Δοκιμή: Ford Kuga PHEV - Το… «αύριο» είναι εδώ! (video)

Η plug-in έκδοση του Kuga αποτελεί δείγμα γραφής για την νεότερη εξηλεκτρισμένη εποχή που έχει ήδη ξημερώσει στη Ford.

  • -
  • -
Ισχύς224 PS
Ροπή Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,2 sec
Μέση κατανάλωση1,2 lt/100km
Εκπομπές CO226 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

225 ίπποι, κατανάλωση 1,4 lt/100km και ηλεκτρική αυτονομία 56 χιλιομέτρων; Όσο απίθανο και αν ακούγεται, το Ford Kuga Plug-in Hybrid συνδυάζει με επιτυχία όλα τα παραπάνω!


Δεν είναι μακριά η εποχή που η Ford «απειλούσε» για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, αναφέροντας ότι θα λανσάρει στο άμεσο μέλλον 14 μοντέλα που θα εφοδιάζονται με υβριδική τεχνολογία. Η αρχή έγινε με το Puma, ενώ τη σκυτάλη πήρε το Kuga, το οποίο διαθέτει μία υπερπλήρη γκάμα. Δεν είναι υπερβολή πως η νεότερη γενιά του SUV της Ford περιλαμβάνει τα πάντα! Σημειώστε: Κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, plug-in έκδοση, πετρελαιοκινητήρα με ήπια υβριδική τεχνολογία και λίαν συντόμως αμιγώς υβριδική εκδοχή! Τι άλλο να ζητήσει κανείς; Η αυξημένη αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να έχει αλλάξει την άποψη του αγοραστικού κοινού, αλλά οι φτωχές υποδομές του δικτύου φόρτισης σε κάποιες χώρες (όπως η Ελλάδα) δεν τα καθιστά ακόμα πρακτικά. Μέχρι οι συνθήκες να γίνουν ευνοϊκές, το χάσμα γεφυρώνει η plug-in τεχνολογία, συνδυάζοντας την αποδοτικότητα ενός ηλεκτροκινητήρα, με την ελευθερία που προσφέρει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης. Και για αυτόν ακριβώς το λόγο, το Kuga PHEV μοιάζει σήμερα ως η ιδανική «πράσινη» επιλογή.

 

Τα συστατικά της επιτυχίας

Οι αμιγώς υβριδικές εκδόσεις, εκτός από μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα, προσφέρουν χαμηλότερο κόστος χρήσης και συντήρησης. Στοιχείο που ισχύει ακόμα περισσότερο στις plug-in εκδοχές, οι οποίες προσφέρουν σημαντική αυτονομία με την αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Στην περίπτωση του Ford Kuga PHEV, η αρχιτεκτονική του υβριδικού συστήματος περιλαμβάνει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο βενζινοκινητήρας είναι τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός και έχει χωρητικότητα 2.500cc, ενώ λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Άτκινσον. Ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει ζωή από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh και η συνδυαστική τους ισχύ αγγίζει τους 225 ίππους. Το σημείο κλειδί πίσω από το συγκεκριμένο «πακέτο» είναι η αυτονομία των 56 χιλιομέτρων που προσφέρει το Kuga PHEV αποκλειστικά με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ FORD KUGA 1.5 ECOBOOST

Το συγκεκριμένο νούμερο μπορεί αρχικά να μην ακούγεται εντυπωσιακό, αλλά αν το αναλογιστεί κανείς πιο… ψύχραιμα, είναι αρκετό για να εξυπηρετήσει τις καθημερινές σας μετακινήσεις στον αστικό κύκλο. Και όταν οι συνθήκες το απαιτούν, ο βενζινοκινητήρας είναι διαθέσιμος να προσφέρει την ελευθερία κάλυψης οποιασδήποτε απόστασης, ανά πάσα στιγμή. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί μέσω της υποδοχής φόρτισης στο εμπρός φτερό από την πλευρά του οδηγού, αλλά και μέσω μίας σειράς λειτουργιών κάνοντας χρήση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας σε οικιακή πρίζα απαιτούνται λιγότερες από έξι ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή μόλις 3,5!



