Δοκιμή: Suzuki Swift Sport Hybrid - Looking Forward

Το Swift Sport αφήνει πίσω του τη φιλοσοφία “επιστροφή στα βασικά” εστιάζοντας στην τεχνολογία με ένα σύστημα mild hybrid που προάγει την οικονομία

  • -
  • -
Ισχύς140 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h8,1 sec
Μέση κατανάλωση5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2125 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το ακρωνύμιο του γρήγορου Swift Sport άλλαξε, όπως και εν μέρει η φιλοσοφία. Προστέθηκε το Hybrid, σηματοδοτώντας τη νέα πλεύση προς τα πιο καθαρά αυτοκίνητα, έχοντας παράλληλα ως στόχο να διατηρήσει ένα “διασκεδαστικό” χαρακτήρα στο δρόμο.


Η Suzuki ακολουθεί τη φιλοσοφία αξιοποίησης του χαμηλού βάρους, σε όλες σχεδόν τις κατασκευές της. Πόσω μάλλον όταν πρόκειται για σπορ. Πιο συγκεκριμένα Swift Sport. Έτσι, προκύπτει κέρδος όσον αφορά την οικονομία, αφού μπορεί με λιγότερη ενέργεια να πάρει τις επιδόσεις που επιθυμεί, ενώ όφελος έχει και σε οδική συμπεριφορά και κατ’ επέκταση αμεσότητα στις εντολές του οδηγού.

Μέχρι πρότινος μάλιστα επέμενε και στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, αδιαφορώντας για την τάση της εποχής που ήθελε τα τούρμπο να κυριαρχούν. Μάλιστα ήταν από τις τελευταίες αυτοκινητοβιομηχανίες που… υπέκυψε, με το Swift Sport να γίνεται “τούρμπο” μόλις πέρυσι.

Ωστόσο, μπορεί το Swift Sport να ήταν από τα τελευταία μοντέλα στην κατηγορία του που υιοθέτησε τούρμπο, αλλά σε αυτή τη φάση γίνεται το πρώτο που αλλάζει ρότα ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής και αποκτά μια εξηλεκτρισμένη -Sport- έκδοση.

Τη βάση αποτελεί και εδώ ο 1.4 BoosterJet με τούρμπο που συνεργάζεται όμως με ένα mild hybrid σύστημα 48V μίζας - γεννήτριας με μπαταρία Lithium-Ion. Για την περίσταση και σε σχέση με το απελθόν μοντέλο, η απόδοση έπεσε στους 129 ίππους (-11 PS) στις 5.500 rpm. Αντίθετα η ροπή ανέβηκε στα 235 Nm  (+5 Nm), τα οποία είναι διαθέσιμα από τις μόλις 2.000 rpm.

Το ήπια υβριδικό σύστημα έχει ηλεκτροκινητήρα ISG (Integrated Starter Generator) απόδοσης 13,6 ίππων και 53 Nm ροπής για την υποβοήθηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και την εκκίνηση, μπαταρία Lithium-Ion -χωτηρικότητας 8 Ah- 48V που αποθηκεύει την ενέργεια κατά την πέδηση, αλλά και ένα μετατροπέα 48V-12V (DC/DC) για να καλύπτει περιφερειακές ανάγκες με μικρότερες απαιτήσεις ενέργειας, όπως τα φώτα ο κλιματισμός και το ηχοσύστημα.

Αλλαγές έχουν γίνει όμως και στην καρδιά του 4κύλινδρου τούρμπο κινητήρα με τον άμεσο ψεκασμό των 1,373 cc. Πιο συγκεκριμένα έχει νέα μπεκ, νέο σύστημα χρονισμού, νέα αντλία καυσίμου με υψηλότερη πίεση, νέο σύστημα εξαγωγής και μεγαλύτερο ψυγείο για αποτελεσματικότερη ψύξη. Επίσης, αλλαγές έχουν γίνει και στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, προκειμένου να είναι ταχύτερο και πιο σαφές. Η επιλογή της Suzuki να χρησιμοποιήσει το 48V σύστημα αντί του 12V που επίσης διαθέτει, υπόσχεται χαμηλότερες εκπομπές CO2 και κατανάλωση.

