Δοκιμή: Mercedes-Benz AMG 45s - 420 ίπποι και τετρακίνηση με drift mode. Sweet mother of Jesus!

H νέα Α 45s είναι ένα από τα αυτοκίνητα που σε αναγκάζουν να… επικαλεστείς τα Θεία!

  • -
  • -
Ισχύς422 PS
Ροπή500 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h3,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)8,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)198,0 gr/km
με μια ματιά

Ισχυρότερη από ποτέ, η νέα Mercedes AMG A45s 4Matic+ δεν διακρίνεται πλέον μόνο για τις εκρηκτικές της επιδόσεις, αλλά και για την οδηγοκεντρική οδική συμπεριφορά που προσφέρει


Η αυτοκίνηση έχει ήδη αλλάξει και αναμένεται να μεταμορφωθεί στο άμεσο κιόλας μέλλον, με τη χρήση νέων και φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών. Πλέον, είναι δεδομένο ότι ζούμε στην εποχή των κάθε μορφής υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων που μας μεταφέρουν στην επόμενη… «πράσινη» εποχή. Το βιώνουμε καθημερινά και τείνει να γίνει κανόνας πως ο θόρυβος των κινητήρων θα μειώνεται και μαζί οι εκπομπές ρύπων. Κανόνας είπαμε; Γράψτε λάθος… Πάντα υπάρχουν και οι εξαιρέσεις.

Βλέπετε κάποιες φορές εμφανίζονται αριστουργήματα που μοιάζουν με… δεινόσαυρους, βγαλμένα από την «παλαιολιθική» εποχή της αυτοκίνησης. Και σε αυτή την περίπτωση η Mercedes-Benz AMG45μάλλον είναι ο Τυραννόσαυρος Ρεξ! Μία σύγχρονη δημιουργία με τεχνολογία αιχμής, αλλά προσανατολισμένη στους λάτρεις της οδήγησης και τους petrol head. Βλέπετε, στη Mercedes-Benz δεν εστίασαν μόνο στις καταιγιστικές επιδόσεις, αλλά στο συνδυασμό κινητήρα-ανάρτησης και γενικότερα στο στήσιμο, με στόχο την οδηγική απόλαυση.


Προδιαγραφές που προκαλούν δέος

Αναμφίβολα, η Α45 προηγούμενης γενιάς ήταν μία εξαιρετική κατασκευή, που κύριο χαρακτηριστικό της ήταν οι κορυφαίες επιδόσεις και η αποτελεσματικότητα της. Στη νεότερη γενιά, οι τεχνικοί της AMG θέλησαν να κάνουν επίδειξη τεχνογνωσίας, ουσιαστικά επανασχεδιάζοντας την Α45 στοχεύοντας στη βέλτιστη απόδοση κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης, ενισχύοντας αυτή τη φορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την οδική της συμπεριφορά. Και η αλήθεια είναι ότι στο Affalterbach δεν άφησαν τίποτα στην τύχη, διαφοροποιώντας σχεδόν τα πάντα… Και αν δεν μας πιστεύετε, οπλιστείτε με υπομονή και καταγράψτε τα παρακάτω!


