Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia Veloce Ti - Make my day!

Ελάχιστα μοντέλα καταφέρνουν να σου φτιάξουν τη διάθεση απλά και μόνο στη θέα τους. Η τετρακίνητη Alfa Romeo Giulia Veloce Τi των 280 ίππων είναι ένα από αυτά…

  • -
  • -
Ισχύς280 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h5,2 sec
Μέση κατανάλωση6,9 lt/100km
Εκπομπές CO2156 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η εκρηκτική Giulia των 280 ίππων είναι μία κατασκευή που απευθύνεται στον πραγματικό οδηγό, με τη νεότερη γενιά να είναι παράλληλα σύμφωνη με τις απαιτήσεις της σύγχρονης ψηφιακής εποχής


Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο! Όμως, κάτι που αντικειμενικά έχει κερδίσει εγκωμιαστικά σχόλια, πόσο εύκολο είναι να το κάνεις καλύτερο; Η σωστή τακτική είναι να μην το αλλάξεις καν! Και στην Alfa Romeo λειτούργησαν ακριβώς με αυτόν τον τρόπο στην περίπτωση της Giulia. Το τμήμα σχεδιασμού των Ιταλών μεγαλούργησε εξαρχής. Τους έδωσαν λευκό χαρτί και το αποτέλεσμα που παρουσίασαν κάλλιστα θα μπορούσε να γίνει έκθεμα σε μουσείο τέχνης. Το καλλίγραμμο και θελκτικό αμάξωμα της Giulia, σε συνδυασμό με την οδηγική απόλαυση που προσφέρει, την καθιστούν ήδη κλασσική.
Βέβαια, οι πιο σκληροί κριτές εξέφρασαν μία σειρά από παρατηρήσεις, που στην Alfa Romeo σημείωσαν με προσοχή. Κάπως έτσι, στη νεότερη γενιά της Giulia δεν άλλαξαν την άκρως πετυχημένη συνταγή, αλλά πρόσθεσαν μερικά συστατικά με στόχο να γίνει ακόμα πιο εύγεστη και σύγχρονη. Στοιχεία σημαντικά, αλλά που έρχονται σε δεύτερη μοίρα όταν βρίσκεσαι στο εσωτερικό μίας Giulia που συνοδεύεται από τις θρυλικές ονομασίες «Veloce» και «Τi»!

State of art
Την ημέρα που οι Ιταλοί σχεδιαστές ξεκίνησαν να δουλεύουν επάνω στην Giulia, πρέπει να βρίσκονταν σε ευφορία. Είναι ένα από τα αυτοκίνητα που σου φτιάχνουν τη διάθεση ακόμα και αν το αντικρύζεις παρκαρισμένο στο πάρκινγκ. Πόσω μάλλον μόλις βρεθείς στο εσωτερικό του. Τα χαρακτηριστικά Veloce (ταχύτητα) και Ti (Turismo Internazionale) μαρτυρούν ότι είναι η κορυφαία Giulia της σειράς. Φυσικά, πριν την σκληροπυρηνική QV…
Το βασικό συστατικό που την κάνει να ξεχωρίζει είναι το ανθρακόνημα, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί τόσο στην εμπρός μάσκα, όσο και στα πλαϊνά μαρσπιέ και την διακριτική πίσω αεροτομή. Κερασάκι αποτελούν οι σκουρόχρωμες ζάντες των 19 ιντσών. Χειρουργικές επεμβάσεις που τονίζουν ακόμα περισσότερο τα δυναμικά της χαρακτηριστικά.

 

Σύγχρονη και ασφαλής
Η νεότερη γενιά της Giulia εξελίχθηκε σε τρεις βασικούς άξονες. Την τεχνολογία, τη συνδεσιμότητα και την αυτόνομη οδήγηση, με στόχο να αυξηθούν τα επίπεδα άνεσης, ασφάλειας και πρακτικότητας. Το σύστημα πολυμέσων είναι καινούργιο και σχεδιασμένο έτσι ώστε να είναι πιο φιλικό προς το χρήστη. Λειτουργεί μέσv μίας οθόνης αφής σε διάσταση 8,8 ιντσών, έχοντας αναβαθμισμένο λογισμικό.
Παράλληλα, η Giulia εφοδιάζεται πλέον με μία σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης ADAS, που προσφέρουν επίπεδο αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, ελέγχοντας γκάζι, φρένο και τιμόνι, πάντα υπό την επίβλεψη του οδηγού. Μάλιστα, σήμερα εφοδιάζεται και συστήματα διατήρησης λωρίδας, παρακολούθησης τυφλής γωνίας, διατήρησης ταχύτητας και αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας. Στοιχεία που αυξάνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την άνεση και την ασφάλεια της Ιταλίδας καλλονής.

