Δοκιμή: AUDI RS6 - Machete!

Ξεχάστε τη διακριτικότητα, τις ευγένειες και τις… «χειρουργικές επεμβάσεις». Το Audi RS6 είναι αυτό που δείχνει. Κτηνώδες και αποτελεσματικό όσο μία ματσέτα…

  • -
  • -
Ισχύς600 PS
Ροπή800 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h3,6 sec
Μέση κατανάλωση11,5 lt/100km
Εκπομπές CO2263 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με 600 ίππους, 800 Nm ροπής και state of the art τεχνολογία, το νέο RS6 δεν είναι απλά ένα avant με εκρηκτικές επιδόσεις. Πρόκειται για μία brutal κατασκευή, ικανή να προσφέρει ισχυρές δόσεις αδρεναλίνης.


Ας είμαστε ειλικρινείς. Τα avant ή station wagon, δεν χαίρουν ιδιαίτερης εκτίμησης στη χώρα μας. Οι περισσότεροι τα έχουμε συνυφασμένα με γεμάτο χώρο αποσκευών (σε σημείο που δεν υπάρχει ορατότητα από το πίσω παράθυρο) και παιδιά ή ηλικιωμένους στα πίσω καθίσματα. Μέχρι πριν από μερικές δεκαετίες, η συγκεκριμένη εικόνα δεν απείχε πολύ από την πραγματικότητα, ακόμα και για τους ευρωπαίους που τιμούν ιδιαιτέρως τα avant. Τουλάχιστον μέχρι το Μάρτιο του 1994. Όταν η Audi παρουσίασε το πρώτο μοντέλο με τον χαρακτηρισμό RennenSport. Το θρυλικό πλέον σήμερα RS2… 

Εκείνη η δημιουργία δεν ήταν τίποτα λιγότερο από ένα supercar, επιμελώς κρυμμένο κάτω από ένα avant αμάξωμα. Και μάλιστα με τις ευλογίες και μερικά μηχανικά μέρη από τα ράφια της Porsche. Με την πάροδο του χρόνου, πολλοί κατασκευαστές ακολούθησαν το παράδειγμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά πάντα η Audi έχει έναν μοναδικό τρόπο να μεταμορφώνει τα απρόσωπα avant σε mucho, πανίσχυρες κατασκευές που παρόλα αυτά διατηρούν τον πρακτικό χαρακτήρα τους. Η νεότερη γενιά του RS6 διατηρεί όλα τα παραπάνω, αλλά βελτιστοποιημένα στον απόλυτο βαθμό. Και μάλιστα χωρίς να κρύβει σήμερα με μεγάλη θέρμη τον «διάβολο» που κρύβει μέσα του.


Power, more power!

Όταν παρουσιάστηκε το RS2, οι 315 ίπποι από τον υπερτροφοδοτούμενο 5κύλινδρο 20βάλβιδο κινητήρα των 2.200 cc ήταν ένα άκρως εντυπωσιακό νούμερο. Ειδικά από τη στιγμή που είχαμε να κάνουμε με ένα station wagon! Σήμερα, μπροστά στο RS6 του 2020 μοιάζει με… ένα γρήγορο χάτσμπακ δίπλα σε ένα supercar. Κάτω από το «θεόμακρο» μπροστά καπό του απογόνου του RS2, έχει στριμωχτεί ο γνωστός 8κύλινδρος των 4.000 cc με τα δύο τούρμπο. Ο «κακός λύκος» σήμερα προσφέρει 600 ίππους και 800 Nm ροπής, όντας αναβαθμισμένος σε σχέση με το παρελθόν. Οι twin-scroll υπερτροφοδότες είναι τοποθετημένοι μέσα στο V του κινητήρα και παράγουν μεγαλύτερη πίεση που σήμερα φτάνει τα 1,4 bar! Την ίδια ώρα, η επιφάνεια των κυλίνδρων έχει επεξεργασία με σπρέι, στοιχείο που έχει σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία μία λεπτής επίστρωσης που βοηθά στη μείωση των τριβών.