Πιο συγκεκριμένα, τα CO2 έπεσαν στα 106 gr/km (-19 gr/km), ενώ η κατανάλωση είναι σημαντικά καλύτερη, αφού περιορίζεται στα 4,7 lt/100 km σε μικτή χρήση δηλαδή είναι 0,9 lt/100 km χαμηλότερη από του προκατόχου του. Επιπλέον, η ροπή είναι διαθέσιμη πιο χαμηλά και κάτω από τις 2.000 rpm.

Ωστόσο, όλες αυτές οι αλλαγές φόρτωσαν το ιαπωνικό hot hatch με επιπλέον βάρος, που δεν του επιτρέπουν πλέον να διατηρηθεί κάτω από το ψυχολογικό φράγμα του ενός τόνου, όπως στην προηγούμενη φάση της ζωής του. Για την ακρίβεια το Swift Sport Hybrid ζυγίζει 1.020 κιλά που μεταφράζεται σε 50 περισσότερα από το μοντέλο που αντικαθιστά.

Επιπλέον και όσον αφορά τις επιδόσεις, έχει διατηρήσει τη μέγιστη ταχύτητα στα 210 km/h, αλλά με 9,1 sec είναι κατά 1 ολόκληρο δευτερόλεπτο πιο αργό στην τυπική μέτρηση 0-100 km/h. Αλλαγή προέκυψε και στην τιμή του, η οποία είναι 21.130 ευρώ δηλαδή σχεδόν 1.500 € αυξημένη σε σχέση με το προηγούμενο Swift Sport.

Στην πράξη η δύναμη του υβριδικού συστήματος δεν μεταμορφώνει το Swift, με τη ροπή όμως να κάνει δουλειά στις χαμηλές στροφές. Δίνει ώθηση στο ξεκίνημα, ενώ το Swift Hybrid παρουσιάζεται πιο προοδευτικό από το προηγούμενο. Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με την κοντή κλιμάκωση, διακρίνεται για την αίσθησή του, με τις διαδρομές τού επιλογέα να είναι μικρές. Παίζεις μαζί του και ξεζουμίζεις τον κινητήρα αν θέλεις.

Θα ήθελες να ανεβαίνει πιο ψηλά ο κινητήρας, αλλά στην πράξη αποδεικνύεται ότι αυτό αφορά μόνο την αίσθηση. Αφού αποδίδει μεστά τη δύναμη στις μεσαίες στροφές και τώρα στην υβριδική του έκδοση και στις χαμηλές. Αυτό που κάνει ξεχωριστό αυτό το Swift είναι το Sport πλαίσιο του. Καλά ρυθμισμένο, με σωστή επιλογή αμορτισέρ - ελατηρίων, που αναδεικνύουν τον ευχάριστο χαρακτήρα του μοντέλου, αφήνοντας σε δεύτερη προτεραιότητα την άνεση.

Είναι ένα πραγματικά fun to drive μοντέλο, που θα απολαύσεις σε κάθε ευκαιρία. Σε τσιγκλάει να το πιέσεις.

Μαζεύει χιλιόμετρα για πλάκα και σε προκαλεί να βρεις τα, υψηλά, ομολογουμένως, όριά του μέσα στη στροφή. Πατάει σε τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά 195/45 χαμηλού προφίλ ιδιαίτερα αποτελεσματικά, από τη σπορ σειρά της Continental. Διακρίνονται για την πρόσφυση που προσφέρουν, αλλά στον αντίποδα παράγουν θόρυβο κύλισης, ο οποίος περνάει στην καμπίνα. Αν πάντως τα αλλάζαμε, τα ίδια θα βάζαμε.

