το αποτέλεσμα να είναι ανάλογο και σύμφωνο με τις απαιτήσεις των φίλων της αυτοκίνησης και της γρήγορης οδήγησης.

 

Ποιος ο λόγος;

Εύλογη απορία, αλλά όσο παράξενο και αν μας ακούγεται στην ευρωπαϊκή αγορά υπάρχει ζήτηση και οι κατασκευές του είδους πληθαίνουν. Audi SQ2, Volkswagen T-ROC R, Mini Countryman JCW και αρκετά ακόμα, είναι μοντέλα που έχουν στόχο να συνδυάσουν την πρακτικότητα που διακρίνει τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, με τις εκρηκτικές επιδόσεις και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Η BMW X2 αποτελεί ένα θελκτικό SAC (Sports Activity Coupe), με δεδομένα τα δυναμικά της χαρακτηριστικά και στην «καυτή» εκδοχή της ρίχνει το γάντι στον ανταγωνισμό.

Βέβαια, για να διαπιστώσεις ότι πρόκειται για ένα μοντέλο με ισχύ που ξεπερνάει τους 300 ίππους, πρέπει να είσαι είτε μάντης είτε εξαιρετικά παρατηρητικός. Αν υπάρχει ένα στοιχείο που ξεχωρίζει στην Μ35i, αυτό είναι η διακριτικότητα. Οι διαφορές σε σχέση με τις εκδόσεις που έχουν το πακέτο αισθητικής αναβάθμισης M Pack είναι ελάχιστες. Πρέπει να είσαι υποψιασμένος ή να έχεις διαβάσει το σχετικό δελτίο Τύπου για να εντοπίσεις τις πινελιές  αλουμινίου στην εμπρός μάσκα και στα καπάκια από τους καθρέφτες. Πιο ευδιάκριτες διαφορές μπορούν να θεωρηθούν οι δύο ξεχωριστές απολήξεις της εξάτμισης, η μεγάλη αεροτομή στην 5η πόρτα και φυσικά οι μεγάλες ζάντες αλουμινίου διάστασης 19 ιντσών. Συνδυασμός και αισθητική που σίγουρα θα εκτιμήσουν όσοι προτιμούν να περνούν απαρατήρητοι.

 

Ο… κρυμμένος λύκος

Μπορεί αισθητικά οι αλλαγές να είναι περιορισμένες, αλλά όσον αφορά τα μηχανικά μέρη είναι σαφώς πιο εκτεταμένες. Η αρχή έγινε με την τοποθέτηση ενός ισχυρού κινητήριου συνόλου κάτω από το εμπρός καπό. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο Twin Power τετρακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος και είναι ο ισχυρότερος που διαθέτει η BMW με αυτή τη χωρητικότητα. Η απόδοση του αγγίζει τους 306 ίππους, και αν η ισχύς του δεν ακούγεται εντυπωσιακή σε σχέση με τα νούμερα που ακούμε σήμερα, μάλλον θα αλλάξετε γνώμη αν μάθετε τη ροπή που προσφέρει. 450 Nm και μάλιστα διαθέσιμα σε ένα εύρος από τις 1.750 έως και τις 4.500 rpm, είναι αρκετά για να εκτοξεύσουν την X2 με το παραμικρό πάτημα του πεντάλ της βενζίνης. Δεν είναι τυχαίο, ότι τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 5 sec, την ώρα που… παραδοσιακά η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.

Εκτός από τον ισχυρό κινητήρα, ένα ακόμα χαρακτηριστικό της X2 M35i είναι το σύστημα μετάδοσης, αφού θα εφοδιάζεται αποκλειστικά με την τετρακίνηση XDrive της BMW με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Το μεγαλύτερο μέρος της ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς και μόνο υπό συνθήκες μπορεί να στείλει έως και το 50% στους πίσω. Σημειώστε, πως διαθέτει επιπλέον εμπρός μηχανικό μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen, ενώ όλα τα παραπάνω συνδυάζονται αποκλειστικά  με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των οκτώ σχέσεων.

