Δοκιμή: ΚΙΑ XCEED 1.0 T-GDi 120 PS – Ο μικρός αδερφός…

Μπορεί να μην διαθέτει την ισχυρή καρδιά του… μεγάλου αδελφού του, αλλά το KIA XCeed με τον κινητήρα των 1.000cc δεν χάνει τον προσανατολισμό του

  • -
  • -
Ισχύς120 PS
Ροπή172 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,3 sec
Μέση κατανάλωση5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2130 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

To KIA XCeed ξεχωρίζει για το δυναμικό του χαρακτήρα και την premium φιλοσοφία, στοιχεία που εξακολουθούν να το διακατέχουν και στην έκδοση με τον «μικρό» κινητήρα των 1.000cc και απόδοσης 120 ίππων.


Η οικογένεια του Ceed της ΚΙΑ μεγάλωσε, με τη νεότερη προσθήκη σε αυτή να έχει τον πλέον περιπετειώδη χαρακτήρα. Το XCeed, όπως αποκαλείται, ξεχωρίζει για τα crossover χαρακτηριστικά του, τα οποία και συνδυάζονται ιδανικά με premium φιλοσοφία. Το κορεάτικο μοντέλο κέρδισε τα εύσημα για την ξεχωριστή του σχεδίαση, την πολυτέλεια, αλλά και τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, φλερτάροντας με τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας. Διατίθεται με μία πληθώρα κινητήριων μονάδων βενζίνης και πετρελαίου, αλλά στη βάση της γκάμας συναντάμε την έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.000cc απόδοσης 120 ίππων. Το ίδιο σύνολο που γνωρίσαμε και στο KIA Stonic.

 

Δυναμισμός και διαφορετικότητα

Σε σχέση με την οικογένεια του Ceed, η crossover εκδοχή βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα, αλλά η σχεδίαση του αμαξώματος το καθιστά ξεχωριστό και διαφορετικό. Οι γραμμές του αμαξώματος και η κουπέ φιλοσοφία στο τελείωμα της οροφής του χαρίζουν σπορ και αθλητική εικόνα. Τα πλαστικά προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 184mm, ενισχύουν τα εκτός δρόμου και περιπετειώδη χαρακτηριστικά του. Δεν είναι υπερβολή, πως το XCeed μόνο απαρατήρητο δεν περνάει στο δρόμο.



Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για το εσωτερικό, το οποίο και αποπνέει πολυτέλεια, ενισχύοντας  τον premium χαρακτήρα της κατασκευής. Η έκδοση που είχαμε στη διάθεση μας, η Launch Edition, μόνο υπερπλήρης μπορεί να χαρακτηριστεί, συμπεριλαμβάνοντας σχεδόν τα πάντα σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι η εκδοχή με τον κινητήρα των 1.400cc και απόδοσης 140 ίππων, με τον ίδιο εξοπλισμό είναι περίπου 3.700 ευρώ ακριβότερη. Χωροταξικά μπορεί να φιλοξενήσει πέντε άτομα, ενώ ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 426 lt συγκαταλέγεται ανάμεσα στους κορυφαίους της κατηγορίας.



Μην υποτιμάς τον Βενιαμίν…

Ο περιπετειώδης και εκδρομικός του χαρακτήρας είναι ευδιάκριτος  από τη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό του. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένη και σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε προδιαθέτει ευχάριστα. Η ορατότητα είναι ιδανική, με εξαίρεση τη φαρδιά πίσω κολώνα που μειώνει σημαντικά το οπτικό πεδίο. Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.000cc σε κερδίζει εξαρχής με την ελαστικότητα του. Η απόκριση στο γκάζι είναι ικανοποιητική από τις χαμηλές στροφές, με τον κινητήρα να διακρίνεται για την σχεδόν «ηλεκτρική» του λειτουργία. Ξεσπάσματα που θα περίμενε κανείς από ένα μοτέρ με τούρμπο λάμπουν δια της απουσίας τους, με την απόδοση του να αποδεικνύεται εξαιρετικά γραμμική. Από τις 1.700 rpm επιταχύνει προοδευτικά, με τα 172 Nm της ροπής να εμφανίζονται μόλις στις 1.500 rpm. Στις μεσαίες δείχνει να λειτουργεί ακόμα καλύτερα, ενώ όσο πλησιάζεις προς το όριο περιστροφής, τόσο περισσότερο πτωτικές είναι οι τάσεις ισχύος, ενώ αυξάνεται σημαντικά και ο θόρυβος του 3κύλινδρου συνόλου. Εδώ αξίζει να συμπληρώσουμε, πως στις χαμηλές και μεσαίες στροφές περιστροφής, απουσιάζουν οι κραδασμοί, ενώ ο θόρυβος είναι ανεπαίσθητος.

γλυκά
  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Ποιότητα
  • Στιβαρό πλαίσιο
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ανάρτηση
  • Εξοπλισμός
  • Εγγύηση
ξινά
  • Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές
  • Φαρδύ C-Pilar: Ορατότητα

Οι επιδόσεις του δεν είναι αντίστοιχες με αυτές του XCeed των 140 ίππων (11,3 sec αντί για 9,4 το 0-100), αλλά η κατανάλωση καυσίμου είναι χαμηλότερη, αγγίζοντας τα 6,5 lt/100km αντί για τα 8lt/100km που απαιτεί η ισχυρότερη έκδοση των 1.400cc. Στην πράξη, το σύνολο των 1.000cc καταφέρνει να κινεί αξιοπρεπώς και με άνεση το κορεάτικο crossover των 1.275 κιλών. Από εκεί και πέρα, το πολύ καλό και στιβαρό πλαίσιο, πάντα σε συνδυασμό με την αρχιτεκτονική της ανάρτησης, εξακολουθεί να προσφέρει προοδευτικό έλεγχο του αμαξώματος. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ ψηλά και δύσκολα θα εκθέσει τον οδηγό, όντας αποτελεσματικό, ασφαλές και εν τέλει ευχάριστο. Και όλα αυτά την ώρα που η ανάρτηση απορροφά με επιτυχία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέροντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης και άνεση, παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εφοδιασμένο με τροχούς διάστασης 18 ιντσών.

συμπέρασμα

Το ΚΙΑ XCeed αποτελεί μία προσεγμένη πρόταση στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover, δείγμα γραφής του νέου αέρα που πνέει στην κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία. Δεν υστερεί σε κανέναν τομέα, ενώ στοιχεία όπως η 7ετής εγγύηση της ΚΙΑ το καθιστούν ως μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση στην αγορά. Η μοντέρνα σχεδίαση και ο premium χαρακτήρας το καθιστούν θελκτικό και στην έκδοση με τον μικρό κινητήρα των 1.000cc και των 120 ίππων εξακολουθεί να διατηρεί όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, χωρίς να υπολείπεται σημαντικά σε απόδοση, αλλά προσφέροντας χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού.


POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
82
GOCAR Magazine #82

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...