Δοκιμή: Volkswagen Tiguan 2.0 BiTDI – Unleash the beast!

Αν βρεθείτε δίπλα στην κορυφαία εκδοχή του Volkswagen Tiguan με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 240 ίππων, καλύτερα να μην το προκαλέσετε…

  • -
  • -
Ισχύς240 PS
Ροπή500 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,5 sec
Μέση κατανάλωση5,8 lt/100km
Εκπομπές CO2153 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Πρόκειται για την ισχυρότερη εκδοχή του Volkswagen Tiguan, με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 240 ίππων και των 500 Nm ροπής, ενός συνόλου που του χαρίζει εκρηκτικό ταπεραμέντο.


To Tiguan αποτελεί ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της Volkswagen και δεν είναι τυχαίο ότι μετράει περισσότερες από έξι εκατομμύρια πωλήσεις από το 2007 όταν και παρουσιάστηκε πρώτη φορά, μέχρι και σήμερα. Χαρακτηριστικό είναι ότι υπήρξαν χρονιές, όπως το 2019, που ήταν το πιο δημοφιλές μοντέλο ολόκληρου του Volkswagen Group! Πριν από μερικούς μήνες η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε την 3η και νεότερη γενιά του Tiguan, που αναμένεται στη χώρα μας στα τέλη του έτους που διανύουμε. Λίγο πριν η 2η γενιά περάσει στην ιστορία, στα χέρια μας βρέθηκε η ισχυρότερη έκδοση της σειράς με τον πετρελαιοκινητήρα των 240 ίππων. Και δεν είναι υπερβολή, πως αποτέλεσε την ιδανική εκδοχή για να αποχαιρετίσουμε το απερχόμενο Tiguan λίγο πριν παραδώσει τα κλειδιά στο επόμενο...

 

Masterchef!

Η συνταγή του Tiguan 2.0 BiTDi μόνο απλή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, αφού περιλαμβάνει μία σειρά από διαφορετικά συστατικά, που θεωρητικά δεν μοιάζει εύκολο να συνδυαστούν. Το αμάξωμα του γερμανικού SUV αποτέλεσε την αρχική βάση. Κάτω από το εμπρός καπό τοποθετήθηκε ο σύγχρονος δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας TDI. Ένα εξαιρετικό σύνολο που διαθέτει δύο υπερτροφοδότες, σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης και σύστημα επιλεκτικής αναγωγής των οξειδίων του αζώτου, με χρήση AdBlue. Όλα τα παραπάνω μπορεί να μην σας τραβούν την προσοχή, αλλά οι 240 ίπποι και τα 500 Nm ροπής στις 1.750 rpm, μάλλον θα σας κάνουν να αλλάξετε γνώμη… Όπως συνέβη και σε εμάς εξάλλου! Ο δίλιτρος κινητήρας συνδυάζεται με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Volkswagen. Ενώ μία ακόμα ενδιαφέρουσα προσθήκη από πλευράς Γερμανών τεχνικών αποτέλεσε το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION με τον πολύδισκο συμπλέκτη Haldex, αλλά 5ης γενιάς. Φυσικά, διαφοροποιημένη είναι και η ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία είναι πιο σφικτή σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις, ενώ μεγαλύτερη διάσταση έχουν τα ελαστικά. Και συγκεκριμένα στην έκδοση R Line που είχαμε στη διάθεση μας άγγιζε τις 19 ίντσες.

 

Γονίδια «R»! 

Φυσικά, ο χαρακτήρας του «δαιμονισμένου» Tiguan επιβάλλεται να είναι ευδιάκριτος με την πρώτη ματιά. Ειδικότερα, στην περίπτωση του δίλιτρου BiTDi που είχαμε στη διάθεση μας, το οποίο ήταν εφοδιασμένο με το πακέτο R-Line, δεν έχεις καμία αμφιβολία για τις διαθέσεις του. Χωρίς όμως να ξεφεύγει στα άκρα, καταφέρνει και διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς, τονίζοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά του ογκώδες αμαξώματος. Οι τονισμένοι θόλοι, οι νέοι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τα πλαϊνά μαρσπιέ και οι εντυπωσιακοί τροχοί των 18 ιντσών, συνθέτουν την εικόνα του κορυφαίου Tiguan των 240 ίππων. Στο εσωτερικό επικρατεί ατμόσφαιρα πολυτέλειας, που για την περίσταση συνδυάζεται με σπορ πινελιές που δεν αλλοιώνουν το χαρακτήρα του. Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλού επιπέδου, αντίστοιχη με αυτή που έχουμε συνηθίσει από τα μοντέλα της Volkswagen, συνδυάζοντας μαλακά και σκληρά πλαστικά. Η οθόνη αφής στο κέντρο «παντρεύεται» με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων σε διάσταση 10,25 ιντσών δημιουργώντας ένα σύγχρονο και digital περιβάλλον. Σε επίπεδο εξοπλισμό, δεν απουσιάζει τίποτα σε επίπεδο συνδεσιμότητας, άνεσης και ασφάλειας. Και κάτι φυσιολογικό αν αναλογιστούμε ότι το κόστος κτήσης αγγίζει τα 52.340 ευρω…

