ΔΟΚΙΜΗ: Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180 PS EAT8

Με 180 ίππους και 8άρι αυτόματο κιβώτιο, αποτελεί την επιτομή της άνεσης, με τον τρόπο που μόνο οι Γάλλοι μας έχουν συνηθίσει να προσφέρουν

  • -
  • -
Ισχύς181 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,2 sec
Μέση κατανάλωση5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2131 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Από πλευράς μεγέθους, χώρων και κινητήρα τοποθετείται στο άνω άκρο των compact SUV, έχει σύνθημά του την κορυφαία άνεση και έρχεται πλούσιο σε εξοπλισμό για να εκπληρώσει κάθε ανάγκη και επιθυμία του δραστήριου οικογενειάρχη που λατρεύει τις συχνές αποδράσεις.


Μα καλά, πότε φτάσαμε κιόλας”; Η απορία δεν είχε να κάνει μόνο με τον χρόνο στον οποίο καλύφθηκε η διαδρομή Αθήνα - Ναύπακτος, αλλά και με την άνεση με την οποία την κάλυψε το Citroen C5 Aircross στην έκδοση με τον 1.6 PureTech βενζίνης και το αυτόματο κιβώτιο EAT8. Και ξέρετε κάτι; Δεν ήταν μόνο οι επιβάτες του γαλλικού SUV που απόλαυσαν ένα ταχύτατο και ξεκούραστο ταξίδι, αλλά και ο οδηγός του - δηλαδή εγώ!

Στο C5 Aircross, η φιλοσοφία Advanced Comfort της Citroen ξετυλίγεται στον υπέρτατο βαθμό. Τα πάντα πάνω του είναι συνώνυμα της άνεσης. Εντάξει, εκτός από την εμφάνιση: ξεχωριστή, κομψή και φινετσάτη, με πετυχημένες διχρωμίες και τα χαρακτηριστικά Airbump στις πόρτες, στοιχεία που προφανώς δεν έχουν να κάνουν με τον όρο ‘comfort’. Αν και τώρα που το σκέφτομαι, θα μπορούσε να πει κανείς ότι το C5 Aircross είναι ιδιαίτερα άνετο στο… μάτι. Αρέσει πολύ και σε πολλούς δηλαδή, χωρίς να κουράζει το βλέμμα σου με φλύαρες λεπτομέρειες.

 


Η μοντέρνα σε σχεδίαση καμπίνα του από την άλλη αποτελεί την επιτομή της άνεσης. Σε κερδίζει με την premium αύρα της, τα υλικά υψηλής ποιότητας, την προσεγμένη συναρμογή αλλά και τις πρακτικές λύσεις. Τα τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα για παράδειγμα είναι συρόμενα μπρος-πίσω (150 mm), πλήρως αναδιπλούμενα και με ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης (από 19° έως 26,5°) προσφέροντας απαράμιλλη ευρυχωρία και δυνατότητες διαμόρφωσης. Αχανής είναι και ο χώρος αποσκευών με όγκο 580 έως 720 λίτρα, που εκτινάσσεται στα 1.630 lt όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν. Στα θετικά το μεγάλο άνοιγμα του πορτμπαγκάζ και το εντελώς επίπεδο πάτωμα στο χώρο φόρτωσης, χάρη στο δεύτερο δάπεδο.

Πολλές, μεγάλες και πρακτικές είναι και οι θήκες για αντικείμενα, με πιο βολική από όλες τον τεράστιο χώρο που κρύβεται κάτω από το δίφυλλο πορτάκι του υποβραχιονίου, ο οποίος μάλιστα ψύχεται αποτελεσματικά. Ξεχωρίζουν ακόμη οι φωτιζόμενες ποτηροθήκες στην κονσόλα και η θήκη για ασύρματη φόρτιση smartphone (πρότυπο Qi).

 


Και εδώ μπαίνουμε στα χωράφια της συνδεσιμότητας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Τομέας όπου το C5 Aircross παίρνει επίσης άριστα. Τις πρώτες εντυπώσεις κλέβει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων TFT 12,3’’. Παρέχει πλήθος πληροφοριών και προσαρμόζεται στις προτιμήσεις του οδηγού, τόσο σε ενδείξεις όσο και σε αισθητική, με τρία διαφορετικά στυλ γραφικών.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 8’’ που συμβάλλει ποικιλοτρόπως στην αίσθηση άνεσης. Φροντίζει για τη διασύνδεση με smartphones μέσω της λειτουργίας Mirror Screen η οποία είναι συμβατή με τα Android Auto, Apple CarPlay και MirrorLink, διαθέτει σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης και τρισδιάστατη πλοήγηση, ενώ με την κάμερα οπισθοπορείας βοηθά πάρα πολύ στο παρκάρισμα.

Στα θετικά και η ψηλή θέση οδήγησης που εξασφαλίζει ιδανική ορατότητα και έλεγχο του δρόμου. Κάθεσαι σωστά και ιδιαίτερα αναπαυτικά, χάρη στα καθίσματα Advanced Comfort που συνδυάζουν άνεση πολυθρόνας με αποτελεσματική στήριξη, και έχεις όλα τα χειριστήρια εκεί ακριβώς που θέλεις. Κάθε διαδρομή με το γαλλικό SUV γίνεται έτσι ευχάριστη, αγχολυτική!