Το όφελος του συγκεκριμένου μηχανικού συνόλου αποτυπώνεται στα νούμερα της κατανάλωσης καυσίμου. Είναι χαρακτηριστικό, ότι η Ford υπόσχεται κατανάλωση 1,4 l/100km, αν και η συγκεκριμένη επίδοση μπορεί να επιτευχθεί μόνο στην περίπτωση της μέγιστης χρήσης του ηλεκτροκινητήρα. Κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μας με την plug-in έκδοση του Kuga, ένα ρεαλιστικό νούμερο είναι τα 4,0 l/100km, χρησιμοποιώντας σε μεγάλο βαθμό και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και εφόσον αναφερόμαστε στο κόστος, οφείλετε να έχετε στο μυαλό σας, πως με εκπομπές CO2 της τάξεως των 32 gr/km, με την Plug-in έκδοση του Kuga επωφελείστε και από τα μηδενικά τέλη.

 

Δυναμικό…

Η Plug-in εκδοχή του SUV της Ford προσφέρεται αποκλειστικά σε ένα πακέτο εξοπλισμού, το ST-LineX. Αυτό μεταφράζεται σε μία σειρά από αισθητικές παρεμβάσεις και σπορ πινελιές, που ενισχύουν σημαντικά το δυναμικό του χαρακτήρα. Ο εμπρός και πίσω προφυλακτήρας, τα τονισμένα πλαινά μαρσπιέ, οι δύο μονές απολήξεις της εξάτμισης και η διακριτική αεροτομή στην 5η πόρτα, είναι τα συστατικά που συνθέτουν το κοκτέιλ που σέρβιραν οι σχεδιαστές της Ford. «Κερασάκι» στο… ποτήρι, αποτελούν οι σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου σε διάσταση 18 ιντσών, αλλά με 60άρι προφίλ, για όσους αποφασίσουν να πατήσουν χώμα. Σε κάθε περίπτωση, το συγκεκριμένο πακέτο εξοπλισμού ενισχύει το νεανικό και δυναμικό προφίλ του Kuga.

 

Πολυτελές…

Ο νεανικός χαρακτήρας διατηρείται και στο εσωτερικό, αλλά συνδυάζεται με έναν αέρα πολυτέλειας που συναντάμε σε όλη τη γκάμα της νεότερης γενιάς του Kuga. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική, ενώ η πληθώρα από θήκες αυξάνει ακόμα περισσότερο το βαθμό πρακτικότητας. Την ίδια ώρα, η συγκεκριμένη έκδοση περιλαμβάνει κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού. Κάτι που σημαίνει ότι μπροστά από τον οδηγό συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων LCD σε διάσταση 12,3 ιντσών, ενώ στη κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής με το infotainment SYNC3 της Ford, σε διάσταση 8 ιντσών που είναι τοποθετημένη ψηλά στο ταμπλό. Μάλιστα, για όσους λάτρεις της μουσικής, αξίζει να συμπληρώσουμε ότι το ηχοσύστημα φέρει την υπογραφή της B&O!

 

Και σύγχρονο…

Σύμφωνο με τις προσταγές της εποχής, το Plug-in Kuga διαθέτει ένα πλήρως σύγχρονο τεχνολογικό οπλοστάσιο. Το σύστημα πολυμέσων SYNC3 υποστηρίζει όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας, ενώ το FordPass Connect προσφέρει δυνατότητα σύνδεσης με wi-fi, αλλά και μία σειρά ελέγχου πληροφοριών εξ αποστάσεως. Φυσικά, δεν απουσιάζουν τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, με το Kuga PHEV να διαθέτει νέες τεχνολογίες αναγνώρισης ταχύτητας, αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας, όπως και προειδοποίησης για πεζούς και ποδήλατα! Και για όσους δυσκολεύονται στο παρκάρισμα, υφίσταται το Active Park Assist 2, όπου με το πάτημα ενός κουμπιού διευκολύνει τη διαδικασία πλήρως αυτοματοποιημένα.