Όπως είναι απολύτως φυσικό, οι χωροταξικές αρετές που διακρίνουν το Tiguan εξακολουθούν να υφίστανται, με το γερμανικό SUV να προσφέρει άπλετους χώρους για πέντε επιβάτες στο εσωτερικό του. Η πρακτικότητα που το διακρίνει είναι εξαιρετική, ενώ ο χώρος αποσκευών των 520 lt είναι ένα άκρως ικανοποιητικό νούμερο για την κατηγορία.

 

Dr. Jekyll

Φυσιολογικά, όλα τα στοιχεία άνεσης και πρακτικότητας που διακρίνουν το Tiguan εξακολουθούν να χαρακτηρίζουν και την ισχυρότερη εκδοχή του. Όμως, στην δική μας περίπτωση δεν βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Οι προδιαγραφές και τα νούμερα είναι… πολλά υποσχόμενα και αυτό που περιμένεις είναι ότι θα έχεις στη διάθεση σου ένα SUV με χαρακτήρα hot hatch. Η πρώτη αίσθηση είναι πως οδηγείς ένα πολυτελές μοντέλο, με έμφαση στην άνεση. Κάθεσαι σχετικά χαμηλά, αλλά διατηρώντας εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα, με τα καθίσματα να προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη, χωρίς να ενοχλούν. Έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Normal, το Tiguan εξακολουθεί να διακρίνεται για το υψηλό επίπεδο άνεσης που προσφέρει το γερμανικό SUV. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο σφικτή, «διαβάζοντας» λεπτομερώς το δρόμο χωρίς όμως να γίνεται ενοχλητική. Σε κάθε περίπτωση δεν έχει πρόβλημα να φιλτράρει τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, δείχνοντας ιδανικό για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Σε αυτό συμβάλλει και το εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο θορύβου. Ο πετρελαιοκινητήρας ακούγεται ελάχιστα, ενώ σχεδόν ανύπαρκτοι είναι και οι κραδασμοί που μεταφέρονται στο εσωτερικό. Στοιχεία που αυξάνουν τον εκδρομικό και «ταξιδιάρικο» χαρακτήρα του. Μελανό σημείο θα λέγαμε πως είναι ο τομέας της κατανάλωσης, αφού παρά το γεγονός ότι είναι πετρελαιοκίνητο, το Tiguan των 500 Nm ροπής δεν αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικό. Με το πόδι στο πάτωμα η μέση κατανάλωση ξεπερνά τα 9 lt/100km, ενώ για να δούμε νούμερα κοντά στα 6lt/100km χρειάστηκε να κινηθούμε αρκετά νωχελικά και κάνοντας χρήση του προγράμματος Eco.   

 

Mr. Hyde

Όπως ο γνωστός γιατρός που ήθελε να χωρίσει το καλό από το κακό στη γνωστή νουβέλα του Robert Louis Stevenson, έτσι και εδώ το Tiguan κρύβει με επιτυχία τη «δαιμονισμένη» του πλευρά. Αρκεί βέβαια να επιλέξει κανείς το πρόγραμμα Sport και να βυθίσει το πεντάλ της βενζίνης στο πάτωμα. Η θηριώδης ροπή των 500 Nm από τις 1.750 rpm φροντίζει να εκτοξεύσει προς τα εμπρός το βαρύ αμάξωμα των 1.810 κιλών. Τα 6,5 sec που αναφέρει το γερμανικό εργοστάσιο για το «0-100» δεν είναι σε καμία περίπτωση υπερβολικά και είναι αλήθεια πως το Tiguan είναι ικανό να διασύρει τα περισσότερα από τα μοντέλα που κυκλοφορούν δίπλα μας στους ελληνικούς δρόμους. Η επιτάχυνση είναι καταιγιστική και το δίλιτρο σύνολο αποδεικνύεται γεμάτο στο μεγαλύτερο εύρος στροφών. Τουλάχιστον μέχρι τις 4.500-5.000 rpm, αφού από εκεί και έπειτα γίνονται φανερές οι πτωτικές τάσεις ισχύος. Σε επαρχιακό δρόμο τα μέτρα ευθείας που ενώνουν τις στροφές μοιάζουν λιγότερα σε σχέση με άλλες κατασκευές. Ευτυχώς τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και καταφέρνουν να ακινητοποιήσουν ικανοποιητικά το βαρύ αμάξωμα, όποτε αυτό είναι απαραίτητο.