Το τιμόνι, αν και δεν έχει μεγάλο… βάρος, προσφέρει ακρίβεια, ακολουθώντας πιστά τις εντολές του οδηγού. Το Swift Sport κάνει ξεκάθαρο εξ αρχής το λόγο που έχει φτιαχτεί. Αν και σημαντικά πιο φιλικό, με βελτιωμένη άνεση και ποιοτικότερες αντιδράσεις, όσον αφορά την αντιμετώπιση των κακοτεχνιών, προτιμάει τις στροφές, σε κλειστά κομμάτια ανηφορικά ή κατηφορικά, αφού και τα φρένα του είναι αποτελεσματικά, παρά τα μεγάλα ταξίδια σε ευθείες. Αυτά τα αφήνει για άλλα μοντέλα, λιγότερο εστιασμένα ή ικανά.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι ανάλογη της εξωτερικής εμφάνισης του μοντέλου. Σπορ. Πινελιές σε κόκκινο και μαύρο, φροντίζουν γι’ αυτό. Τις συναντάμε στο ταμπλό, τον πίνακα οργάνων, τις πόρτες και την κονσόλα. Το τιμόνι έχει μικρή διάμετρο και κοφτό κάτω μέρος, ενώ για την εργονομία φροντίζουν διακόπτες σωστά τοποθετημένοι στις ακτίνες του.

γλυκά
  • Ευχάριστο στην οδήγηση
  • Fun to drive
  • Οδική συμπεριφορά
  • Καλά εξοπλισμένο
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Αισθητική
ξινά
  • Τιμή
  • Μικρός σχετικά χώρος αποσκευών
  • Πλαστικά σε ορισμένα σημεία

Τα bucket καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη κρατούν το σώμα στις στροφές, ενώ σε συνδυασμό με το τιμόνι που ρυθμίζεται κατά τις δύο έννοιες, μέσα - έξω, πάνω - κάτω, επιτρέπουν στον οδηγό να βρει την ιδανική θέση. Εκτός αν θέλει να κάθεται χαμηλά. Τότε ίσως να μην συμφωνήσει με τη Suzuki που έχει τοποθετήσει την μπαταρία του υβριδικού συστήματος κάτω από το κάθισμά του. Από την άλλη όμως οι χώροι στο εσωτερικό έμειναν ανεπηρέαστοι σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Με συνολικό μήκος 3.890 mm και μεταξονίου 2.450 mm, ανέκαθεν και συνειδητά, -προς όφελος της ευελιξίας- οι χώροι δεν ήταν το φόρτε του Swift. Οι μπροστά θα βολευτούν, με τους πίσω όμως να είναι πάνω του μέσου όρου σε ύψος να υπόκειται σε συμβιβασμούς. Ο όγκος του χώρου αποσκευών με 265 λίτρα είναι σχετικά, για τα δεδομένα της κατηγορίας περιορισμένος, φτάνοντας όμως τα 947 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.

Αντιπαρέρχεται με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει τα πάντα σε όλους του τομείς. Από συστήματα ασφάλειας διαθέτει μεταξύ άλλων, ενεργό cruise control, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και τυφλού σημείου στο πλάι. Το σύστημα πολυμέσων έχει σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, ραδιόφωνο DAB, σύνδεση με smartphone, ενώ προβάλει και μερικές ασυνήθιστες πληροφορίες, όπως την πίεση του κινητήρα ακόμα και την επιτάχυνση G.

συμπέρασμα

Το νέο Suzuki Swift Sport Hybrid είναι ένα ικανό στο δρόμο αυτοκίνητο που προσφέρει τόνους απόλαυσης. Εστιάζει στους φανατικούς του είδους, που δεν αναζητούν τις ανέσεις της ανάρτησης και των χώρων. Στην υβριδική του μορφή θυσίασε για χάρη του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος μέρος από τη σπιρτάδα του, αλλά τα καταφέρνει καλύτερα στις χαμηλές στροφές και όσον αφορά την… ταμπακιέρα, παραμένει μία από τις κορυφαίες fun to drive προτάσεις.

 

Suzuki 48V SHVS Mild Hybrid System

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...