Audi RS Avant: Παντρεμένος με παιδιά

Η καλύτερη δικαιολογία του οικογενειάρχη. Και μεγάλοι χώροι για τα παιδιά και τετρακίνηση για ασφάλεια, αλλά και επιδόσεις. Η Audi τελικά ήξερε πολύ καλά τί έκανε!

  • -
  • -

Όλα συνυπάρχουν σε μία και μόνο λέξη: «Lifestyle!» Τρόπος ζωής, αλλά και όχι μόνο. Παραπάνω από μια αναπνοή, μια ολόκληρη φιλοσοφία για το πώς θα πρέπει κανείς να ζει τη ζωή του. Η εικόνα της ύπαρξής σου μέσα από την αντανάκλαση του κόσμου. Εντάξει βαθυστόχαστο, αλλά κάπως έτσι είναι. Και ακριβώς αυτό ήταν και είναι το RS της Audi, το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Ένας όχι μικρός και εύκολος στόχος, γιατί το να κατασκευάσεις το μοναδικό αυτοκίνητο που χρειάζεται κάποιος, δεν είναι μια εύκολη υπόθεση.

Όμως για την Audi δεν ήταν κάτι το ακατόρθωτο και αυτό γιατί όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα βρίσκονταν στην αυλή της, ή καλύτερα στις αποθήκες ανταλλακτικών της. Δεν θα πέφταμε μάλιστα και πολύ μακριά από τη πραγματικότητα αν αναφερόμασταν στο RS σαν το απόλυτο lifestyle όχημα. Άλλωστε το RS είναι τα αρχικά του γερμανικού «RennSport» που χαλαρά μεταφράζεται ως «αγωνιστικό-σπορ». Πρώτα από όλα το σήμα κατατεθέν της Audi, η τετρακίνηση. Η λέξη Quattro θα γινόταν συνώνυμο με την εικόνα του RS. Η ικανότητα του αυτοκινήτου να κινείται παντού και πάντοτε υπό όλες τις συνθήκες θα ήταν μια από τις πρωταρχικές ιδιότητές του και ένα από τα χαρίσματά του. Και οι χώροι, οι χώροι για όλη την οικογένεια ήταν το δεύτερο από τα πρωταρχικά στοιχεία της όλης ιδέας. Το τρίτο στοιχείο ήταν οι επιδόσεις! Ήταν και είναι ο ταχύτερος τρόπος για να μεταφέρει κανείς τις βαλίτσες του!

 

RS2 Avant B4 (1994-1995)

Η όλη προσπάθεια άρχισε με το πρώτο αυτοκίνητο που βασίστηκε στο Β4 και το οποίο έθεσε το template της όλης ιδέας. Με τη βοήθεια της Porsche μεταμορφώθηκε σε ένα πραγματικό πύραυλο με τον πεντακύλινδρο κινητήρα των 2.226 κ.εκατ. να αποδίδει 311 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. Τελικά μόλις 2.881 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν και πρακτικά ήταν μια πρώτη προσπάθεια για να δοκιμάσει η Audi τα νερά των επιδόσεων, αλλά σε καρότσα οικογενειακή. Το πείραμα ήταν κάτι περισσότερο από επιτυχημένο, γιατί όλοι οι «παντρεμένοι με παιδιά» ήθελαν ένα!

 

RS4 Avant B5 (2000-2001)

Ας μην ξεχνάμε ότι όπως και το πρώτο RS2, το RS4 παρουσιάστηκε και αυτό μόνο σαν Avant (δηλαδή station wagon), ενώ στο επίπεδο των επιδόσεων, για να δικαιολογήσει την άλλη πλευρά της ύπαρξής του φρόντιζε πλέον ένας V6 κινητήρας των 2,7 λίτρων με δύο υπερσυμπιεστές που απέδιδε 375 ίππους. Και θα το αναφέρουμε μόνο μια φορά: όλοι οι κινητήρες ήταν τοποθετημένοι εμπρός κατά τον διαμήκη άξονα. Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν έξι σχέσεων και χειροκίνητο και οι αναρτήσεις αποτελούνταν από -πρακτικά- διπλά ψαλίδια έμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, μαζί με μεγάλα δισκόφρενα και τροχούς 18 ιντσών. Το βάρος του ακουμπούσε τα 1.620 κιλά. Η ζωή του πάντως ήταν ιδιαίτερα μικρή καθώς κατασκευάστηκε για λίγο παραπάνω από ένα χρόνο και συνολικά έζησαν 6.030 αυτοκίνητα.