Μπορεί να ακούγεται κάπως αστείο, αλλά το RS6 εφοδιάζεται με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, αλλά και σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48με ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια που τροφοδοτεί μία μικρή μπαταρία ιόντων-λιθίου. Στοιχείο που σύμφωνα με το γερμανικό εργοστάσιο προσφέρει όφελος έως και 0,8 lt/100 km στην κατανάλωση καυσίμου κατά την οδήγηση στην πόλη. Όχι, πως έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού αν η μέση κατανάλωση των 16,5 lt/100 km που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, αυξανόταν στα 17,3 lt/100 km, το πιο πιθανό είναι να μην μας απασχολούσε καν.

 


Ισχυρή παράδοση

Όπως εύλογα φαντάζεστε, η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, με την νεότερη γενιά του συστήματος quattro. Τα τρία διαφορικά συνδυάζονται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο Triptronic των 8 σχέσεων (και όχι διπλού συμπλέκτη), το οποίο έχει δεχθεί φυσικά τις απαραίτητες περιποιήσεις που επιβάλλεται σε μία έκδοση RS. Υπό κανονικές συνθήκες η κατανομή της ροπής είναι 40/60 στους εμπρός και πίσω τροχούς, ενώ υπό συνθήκες μπορεί να φτάσει έως το 70% μπροστά ή το 85% πίσω. Παράλληλα, το RS6 εφοδιάζεται και με το σύστημα torque vectoring, το οποίο μέσω των φρένων ελέγχει την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους εξωτερικούς και εσωτερικούς τροχούς. Προαιρετικά στις εκδόσεις Dynamic ή Dynamic Plus, τα δυναμικά του χαρακτηριστικά ενισχύονται από την παρουσία του πίσω διαφορικού Sport Differential, που μέσω δύο πολύδισκων συμπλεκτών ελέγχει και μεταβάλλει τη ροπή ανάμεσα στους πίσω τροχούς.

Μάλιστα, στον επιπλέον εξοπλισμό διατίθεται και σύστημα τετραδιεύθυνσης(!), το οποίο στρίβει τους πίσω τροχούς από 2 έως και 5 μοίρες, βελτιώνοντας την σταθερότητα, αλλά και την απόκριση στις απότομες αλλαγές πορείας. Όσον αφορά την ανάρτηση, η Audi εφοδιάζει το RS6 με την αεράναρτηση RS, η οποία πέρα από μία σειρά ρυθμίσεων, επιτρέπει στο καυτό avant να διαφοροποιεί το ύψος της απόστασης από το έδαφος! Σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του A6 Avant, είναι μειωμένη κατά 20 mm. Σε αργούς ρυθμούς μπορεί να αυξηθεί κατά 20 mm, πλησιάζοντας αυτή των «ταπεινών» Α6, ενώ σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 100 km/h έρχεται 10 mm επιπλέον πιο κοντά στο δρόμο.


«Κάντε στην άκρη να περάσω»

Όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν παρά δείγμα γραφής και επίδειξη της state of the art τεχνογνωσίας από πλευράς Audi. Φυσικά, τα μηχανικά μέρη είναι το στοιχείο που κάνει τη διαφορά σε κατασκευές του είδους, αλλά σήμερα το RS6 δεν έχει καμία πρόθεση να κρύψει την ταυτότητα του. Αν οι σχεδιαστές της Audi είχαν σκοπό να παραμερίζουν όλοι στο πέρασμα του, το κατάφεραν με απόλυτη επιτυχία. Δεν είναι υπερβολή, πως όσοι αντίκρυσαν το θυμωμένο avant να γεμίζει τους καθρέφτες τους, έκαναν στην άκρη χωρίς δεύτερη σκέψη. Η διακριτικότητα δεν είναι μέρος του χαρακτήρα του. Και αν θέλετε να σας το μεταφέρουμε με πιο… γλαφυρό τρόπο, σε περίπτωση που η παρουσία του συνοδευόταν με κάποιο τραγούδι, τότε πιθανότατα αυτό θα ήταν το «Thunderstruck» των AC/DC…