Στον τομέα της ανάρτησης έχει επιλεχθεί πιο σκληρή ρύθμιση, ενώ τα νέα ελατήρια έχουν σαν αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να έρθει πιο κοντά στο έδαφος κατά 10 mm. Διαφοροποιημένα και αναβαθμισμένα είναι τα φρένα με δίσκους 360 mm, που ξεχωρίζουν από τις μπλε δαγκάνες (4πίστονες μπροστά), ενώ νέα είναι και η χαρτογράφηση του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης. Σημειώστε, ότι προαιρετικά προσφέρονται και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ!

 

Πολυτέλεια και δυναμισμός

Συγκεκριμένες και διακριτικές είναι οι παρεμβάσεις στο εσωτερικό. H διχρωμία σε ταμπλό και καθίσματα αναδεικνύει έναν σπορ και δυναμικό χαρακτήρα, χωρίς όμως να χάνει μέρος της πολυτέλειας που διακρίνει τα μοντέλα της BMW. Τη διαφορά κάνουν τα νέα τύπου μπάκετ μονοκόμματα καθίσματα, τα οποία μάλιστα μοιάζουν πολύ με αυτά της Ζ4 και προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, αλλά και το τριάκτινο τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη.  Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία, η εργονομία αντίστοιχη, ενώ ο εξοπλισμός υπερπλήρης. Κάτι λογικό, αν αναλογιστούμε και το υψηλό κόστος κτήσης. Όσον αφορά τους χώρους, τίποτα δεν διαφοροποιείται σε σχέση με τις πιο… «ταπεινές» Χ2, αφού εκτός από την πληθώρα θηκών που την καθιστούν εξαιρετικά πρακτική, τέσσερις ενήλικες μπορούν να βολευτούν στο εσωτερικό της. Και μάλιστα διαθέτοντας άφθονο χώρο για τις αποσκευές τους, και συγκεκριμένα της τάξεως των 470 lt.

 

Φοβού το… «Μ»

Το λατινικό Μ με τις τρεις κάθετες γραμμές είναι συνώνυμο των καταιγιστικών επιδόσεων, αλλά και του οδηγοκεντρικού χαρακτήρα. Στην περίπτωση της Χ2 στην αρχή τίποτα δεν μαρτυρά την καταιγίδα που θα ακολουθήσει. Επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Comfort ή ECO Sport, ο κινητήρας μοιάζει σε χειμερία νάρκη, ενώ το αυτόματο κιβώτιο αλλάζει διαδοχικά ταχύτητες χωρίς να επιτρέπει τις στροφές του κινητήρα να ανέβουν ψηλά. Μένει η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης να σε προϊδεάζει πως κάτω από το φαινομενικό αθώο αμάξωμα της X2 κρύβεται μία κατασκευή ικανή να εκμηδενίσει αποστάσεις. Κάτι που διαπιστώνεις επιλέγοντας τo Sport πρόγραμμα οδήγησης. Ο κινητήρας δεν σε τρομάζει με τον τρόπο που επιταχύνει, αφού αποδεικνύεται εξαιρετικά γραμμικός. Από τις 1.500 rpm αρχίζει να ξυπνάει το «θηρίο» των 306 ίππων, με τις τιμές του να κορυφώνονται στις μεσαίες. Αυτό που εντυπωσιάζει εκτός από την ηλεκτρική λειτουργία του, είναι το βάθος που τον διακρίνει, επιταχύνοντας το ίδιο εντυπωσιακά σχεδόν μέχρι τον κόφτη. Η διαδικασία δεν είναι τρομακτική όπως σε μία Α35 ΑΜG, αλλά μόλις ρίξεις μία κλεφτή ματιά στο ταχύμετρο, το πιο πιθανό είναι να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι. Όσο και να μην φαίνεται, η M35μαζεύει χιλιόμετρα με διαβολεμένο τρόπο. Ενώ την ίδια ώρα η θηριώδης ροπή των 450 Nm της προσφέρει εξαιρετική απόκριση στο γκάζι, με το παραμικρό πάτημα του πεντάλ να μεταφράζεται σε ακαριαία επιτάχυνση.

