Δοκιμή: Hyundai KONA Electric - Το ηλεκτρικό SUV με τη μεγάλη αυτονομία

Δύο κόσμοι μαγικοί, των ηλεκτρικών και των SUV, συνδυάζονται ιδανικά σε ένα αυτοκίνητο γεμάτο πλεονεκτήματα

  • -
  • -
Ισχύς204 PS
Ροπή395 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,6 sec
Μέση κατανάλωση lt/100km
Εκπομπές CO2 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το ηλεκτρικό KONA διατίθεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις: με 136 (39 kWh) ή 204 ίππους (64 kWh) που προσφέρουν αυτονομία 305 και 449 χιλιόμετρα αντίστοιχα.

Αν υπάρχει μία κατηγορία στην οποία κάθε αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να δώσει σημασία, αυτή είναι αναμφισβήτητα των SUV. Τι πιο λογικό λοιπόν για μια εταιρία, η “ηλεκτρική” της κίνηση να ανήκει σε αυτή την κατηγορία; Και μάλιστα στα B-SUV που ανεβαίνουν δυναμικά.

Το Hyndai KΟΝΑ Electric είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV της ευρωπαϊκής αγοράς. Δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της κορεατικής μάρκας, είναι όμως το σημαντικότερο. Μάλιστα, το Electric έρχεται να προστεθεί στις υπόλοιπες εκδόσεις βενζίνης, diesel και Hybrid, καθιστώντας έτσι το KONA ως το B-SUV με τη μεγαλύτερη ποικιλία κινητήριων συνόλων στην κατηγορία του, και όχι μόνο!

Εμφανισιακά, υιοθετεί μεν την ίδια εκφραστική σχεδίαση με τα υπόλοιπα KΟΝΑ αλλά ξεχωρίζει από την κλειστή μάσκα, που κρύβει τη θύρα φόρτισης και έχει αλλάξει αρκετά την εμπρός όψη, και τις ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών. Αλλαγές που βελτίωσαν την αεροδυναμική του αυτοκινήτου ρίχνοντας τον αντίστοιχο συντελεστή στο cd 0,288.

 

Μέσα οι διαφορές είναι μεγαλύτερες. Η κεντρική κονσόλα έχει τελείως διαφορετική σχεδίαση και θυμίζει γέφυρα, έχοντας από κάτω ένα μεγάλο ράφι για αντικείμενα. Αυτό οφείλεται στην απουσία του κλασικού λεβιέ του κιβωτίου που έχει δώσει τη θέση του στα 4 κουμπιά (P, N, D και R) του συστήματος μετάδοσης shift-by-wire. Είναι σαφώς πιο απλά στη χρήση, χρειάζονται ωστόσο λίγο χρόνο εξοικείωσης. Αλλαγές έχουμε επίσης στον πίνακα οργάνων και την οθόνη του infotainment.

Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών προβάλλει στοιχεία όπως η ταχύτητα, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, η ροή ενέργειας και το πρόγραμμα οδήγησης, βάσει του οποίου αλλάζει και το χρώμα του φόντου. Στο ταμπλό, η μεγάλη και εύχρηστη οθόνη αφής (7’’ στην βασική Premium και 10,25” στις εκδόσεις Distinctive και Limited) προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και κάμερα οπισθοπορίας, ενώ στη μεγαλύτερη εκδοχή της ενσωματώνει δορυφορική πλοήγηση με χάρτες 40 χωρών και δωρεάν ανανέωση.

Εμφανίζει επίσης πληθώρα πληροφοριών που αφορούν την οδήγηση, κοντινούς σταθμούς φόρτισης, την αυτονομία και την μπαταρία, όπως τον χρόνο π.χ. που χρειάζεται για να φορτιστεί πλήρως. Οι λάτρεις του ήχου θα ενθουσιαστούν με το υψηλής ποιότητας ηχοσύστημα της Krell, με 8 ηχεία συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer 200 mm και 8κάναλο ενισχυτής 350W.