 

RS6 Avant C5 (2002-2004)

Μια καλή ιδέα πάντα «ψηλώνει» και με το RS6 η Audi μπήκε για τα καλά στα χωράφια της BMW M5. Αλλά μη περιμένετε ότι θα βρείτε εύκολα κάποιο, αφού μόνο 999 αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν τελικά. Ο κινητήρας ήταν V8 με διπλούς εκκεντροφόρους και από 4.176 κ.εκατ. απέδιδε 473 ίππους. Πρώτη φορά εδώ εμφανίστηκαν οι μεγάλες δαγκάνες των φρένων και οι διπλές εξατμίσεις. Όμως έγινε και ιεροσυλία, όταν εμφανίστηκε και σε saloon!

 

RS4 Avant B7 (2005-2008)

Αντίθετα με τη πρώτη, η δεύτερη γενιά του RS4 άλλαξε τελείως στόχους και το Β7 όχι μόνο παρουσιάστηκε και σε… κουρσάκι, αλλά και σε έκδοση Cabrio. Φορούσε πλέον κινητήρα ατμοσφαιρικό με διάταξη V8 που από 4,2 λίτρα έφτανε τους 414 ίππους. Τώρα η τετρακίνηση δεν μοίραζε τη δύναμη 50/50, αλλά 40/60 και γινόταν παιχνίδι μέσα από ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων! Και τι παιχνίδι! Οι αναρτήσεις ακολουθούσαν την ίδια φιλοσοφία αλλά τώρα το βάρος ήταν στα 1.710 κιλά. Τα αυτοκίνητα της δεύτερης γενιάς κατασκευάστηκαν σε 10.000 κομμάτια.

 

RS6 Avant C6 (2008-2010)

Πραγματικά χάθηκε το μέτρο. Το θηρίο αυτό με 4.991 κ.εκατ. και κινητήρα V10 αποδίδει 572 ίππους με δύο υπερσυμπιεστές να δίνουν περισσότερη… βοήθεια από όση θα ήθελε κανείς, ειδικά με τα παιδιά και το σκύλο στο πίσω κάθισμα. Κανείς οικογενειάρχης δεν θα χρειάζονταν ποτέ κάτι περισσότερο.

 

RS4 Avant B8 (2012)

Θα έπρεπε να περιμένουμε μερικά χρόνια, μέχρι το 2012, για να πάρουμε τη τρίτη γενιά ως Β8, το οποίο μάλιστα επέστρεφε στην αρχική ιδέα και θα παρουσιάζονταν μόνο ως RS4 Avant. Αν και φορούσε τον ίδιο κινητήρα με 444 ίππους διέθετε ένα πολύ πιο εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης που τώρα συνδυάζονταν με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Οι αναρτήσεις ακολουθούσαν τη νέα σχεδίαση που ήθελε τα διπλά ψαλίδια εμπρός να αποτελούνται από πέντε βραχίονες και πίσω από τραπεζοειδή σχεδίαση. Τα βάρος για μια ακόμα φορά αυξήθηκε, στα 1.795 κιλά.

 

RS6 Avant (2013)

Αλλά επειδή το πολύ, ποτέ δεν είναι αρκετό, τώρα ο V8 κινητήρας του RS6 προέρχεται από την Lamborghini και από τα 4,0 λίτρα αποδίδει 552 ίππους στις 5.700 σ.α.λ. Και μπορεί να διαθέτει είκοσι ίππους λιγότερους (και δύο κυλίνδρους), αλλά με δύο ταχύτητες παραπάνω (σύνολο τώρα οκτώ) και με εκατό κιλά λιγότερα, καταφέρνει να είναι πιο γρήγορο!