γλυκά
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση
  • Χώροι
  • Διττός χαρακτήρας
  • Εξοπλισμός
ξινά
  • Τιμή
  • Κατανάλωση

Στη διαδικασία της επιβράδυνσης θα μπορούσε να συνεισφέρει και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αν δεχόταν πιο εύκολα τις εντολές του οδηγού. Οι αρετές του αναδεικνύονται στην πόλη και σε… φυσιολογική οδήγηση, ενώ σε συνθήκες πίεσης ο συνειδητοποιημένος θα προτιμήσει τη χειροκίνητη λειτουργία. Αλλά ακόμα και έτσι, θα διαπιστώσει πως σε αρκετές περιπτώσεις στην προσπάθεια του να επιλέξει μικρότερη ταχύτητα, το κιβώτιο θα δηλώσει… άρνηση. Ίσως, η πιο πρακτική λειτουργία να είναι η αυτόματη, αλλά με το πρόγραμμα Sport. Βέβαια, με 500 Nm ροπής το λιγότερο που σε απασχολεί είναι η επιλεγμένη σχέση. Ακόμα και με μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο, ένα απλό πάτημα στο γκάζι είναι αρκετό για να εκτοξευθείς στην έξοδο της στροφής. Εκεί, το Tiguan των 240 ίππων έχει το σύστημα μετάδοσης με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς να αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, προσφέροντας συναίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης στον οδηγό. Ειδικότερα στις γρήγορες καμπές νιώθεις πως τίποτα δεν μπορεί να διαταράξει τη γραμμή που έχεις επιλέξει, ενώ ακόμα και αν υπερβάλλεις, η ανάρτηση θα βυθίσει λίγο περισσότερο και θα διατηρήσει την πορεία του. Στις μέτριες στροφές και στην απότομη αλλαγή πορείας διαπιστώνεις το βάρος του αμαξώματος, αλλά και πάλι χωρίς να προβληματιστεί ο οδηγός. Οι κλίσεις θα αυξηθούν ελαφρώς, ενώ οριακά θα αισθανθείς το πίσω μέρος να ελαφρώνει, χωρίς να ανοίγει σημαντικά την τροχιά του. Το βάρος κάνει περισσότερο αισθητή την παρουσία του στα κλειστά κομμάτια, αλλά και σε αυτή την περίπτωση αν δεν υπερβάλλει ο χειριστής ή αν ο δείκτης πρόσφυσης δεν είναι χαμηλός, η τετρακίνηση θα φροντίσει να βγάλει «τα κάστανα από την φωτιά» μεταφέροντας αστραπιαία μεγαλύτερο μέρος της ισχύς στους πίσω τροχούς εξαλείφοντας τις τάσεις υποστροφής. Διαδικασία που υπό συνθήκες αποδεικνύεται ευχάριστη και σε κάθε περίπτωση φιλική.

συμπέρασμα

Μπορεί η νεότερη έκδοση του Volkswagen Tiguan να έχει ήδη παρουσιαστεί, αλλά με την συγκεκριμένη εκρηκτική εκδοχή ο… αποχαιρετισμός της δεύτερης γενιάς έγινε πιο γλυκός. Δεν πρόκειται για μία συμβατική επιλογή, αφού το κόστος κτήσης είναι εξαιρετικά υψηλό. Όμως, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι το Tiguan BiTDi αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πακέτο για τον συνειδητοποιημένο. Κινητήρας διαμάντι, δύναμη και οδική συμπεριφορά που θα ικανοποιήσει και τον απαιτητικό, σε ένα αποδεδειγμένα εξαιρετικό πλαίσιο. Και όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τον πρακτικό και πληθωρικό χαρακτήρα του Tiguan. Ίσως, το ιδανικό αυτοκίνητο του… «ανήσυχου» οικογενειάρχη.

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
82
GOCAR Magazine #82

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...