Αρχικά, ιδιαίτερη φροντίδα δέχθηκε το αμάξωμα, του οποίου η στρεπτική ακαμψία έχει αυξηθεί κατακόρυφα μετά τη χρήση διαγώνιων ενισχύσεων εμπρός και πίσω, με την τοποθέτηση αλουμινένιας ποδιάς στο κάτω μέρος του κινητήρα και μπάρας θόλων μπροστά, όπως και με τις ενισχυμένες στις βάσεις τους εμπρός κολώνες. Τη σκυτάλη πήρε ο κινητήρας, ο οποίος είναι νέος και ουσιαστικά αποτελεί το ισχυρότερο δίλιτρο τετρακύλινδρο σύνολο στην αγορά σήμερα… Ο Steffen Widmaier που επιμελήθηκε τη συναρμολόγηση του κινητήρα της δικής μας ματ χρώματος Α45 στο χέρι, αν ήταν εδώ θα μπορούσε να μας επιβεβαιώσει ότι το σύνολο των 1.991 cc με την κωδική ονομασία M139, διαθέτει επικάλυψη κυλίνδρων Nanoslide, σύστημα άμεσου και έμμεσου ψεκασμού, ηλακτρομαγνητικές βαλβίδες και Camtronic για το χρονισμό των βαλβίδων του εκκεντροφόρου εξαγωγής, ενώ η twin scroll τουρμπίνα μπορεί να φτάσει έως 2,1 bar πίεση υπερπλήρωσης. Η έκδοση «S» που αποτελεί την… βασίλισσα της σειράς έχει απόδοση 421 ίππων και 500 Nm ροπής, με τον κόφτη να είναι τοποθετημένος στις 7.200 rpm. Αρκετά ψηλά για ένα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο. Και όλα αυτά με την σχέση τιμής ισχύος ανά λίτρο, να αγγίζει τους 210 ίππους! Τιμή, απλά κορυφαία…


Τελείως καινούργιο είναι και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο μάλιστα διαθέτει οκτώ σχέσεις. Το AMG Speedshift DCT-8G, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, προσφέρει φυσικά και χειροκίνητη λειτουργία, μέσω των μικρών πεταλούδων πίσω από το τιμόνι.

Η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, με το αναβαθμισμένο σύστημα να ονομάζεται AMG Performance 4Matic+. Μάλιστα, στον πίσω άξονα συναντάμε τη νέα τεχνολογία AMG Torque Control, με το συγκεκριμένο σύστημα να χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους πολύδισκους συμπλέκτες, έναν για κάθε τροχό, ελέγχοντας τη ροπή και την κατανομή της ανάμεσα τους. Με την αρωγή του συγκεκριμένου συστήματος, η AMG 45s διαθέτει και drift mode, το οποίο περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό! Και ενεργοποιείται με το πρόγραμμα οδήγησης Race, τα ηλεκτρονικά πλήρως απενεργοποιημένα και το κιβώτιο στη χειροκίνητη λειτουργεία. Η σπορ ανάρτηση, αρχιτεκτονικής γονάτων ΜακΦέρσον μπροστά και τεσσάρων συνδέσμων στήριξης πίσω, έχει ρυθμιστεί για βέλτιστα δυναμικά χαρακτηριστικά, ενώ στον επιπλέον εξοπλισμό μπορεί να επιλέξει κανείς τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ (AMG Ride Control). Φυσικά, με τέτοιες προδιαγραφές, το σύστημα πέδησης έχει δύσκολο έργο και για αυτό η Α45s διαθέτει εξαπίστονες δαγκάνες σε δισκόφρενα διάστασης 360 mm!


Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο

Όσο συγκλονιστικές είναι οι αλλαγές κάτω από το αμάξωμα της Α45, άλλο τόσο διακριτικές είναι σε επίπεδο σχεδίασης. Η έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας δεν διέθετε τα ακραία αεροδυναμικά βοηθήματα και την ευμεγέθη αεροτομή στο πίσω μέρος. Επί προσωπικού θεωρούμε ότι ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην πολυτέλεια, τη διακριτικότητα και το δυναμικό χαρακτήρα. Το φαρδύ αμάξωμα με τα μεγαλύτερα μετατρόχια εμπρός και πίσω, οι πρησμένοι θόλοι σε συνδυασμό με τη διαφοροποιημένη εμπρός μάσκα και τους μεγάλους αεραγωγούς είναι στοιχεία αρκετά για να της χαρίσουν mucho εικόνα. Στο ίδιο πνεύμα και το πίσω μέρος, με τις τέσσερις συνολικά εξατμίσεις να πείθουν ότι δεν πρόκειται για μία A Class με πακέτο AMG Line.