Πόσο διαφορετικό μπορεί να είναι; Σίγουρα, από τις εικόνες μπορείτε εύκολα να αποκτήσετε μία εικόνα, αλλά για να συνειδητοποιήσετε το μέγεθος των αλλαγών, κρατήστε στην άκρη του μυαλού σας πως σε σχέση με τα «ταπεινά» A6 Avant, το μόνο που κράτησαν οι τεχνικοί της Audi είναι οι εμπρός πόρτες, η οροφή και η πίσω 5η πόρτα. Όλα τα υπόλοιπα σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν αποκλειστικά για το RS6. Το αμάξωμα έχει αποκτήσει κατά 80 mm μεγαλύτερο πλάτος, ενώ οι πρησμένοι θόλοι σε συνδυασμό με τους τεράστιους τροχούς των 22 ιντσών να τους γεμίζουν προκαλούν θαυμασμό. Ακόμα περισσότερο, όμως εξιτάρει ο εμπρός προφυλακτήρες με τους μεγάλους αεραγωγούς, που σε συνδυασμό με τα νέα φωτιστικά σώματα του προσδίδουν ένα… θυμωμένο ύφος. Και αν προλάβετε να δείτε μόνο το πίσω μέρος του, είναι δεδομένο ότι θα το αναγνωρίσετε από τις δύο τεράστιες απολήξεις της εξάτμισης, αλλά και τον μεγαλύτερο προφυλακτήρα που προσπαθεί να… «ταιριάξει» με τους ξεχειλωμένους πίσω θόλους. Mucho και brutal θα το χαρακτηρίσουν κάποιοι. Του «σαλονιού» και του αλωνιού θα πούμε εμείς.


Πολυτέλεια με στοιχεία δυναμισμού

Αυτή η άποψη ενισχύεται μόλις περάσεις στο εσωτερικό του. Καταρχήν, οι τρεις ψηφιακές οθόνες σε καλωσορίζουν στον digital κόσμο του 2020. Η μεγαλύτερη με διάσταση 12,3 ιντσών βρίσκεται ακριβώς μπροστά στο πεδίο όρασης του οδηγού. Το γνωστό virtual cockpit εντυπωσιάζει, ενώ για την περίσταση υπάρχουν και διαφοροποιημένα γραφικά. Πιο δίπλα, το σύστημα πολυμέσων των 10,1’’ δεσπόζει στο κέντρο της κονσόλας, ενώ σαν να μην ήταν αρκετές οι δύο παραπάνω, ακόμα μία μικρότερη οθόνη 8,3’’ για το σύστημα κλιματισμού συμπληρώνει την εικόνα της ψηφιακής εποχής. Φυσικά, η ποιότητα κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής, με τα υλικά να έχουν επιλεχθεί από το πάνω ράφι, ενώ η συναρμογή τους αναδεικνύει τη λεπτομέρεια και τη φροντίδα με την οποία έχει κατασκευαστεί αυτή η πολύ ειδική κατασκευή.



Βέβαια, το
RS6 απευθύνεται σε μία διαφορετική πάστα οδηγών, που εκτός από την πολυτέλεια επιθυμούν η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό να συμβαδίζει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Οι παρεμβάσεις και οι πινελιές των τεχνικών της Audi είναι στοχευμένες και εντοπίζονται σε συγκεκριμένα σημεία. Όπως το flat-bottom τριάκτινο τιμόνι και τα μπάκετ καθίσματα, που εκτός από εξαιρετική όψη προσφέρουν και αντίστοιχη πλευρική στήριξη. Η πολυτέλεια και ο δυναμισμός αναδεικνύονται από τη χρήση δέρματος και αλκαντάρα, ενώ περί άνεσης ούτε λόγους. Πέντε ενήλικες φιλοξενούνται άνετα στο εσωτερικό του, ενώ για τις αποσκευές τους φροντίζει ο χώρος αποσκευών των 565 lt. Και όλα αυτά την ώρα που η πληθώρα από θήκες αναδεικνύει τον πρακτικό του χαρακτήρα.

 


