Δοκιμή: Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Ολική επαναφορά!

Βελτιωμένο και αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, το νέο Toyota Yaris έρχεται για να εδραιωθεί στο θρόνο της κατηγορίας των supermini

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή207 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,7 sec
Μέση κατανάλωση3,0 lt/100km
Εκπομπές CO268 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

H 4η γενιά του Toyota Yaris διακατέχεται από τη νεότερη φιλοσοφία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας και στην έκδοση Hybrid παντρεύει την οικονομία με την πρακτικότητα.


To Toyota Yaris αποτελεί ένα παγκόσμιο best-seller, ενώ παράλληλα είναι το μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Στη χώρα μας, το ιαπωνικό supermini γνωρίζει τεράστια αποδοχή και δεν είναι τυχαίο ακόμα και σήμερα βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς. Η 4η και νεότερη γενιά δεν είναι απλά μία βελτιωμένη εκδοχή της προηγούμενης. Πρόκειται για ένα τελείως καινούργιο μοντέλο, βασισμένο σε νέα πλατφόρμα, με νέο κινητήρα και υβριδικό σύστημα, σύμφωνο με τη σύγχρονη φιλοσοφία της ιαπωνικής εταιρείας. Η πρώτη μας επαφή με το νέο Yaris έγινε με την υβριδική έκδοση, που εκτός από το μικρό οικολογικό αποτύπωμα, φημίζεται για τη χαμηλή τιμή κατανάλωσης. Διατηρώντας παράλληλα τα προτερήματα που το καθιέρωσαν…

 


Τα συστατικά της επιτυχίας


Η πετυχημένη συνταγή ξεκινάει με τη σωστή βάση. Έτσι, το νέο Yaris βασίζεται στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα GA-B της Toyota, στην οποία βασίζονται και οι νεότερες γενιές των Corolla και C-HR. Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται σε μικρό μοντέλο και πρωταρχικά πλεονεκτήματα που προσφέρει είναι το χαμηλότερο κέντρο βάρους και η βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία. Την ίδια ώρα, η σχεδίαση του είναι απλά εντυπωσιακή, κάτι που θα παραδεχτεί και ο πιο αυστηρός κριτής. Το κομψό αμάξωμα, με τους τονισμένους θόλους του χαρίζουν μυώδη και αθλητική εικόνα, ενώ αναμφίβολα είναι νεανικό. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στο εσωτερικό, με το Yaris να αποδεικνύεται μοντέρνο και πρακτικό.



Ο πίνακας οργάνων με τα δύο όργανα και την οθόνη στο κέντρο είναι ευανάγνωστος, ενώ στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη αφής που συναντάμε στα νεότερη μοντέλα της Toyota. Φυσικά, η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική, ενώ στην έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας ο εξοπλισμός ήταν υπερπλήρης! Τόσο σε επίπεδο ασφάλειας και άνεσης, το Yaris προσφέρει τα πάντα, στοιχείο που χαρακτηρίζει όλες τις εκδόσεις. Παράλληλα, παραμένει ένα από τα πλέον ευρύχωρα της κατηγορίας, προσφέροντας σημαντικό χώρο για τους πίσω επιβάτες και τα γόνατα τους, ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ αγγίζει τα 286 lt.


Τελευταία λέξη της υβριδικής τεχνολογίας


Το νέο Yaris διαθέτει την 4η γενιά υβριδικής τεχνολογίας της Toyota. Ο κινητήρας των 1.500 cc ανήκει στην οικογένεια TNGA και φυσικά λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Η ισχύς του υβριδικού συνόλου αγγίζει τους 116 ίππους, ενώ η ροπή τα 207 Nm και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας e-CVT, το οποίο και είναι ηλεκτρικό με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση. Οι επιδόσεις του είναι σαφώς βελτιωμένες, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε μόλις 9,7 sec. Το υβριδικό σύστημα του Yaris διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες – γεννήτριες, τις MG1 και MG2. Η τελευταία συνδέεται με τους εμπρός τροχούς και χρησιμοποιείται ως πηγή ενέργειας για την κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ η MG1 λειτουργεί για την εκκίνηση και την παραγωγή ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας. Η τελευταία είναι καινούργια και διαθέτει μικρότερο μέγεθος, όπως και κατά 12 kg λιγότερο βάρος. Πρόκειται για μία νέα μπαταρία ιόντων λιθίου, με τάση που έχει αυξηθεί από τα 144 στα 177,6 V, με βελτιωμένη ροή ρεύματος κατά 100% εντός της μπαταρίας και 50% εκτός.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ TOYOTA YARIS