 

Χωροταξικά, δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές. Το νέο πλαίσιο του ΚΟΝΑ Electric εξασφαλίζει την ενσωμάτωση των μπαταριών στο πάτωμα χωρίς να επηρεάζονται σημαντικά οι χώροι στο εσωτερικό. Έτσι, τέσσερις (στην ανάγκη 5) ενήλικες θα βολευτούν με άνεση, με τη μόνη παρατήρηση να αφορά τους πίσω επιβάτες που κάθονται πιο κοντά στο δάπεδο, έχοντας μοιραία τα πόδια τους λίγο παραπάνω λυγισμένα από το συνηθισμένο. Μικρή είναι και η διαφορά στο χώρο αποσκευών, με όγκο 332 λίτρα (έναντι 361 των εκδόσεων βενζίνης και diesel), ο οποίος επεκτείνεται στα 1.114 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Στα θετικά και το επίπεδο πάτωμα που δημιουργείται σε αυτή την διάταξη.

Όλη η ουσία όμως του KONA Electric δεν είναι ορατή στο μάτι: το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, φυσικά. Υπάρχουν δύο διαφορετικές εκδόσεις διαθέσιμες, μία με ισχύ 136 ίππων (39 kWh) και μια ισχυρότερη με 204 ίππους (64 kWh) αλλά και μεγαλύτερη αυτονομία: 449 χιλιόμετρα (μικτός κύκλος κατά WLTP) έναντι 305 km της μικρής έκδοσης.

 

Εμείς δοκιμάσαμε την ισχυρότερη εκδοχή του KONA Electric και πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε, τόσο από τις επιδόσεις όσο και από την εμβέλεια που χαρίζει η μεγάλη μπαταρία των 64 kWh. Θεωρητικά, η αυτονομία με μία πλήρη φόρτιση από τα 449 km του μέσου όρου ανεβαίνει στα 619 km σε αστικές διαδρομές. Η πράξη δεν απέχει πολύ από αυτά τα νούμερα. Κινούμενοι στην πόλη, το ηλεκτρικό Hyundai δείχνει ικανό για να καλύψει πάνω από 540 km χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στην οδήγηση, ενώ σε μικτές διαδρομές η αυτονομία που είδαμε ήταν πολύ κοντά ή ακόμη και ψηλότερα από αυτή που ανακοινώνει το εργοστάσιο.

Αυτό σημαίνει πως, αν κινείστε καθημερινά στην πόλη και κάνετε λιγότερα από 60 km, το Kona Electric χρειάζεται μία πλήρη φόρτιση περίπου κάθε 9-10 μέρες! Βέβαια, αν αυτό γίνει σε απλή οικιακή πρίζα σούκο θα χρειαστούν 31 ώρες για μία πλήρη φόρτιση (μέχρι το 100%) της μπαταρίας, οπότε συμφέρει η τακτική φόρτιση κάθε βράδυ.

Φυσικά υπάρχει και η λύση του Wallbox (11 kW) το οποίο θυμίζουμε πως επιδοτείται για αγορά με 500 ευρώ και ρίχνει το χρόνο σε 9 ώρες και 35 λεπτά. Σε ταξίδι τώρα, το πιθανότερο είναι πως θα χρειαστεί ενδιάμεση στάση για φόρτιση, η οποία σε ταχυφορτιστή DC 50 kW (0-80%) διαρκεί 75 λεπτά και σε DC 100 kW 54 λεπτά. Ενημερωτικά, οι αντίστοιχοι χρόνοι για τη μπαταρία των 39 kWh είναι 19 ώρες, 6 ώρες και 10 λεπτά, 57’ και 54’.