 

Χωροταξική υπεροχή

Ένα από τα στοιχεία που διακρίνουν τη νεότερη γενιά του Ford Kuga είναι οι αυξημένες διαστάσεις, που φυσιολογικά έχουν θετικό αντίκτυπο σε επίπεδο άνεσης και χώρων. Η Plug-in έκδοση δεν διαφοροποιείται σε αυτό τον τομέα, με το 44 mm και 89 mm, φαρδύτερο και μακρύτερο αμάξωμα, όπως και το κατά 20 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο να του επιτρέπουν να φιλοξενήσει με άνεση πέντε ενήλικες στο εσωτερικό του. Μάλιστα, η έξυπνη τοποθέτηση των μπαταριών στο πάτωμα του αυτοκινήτου, έχει σαν αποτέλεσμα ο χώρος αποσκευών να μην έχει μεταβληθεί σημαντικά, με τη χωρητικότητα του να αγγίζει τα 411-581 lt. Ευελιξία που προκύπτει από τη δυνατότητα μετακίνησης που προσφέρουν τα πίσω καθίσματα, τα οποία μετακινούνται κατά το διαμήκη άξονα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ FORD KUGA 1.5 ECOBLUE DIESEL

EV speaking!

Ο διττός και πολύπλευρος χαρακτήρας του Plug-in Kuga το καθιστά εξαρχής ξεχωριστό. Το υβριδικό σύνολο έχει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, για να ικανοποιήσει τις επιθυμίες και τις ανάγκες του οδηγού. Το EV Now προσφέρει τη δυνατότητα μετακίνησης αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Σε αυτή την περίπτωση, και με τον οδηγό να είναι προσεκτικός με το πεντάλ του γκαζιού, το Kuga μπορεί να πλησιάσει την εργοστασιακή τιμή των 56 χιλιομέτρων της ηλεκτρικής αυτονομίας. Ο αριθμός είναι μικρότερος στην περίπτωση που ο οδηγός κινείται πιο γρήγορα, αλλά χωρίς να μειώνεται δραματικά. Αν η μπαταρία έχει σχεδόν εξαντληθεί και θα χρειαστεί να την χρησιμοποιήσετε, με το πρόγραμμα EV Charge ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει να την φορτίσει, προσφέροντας αρκετά χρήσιμα χιλιόμετρα στην ηλεκτρική αυτονομία. Σε περίπτωση που είστε προνοητικοί, με το πρόγραμμα EV Later, το Plug-in εξοικονομεί μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας, επιτρέποντας στον βενζινοκινητήρα να λειτουργεί για μεγαλύτερο διάστημα.



Και φυσικά, η λειτουργία EV Auto είναι αυτή που ο κάτοχος του Kuga θα χρησιμοποιεί περισσότερο, με τον βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα να λειτουργούν εναλλάξ και αρμονικά, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της διαδρομής. Σε κάθε περίπτωση, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω του φρεναρίσματος προσθέτει μερικά πολύτιμα χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ πατώντας το κουμπί «L» επάνω στον περιστροφικό διακόπτη του αυτόματου κιβωτίου CVT, η ανάκτηση γίνεται ακόμα πιο έντονη και μεγαλύτερη, φορτίζοντας ταχύτερα την μπαταρία.

Στην πράξη, το υβριδικό σύνολο και τα προγράμματα  λειτουργούν ιδανικά, κάνοντας την μετακίνηση εύκολη, χωρίς μάλιστα το… άγχος της φόρτισης, αφού ακόμα και αν δεν έχετε φροντίσει να γεμίσετε τη μπαταρία το προηγούμενο βράδυ, μία από τις παραπάνω επιλογές μπορεί με εύκολο και πρακτικό τρόπο να προσθέσει αρκετά ρεαλιστικά… «ηλεκτρικά» χιλιόμετρα.

 

Εμπρός στο δρόμο που χάραξε η Ford!