Άνετο και ευχάριστο! 

Η διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι εμφανής από τη στιγμή που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι του. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλά τοποθετημένη και σαφώς πιο οδηγοκεντρική σε σχέση με το παρελθόν. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης ακολουθεί τη λογική με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά, αλλά τοποθετημένα σε διαφορετική γωνία, με αποτέλεσμα την καλύτερη ευθυγράμμιση ελατηρίων και αμορτισέρ. Πίσω διατηρείται ο ημιάκαμπτος άξονας, αλλά ενισχυμένος κατά 80%. Ο συνδυασμός λειτουργεί εξαιρετικά, απορροφώντας με χαρακτηριστική ευκολία τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Εξαίρεση αποτελούν οι ξερές αντιδράσεις του πίσω άξονα σε κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες.


Το πλαίσιο είναι στιβαρό και άκαμπτο, και σε συνδυασμό με την ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρουν ασφαλή και ευχάριστη οδική συμπεριφορά στο νέο Yaris. Σε αυτό βέβαια συμβάλλουν και οι διαφοροποιημένες του διαστάσεις, αφού το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 50 mm, ενώ το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 50 mm και το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 40 mm. Σε συνδυασμό με τα επιπλέον 57 mm στα μετατρόχια και το χαμηλότερο κέντρο βάρους, το Yaris διαθέτει σαφώς ενισχυμένη δυναμικά χαρακτηριστικά. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι ψηλά και η συμπεριφορά του ουδέτερη. Μάλιστα, μία δόση διασκέδασης προσφέρει το πίσω μέρος που ελαφρώνει στο γλιστερό κομμάτι, με τις οποίες αντιδράσεις να είναι προοδευτικές και προβλέψιμες. Το σύστημα διεύθυνσης έχει σαφώς βελτιωμένη αίσθηση σε σχέση με το παρελθόν, ενώ τα φρένα απαιτούν συνήθεια λόγω του συστήματος ανάκτησης.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Πρακτικότητα
  • Εξοπλισμός
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Θόρυβος κατά την επιτάχυνση
  • Αεροδυναμικός θόρυβος

Όσον αφορά τον κινητήρα, διακρίνεται για την ελαστικότητα του. Έχει δύναμη και σίγουρα δεν απογοητεύει. Αντίθετα, το e-CVT όσο πρακτικό είναι στην πόλη, άλλο τόσο ενοχλεί με το υψηλό επίπεδο θορύβου σε πλήρη επιτάχυνση. Σε κάθε περίπτωση, όμως, συμβάλλει στην εξαιρετική κατανάλωση καυσίμου,αφού τις μέρες που το είχαμε στη διάθεση μας η μέση τιμή κυμάνθηκε κάτω από τα 4,5 lt/100 km.


συμπέρασμα

H 4η γενιά του Toyota Yaris αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία. Η σχεδίαση του αμαξώματος το καθιστά θελκτικό, ενώ συνδυάζει την πρακτικότητα, με την ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Η ποιότητα κατασκευής είναι κορυφαία, ενώ η υβριδική έκδοση αποδεικνύεται οικονομική σε κατανάλωση καυσίμου. Στοιχεία που μοιάζουν αρκετά για να το διατηρήσουν στην κορυφή των πωλήσεων και της κατηγορίας.

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
82
GOCAR Magazine #82

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...