Σε λήθαργο…

Πείτε την αλήθεια, όμως... Ο κάτοχος ή έστω ευκαιριακός δοκιμαστής του RS6 ενδιαφέρεται για τους χώρους και την πρακτικότητα; Αυτά τα στοιχεία μπορεί εύκολα να τα βρει κανείς και σε ένα πετρελαιοκίνητο A6 Avant, το οποίο εκτός από το μικρότερο κόστος κτήσης, προσφέρει σαφώς χαμηλότερη κατανάλωση. Έχοντας βολευτεί στο εξαιρετικό μπάκετ κάθισμα, αρκεί να πατήσεις το κουμπί που δίνει ζωή στον κινητήρα για να καταλάβεις ότι… τα πράγματα είναι σοβαρά. Το ξύπνημα του 8κύλινδρου κινητήρα με τα δύο τούρμπο συνοδεύεται από μερικά σκασίματα της εξάτμισης και σίγουρα δεν μπορούμε να σκεφτούμε καλύτερο τρόπο για πρωϊνό ξύπνημα πριν τη διαδρομή για το γραφείο. Στο πρόγραμμα comfort μόνο ο μπάσος ήχος του κινητήρα μαρτυρά ότι 600 ίπποι βρίσκονται σε λήθαργο κάτω από το εμπρός καπό. Η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης σε κρατούν απομονωμένο στο εσωτερικό του, με τη γενικότερη σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης απλά να σε προϊδεάζει για τις δυνατότητες του RS6. Ακόμα και έτσι, σε συνδυασμό με τα ελαστικά σε ζάντες διάστασης 22 ιντσών, το εκρηκτικό avant ανταποκρίνεται με επιτυχία στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων αναδεικνύοντας την ποιότητα της δουλειάς που έχουν κάνει οι Γερμανοί στον τομέα της ανάρτησης. Την ίδια ώρα, το ήπιο υβριδικό σύστημα σε χαλαρούς ρυθμούς προσπαθεί πολύ συχνά να «μηδενίσει» τις στροφές του κινητήρα εξοικονομώντας καύσιμο, αν και εν τέλει χωρίς επιτυχία. Όσο φιλότιμο και αν αποδείχθηκε.

 


Όταν το τέρας ξυπνάει!

Αυτό είναι το ένα μέρος της… διπολικής προσωπικότητας που ονομάζεται RS6. Βλέπετε, υπάρχει και η άλλη, η «σκοτεινή» πλευρά που αποκαλύπτεται από τη στιγμή που θα επιλέξεις το πρόγραμμα RS Mode από το κουμπί στο τιμόνι. Αυτή που μοιάζει περισσότερο στον Χάνιμπαλ Λέκτερ, μόνο που στην περίπτωση του εκρηκτικού Audi αυτό που καταβροχθίζει είναι τα χιλιόμετρα μπροστά του. Μπορείς να περιγράψεις με πολλές λέξεις τον τρόπο που επιταχύνει ένα αυτοκίνητο, αλλά στην περίπτωση του RS6 ένας είναι ο πλέον ενδεικτικός. «Αστείος»… Ο οκτακύλινδρος κινητήρας που χρησιμοποιείται επίσης από την Porsche και την Lamborghini μοιάζει με αδηφάγο τέρας που καταπίνει χιλιόμετρα. Οι 600 ίπποι και τα 800 Nm της ροπής κυριολεκτικά εκτοξεύουν το RS6, χωρίς να τους απασχολεί καν ότι πρόκειται για ένα αμάξωμα του οποίου το βάρος ξεπερνάει τους 2 τόνους! Γεμάτος, με δύναμη από χαμηλά, σε πλήρη επιτάχυνση νιώθεις ότι η ισχύς του κινητήρα είναι αστείρευτη. Πως δεν υπάρχουν όρια και όσο το πόδι σου μένει στο πάτωμα, τόσο περισσότερο θα αναπτύσσει ταχύτητα. Τα 250 χιλιόμετρα είναι ένα νούμερο που με χαρακτηριστική ευκολία θα δει κανείς στον ψηφιακό πίνακα του RS6 και πιθανότατα μόνο με τη γερμανική ρουκέτα V-2 θα μπορούσε να συγκριθεί.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Ανάρτηση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Πολυτέλεια
  • Πρακτικότητα
  • Χαρακτήρας
ξινά
  • Κατανάλωση
  • Τιμή