 

Ιταλική φινέτσα
Μικρές αλλαγές συναντάμε και στο εσωτερικό. Για να τις εντοπίσεις πρέπει να είσαι αρκετά υποψιασμένος ή καλύτερα διαβασμένος! Η πρώτη εικόνα είναι γνώριμη, με την απλότητα και την πολυτέλεια να συνδυάζονται με τη σύγχρονη τεχνολογία. Ο πίνακας οργάνων παραμένει αναλογικός, αλλά στο κέντρο φιλοξενεί μία μεγαλύτερη οθόνη TFT 7 ιντσών. Η οθόνη αφής των 8,8 ιντσών έχει νέα γραφικά και σίγουρα δείχνει πιο σύγχρονη, ενώ διατηρείται και ο περιστροφικός διακόπτης, ο οποίος μάλιστα είναι ανανεωμένος με πιο ποιοτική αίσθηση και μεγαλύτερη ακρίβεια στη λειτουργία του.
Ελαφρώς διαφοροποιημένη είναι και η κεντρική κονσόλα, προσφέροντας μεγαλύτερους και πιο πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους, ενώ πλέον διαθέτει θέση για ασύρματη φόρτιση του κινητού. Νέος είναι και ο επιλογές του αυτόματου κιβωτίου, που έχει επένδυση από δέρμα. Όμορφη πινελιά, αποτελεί η προσθήκη της ιταλικής σημαίας στο κάτω μέρος του κιβωτίου, αναδεικνύοντας το… ιταλικό ταπεραμέντο!

 

Πετυχημένη συνταγή…
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, οι μηχανολογικές αλλαγές στη νέα Giulia είναι ελάχιστες και ουσιαστικά περιορίστηκαν σε επιμέρους λεπτομέρειες. Όπως για παράδειγμα στην διαφοροποίηση του λογισμικού του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης, την βελτίωση της ηχομόνωσης, αλλά και στη βελτίωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Η κορυφαία Veloce Ti που είχαμε στη διάθεση μας κρύβει κάτω από το εμπρός καπό τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο MultiAir χωρητικότητας 2.000cc, ο οποίος και αποδίδει 280 ίππους στις 3.750 rpm. Ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι τιμές ροπής, με την Giulia να διαθέτει 400 Nm και μάλιστα μόλις από τις 2.250 rpm.
Σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης Q4 (η νεότερη γενιά είναι διαθέσιμη και με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς) οι επιδόσεις της είναι εντυπωσιακές. Ειδικά αν αναλογιστούμε ότι το βάρος της αγγίζει τα 1.600 κιλά. Συγκεκριμένα, τα πρώτα 100 km από στάση έρχονται μόλις σε 5,2 sec, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 240 km/h.

 

Έκρηξη συναισθημάτων
Βέβαια, όσο σου φτιάχνει τη διάθεση η εικόνα της και μόνο, άλλο τόσο σου γεννάει την επιθυμία να βρεθείς πίσω από το τιμόνι της. Από την πρώτη στιγμή που θα γλιστρήσεις στο εσωτερικό και θα βολευτείς στο εξαιρετικό τύπου μπάκετ κάθισμα, διαπιστώνεις πως η Giulia έχει σχεδιαστεί με οδηγοκεντρική φιλοσοφία. Κάθεσαι χαμηλά και με το τιμόνι στην ιδανική απόσταση από τα χέρια, ενώ την παράσταση κλέβουν οι ευμεγέθεις πεταλούδες του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων της ZF. Επιλέγοντας το πρόγραμμα Normal, η Giulia ξεδιπλώνει τον πολιτισμένο χαρακτήρα της.
Ο κινητήρας διακρίνεται για τη ροπή και την ελαστικότητα του, ενώ το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί υποδειγματικά στα στενά της πόλης. Το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλό, με τα νέα ηχομονωτικά υλικά να φροντίζουν για τη δημιουργία ενός ήσυχου περιβάλλοντος στο εσωτερικό της. Την ίδια ώρα, η ανάρτηση έχει φυσιολογικά σκληρή ρύθμιση και περισσότερο προκαλεί τον μυημένο να αλλάξει πρόγραμμα οδήγησης επιλέγοντας το… γνωστό «Dynamic». Και απλά με το πάτημα ενός κουμπιού η Giulia μεταμορφώνεται σε Veloce Ti. Λες και ο διάβολος μπήκε στο κορμί της.