Μπορεί να αποκρίνεται σε περισσότερο σκληροπυρηνικούς φίλους της αυτοκίνησης, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι πρόκειται για μία Mercedes. Η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης είναι κορυφαία, συνδυάζοντας κομψότητα και πολυτέλεια. Οι μοναδικές σπορ πινελιές εντοπίζονται στην κίτρινη δερμάτινη ταινία στο τιμόνι που φέρει την υπογραφή AMG, αλλά και στα μονοκόμματα τύπου μπάκετ καθίσματα με επένδυση δέρματος σε συνδυασμό με αλκαντάρα. Στο ίδιο πνεύμα και οι τύπου F1 περιστροφικοί διακόπτες στο τιμόνι, μέσω των οποίων μπορεί να επιλέξει κανείς άμεσα το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης, ανάμεσα από τα έξι συνολικά που προσφέρει, δίνοντας σου έστω για λίγο την αίσθηση πως είσαι ο… Lewis Hamilton.


High tech!

Η βασική φιλοσοφία του σχεδιασμού στο εσωτερικό περιστρέφεται γύρω από το σύστημα πολυμέσων MBUX, περιλαμβάνοντας φυσικά όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες που προσφέρει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στα μοντέλα της. Οι δύο παραλληλόγραμμες ψηφιακές οθόνες με διάσταση 10,25’’ κάθε μία, συνθέτουν την εικόνα που έχει μπροστά του ο οδηγός. Μάλιστα, ο ίδιος μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις διαφορετικές απεικονίσεις, και συγκεκριμένα τις Classic, Sport και Supersport. Παράλληλα, μέσω του μενού δυνατή είναι η επιλογή ανάμεσα σε διάφορες θεματικές ενότητες και πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του κινητήρα, του κιβωτίου και του μενού ρύθμισης του AMG Dynamic Select με τα 6 οδηγικά προφίλ. Οι δυνατότητες παραμετροποίησης που προσφέρει είναι σημαντικές. Η πληθώρα οδηγικών προφίλ (Comfort, Sport, Sport+, Slippery, Race και Individual) καλύπτουν όλα τα γούστα και συνθήκες. Για όσους πιο… σκληροπυρηνικούς, υπάρχει δυνατότητα πληροφόρησης με το G-Meter, σχετικά με επιμήκεις και πλευρικές δυνάμεις επιτάχυνσης, δεδομένα απόδοσης σε kW και Nm, όπως και αναλυτικό Race Lap με μίνι τηλεμετρία! Ξεχωριστά μπορεί να επέμβει κανείς στο σύστημα ευστάθειας τριών σταδίων. Στο πρώτο τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι πλήρως ενεργοποιημένα, ενώ το δεύτερο (Sport) επιτρέπει μία συγκεκριμένη γωνία πλαγιολίσθησης. Στο τελευταίο τα ηλεκτρονικά απενεργοποιούνται πλήρως, ενώ όπως αναφέραμε και παραπάνω, υφίσταται και το πρόγραμμα Drift Mode!


Εκμηδενίζοντας τις αποστάσεις

Έχοντας διαβάσει όλα τα παραπάνω, οι περισσότεροι θα έχετε σχηματίσει στο μυαλό σας την εικόνα πως πρόκειται για ένα σύγχρονο hot hatch, που πιθανότατα η οδήγηση πίσω από το τιμόνι του θα θυμίζει περισσότερο «παιχνίδι» στο PlayStation. Και όμως! Όπως αναφέραμε εξαρχής, η νέα ΑMG A45s μοιάζει βγαλμένη από μία άλλη, ρομαντική και… «μηχανική» θα λέγαμε εποχή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΗΣ MERCEDES A35 AMG

