Δοκιμή: Ford Kuga 1.5 Ecoblue Diesel - Ενηλικίωση!

Το Ford Kuga στην 3η του γενιά μεγάλωσε, ωρίμασε και διεκδικεί ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο στην πολυπληθή κατηγορία των SUV

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,7 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)5,1 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)124,0 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Αυξημένες διαστάσεις, υπερπλήρης γκάμα κινητήριων συνόλων, αλλά και premium χαρακτήρας με σπορ φιλοσοφία είναι τα στοιχεία που διακρίνουν τη νέα γενιά του Ford Kuga.


Το Kuga δεν είναι ένα τυχαίο μοντέλο για τη Ford. Βλέπετε, μέχρι και σήμερα αποτελεί το SUV με τις περισσότερες πωλήσεις για λογαριασμό της αμερικανοβρετανικής εταιρείας. Δεν είναι υπερβολή, ότι αποτέλεσε την πρώτη ουσιαστική και ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία για λογαριασμό της Ford, αντικαθιστώντας το παρωχημένο Maverick. Η συνταγή έμοιαζε εξαρχής πετυχημένη, ενώ όπως είναι απολύτως φυσιολογικό εξελίχθηκε με τη πάροδο του χρόνου. Για να φτάσουμε σήμερα στην 3η και πιθανότατα πλέον ολοκληρωμένη γενιά της σειράς, με τους ανθρώπους της Ford να μην αφήνουν τίποτα στην τύχη. Είναι χαρακτηριστικό, ότι πριν τη σχεδίαση του προηγήθηκε έρευνα με κατόχους αυτοκινήτων SUV, για να διαπιστώσουν τι ακριβώς είναι αυτό που ζητάνε οι καταναλωτές από τα μοντέλα της κατηγορίας. Παράλληλα, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός πως το Kuga σηματοδοτεί την είσοδο της Ford στην υβριδική και εξηλεκτρισμένη εποχή. Εκτός από τους παραδοσιακούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, το νέο Kuga θα διατίθεται σε ήπια υβριδική, plug-in και πλήρως υβριδική εκδοχή. Μία  γκάμα που καλύπτει όλα τα γούστα και τις ανάγκες.

 

Αγάπη μου μεγέθυνα το Kuga!

Η πρώτη μας επαφή με το νέο Kuga επί ελληνικού εδάφους, πραγματοποιήθηκε με την έκδοση πετρελαίου των 1.500 cc. Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα με το νέο Focus, διαθέτει αυξημένη κατά 10% στρεπτική ακαμψία, την ώρα που το βάρος του είναι μειωμένο κατά 80 κιλά σε σχέση με την προγενέστερη γενιά.  Όμως, όπως εύκολα διαπιστώνει κανείς, το Kuga δεν μοιράζεται μόνο το ίδιο πάτωμα με το Focus, αλλά και αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία. Τόσο το εμπρός ρύγχος, όσο και τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω αναδεικνύουν τη συγγένεια ανάμεσα στα δύο μοντέλα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το SUV της Ford να έχει χάσει μέρος της νεανικής φιλοσοφίας που το διέκρινε στο παρελθόν, αποκτώντας όμως περισσότερο premium χαρακτηριστικά. Σίγουρα, διαθέτει ένα δικό του ιδιαίτερο στυλ, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι εν τέλει υποκειμενικό. Σίγουρα, στη διαφοροποίηση της εικόνας του συμβάλλουν και οι σημαντικά αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος, με το νέο μοντέλο να είναι 89 mm μακρύτερο, 44 mm φαρδύτερο, την ώρα που το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 20 mm.