The devil inside
Η απόκριση στο γκάζι αλλάζει δραματικά, αλλά χωρίς να τρομάζει ο οδηγός. Η εκρηκτικότητα λάμπει δια της απουσίας της, αλλά χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η Veloce υπολείπεται σε ταχύτητα. Μπορεί η αίσθηση να μην είναι αντίστοιχη με αυτή που προσφέρουν άλλα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα, αλλά φροντίζει να «μαζεύει» χιλιόμετρα. Σύμμαχος στη διαδικασία αποδεικνύεται το κιβώτιο-ποίημα με την πυκνή κλιμάκωση, ειδικά στη χειροκίνητη λειτουργία. Οι αλλαγές είναι άμεσες, οι στροφές παραμένουν στον κόφτη αν ο οδηγός δεν επιλέξει την επόμενη σχέση, ενώ κάθε αλλαγή συνοδεύεται από μία μικρή… «κλωτσιά». Όπως σε ένα αγωνιστικό!
Δεν είναι υπερβολή, πως η λειτουργία του είναι απολαυστική. Στο ίδιο κλίμα και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο σχεδόν με δύο στροφές από άκρη σε άκρη, μπορεί να μην βολεύει καθόλου στο παρκάρισμα, αλλά μοιάζει με προέκταση των χεριών σου σε μία φιδωτή διαδρομή. Εξαιρετική πληροφόρηση, αλλά και μοναδική αμεσότητα, με την παραμικρή κίνηση να μεταφράζεται σε μετατόπιση του εμπρός μέρους.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κιβώτιο
  • Χαρακτήρας-φιλοσοφία
ξινά
  • ESP που δεν απενεργοποιείται

Όλα τα παραπάνω δένουν ιδανικά με το εξαιρετικό πλαίσιο. Στις γρήγορες και μέτριες στροφές τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, η κατευθυντικότητα στις διαδοχικές στροφές και την απότομη αλλαγή πορείας διαστημική, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος μηδαμινές. Αν το παρακάνεις, η Veloce θα πλασαριστεί, χωρίς να ανοίξει η γωνία του πίσω μέρους. Σε αυτό συμβάλλει το σύστημα τετρακίνησης Q4, που υπό κανονικές συνθήκες μεταφέρει την ισχύ στον πίσω άξονα και μόλις διαπιστώσει απώλεια πρόσφυσης, τότε μπορεί να στείλει έως και το 60% στους εμπρός τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συμπλέκτη. Στα κλειστά κομμάτια το μπροστινό μέρος καταφέρνει να εξαλείψει τις όποιες τάσεις υποστροφής, ενώ αν έρθουν τα σκούρα νιώθεις μεγαλύτερο μέρος της ισχύς να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς συμβάλλοντας στη διόρθωση της τροχιάς. Κρίμα που οι Ιταλοί τεχνικοί δεν φρόντισαν να προσθέσουν ένα ακόμα… κουμπάκι, το οποίο θα απενεργοποιούσε το ESP και θα απέτρεπε τα ηλεκτρονικά να σου πάρουν τη μπουκιά από το στόμα ενώ έχεις γευτεί τις δυνατότητες της Giulia.

συμπέρασμα

Με τη Giulia η Alfa Romeo δημιούργησε μία κατασκευή που απευθύνεται στον πραγματικό οδηγό. Το αίμα νερό δεν γίνεται, και οι Ιταλοί σχεδίασαν ένα μοντέλο που πιθανότατα στο εξηλεκτρισμένο μέλλον που έρχεται θα θεωρείται κλασσικό. Η νεότερη γενιά προσφέρει σύγχρονες τεχνολογίες σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, όντας σύμφωνη με τις απαιτήσεις της εποχής. Όμως, αυτό που την ξεχωρίζει είναι ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας που τη διακρίνει πίσω από το τιμόνι της. Και στην ισχυρή Veloce Ti τα συναισθήματα που σου προκαλεί είναι μεγεθυμένα στο μέγιστο βαθμό. Μπορεί η ρύθμιση της ανάρτησης να είναι σφικτή και η καθημερινή συμβίωση μαζί της να μην είναι «βελούδινη», αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι σε προκαλεί και παρακινεί να θέλεις να την οδηγήσεις σε κάθε ευκαιρία. Βλέπετε, σήμερα δεν είναι πολλές οι κατασκευές που καταφέρνουν να σου προσφέρουν οδηγική απόλαυση με ανόθευτο και μηχανικό τρόπο.

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
81
GOCAR Magazine #81

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...