Καταρχήν, όλα μυρίζουν μπαρούτι. Από τη στιγμή κιόλας που θα βρεθείς στο τύπου μπάκετ κάθισμα, το οποίο όμως δεν προσφέρει την απαιτούμενη και ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Παρόλα αυτά, η θέση οδήγησης είναι ιδανική. Κάθεσαι χαμηλά, με το τιμόνι στη σωστή απόσταση και εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα. Στο πρόγραμμα Comfort, νιώθεις ότι βρίσκεται σε μία Α Class με το πακέτο AMG Line. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, παρά την εμφανώς πιο σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης. Η τελευταία διαβάζει με χαρακτηριστική λεπτομέρεια τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά χωρίς να κουράζει. Εξάλλου, ο κάτοχος μίας AMG είναι προϊδεασμένος, αφού γνωρίζει ότι πρόκειται για μία ειδική κατασκευή με σπορτίφ προσανατολισμούς. Παρόλα αυτά, διατηρεί μεγάλο μέρος του διττού χαρακτήρα της, αφού παρά τη σφικτή ρύθμιση εξακολουθεί να παραμένει άνετη και πρακτική. Εκτός από την ανάρτηση, ο μπάσος ήχος από τις τέσσερις εξατμίσεις αφήνει υποψίες ότι με το πάτημα ενός κουμπιού ή λίγο παραπάνω του πεντάλ του γκαζιού, η A45μπορεί να μεταμορφωθεί σε πύραυλο εδάφους-αέρος. Μέχρι να συμβεί αυτό, ο κινητήρας και το αυτόματο κιβώτιο λειτουργούν αρμονικά και νωχελικά θα λέγαμε, ενισχύοντας το γεγονός ότι διαθέτει δύο πρόσωπα.


Η έκρηξη της πυρίτιδας έρχεται τη στιγμή που θα επιλέξεις κάποιο από τα σπορ προγράμματα, ή το Race. Κάπου εκεί, η Α45βγάζει το προσωπείο της πρακτικότητας και συνοφρυωμένη δείχνει ικανή να καλύψει αποστάσεις σε χρόνους που δεν πιστεύεις. Καταρχήν, τον κινητήρα μπορεί κανείς πολύ εύκολα να τον περιγράψει με μία λέξη: Αριστούργημα! Μπορεί να είναι υπερτροφοδοτούμενος, αλλά δουλεύει περισσότερο σαν ατμοσφαιρικός. Οι τιμές ισχύος και ροπής εμφανίζονται πολύ ψηλότερα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά της Α45. Οι 421 ίπποι κάνουν την εμφάνιση τους στις 6.750 rpm, λίγο πριν τον κόφτη στις 7.200 rpm, ενώ η ροπή των 500 Nm είναι διαθέσιμη σε ένα εύρος από τις 5.000 έως τις 5.250 rpm. Σε προκαλεί να ψάξεις τις υψηλές στροφές και σίγουρα σε αποζημιώνει. Η επιτάχυνση είναι συγκλονιστική, στοιχείο που αποδεικνύεται από τα 3,9 sec που απαιτούνται για το παραδοσιακό 0-100 km/h. Δεν υπάρχει κενό ή ξέσπασμα ισχύος. Απλά, παρακολουθείς με το στόμα ανοικτό τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν με καταιγιστικούς ρυθμούς στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και παράλληλα το δρόμο να στενεύει μπροστά σου. Την ίδια ώρα, οι τέσσερις εξατμίσεις παράγουν έναν μεθυστικό ήχο, που συνοδεύεται από σκασίματα στις αλλαγές των σχέσεων. Το αυτόματο κιβώτιο, πλέον δεν επιλέγει νωχελικά την επόμενη ταχύτητα, αλλά σχεδόν βίαια θα λέγαμε, με μία μικρή κλωτσιά να συνοδεύει την κάθε αλλαγή σχέσης. Όπως σε μία αγωνιστική κατασκευή!