Οι αυξημένες διαστάσεις και το μεγαλύτερο μεταξόνιο έχουν ευεργετικό αποτέλεσμα στους διαθέσιμους χώρους. Δεν είναι υπερβολή αν αναφέρουμε πως το νέο Kuga διαθέτει σήμερα από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Ο… «αέρας» για το κεφάλι των μπροστά και πίσω επιβατών είναι μεγαλύτερος, παρά το γεγονός ότι το ύψος του αμαξώματος είναι μειωμένο κατά 6 mm. To ίδιο ισχύει και για το διαθέσιμο χώρο των ποδιών των πίσω επιβατών, με το Kuga να μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε ενήλικες στο εσωτερικό του και φυσικά τις αποσκευές τους. Μάλιστα, πρακτικές και έξυπνες λύσεις, με σημαντικότερη την πλήρως μετακινούμενη σειρά των πίσω καθισμάτων, επιτρέπουν την περαιτέρω εκμετάλλευση της χωροταξικής του διάταξης. Συγκεκριμένα, μπορεί να μετακινηθεί προς τα πίσω προσφέροντας ακόμα περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών (1.035 mm), ενώ αν επιλέξει κανείς να τη μεταφέρει μπροστά ο χώρος αποσκευών αυξάνεται στα 645 lt! Τιμή από τις κορυφαίες της κατηγορίας των SUV.

Οι αυξημένοι χώροι είναι το κύριο χαρακτηριστικό του εσωτερικού, ενώ η πρακτικότητα που το διακρίνει είναι εμφανής με την ύπαρξη πληθώρας θηκών για μικροαντικείμενα. Η εργονομία είναι υψηλού επιπέδου, με τα πάντα τοποθετημένα στα ενδεδειγμένα σημεία. Αντίστοιχα, η ποιότητα κατασκευής ικανοποιεί και τον πλέον απαιτητικό, διαθέτοντας μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, τα οποία συνδυάζονται με σκληρά στο κάτω μέρος. Σίγουρα, το στοιχείο που δεν ενθουσιάζει είναι η σχεδίαση του εσωτερικού, αφού στην έκδοση Titanium και με τον αναλογικό πίνακα οργάνων, δύσκολα θα διαπιστώσεις τη διαφορά σε σχέση με το Focus. Σίγουρα, δεν προβληματίζει, αλλά θα περίμενες κάτι διαφορετικό από ένα SUV των 30.000 ευρώ. Τέλος, τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, ενώ το γεγονός ότι είναι ψηλά τοποθετημένα ενισχύει ακόμα περισσότερο την αίσθηση ότι οδηγείς ένα όχημα ελευθέρου χρόνου.

Σύγχρονο και εξοπλισμένο!

Πλήρως εναρμονισμένο με την εποχή, το Kuga διαθέτει μία σειρά από σύγχρονες τεχνολογίες. Για πρώτη φορά προσφέρεται με το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect, ο οποίο και επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει ασύρματα και από απόσταση μία σειρά λειτουργιών του αυτοκινήτου, προσφέροντας επίσης μία σειρά ενημερώσεων. Παράλληλα, μέσω του συστήματος μπορεί κανείς να γνωρίζει την τοποθεσία του οχήματος, τη στάθμη του καυσίμου, την πίεση των ελαστικών και πολλά ακόμα! Φυσικά, οι συσκευές μπορούν να μένουν συνδεδεμένες στο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας Sync 3 της Ford, το οποίο και υποστηρίζεται από οθόνη αφής 8 ιντσών. Η συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto εξυπακούεται, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι το ηχοσύστημα έχει επιμεληθεί η B&O.

Άσος στο μανίκι του νέου Kuga είναι ο πλούσιος εξοπλισμός. Ακόμα και η βασική έκδοση διαθέτει σχεδόν τα πάντα, σε επίπεδο άνεσης, συνδεσιμότητας, αλλά και ασφάλειας. Όπως για παράδειγμα σύστημα διατήρησης λωρίδας και αποφυγής σύγκρουσης με ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών. Σε αυτή συναντάμε ακόμα Cruise control, σύστημα πλοήγησης που συνδυάζεται με την οθόνη αφής των 8 ιντσών που υποστηρίζει το SYNC 3 της Ford, αλλά και το ενσωματωμένο μόντεμ και την εφαρμογή FordPass. Το Adaptive Cruise Control, με σύστημα Stop & Go, σύστημα αναγνώρισης ταχύτητας και Lane-Centring, το οποίο και επιτρέπει ημι-αυτόνομη οδήγηση διατηρώντας απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα, προσφέρεται στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων ST-Line και ST-LineX.