 

γλυκά
  • Εξωτερική σχεδίαση
  • Κομψή αισθητική καμπίνας
  • Τεχνολογίες
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • Αναπαυτικά καθίσματα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Απόδοση κινητήρα
  • Κατανάλωση καυσίμου
  • Απόδοση φρένων
ξινά
  • Κατανάλωση υπό πίεση
  • Τσιμπημένη τιμή

Σε αυτό συμβάλλει βέβαια η συνολική αίσθηση ασφάλειας που σου προσφέρει. Ευθύβολο, με υψηλό επίπεδο πρόσφυσης στις στροφές, ασυναγώνιστη ποιότητα λειτουργίας από την ανάρτηση και εξαιρετική ηχομόνωση, είναι ο τέλειος τετράτροχος σύντροφος για μακρινές και ξεκούραστες εκδρομές. Βασικό συστατικό του Advanced Comfort είναι η πατενταρισμένη τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions. Ουσιαστικά πρόκειται για δύο υδραυλικά στοπ στα αμορτισέρ, τόσο στην εκτόνωση όσο και τη συμπίεση τους. Έτσι, περιορίζονται οι κραδασμοί και οι ταλαντώσεις σε λακκούβες και κακοτεχνίες και οι επιβάτες απολαμβάνουν κορυφαίο επίπεδο άνεσης, ακόμη και με τροχούς 19’’!

Στην οδήγηση με σβέλτο ρυθμό απολαμβάνεις συγκροτημένη συμπεριφορά και αρχοντικό πάτημα. Πρωταγωνιστές είναι η ποιότητα κύλισης και η αποτελεσματικότητα, με την αμεσότητα και τον σπορτίφ χαρακτήρα να έπονται. Αν ξεγελαστείς από την στιβαρότητα του πλαισίου και το νεύρο του κινητήρα και υπερβάλεις σε δρόμο με στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος γίνονται αισθητές και το τιμόνι αρχίζει να σου θυμίζει πως οδηγείς ένα ψηλό SUV.

 


Τα όρια βέβαια παραμένουν υψηλά, ενώ υπάρχουν πάντα το ESP και 20 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης για σε συνδράμουν και να επαναφέρουν την τάξη, όταν χρειαστεί. Ανάμεσά τους το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, δικύκλων και διασταύρωσης, η ειδοποίηση ξεκούρασης οδηγού, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και η αναγνώριση σημάτων ορίου ταχύτητας.

Το C5 Aircross είναι ψηλό και φαίνεται. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 230 mm, νούμερο που δεν συναντάς εύκολα στην κατηγορία και που δίνει στο γαλλικό SUV λόγο και εφόδιο για να αναζητήσει διαδρομές μακριά από την άσφαλτο. Ακόμη και χωρίς τετρακίνηση, την έλλειψη της οποίας αντισταθμίζει αρκετά αποτελεσματικά το Grip Control. Το σύστημα που τονώνει τις δυνατότητες κίνησης σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, με 5 προγράμματα (επιπλέον των ECO και SPORT) που επιλέγονται μέσω του περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα και προσαρμόζουν τα ηλεκτρονικά αναλόγως του τερέν (άσφαλτος, χιόνι, λάσπη, άμμος και ESP Off). Το Grip Control συνεπικουρείται από το Hill Assist Descent, το οποίο ελέγχει το C5 Aircross στις δύσκολες καταβάσεις.

 


Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά άνεσης, το υψηλό επίπεδο ασφάλειας και η διάθεση για περιπέτεια έρχονται να ταιριάξουν ιδανικά με τον ισχυρό 1.600άρη PureTech κινητήρα turbo βενζίνης. Αποδίδει 180 ίππους και 250 Nm ροπής και συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων ΕΑΤ8. Οι επιδόσεις έρχονται αβίαστα παρά τα 1.430 κιλά του αμαξώματος. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 8,2 sec, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει σχεδόν τα 220 km/h! Και όλα αυτά, με την κατανάλωση να μπορεί να πέσει αρκετά χαμηλά, δεδομένων του βάρους και των επιδόσεων.

Αν συγκρατηθείς και εκμεταλλευτείς το εξαιρετικό κιβώτιο θα δεις τιμές κοντά στα 7,5 lt/100 km στο ταξίδι, ενώ μια νορμάλ μέση τιμή είναι τα 9,0 lt/100 km. Θα μας επιτρέψετε μια ακόμη ειδική αναφορά στο 8άρι αυτόματο (της ιαπωνικής Aisin) που διακρίνεται για τις βελούδινες αλλαγές σχέσεων, την εύστοχη κλιμάκωση και την έξτρα ευκολία που δίνουν τα paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές, συμβάλλοντας και αυτό με τη σειρά του στη φιλοσοφία Advanced Comfort.

συμπέρασμα

Από πλευράς μεγέθους, χώρων και κινητήρα τοποθετείται στο άνω άκρο των compact SUV, έχει σύνθημά του την κορυφαία άνεση και έρχεται πλούσιο σε εξοπλισμό για να εκπληρώσει κάθε ανάγκη και επιθυμία του δραστήριου οικογενειάρχη που λατρεύει τις συχνές αποδράσεις.


ΦΩΤΟ: Γ. ΛΗΜΝΑΙΟΣ

GOCAR - Citroen C3 Aircross & C5 Aircross

Το νέο Citroen C5 Aircross στην Ελλάδα

Citroen C5 Aircross: Πρακτικότητα στο φουλ

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
82
GOCAR Magazine #82

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...