 


Πηγή απόλαυσης

Με τον τρόπο που η Α45s μαζεύει χιλιόμετρα, είναι δεδομένο ότι οι ευθείες μοιάζουν μικρότερες από ποτέ. Παρόλα αυτά, ο εκρηκτικός κινητήρας και ο αντίστοιχος χαρακτήρας, δεν προκαλούν τρόμο πίσω από το τιμόνι της. Με το ESP ενεργοποιημένο και στο πρόγραμμα Sport διαπιστώνεις ότι τα όρια είναι πολύ ψηλά για δημόσιο δρόμο. Ουσιαστικά, είναι ουδέτερη και αισθάνεσαι το μεγαλύτερο μέρος της ροπής να περνάει στους πίσω τροχούς μόνο στην περίπτωση που εμφανιστεί υποστροφή. Εξαλείφοντας κάθε σκέψη για να ανοίξει η τροχιά της. Την ίδια ώρα το εμπρός μέρος κλείνει προς το εσωτερικό της στροφής και ουσιαστικά σου προσφέρει την ιδανική γραμμή για εκτόξευση στην έξοδο. Στις πιο γρήγορες καμπές, θα γλιστρήσει με τα τέσσερα, χωρίς όμως και πάλι να ανοίξει την τροχιά της, ενώ οριακά ο φύλακας άγγελος των ηλεκτρονικών θα φροντίσει να σε επαναφέρει στην τάξη.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Οδηγοκεντρικός χαρακτήρας
  • Φρένα
  • Κιβώτιο
ξινά
  • Τιμή

Με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα, αρχίζεις και διαπιστώνεις τον…παλαιολιθικό χαρακτήρα της. Πλέον, όλα γίνονται σύμφωνα με τις επιθυμίες του οδηγού. Η αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους μοιάζει με παιχνίδι στην είσοδο, την ώρα που η τετρακίνηση φροντίζει για τα υπόλοιπα. Δεν είναι τυχαίο, ότι μπορείς να διατηρήσεις την πλαγιολίσθηση για αρκετά μέτρα, επιτρέποντας σου να… ταξιδεύεις με το πλάι. Παράλληλα, το σημαντικότερο στοιχείο στην Α45 είναι πως αισθάνεσαι ό,τι ακριβώς συμβαίνει σε πραγματικό χρόνο! Μπορείς να νιώσεις το γλίστρημα των πίσω τροχών την ώρα που η ισχύς μεταφέρεται πίσω, αλλά και την εμπλοκή των μπροστινών όταν αναλαμβάνουν να «τραβήξουν» την Α45 στην έξοδο. Αυτή η επικοινωνία ανάμεσα σε οδηγό και αυτοκίνητο είναι κάτι που μας είχε στιγματίσει σε μικρότερη ηλικία με το Mitsubishi Lancer EVO IX, αλλά και μας την έφερε στο νου πρόσφατα το τετρακίνητο Ford Focus RS. Για να εφαρμοστούν όλα τα παραπάνω το τρίπτυχο τιμόνι-κιβώτιο-φρένα αγγίζει το τέλειο. Το σύστημα διεύθυνσης εκτός από το επιθυμητό βάρος, προσφέρει και την αντίστοιχη αίσθηση-πληροφόρηση. Την ίδια ώρα, το κιβώτιο αλλάζει αστραπιαία σχέσεις, ενώ πολύ σπάνια δεν θα επιλέξει μικρότερη ταχύτητα όταν το ζητήσεις. Και τέλος, είναι τα φρένα. Εκτός από εξαιρετική αίσθηση, έχουν δύναμη! Είναι χαρακτηριστικό, πως σταδιακά διαπιστώνεις τι περιθώρια σου προσφέρουν, επιβραδύνοντας όλο και πιο βαθιά πριν την στροφή.

συμπέρασμα

Στην Mercedes-Benz δεν αναβάθμισαν απλά τη νεότερη γενιά της A45 AMG. Ειδικότερα στην έκδοση «s» δημιούργησαν ένα αριστούργημα που πιθανότατα να είναι σήμερα το κορυφαίο hot hatch. Δεν είναι μόνο ο εκρηκτικός κινητήρας και οι εξωγήινες επιδόσεις που την ξεχωρίζουν. Το στοιχείο που κάνει τη διαφορά είναι η οδηγοκεντρική οδική συμπεριφορά. Είναι ικανή να εκμηδενίσει αποστάσεις, αλλά την ίδια ώρα να προκαλέσει καταιγισμό συναισθημάτων ανόθευτης οδηγικής απόλαυσης, και μάλιστα με μηχανικό τρόπο…


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ 


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...