Η ρύθμιση της ανάρτησης, μπορεί να μην είναι η πλέον άνετη, αλλά δεν θα προβληματίσει. Σίγουρα έχει την τάση να διαβάζει τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά υπάρχει λόγος. Βλέπετε, η συγκεκριμένη επιλογή ρυθμίσεων επιτρέπει στην X2 M35να κινηθεί εξαιρετικά γρήγορα σε δρόμους με διαδοχικές στροφές. Αυτό που διακρίνεις άμεσα είναι η αποτελεσματικότητα της και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Σε δρόμους με καλή άσφαλτο είναι ουδέτερη και σου επιτρέπει να κινηθείς πολύ γρήγορα χωρίς να ιδρώσεις. Στα πιο κλειστά κομμάτια, λόγω βάρους και ισχύς του κινητήρα είναι εύκολο να παρασυρθείς στην είσοδο της στροφής και είναι προτιμότερο να εκμεταλλευθεί κανείς την πρόσφυση που προσφέρει η τετρακίνηση εκτοξεύοντας την Χ2 στην έξοδο της στροφής.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Διττός χαρακτήρας
ξινά
  • Τιμή
  • Κατανάλωση

Σε κομμάτια με πιο χαμηλό δείκτη πρόσφυσης, η Μ35i εξακολουθεί να μην προβληματίζεται, απλά το εμπρός διαφορικό Torsen δουλεύει περισσότερο, προσπαθώντας να φέρει το εμπρός μέρος πιο κοντά προς το εσωτερικό της στροφής. Την ίδια ώρα και με τους κατάλληλους επιδέξιους χειρισμούς, η Χ2 αποδεικνύεται και διασκεδαστική! Με ελαφριά τοποθέτηση πριν την είσοδο της στροφής, σου επιτρέπει να την πλασάρεις ελαφρώς και να βρεθείς στην έξοδο με λίγο ανάποδο τιμόνι και ένα πλατύ χαμόγελο στο πρόσωπο. Συμπαραστάτης στην όλη διαδικασία είναι το γρήγορο τιμόνι με την καλή πληροφόρηση, αλλά και το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο, το οποίο ακόμα και στην αυτόματη λειτουργία δείχνει ικανό να ακολουθήσει το ρυθμό που έχει επιλέξει ο οδηγός. Βέβαια, όλα τα παραπάνω έχουν το αντίστοιχο τίμημα σε επίπεδο κατανάλωσης. Σε συνθήκες πίεσης η μέση τιμή ξεπέρασε τα 13 lt/100 km, ενώ ακόμα και όταν προσπαθήσαμε να κινηθούμε σε λογικά πλαίσια δύσκολα έπεσε κάτω από τα 10 lt/100 km.

συμπέρασμα

Δεν πρόκειται για μία καθαρόαιμη δημιουργία του M Division. Δεν διαθέτει το σκληροπυρηνικό χαρακτήρα των ακραίων κατασκευών του σχετικού τμήματος, αλλά μέρος του DNA τους. Στην καθημερινότητα σου επιτρέπει να περνάς απαρατήρητος στους δρόμους της πόλης, αλλά όταν θελήσεις να βυθίσεις το πεντάλ της βενζίνης στο πάτωμα δείχνει τα δόντια της με τις εκρηκτικές επιδόσεις, αλλά και την αποτελεσματικότητα της σε κάθε είδους διαδρομή και επιφάνεια. Ο διττός χαρακτήρας και η προσαρμοστικότητα που την διακρίνουν είναι τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά…



POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...