Βέβαια τι γίνεται όταν ο δρόμος στενεύει και πλησιάζει στροφή; Καταρχήν, στη δική μας περίπτωση αισθάνεσαι πιο σίγουρος, αφού στη διάθεση μας είχαμε την έκδοση με το πακέτο RS Dynamic Plus, κάτι που μεταφράζεται σε ενεργό πίσω διαφορικό, τετραδιεύθυνση και κερασάκι στην τούρτα: Κεραμικά φρένα. Όσο αστείος είναι ο τρόπος με τον οποίο επιταχύνει, άλλο τόσο αστείος είναι αυτός με τον οποίο επιβραδύνει. Στην αρχή σκέφτεσαι το βάρος και είσαι διστακτικός, αλλά αμέσως συνειδητοποιείς ότι μπορείς να πατήσεις το πεντάλ του φρένου έναν «αιώνα» αργότερα. Οπλίζεσαι με θάρρος και αισθάνεσαι πως μπορείς να φρενάρεις όλο και πιο βαθιά, κοντά στην είσοδο της στροφής. Και όταν συμβεί αυτό, ορμάς στην κορυφή περιμένοντας να αντιμετωπίσεις την υποστροφή. Στοιχείο που χαρακτήριζε την πλειονότητα των «ουδέτερων» RS στο παρελθόν. Αντί αυτού προσπαθείς να κρατήσεις το σβέρκο σου σε ευθεία θέση κόντρα στις πλευρικές επιταχύνσεις που αναπτύσσονται. Βλέπετε, η πρόσφυση του RS6 έχει επίσης… κωμικές τάσεις. Το turn in είναι μοναδικό, με το σύστημα τετραδιεύθυνσης να παίζει το ρόλο του κλείνοντας την τροχιά προς το εσωτερικό της στροφής. Oυσιαστικά το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να κρατηθείς και να επιμείνεις στο γκάζι. Το εκρηκτικό Audi απλά δείχνει ικανό να ξεριζώσει την άσφαλτο και να σε εκτοξεύσει στην έξοδο. Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι η πιο ενεργή παρουσία του πίσω μέρους στην διαδικασία. Αρκεί να επιμείνεις στο πεντάλ της βενζίνης και να εμπιστευτείς το πίσω διαφορικό για να βγεις στην έξοδο με ένα ελαφρύ γλίστρημα, εξαλείφοντας τις όποιες υποψίες για υποστροφή. Σε ποιο σημείο τρομάζεις; Όταν σκέφτεσαι ότι δεν πρόκειται για ένα μικρό χάτσμπακ, αλλά για ένα αμάξωμα 5 μέτρων με βάρος που ξεπερνάει τους 2 τόνους. Στοιχεία που το RS6 κρύβει με εντυπωσιακό τρόπο.


Κάτι που συνειδητοποιείς ακόμα περισσότερο όταν ο δείκτης πρόσφυσης είναι χαμηλός
! Με λίγο παραπάνω τιμόνι μπορείς να προκαλέσεις μικρή τοποθέτηση πριν την στροφή και ακολουθώντας την ίδια διαδικασία με παραπάνω να διαγράψεις μία εντυπωσιακή τροχιά από την είσοδο έως την έξοδο της στροφής. Και το σημαντικότερο; Νιώθοντας πως αποτελείς μέρος της διαδικασίας, με το σύστημα μεταβλητού βήματος να προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση και αίσθηση. Ενώ, όσον αφορά το αυτόματο κιβώτιο επιλέγεις τη θέση «S» και δεν ασχολείσαι. Βλέπετε, είναι τόσο θηριώδης η ροπή του κινητήρα που αποκλείεται να μείνεις… «κρεμασμένος».

συμπέρασμα

Ήμασταν σίγουροι πως η 4η γενιά του Audi RS6 θα διατηρούσε το διττό χαρακτήρα που διέκρινε όλες τις προηγούμενες. Η άνεση, η ευρυχωρία και η πολυτέλεια είναι στοιχεία που δεδομένα θα προσέφερε στο μέγιστο βαθμό το σκληροπυρηνικό avant. Όπως επίσης και οι καταιγιστικές επιδόσεις! Κάθε δημιουργία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που φέρει το χαρακτηρισμό «RS» έχει χαρακτηριστικά… πυραύλου. Όμως, σήμερα δεν αποτελεί μόνο το απόλυτο μέσο για να μεταφέρει κανείς την οικογένεια σε ελάχιστον χρονικό διάστημα από τη μία απόσταση στην άλλη. Το RS6 σου επιτρέπει να απολαύσεις τη διαδικασία, όντας συμμετοχικό, οδηγοκεντρικό και απολαυστικό στη σπορ οδήγηση. Εν έτη 2020, το… «διαστημικό» avant δεν έχει μόνο σπορ φιλοσοφία, αλλά και χαρακτήρα. Υπόκλιση στο Ingolstadt!


POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...