Στο δρόμο, αρχικά δεν εντοπίζεις διαφορά σε σχέση με τις πετρελαιοκίνητες και βενζινοκίνητες εκδοχές του Kuga. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ενώ η ανάρτηση παρά τη πιο σφικτή ρύθμιση της έκδοσης ST-Line απορροφά με άνεση την πλειονότητα των κακοτεχνιών που συναντάμε στους ελληνικούς δρόμους. άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι υψηλού επιπέδου. Μάλιστα, με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα διαπιστώνεις την εξαιρετική μόνωση που έχει γίνει στη καμπίνα, προσφέροντας αίσθηση μοντέλου μεγαλύτερης κατηγορίας. Βέβαια, η παρουσία της μπαταρίας στο πάτωμα του Kuga έχει σαν αποτέλεσμα την σημαντική αύξηση του βάρους, το οποίο αγγίζει τα 1.844 κιλά. Για αυτόν ακριβώς το λόγο οι επιδόσεις του δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο.

γλυκά
  • Πλαίσιο
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Κατανάλωση
  • Ηλεκτρική αυτονομία
  • Προγράμματα EV
  • Τεχνολογία
ξυνά
  • Βάρος
  • Κιβώτιο CVT


Παρόλα αυτά επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα, με το υβριδικό σύνολο να διακρίνεται για την πολύ καλή απόκριση στο γκάζι. Ειδικά όταν πατήσει κανείς τέρμα το πεντάλ της βενζίνης από στάση, το Kuga ξεκινάει εντυπωσιακά για τα πρώτα μέτρα, εκμεταλλευόμενο την άμεσα διαθέσιμη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές. Το αυτόματο κιβώτιο CVT μπορεί να συμβάλλει τα μέγιστα στην αποδοτικότητα του συνόλου, αλλά σίγουρα δεν ενθουσιάζει όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω. Πάντως, ο θόρυβος που περνάει στην καμπίνα σε πλήρη επιτάχυνση δεν είναι τόσο έντονος, όσο σε μοντέλα με αντίστοιχο σύστημα μετάδοσης.

Βέβαια, το αυξημένο βάρος θα περίμενε κανείς πως θα έχει σημαντικό αντίκτυπο και στην οδική του συμπεριφορά. Όμως, η αλήθεια είναι πως και στην Plug-in έκδοση, το Kuga διατηρεί σε μεγάλο βαθμό τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει από τα κορυφαία στην κατηγορία, τόσο σε επίπεδο αίσθησης, όσο και απόκρισης. Την ίδια ώρα, τα περιθώρια πρόσφυσης παραμένουν εξαιρετικά υψηλά για κατασκευή του είδους. Στις ανοικτές και μέτριες στροφές βρίσκεται στο στοιχείο του, όντας φιλικό και προβλέψιμο, χωρίς να παρεκκλίνει από τις εντολές του οδηγού. Το αυξημένο βάρος θα αποκαλυφθεί μόνο στα πολύ κλειστά κομμάτια, όπου φυσιολογικά θα εμφανίσει τάσεις υποστροφής, οι οποίες παρόλα αυτά είναι εύκολα ελεγχόμενες.

συμπέρασμα

Με το νέο Kuga, η Ford πραγματοποιεί επίδειξη τεχνογνωσίας όσον αφορά την εξέλιξη μοντέλων με μικρό οικολογικό αποτύπωμα. Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της αποτελεί ένα μικρό δείγμα για όσα περιμένουμε στο άμεσο μέλλον από τη Ford. H Plug-in έκδοση του Kuga δεν αποτελεί μία θεωρητική πρόταση. Διατηρώντας όλα τα προτερήματα και τα δυναμικά χαρακτηριστικά της νεότερης γενιάς, προσφέρει επιπλέον τον υβριδικό χαρακτήρα που το καθιστά ακόμα πιο αποδοτικό και σύμφωνο με τις προσταγές της σημερινής… «πράσινης» εποχής.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ


GOCAR TEST - Ford Kuga Plug-in Hybrid

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...