 

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ευρυχωρία
  • Εξοπλισμός
  • Αυτονομία
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ευκολία οδήγησης
  • Τεχνολογία
ξινά
  • Θόρυβος κύλισης

Η αυτονομία είναι λοιπόν ένα από τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού KONA. Το ίδιο ισχύει και για τις επιδόσεις. Με 204 ίππους και 395 Nm ροπής άμεσα διαθέσιμα, το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 7,9 sec. Η τελική ταχύτητα θεωρητικά είναι 167 km/h, εμείς ωστόσο είδαμε εύκολα πάνω από 170! Αυτό που εντυπωσιάζει πάντως είναι η έκρηξη που ακολουθεί στο σανίδωμα του γκαζιού. Τα Michelin Premacy 4 χάνουν στιγμιαία την πρόσφυση, στη συνέχεια όμως βάζουν τη δύναμη στην άσφαλτο και εκσφενδονίζουν το ηλεκτρικό SUV στον ορίζοντα με αμείωτο ρυθμό!

Θα περίμενε κανείς πως με βάρος που φτάνει 1,7 τόνους, το KONA Electric θα υστερεί σε οδηγική συμπεριφορά συγκριτικά με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα και diesel μοντέλα. Αντίθετα. Το χαμηλό κέντρο βάρους (θυμίζουμε πως οι μπαταρίες βρίσκονται στο πάτωμα του αυτοκινήτου) λειτουργεί θετικά συμβάλλοντας σε καλό κράτημα. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) έχει σφικτή ρύθμιση και ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος. Γενικά το αυτοκίνητο δείχνει συγκροτημένο, αποτελεσματικό και ασφαλές. Παράλληλα προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης, με εξαίρεση τον θόρυβο κύλισης από τα ελαστικά σε τραχιά άσφαλτο.

 

Ο οδηγός, τέλος, έχει στη διάθεσή του 3 προγράμματα οδήγησης για να ρυθμίσει αναλόγως τις παραμέτρους λειτουργίας του οχήματος: Normal, Eco και Sport. Επιπλέον, μπορεί να ρυθμίσει και την ανάκτηση ενέργειας σε 4 επίπεδα, με τα paddles πίσω από το τιμόνι. Για παράδειγμα, επιλέγοντας το μέγιστο επίπεδο εκμεταλλεύεσαι την επιβράδυνση μέσω της πιο έντονης ανάκτησης και οδηγείς πατώντας αισθητά λιγότερο τα φρένα.

Για την ασφάλεια φροντίζει και το Hyundai SmartSense. Πρόκειται για τη δέσμη συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, όπως η υποβοήθηση αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης με ανίχνευση πεζών, η προειδοποίηση τυφλού σημείου και κάθετης κίνησης με όπισθεν, η υποβοήθηση παραμονής σε λωρίδα κυκλοφορίας, ο έλεγχος κατάστασης οδηγού, η προειδοποίηση ορίων ταχύτητας, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας) και το έξυπνο Cruise Control με σύστημα Stop & Go. Ουσιαστικά οι δύο τελευταίες τεχνολογίες είναι αυτές που προσφέρουν στο ηλεκτρικό SUV της Hyundai την προηγμένη εμπειρία της ημιαυτόματης οδήγησης.

συμπέρασμα

Με μεγάλη αυτονομία, εξαιρετικές επιδόσεις, ικανούς χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και προηγμένη τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας, το ΚΟΝΑ αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η premium αύρα σε επίπεδο αισθητικής μέσα - έξω αποτελεί ένα ακόμη επιχείρημα για την τιμή του, η οποία με επιδότηση πέφτει από τα 42.990 € στα 37.700 € περίπου. Βέβαια, μην ξεχνάμε και τη μικρή έκδοση που ξεκινά από 30.000 € σχεδόν (με επιδότηση), προσφέροντας ανταγωνιστική αυτονομία 305 km.



Επιτάχυνση του Hyundai Kona Electric

Τελική ταχύτητα του Hyundai Kona Electric

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
84
GOCAR Magazine #84

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...