 

Back on the road

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, η πρώτη μας επαφή πίσω από το τιμόνι του νέου Kuga, πραγματοποιήθηκε με την έκδοση πετρελαίου των 1.500 cc. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα σύγχρονο σύνολο με υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας, το οποίο αποδίδει 120 ίππους. Η ονομαστική ισχύς του κινητήρα σίγουρα δεν εντυπωσιάζει, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ένα SUV που ζυγίζει περί τα 1.570 κιλά. Αναμφίβολα, είναι δεδομένο ότι δεν… βάζει φωτιά στην άσφαλτο με τις επιδόσεις του. Όμως, η ροπή των 300 Nm φροντίζει να χαρίσει ζωντάνια στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του Kuga. Σχεδόν από τις 2.000 rpm και άνω, η απόκριση στο γκάζι είναι εξαιρετική. Βέβαια, όσο ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα είναι εμφανείς οι πτωτικές τάσεις της ισχύος, με το ωφέλιμο εύρος να εντοπίζεται από τις 2.000 έως και οριακά τις 4.000 rpm. Μπορεί να φαντάζει μικρό, αλλά είναι αρκετό για να κινήσει σβέλτα το SUV της Ford. Η ελαστικότητα που διακρίνει το σύνολο των 1.500 cc συμβάλλει στην άνετη μετακίνηση στην πόλη, αλλά και σε κάθε είδους οδικό δίκτυο.

Οι τεχνικοί της Ford κατάφεραν και πάλι να βρουν τη χρυσή τομή στο νευραλγικό τομέα της ανάρτησης. Ακόμα και οι κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων δεν προβληματίζουν τους επιβαίνοντες, οι οποίοι μοιάζουν αποκομμένοι στο εσωτερικό του Kuga. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και το ταξίδι μετατρέπεται σε πραγματική απόλαυση. Σε αυτό συμβάλλει και η εξαιρετική ηχομόνωση στην καμπίνα των επιβατών, με τον λιγότερο μυημένο να μην αντιλαμβάνεται ότι βρίσκεται σε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. 

Επειδή το αίμα νερό δεν γίνεται, τα δυναμικά χαρακτηριστικά που διακρίνουν τα μοντέλα της Ford σήμερα, είναι ευδιάκριτα και στο Kuga. Τα πρώτα μηνύματα τα μεταφέρει το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο εκτός από το επιθυμητό βάρος, προσφέρει πληροφόρηση και αμεσότητα. Στο ίδιο πνεύμα ακολουθεί ο επιλογέας των έξι σχέσεων με τις μικρές διαδρομές, και την… χαρακτηριστική σαφή αίσθηση των Ford. Η ανάρτηση λειτουργεί εξαιρετικά υπό πίεση, με εξαιρετική κατευθυντικότητα και αμεσότητα στις απότομες αλλαγές πορείας, τηρουμένων πάντα των αναλογιών. Δεν πρέπει ξεχνάμε, ότι πρόκειται για ένα SUV με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το οποίο παρόλα αυτά αντεπεξέρχεται υποδειγματικά στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Μπορεί η κίνηση να μεταφέρεται από τους εμπρός τροχούς, αλλά η υποστροφή θα εμφανιστεί μόνο αν ο οδηγός υπερβάλλει και περισσότερο λόγο όγκου. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, αλλά οριακά το πίσω μέρος θα εμφανίσει την τάση να ελαφρώσει. Ξεχάστε τις μεγάλες γωνίες πλαγιολίσθησεις, αφού το Kuga περισσότερα έχει την τάση να πλασαριστεί «με τα τέσσερα» προκαλώντας το χαμόγελο στα χείλη του οδηγού. Και μάλιστα, πάντα φιλικά και προβλέψιμα.

συμπέρασμα

Στη Ford δεν διαφοροποίησαν τη φιλοσοφία τους. Το νέο Kuga μπορεί να μεγάλωσε, να απέκτησε ό,τι πιο σύγχρονο προτάσσει η εποχή, αλλά δεν «έκοψε» τους δεσμούς με το παρελθόν. Παραμένει ένα SUV με σπορ και δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά εναρμονισμένο με τις απαιτήσεις της εποχής και του καταναλωτικού κοινού της κατηγορίας.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

VIDEOS

GOCAR TEST - Ford Kuga 1.5 EcoBlue

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

Advertisement
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...